Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, Square napisał:

A co tam jeszcze u MS z gier usług poza SoT?

Forza Horizon, Sea of Thieves, Halo Infinite, Age of Empires, Minecraft, MFS, Grounded, a za kilka dni  jeszcze Forza Motorsport. A licząc Bethesde to jeszcze TES Online. Wszystkie te gry dostają cały czas na bieżąco nową zawartość i aktualizacje. 

Opublikowano

Różnie, niektóre mają sezony, inne darmowe aktualizacje, a inne dostają płatne DLC. Jedne mają tylko multi, inne singla i multi. Generalnie mają różny model rozwoju.

Opublikowano

no to skoro tak chcesz to definiować to możesz odjąć Grounded, bo tylko w tej jednej grze z tej listy wszystko jest za darmo i nie ma płatnych sezonów itp. 

 

Ale to trochę dziwna definicja bo takie Sea of Thieves wyszło w 2018, pierwsze mikrotransakcje trafiły do gry w 2020 r. a pierwszy sezon był  w 2021 r. i czy to znaczy że gra przez 2 lub 3 lata nie była grą usługą? 

Opublikowano

No dla mnie gra usługa to tytuł który non stop dodaje np nowe przedmioty/sezony i doi za nie kasę od graczy np Rocket League. Ale takie Borderlands 3 które dostało 6 dodatków, ma jakieś eventy w grze itp już nie bardzo, bo to po prostu gra single/coop z dodatkową zawartością.

Wydaje mi się, że Sony chciałoby mieć 1-2 tytuły z tej pierwszej kategorii.

Opublikowano
13 godzin temu, MatekDM napisał:

 

To nadal dużo lepiej niż update do Forzy Horizon 4 i Gears 5 w przypadku Xbox Series. Przypomnę, że do kompletu na Xboxach dołączyły też AC: Valhalla, DIRT 5, Rainbow Six: Siege i Watch Dogs: Legion, które, a jakże, dostępne były też na PS5. Dodatkowo na PS5 zapomniałeś o Astro's Playroom, które doznaniami next-genowymi dosłownie niszczyło wszystko, co mogłeś wówczas zobaczyć na XSX. Mówię tu o całokształcie, czyli superszybkim wczytywaniu, wykorzystaniu pada, haptyce i ogólnie bardzo przyjemnej i ładnej grafice. Ta jedna gra była lepsza od wszystkiego, co miała konkurencja. 

A potem wszedł Miles Morales, którego next-genowa grafika i superszybkie ekrany wczytywania na premiere + RT pokazywały, czym jest prawdziwy next-gen. Demon Souls do dzisiaj jest wybitnie zrobioną produkcją i wygląda równie imponująco. Bugsnax, Godfall czy Sackboy to już popierdółki, ale nadal - były czymś wiecej, niż tym syfem, który zaserwował Microsoft na premierę. 

 

Czy to był najlepszy zestaw startowy PlayStation w historii? Raczej nie. Ale na pewno o WIELE lepiej było kupić PS5 na starcie niż XSX, jeżeli ktoś chciał poczuć next-gena. Tak samo zajebiste menu, ambient, kontroler, w przypadku PlayStation 5 wszystko mówiło, że masz nową generację przed oczami, a XSX, a już tym bardziej S, wyglądały jak kolejna odsłona starego Xboxa bez szału niestety. 

 

Zresztą - 41 mln sprzedanych PS5 vs. ~6 mln sprzedanych XSX pokazuje, że gracze również tak uważają. 

Już pomijam jak ominąłeś temat dyskusji, ale ta next-genowa grafika w Miles Morales to :reggie: 

 

Opublikowano
11 minut temu, Square napisał:

No dla mnie gra usługa to tytuł który non stop dodaje np nowe przedmioty/sezony i doi za nie kasę od graczy np Rocket League. Ale takie Borderlands 3 które dostało 6 dodatków, ma jakieś eventy w grze itp już nie bardzo, bo to po prostu gra single/coop z dodatkową zawartością.

Wydaje mi się, że Sony chciałoby mieć 1-2 tytuły z tej pierwszej kategorii.

Raczej 12 a nie 1-2 tytuły ;)

image.thumb.png.dfd0d3dfc72289f7b1938f233ab1059f.png

 

Opublikowano
13 godzin temu, MatekDM napisał:

Czy to był najlepszy zestaw startowy PlayStation w historii? Raczej nie.

