Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, MYSZa7 napisał:

To zmienia, że oprócz wyższej rozdziałki i klatkarzu


No i dla mojej przyjemności z gry ten klatkarz zrobił ogromną robotę. Wersja na poprzednią konsole to takie ,,od biedy tego Moralesa można na PS4 ograć'' ale mi się trochę kłóci przyjemne spędzanie czasu ze zwrotem ,,od biedy''. Kupiłem PS5 i to była moja pierwsza gra jaką przeszedłem na nowej konsoli i wtedy zauważyłem, że w końcu ten spider-man wygląda, rusza się, ładuje, skacze i bije tak jak powinien i jest to mega przyjemne i dobre. Zresztą taka moda w tej generacji, że wiele gier puszczali na nowe i stare sprzęty ale jeśli ktoś ograł coś w dwa razy szybszym klatkarzu i lepszej grafice to chciałbym wrócić pograć sobie na starym sprzęcie w te same gry? No ja nie. 

Opublikowano

Nie neguje tego, że gra się przyjemniej, sam sobie nie wyobrażam ogrywać teraz takiego Ragnarok czy Forbidden Westa na 4 bez 60 fpsów, ale nie mówiłbym po prostu o next genowej oprawie w przypadku Miles'a na PS5, imo jest to przesadzone, tyle. :lapka: 

Opublikowano

Najbardziej next-genowe w Moralesie rzeczywiście wydawały się wtedy te loadingi. Nie mogłem się wówczas nadziwić, że szybka podróż trwała te 2 sekundy. To samo zresztą w Demon’s Souls - po śmierci od razu mnie przenosiło do ogniska (choć nawet Nioh na PS4 prawie nie miał loadingu po śmierci w przeciwieństwie do takiego Bloodborne).

  • Plusik 1
Opublikowano

Błagam Was, ta generacja to tylko lepszy klatkarz, loadingi i wyższa rozdzielczość względem poprzedniej. Cała reszta dalej siedzi betonowo w poprzedniej. Pewnie jak coś się ruszy z silnikami to zaraz i tak będzie lock na 30fps i czekanie na konsole pro by było więcej. Kiedyś odpalało się tekkena tag tournament czy gt3 i od razu widziało się że to przepaść względem PSX, motorstorm, girsy czy uncharted i to przepaść względem PS2, killzone shadow fall i to przepaść względem PS3 i tak mogę wymieniać i wymieniać. Tutaj te konsole obecne to takie ps4pro+ i Xbox one XX dla mnie.

  • Plusik 4
  • beka z typa 2
  • This 1
Opublikowano

Upgrade sprzętu w cenie 2300 zł raz na 5-7 lat to nie jest jakaś kosmiczna kwota.

Dla mnie zmiany są wystarczające by to za każdym razem jak włączam konsolę docenić. Wszystko wygląda pięknie, momentami widać rzeczy których wcześniej nie było, działa kosmicznie szybko, i dodatkowo w rękach dzieją się cuda.

A zmiany graficzne to chyba wiadomo że będą coraz mniejsze, kwadratura koła w pewnym momencie jest niedostrzegalna, jesteśmy blisko tego miejsca.

  • Plusik 1
  • This 1
Opublikowano
12 godzin temu, Lukas_AT napisał:

No ja nie napisałem, że to next-genowa gra. O wiele większe wrażenie na mnie wywarł wtedy Demon’s Souls, który posiada ogrom detali. To zamczysko na początku od razu uderzyło mnie w mordę. Już pewnie nie wyjdzie na PS4, a więc nie dowiemy się jakby mógł wyglądać na PS4. Chyba, że kiedyś jeszcze wyjdzie na PC i wtedy będzie można zobaczyć w jakich detalach by to poszło na PC zbliżonym do PS4.

DS Remake to najlepszy tytuł startowy od Sony w historii, mimo, że tylko Remake, to wyszedł w idealnym momencie i sprzedał na pewno sporo PS5 dla rosnącego grona fanów Soulsów, do tej pory najładniejsze Soulsy i długo nikt się nie zbliży. 

Opublikowano
24 minuty temu, niunias101 napisał:

Przepraszam, że się tak wtrącę, ja z pytaniem. Czy jak kupię kod FC24, który był dodawany do konsol w PL to czy mogę go wbić na konto UK czy też z innego regionu ? 

 

Dzięki :)

Tylko jeżeli w tych innych regionach jest ta sama wersja. Najłatwiej to sprawdzić sklepie www, w adresie będzie kod.

  • Dzięki 1
Opublikowano
18 godzin temu, Paolo de Vesir napisał:

Do tej pory najlepiej wyglądającą grą pozostaje Demon Souls i tu jest nextgen - ostrość obrazu, płynność, oświetlenie. Coś pięknego.

Tak, ale tutaj muszę obronić Sony - każda ich gra na ich sprzęcie wygląda i działa bardzo dobrze, czego nie można powiedzieć o tytułach konkurencji, które od razu day1 dostają w pysk w porównaniu z PC, ale taki cykl wydawniczy Microsoftu, według mnie psuje od odbiór gierki wielu graczy konsolowych (nie mówiąc już o tych 30 FPS w Redfall i Starfieldzie, bo to jednak kryminał).

