Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przecież nawet potencjalne PS5Pro nie wyświetli RT na poziomie dopasionego PC, bo konsola zdolna to tego będzie kosztować tyle, że nie ma szans na rynkowy sukces. 

Opublikowano
6 minut temu, BieŃ napisał:

Nie mogę pojąć jak ludzie chcą RT na tej generacji - czy oni wiedzą że kupują sprzęt za 2,5 k ? 

Ale tu nie chodzi o to co ludzie chcą tylko czy Sony będzie mogło w jakiś sposób zareklamować, zwiększyć zainteresowanie i sprzedaż PS5 i jedyne co mogą w miarę pokazać na reklamie telewizyjnej to różnicę właśnie w RT.

2 minuty temu, dee napisał:

Przecież nawet potencjalne PS5Pro nie wyświetli RT na poziomie dopasionego PC, bo konsola zdolna to tego będzie kosztować tyle, że nie ma szans na rynkowy sukces. 

A kto mówił żeby konkurować z dopasionym PC? PS4Pro i OneX nie konkurowały z 1080Ti. Wystarczy że wydajność GPU dostanie takiego kopa jak między PS4 a Pro co jest jak najbardziej możliwe w przeciągu 4 lat i już skaczemy z 30FPS+RT na 60 FPS + RT.

Opublikowano

To jest niepotrzebne marnowanie zasobów kosztem czegoś dużo bardziej istotnego. Na konsolach szczególnie, a poza tym nic nie wnosi do gameplayu, a oświetlenie i tak można mieć imponujące wtedy kiedy tego potrzebujesz, w określonych momentach. To powinno być zabawką do benchmarku i tyle.

Opublikowano
8 minut temu, łom napisał:

A kto mówił żeby konkurować z dopasionym PC?

No nikt nie mówi, ale jeśli  wydajesz midgena, to niech ma to jakiś sens. Sensownym midgenem był XOX ale tylko z powodu skandalicznego niedoboru mocy wersji podstawowej. Obecne konsole mają na tyle mocy, że wersje Pro nie są jakoś bardzo potrzebne.

  • Plusik 1
Opublikowano
5 minut temu, łom napisał:

Ale tu nie chodzi o to co ludzie chcą tylko czy Sony będzie mogło w jakiś sposób zareklamować, zwiększyć zainteresowanie i sprzedaż PS5 i jedyne co mogą w miarę pokazać na reklamie telewizyjnej to różnicę właśnie w RT.

A kto mówił żeby konkurować z dopasionym PC? PS4Pro i OneX nie konkurowały z 1080Ti. Wystarczy że wydajność GPU dostanie takiego kopa jak między PS4 a Pro co jest jak najbardziej możliwe w przeciągu 4 lat i już skaczemy z 30FPS+RT na 60 FPS + RT.

Powiedzmy że nawet  idziemy w takim wypadku  na teren 4k60 fps bez RT   - trzeba wsadzić tam gpu pokroju  4070 / 4080 ?
Jak to się ma cenowo do konsol? I targetu że konsole to tanie pudełka do grania w gierki ?
Nie wiem, nie klei mi się to

Opublikowano (edytowane)

Tanim pudełkiem do grania to ma być ps5, a nie ps5 pro. Powód 4k, 60fps, RT to już doskonały powód aby utrzymać tych co wymagają najwięcej. Za 4 lata ps5 będzie rupieciem a ps5 pro dalej może być przyzwoitą konsolą. Może zmienią ceny z nowym ps5(to z odczepianym napędem) będzie po 399/499, a pro 599? Zobaczymy.

Edytowane przez PanKamil
Opublikowano

Może jestem nieobiektywny, ale moim zdaniem zdecydowanie zbyt wcześnie na wprowadzenie mocniejszej wersji starej konsoli. Raz że PS5 wciąż sprzedaje się bardzo dobrze, a w zasadzie to dopiero się rozkręca, dwa że jeśli nowa konsola naprawdę podyktowana chęcią upowszechnienia Ray Tracingu to wydaje mi się że jeszcze nie da się tego zrobić w konsolowym budżecie bez kompromisów, 

Opublikowano (edytowane)

@PanKamilNo właśnie o tym mówie - tanie pudełko do grania na generację około 2,5k
Cena za pro którą napisałeś ,z takimi bebechami by ogarnąć 4k,60 RT? nie ma chuja xD

Edytowane przez BieŃ
Opublikowano (edytowane)

PS5 Pro oparte na RDNA4 oferowałoby pewnie około 25TF, co przy z pewnością stosunkowo bardziej wydajnym RT w RDNA4 vs RDNA2 dałoby 4k60 z RT przy założeniu, że ogólnie ustawienia gry będą poza samą rozdzielczością takie same jak na zwykłym PS5 (gdzie w takim wypadku gra renderowana byłaby w rozdzielczościach rzędu 1200p).

