Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, jimmyyy8 napisał:

Bawiliście się w te questy w PS Stars? Jest jedno za odpalenie konkretnych gierek (Play/1994), ale nie wiedzieć czemu nie zalicza mi Heavy Rain i Uncharted 4. Zabugowane?

Nie bo nie będę specjalnie ściągał gier aby je tylko odpalić na chwilę. To powinno działać wstecz. A odnośnie nie zaliczania to po starcie w US czytałem, że niektóre pozycje zaznaczały się z opóźnieniem.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 14.10.2022 o 09:11, MaLeKrSkr napisał:

Za kupno (i zagranie) jednej gry z kampanii (w tym miesiącu jest to 6 tytułów) dostajesz 50 punktów. Możesz kupić wszystkie, ale i tak dostaniesz punkty tylko za jedną. Wiadomo też, że punkty za normalne zakupy wpadają tym, co mają wykupionego Plusa. Niestety, nigdzie nie podali przelicznika. Nawet gdyby było to 1:1 (a na pewno nie jest), to musisz wydać ponad 600 zł, żeby dostać kod na 25 zł. W porównaniu do konkurencji to słaby interes, biorąc pod uwagę, że tam możesz wymieniać punkty na karty podarunkowe do normalnych sklepów. No i punkty dostajesz praktycznie za nic. Ja "Stars" odpuszczam, bo dla kogoś, kto kupuje głownie pudła nie ma to najmniejszego sensu.

Tak jest jak mówisz czyli 1:1, dziś kupiłem dodatek Iceborne do Monster Hunter World i dodało mi 81 punktów do konta

Odnośnik do komentarza

Wersję Pro bym widział najwcześniej pod koniec 2024 i to tylko w przypadku gdyby RDNA3 miało znaczący skok wydajności (min. 2.5x) w Ray Tracingu. Wydawanie wcześniej wydaje się kompletnie bez sensu tym bardziej że większość devów AAA dopiero w tym roku zaczęło porzucać last geny a co za tym idzie dopiero teraz będzie mogła do woli korzystać z SSDków czy CPU (no chyba że będą przejmować się PCtami z HDD lub wolnymi SSD to wtedy prędkość SSD w konsolach będzie przejawiała się tylko w szybszych loadingach...).

Odnośnik do komentarza

każde odświeżenie musi mieć jakiś chwyt który skłoni graczy do wymiany sprzętu. W przypadku poprzedniej generacji było to naturalne, bo zarówno Xbox One jak i PS4 niedomagały już na starcie i były sprofilowane pod granie w 1080p (słabiutki Xbox One nawet tu często nie dawał rady). A jednocześnie wyszły w momencie kiedy coraz większą popularnością zaczynały cieszyć się telewizory 4K, więc naturalnym selling pointem była dla tych konsol możliwość odpalania gier w 4K. Bo gry z bazowych wersji konsol na coraz wiekszych telewizorach i rozdzielczości 4k wyglądały słabo. 

 

Teraz faktycznie, chyba tylko Ray-Tracing, na które obecne konsole są za słabe, mógłby być argumentem za wymianą konsoli, ale nie jakieś odbicia w kałużach, czy lepsze cienie. To musi być coś w stylu pełnego globalnego oświetlenia wykorzystującego raytracing. Coś na tyle spektakularnego, by każdy janusz mógł zobaczyć w sklepie różnicę, tak jak widać różnię pomiędzy 4K i 1080p, bo inaczej nie będzie widział sensu wydawania pieniędzy. 

 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, ASX napisał:

każde odświeżenie musi mieć jakiś chwyt który skłoni graczy do wymiany sprzętu. W przypadku poprzedniej generacji było to naturalne, bo zarówno Xbox One jak i PS4 niedomagały już na starcie i były sprofilowane pod granie w 1080p (słabiutki Xbox One nawet tu często nie dawał rady). A jednocześnie wyszły w momencie kiedy coraz większą popularnością zaczynały cieszyć się telewizory 4K, więc naturalnym selling pointem była dla tych konsol możliwość odpalania gier w 4K. Bo gry z bazowych wersji konsol na coraz wiekszych telewizorach i rozdzielczości 4k wyglądały słabo. 

 

Teraz faktycznie, chyba tylko Ray-Tracing, na które obecne konsole są za słabe, mógłby być argumentem za wymianą konsoli, ale nie jakieś odbicia w kałużach, czy lepsze cienie. To musi być coś w stylu pełnego globalnego oświetlenia wykorzystującego raytracing. Coś na tyle spektakularnego, by każdy janusz mógł zobaczyć w sklepie różnicę, tak jak widać różnię pomiędzy 4K i 1080p, bo inaczej nie będzie widział sensu wydawania pieniędzy. 

 

Wersje Pro celują raczej w bardziej ogarniętych konsumentów i myślę że gdyby na zwykłej PS5 jakiś sztos graficzny, przykładowo Wolverine działał by z RT w dynamicznym 1440p i 30 FPS (a w 60 tylko bez RT) a na Pro w 4k/60+RT to myślę że by przekonało dużą ilość osób. Na pełne globalne oświetlenie myślę że nie ma szans, co najwyżej na RT z głównych źródeł światła (czyli słońce/księżyc + latarka/światła samochodu gracza) a to i tak by zrobiło dużą różnicę tylko w grach z dynamicznie zmieniającą się porą dnia lub grach z masą dynamicznych elementów. W grach ze statycznymi lokacjami oświetlenie można 'wypiec' i będzie to wyglądać bardzo dobrze (tak jak w Gearsach czy TLOU).

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...