Tutaj masz listę:

Spoiler

Sony PlayStation:

A. IV Evolution

Crime Crackers

Gokujō Parodius Da! Deluxe Pack

Mahjong Goku Sky: Atsushi

Mahjong Station Mazin

Nekketsu Oyako

Ridge Racer

TAMA

 

 

 

Sony PlayStation 2:

A-Train 6

Drum Mania

Eternal Ring

Kakinoki Shogi IV

Kessen

Mahjong Taikai III

Morita Shogi

Ridge Racer V

Stepping Selection

Street Fighter EX3

 

 

 

PlayStation 3:

Genji: Days of the Blade

Mobile Suit Gundam: Target in Sight

Resistance: Fall of Man

Ridge Racer 7

Sega Golf Club

 

 

 

PlayStation 4:

Angry Birds Star Wars

Assassin's Creed IV: Black Flag

Battlefield 4

Blacklight: Retribution

Call of Duty: Ghosts

Contrast

DC Universe Online

FIFA 14

Flower

Injustice: Gods Among Us - Ultimate Edition

Just Dance 2014

Killzone Shadow Fall

Knack

Lego Marvel Super Heroes

Madden NFL 25

NBA 2K14

Need for Speed Rivals

Resogun

Skylanders: Swap Force

Sound Shapes

Super Motherload

The Playroom

Trine 2: Complete Story

Warframe

 

 

 

Sony PlayStation 5:

Assassin's Creed Valhalla

Astro's Playroom

Bugsnax

Call of Duty: Black Ops Cold War

Dead By Daylight

Demon's Soul's

Devil May Cry 5: Special Edition

DIRT 5

Fortnite

Godfall

Goonya Fighter

King Oddball

Maneater

Marvel's Spider-Man: Miles Morales

Marvel's Spider-Man: Remastered

NBA 2K21

No Man's Sky: The Next Generation

Observer: System Redux

Overcooked: All You Can Eat

The Pathless

Planet Coaster: Console Edition

Poker Club

Sackboy: A Big Adventure

Warhammer: Chaosbane Slayer Edition

Watch Dogs Legion

WRC 9

 

Opublikowano
2 godziny temu, MYSZa7 napisał:

Już pomijam jak ominąłeś temat dyskusji, ale ta next-genowa grafika w Miles Morales to :reggie: 

 

Ominąłem go dość celowo, ale nie chcesz mi chyba powiedzieć, że na premierę tych konsol w 2020 roku była jakaś ładniejsza i lepiej technicznie zrobiona gra od Miles Morales. 
Mówie konkretnie o grze, która wtedy pokazywała "moc next-genów". 

Opublikowano
21 minutes ago, MatekDM said:

 

Ominąłem go dość celowo, ale nie chcesz mi chyba powiedzieć, że na premierę tych konsol w 2020 roku była jakaś ładniejsza i lepiej technicznie zrobiona gra od Miles Morales. 
Mówie konkretnie o grze, która wtedy pokazywała "moc next-genów". 

Przypominam, że wyszła też na PS4.

Opublikowano
1 minutę temu, Czoperrr napisał:

Przypominam, że wyszła też na PS4.

No i właśnie to niczego nie zmienia, co jest w ogóle już komiczne. 

Zresztą - odpal dzisiaj TLOU2 na PS5. W 60 klatkach ta gra nadal technicznie zamiata podłogę większością tytułów wydanych na tej generacji konsol. 

Opublikowano
1 minutę temu, Paolo de Vesir napisał:

Do tej pory najlepiej wyglądającą grą pozostaje Demon Souls i tu jest nextgen - ostrość obrazu, płynność, oświetlenie. Coś pięknego.

Ratchet ładniejszy choć port na pc pokazał ile tam mitycznego possible only on ps5

  • Plusik 1
Opublikowano
3 godziny temu, ASX napisał:

Forza Horizon, Sea of Thieves, Halo Infinite, Age of Empires, Minecraft, MFS, Grounded, a za kilka dni  jeszcze Forza Motorsport. A licząc Bethesde to jeszcze TES Online. Wszystkie te gry dostają cały czas na bieżąco nową zawartość i aktualizacje. 


State of Decay 2 jeszcze - historia trochę jak z Sea of Thieves, bo tu też na początku narzekano na biedę, ale od tego czasu gra mocno urosła, dostała tony update'ów i upgrade do obecnej generacji.
W sumie RedFall ma jeszcze szkielet typowego GAASa i ciekawe, czy będą to w jakiś sposób próbowali wykorzystać, czy jednak odpuszczą sobie całkowicie.