Inna sprawa to koszt, pobór prądu i co za tym idzie chłodzenie w małej obudowie.

Obecnie jest problem ze schodzeniem na niższy proces technologiczny.... dlatego jakoś średnio widzę przez najbliższe przynajmniej 4 lata nowe niewielkie pudełko ze znacznie większą mocą obliczeniową.

Edytowane przez Emet
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, BieŃ napisał:

Powiedzmy że nawet  idziemy w takim wypadku  na teren 4k60 fps bez RT   - trzeba wsadzić tam gpu pokroju  4070 / 4080 ?
Jak to się ma cenowo do konsol? I targetu że konsole to tanie pudełka do grania w gierki ?
Nie wiem, nie klei mi się to

Nie patrz bezpośrednio na PC, koszty i jak na nim działają gry. PS5 ma zmodyfikowany/dopakowany układ 5700XT (10 TFlops) na którym Ratchet czy Spider działają w 1300p/60FPS/RT teraz mamy karty od AMD z serii 7000 gdzie najmocniejsza na papierze jest z 6x mocniejsza od PS5 więc wpakowanie coś o 1/3 jej mocy (~7600XT) pod koniec przyszłego roku jest jak najbardziej możliwe i to da skok podobny do tego jaki był między PS4 a Pro. RT bez kompromisów nie będzie przynajmniej do kolejnej generacji tak samo jak Pro nie dało natywnego 4k, ale podbicie przykładowo trybu ze Spider-Mana 1300p/60FPS/RT do 4k/60FPS/RT+wyższe ustawienia spokojnie da radę zrobić.

Czy to ma sens pokaże Insomniac ze Spiderem 2. Też nie chciał bym wersji Pro ale to czy wyjdzie czy nie już zostało ustalone tylko my jeszcze o tym nie wiemy.

Edytowane przez łom
Opublikowano
2 minutes ago, łom said:

Nie patrz bezpośrednio na PC, koszty i jak na nim działają gry. PS5 ma zmodyfikowany/dopakowany układ 5700XT (10 TFlops) na którym Ratchet czy Spider działają w 1300p/40FPS/RT teraz mamy karty od AMD z serii 7000 gdzie najmocniejsza na papierze jest z 6x mocniejsza od PS5 więc wpakowanie coś o 1/3 jej mocy (~7600XT) pod koniec przyszłego roku jest jak najbardziej możliwe i to da skok podobny do tego jaki był między PS4 a Pro. RT bez kompromisów nie będzie przynajmniej do kolejnej generacji tak samo jak Pro nie dało natywnego 4k, ale podbicie przykładowo trybu ze Spider-Mana 1300p/60FPS/RT do 4k/60FPS/RT+wyższe ustawienia spokojnie da radę zrobić.

Czy to ma sens pokaże Insomniac ze Spiderem 2. Też nie chciał bym wersji Pro ale to czy wyjdzie czy nie już zostało ustalone tylko my jeszcze o tym nie wiemy.

No ale akurat karty AMD bardzo kiepsko sobie radzą z RT nawet te najmocniejsze czyli 7900 

  • Plusik 1
Opublikowano
4 minuty temu, Czoperrr napisał:

No ale akurat karty AMD bardzo kiepsko sobie radzą z RT nawet te najmocniejsze czyli 7900 

Tak zgadza się, co nie zmienia faktu że jak devi się przyłożą to mogą wycisnąć całkiem niezłe efekty nawet z PS5.

Opublikowano

Ja bym sobie na prawdę życzył żeby devi olali już wcześniejszą generację, żeby można było zobaczyć na co stać konsole w podstawowych wersjach, a wydaje mi się, że sporo co widać choćby po grach jak Returnal czy HFW (który jest cross). A wersja ulepszona wyjdzie to wyjdzie, ale jeśli Ps5 będzie dawać radę, a kultura pracy się nie pogorszy to nie zamierzam zmieniać :)

Opublikowano

Dla mnie póki konsole nie będą zdolne do globalnej iluminacji opartej na raytracing czyli takie które obecnie możliwe są jedynie na najdroższych kartach Nvidii z serii 4000, to bez sensu by konsole w ogóle zużywały swoje zasoby na tę technologie. Kompromisowe rozwiązania w stylu odbić w kałużach czy szybach, albo cienie paprotki nie robią całkowicie wrażenia i wątpię by skłoniły dużą ilość graczy do wymiany konsoli. 

 

Poprzednie midgeny miały o wiele więcej sensu bo wyszły w czasach, kiedy dominowały telewizory Full HD, a w międzyczasie na rynku zaczęła się popularyzować rozdzielczość 4K na których gry z konsol odpalane w 900p-1080p wyglądały po prostu słabo. Ale teraz jakoś sobie nie wyobrażam co mogłoby być motorem napędowym do kupna nowej konsoli. Na myśl przychodzi mi ten prawdziwy raytracing, o którym wspomniałem, taki jak w ostatnim Cyberpunku bo to faktycznie robi różnicę i nawet przeciętny Kowalski dostrzeże różnicę, ale jest na to jeszcze o wiele za wcześnie. Raz, że dopiero high-endowy rynek PC adaptuję tę technologie, dwa że konsole są oparte o podzespoły AMD, które z tym raytracingiem są kilka okrążęń z tyłu za Nvidią. 

  • Plusik 8
Opublikowano

Niedobrze mi po przeczytaniu ostatnich postów w tym temacie. Na samą myśl, że mogłoby wyjść jakieś PS5 Pro, odechciewa się tych konsol jeszcze bardziej. Konsole mają być tłem do gier, a nie być w centrum konsolowego grania, gdzie po zakupie konsoli nie chcę myśleć o takich rzeczach, jak to, czy nie przepłaciłem za walking dead konsolę. Slim jak najbardziej, ale żadnego pecetowego grzebania w bebechach.

  • This 1
Opublikowano

No tak, były już dwa modele, to teraz niech będą trzy, przecież poprzednio nikt nie umarł, a ludzie do wszystkiego się przyzwyczają i zapłacą.

 

Swoją drogą, MS miałby niezły orzech do zgryzienia i byłby w dupie. No bo co, Sony ma niezłą i bardzo dobrą sprzętowo konsolę, a MS? Odpowie Series X Pro, mając kulę u nogi w postaci Series S? Ciekawe, co by z tym zrobili.

Opublikowano
14 minutes ago, krzysiek923 said:

No tak, były już dwa modele, to teraz niech będą trzy, przecież poprzednio nikt nie umarł, a ludzie do wszystkiego się przyzwyczają i zapłacą.

 

Swoją drogą, MS miałby niezły orzech do zgryzienia i byłby w dupie. No bo co, Sony ma niezłą i bardzo dobrą sprzętowo konsolę, a MS? Odpowie Series X Pro, mając kulę u nogi w postaci Series S? Ciekawe, co by z tym zrobili.

Nawet nie jestem pewien czy kiedykolwiek wyjdzie następnca XSX, więc nie ma mowy o żadnym XSX Pro.

Opublikowano (edytowane)

Dla odmiany Nintendo mogłoby wrócić do bezpośredniej konkurencji... ale oni już raczej nie wrócą na tę drogę i zostaną w swojej niszy, skoro dobrze na tym wychodzą.

Edytowane przez Emet
Opublikowano (edytowane)

Trochę wrócili, nie jeśli chodzi o moc, ale o katalog gier. Jeszcze niedawno mieli u siebie tylko swoje rzeczy i jakieś spinoffy i mocno zmodyfikowane wersje z innych sprzętów.

Edytowane przez dominalien
Opublikowano
Godzinę temu, łom napisał:

Nie patrz bezpośrednio na PC, koszty i jak na nim działają gry. PS5 ma zmodyfikowany/dopakowany układ 5700XT (10 TFlops) na którym Ratchet czy Spider działają w 1300p/60FPS/RT teraz mamy karty od AMD z serii 7000 gdzie najmocniejsza na papierze jest z 6x mocniejsza od PS5 więc wpakowanie coś o 1/3 jej mocy (~7600XT) pod koniec przyszłego roku jest jak najbardziej możliwe i to da skok podobny do tego jaki był między PS4 a Pro. RT bez kompromisów nie będzie przynajmniej do kolejnej generacji tak samo jak Pro nie dało natywnego 4k, ale podbicie przykładowo trybu ze Spider-Mana 1300p/60FPS/RT do 4k/60FPS/RT+wyższe ustawienia spokojnie da radę zrobić.

Czy to ma sens pokaże Insomniac ze Spiderem 2. Też nie chciał bym wersji Pro ale to czy wyjdzie czy nie już zostało ustalone tylko my jeszcze o tym nie wiemy.

 

W PS5 siedzi RDNA2 czyli odpowiednik serii 6xxxx a nie 5xxxx.

 

Co do wersji pro wyjdzie, tylko moim zdaniem wersje pro powinny wychodzić na premierę podstawowego modelu i mogą mieć nawet cenę z tyłka niech tylko tanieją z czasem. Jesteśmy już prawie 3 lata od premiery next genów, pro wyjdzie pewnie w przyszłym roku czyli w 4 obecnej generacji. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...