  • Plusik 1
Opublikowano

Chyba nie odpuszcza:

 

https://www.purexbox.com/news/2023/09/bethesda-insists-redfall-will-improve-compares-launch-to-fallout-76-and-elder-scrolls-online

 

Ja tam nie specjalnie sie ciesze na sukces takich gier. F5 czy TESVI pewnie troche szybciej by powstaly jakby teamy dedykowane wspomnianym GaaSom musialy dlubac nad czyms innym. Zycze sobie oraz innym  posiadaczom PlayStation zeby ich ulubione marki nie poszly w te strone. 

Opublikowano
5 godzin temu, Czoperrr napisał:

Przypominam, że wyszła też na PS4.

 

5 godzin temu, Krzysztof93 napisał:

teraz jestem ciekawy co to zmienia

 

5 godzin temu, MatekDM napisał:

No i właśnie to niczego nie zmienia, co jest w ogóle już komiczne. 

Zresztą - odpal dzisiaj TLOU2 na PS5. W 60 klatkach ta gra nadal technicznie zamiata podłogę większością tytułów wydanych na tej generacji konsol. 

To zmienia, że oprócz wyższej rozdziałki i klatkarzu ta gra nie dodawała nic nowego w kwestii oprawy. Nawet kiedyś na forum wrzuciłem screena z wersji na PS4 i podpisałem, że to z PS5 i ludzie nawet się nie skapnęli.

 

Ratchet mógł robić efekt wow, przynajmniej dopóki nie bawiliśmy się fizyką otoczenia czy jego interaktywnością. Później dopiero Horizon w spatchowanym trybie 60 fps powodował opad szczeny, podobnie miałem przy niektórych lokacjach w Ragnaroku, ale nie Miles Morales.

  • Plusik 1
Opublikowano
50 minut temu, MYSZa7 napisał:

To zmienia, że oprócz wyższej rozdziałki i klatkarzu ta gra nie dodawała nic nowego w kwestii oprawy. Nawet kiedyś na forum wrzuciłem screena z wersji na PS4 i podpisałem, że to z PS5 i ludzie nawet się nie skapnęli.


Zmieniają się choćby takie podstawy draw distance, tekstury, ilość ruchomych obiektów na ulicach, no i oczywiście ray tracing. Porównanie na screenach nie ma sensu. Dopiero jak się odpali na telewizorze i porówna to widać ogromną różnicę w jakości obrazu.

Opublikowano

No ale to wciąż ta sama gra co na PS4. Te wszystkie rzeczy które wymieniłeś jak zasięg rysowania, wyższej rozdzielczości  tekstury czy raytracing to tylko detale, które swoją drogą jeszcze lepiej wypadają na PC, ale nikt raczej nie mówi że PCtowa wersja Milesa oferuje jakąś nowogeneracyjną jakość względem wersji na PS5. To po prostu ta sama gra, która działa lepiej i wygląda ładniej na mocniejszym sprzęcie. 

 

To jest właśnie największy zawód tej generacji konsol, że wbrew zapowiedziom o autostradach nie przyniosła ona do tej pory żadnej rewolucji w kwestii działania i projektowania gier. Po prawie 3 latach od jej startu wciąż dostajemy gkownie te same gry co w poprzedniej, które roznią się tylko detalami, jak wyższa rozdzielczość czy dalszy zasięg rysowania cieni. 

  • Plusik 4
Opublikowano
26 minut temu, Lukas_AT napisał:


Zmieniają się choćby takie podstawy draw distance, tekstury, ilość ruchomych obiektów na ulicach, no i oczywiście ray tracing. Porównanie na screenach nie ma sensu. Dopiero jak się odpali na telewizorze i porówna to widać ogromną różnicę w jakości obrazu.

Ale ja grałem w obydwie wersje i te różnice, które podajesz to, jak pisze wyżej asax, przesunięte suwaczki wyżej. Większą różnicę robiły loadingi niż wszelkie dodatkowe fajerwerki graficzne. 

Opublikowano

No ja nie napisałem, że to next-genowa gra. O wiele większe wrażenie na mnie wywarł wtedy Demon’s Souls, który posiada ogrom detali. To zamczysko na początku od razu uderzyło mnie w mordę. Już pewnie nie wyjdzie na PS4, a więc nie dowiemy się jakby mógł wyglądać na PS4. Chyba, że kiedyś jeszcze wyjdzie na PC i wtedy będzie można zobaczyć w jakich detalach by to poszło na PC zbliżonym do PS4.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...