Opublikowano
9 godzin temu, Daffy napisał:

i tak będzie lock na 30fps

no jeśli tak będzie to ja odpuszczam albo szukam środków na PC bo jak włączę czasem tryby super grafiki w 30 dla samego sprawdzenia jak to wygląda to mam wrażenie, że coś jest zepsute. Ja wolę gierki z grafiką PS4 ale niech będzie te 60 klatek, błagam. I tak dla mnie liczy się styl, klimat, design jak zwał tak srał. Na PS4 byłem przyzwyczajony ale skoro teraz wszystko ogrywam w 60 to nie wyobrażam sobie powrotu, w Cyberpunku spacer po chodniku w centrum przy 30 klatkach to był jakiś ponury żart po 12h grania w trybie wydajności. Kto daje i odbiera itd. mam gdzieś czy w kałuży łez są realne odbicia światła czy to tylko stara sztuczka.

  • This 1
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Nie masz porównania jeśli gra nie wychodzi na PC, proste.

Proste i w zasadzie to dobre, ale inny produkt, inna polityka, jak Sony wróci kiedyś do 30 FPS to pogadamy, mam nadzieję, że mają rozum i nie wrócą. Poza tym AMD coś modzi, żeby wszystkim było lepiej na obecnej wciąż konsolowej generacji. 

 

Sam gram na PC dużo, ale gdyby Xbox tak jak kiedyś miał czasowe exy, zapewne ogrywałbym je na nim i jestem pewien, że gry od Xbox Game Studios na Series X byłyby dalej zawsze w 60 fps :). Coś za coś. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano
Teraz, KrYcHu_89 napisał:

Proste i w zasadzie to dobre, ale inny produkt, inna polityka, jak Sony wróci kiedyś do 30 FPS to pogadamy, mam nadzieję, że mają rozum i nie wrócą. Poza tym AMD coś modzi, żeby wszystkim było lepiej na obecnej wciąż konsolowej generacji. 

 

Każdy wróci prędzej czy później. Myślisz, że ktoś tutaj piśnie słówkiem jak ND, aby wycisnąć maks z PS5, postawi na 30 klatek w następnym TLOU? Nie ma opcji. Silniki mają swoje ograniczenia, konsole też - żadna z gier które wydało Sony na PS5 only tak na dobrą sprawę nie mogłaby być przeportowana na poprzednią generację. 

6 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

gry od Xbox Game Studios na Series X byłyby dalej zawsze w 60 fps

 

Nie widzę związku. Do tej pory jedyna gra na Xboxie (z 3 dostępnych) która ma 30 klatek i nie okazała się technologicznym gniotem to olśniewająco piękny MS Flight Simulator i tutaj te 30 jest jednak obarczone ogromnym zasięgiem rysowania, fizyką lotu i no, niemalże fotorealistyczną, grafiką. 

Opublikowano
Teraz, Paolo de Vesir napisał:

 

Każdy wróci prędzej czy później. Myślisz, że ktoś tutaj piśnie słówkiem jak ND, aby wycisnąć maks z PS5, postawi na 30 klatek w następnym TLOU? Nie ma opcji. Silniki mają swoje ograniczenia, konsole też - żadna z gier które wydało Sony na PS5 only tak na dobrą sprawę nie mogłaby być przeportowana na poprzednią generację. 

Zależy jakie będą mieli wytyczne, do tej pory jakbym umiał w marketing to zakazałbym wydawania jakiegokolwiek exa na konsole w 30 fps, bo jedyne co to przynosi to niskie recenzje od użytkowników i czarny PR.

 

Skoro multiplatformowy Cyberpunk czy exy typu Horizon/ The Last of Us Remake, Ratchet, Spiderman 2, czy Demon's Souls chodzą - to wszystko co robią w Sony Studios może chodzić, poza tym upscaling coraz mocniejszy i te 3 lata może jeszcze pociągnąć. 

 

Chyba, że wyjdzie PRO, to mogą się wyjebać i wtedy 60 tylko na PRO, a PS5 dla niedzielniaków. 

8 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Każdy wróci prędzej czy później. Myślisz, że ktoś tutaj piśnie słówkiem jak ND, aby wycisnąć maks z PS5, postawi na 30 klatek w następnym TLOU? Nie ma opcji. Silniki mają swoje ograniczenia, konsole też - żadna z gier które wydało Sony na PS5 only tak na dobrą sprawę nie mogłaby być przeportowana na poprzednią generację. 

 

Nie widzę związku. Do tej pory jedyna gra na Xboxie (z 3 dostępnych) która ma 30 klatek i nie okazała się technologicznym gniotem to olśniewająco piękny MS Flight Simulator i tutaj te 30 jest jednak obarczone ogromnym zasięgiem rysowania, fizyką lotu i no, niemalże fotorealistyczną, grafiką. 

Flying Simulator to nawet ciężko nazwać grą i tak 30 FPS to rzeczywiście można wybaczyć, ale myślisz, że nie ma związku z tym, że Starfield i Redfall nie były czasowym exem na konsole i trybem 60 fps? Ja widzę :D.  

Opublikowano
4 minuty temu, KrYcHu_89 napisał:

ale myślisz, że nie ma związku z tym, że Starfield i Redfall nie były czasowym exem na konsole i trybem 60 fps? Ja widzę :D.  

 

Nie widzę. Jedna i druga to technologiczny gniot (przynajmniej powierzchownie), ale Starfield ma jednak interakcję i złożoność świata i mechanik które można wytłumaczyć te 30 klatek, bardziej niż partactwem Arkane.

 

7 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Skoro multiplatformowy Cyberpunk czy exy typu Horizon/ The Last of Us Remake, Ratchet, Spiderman 2, czy Demon's Souls chodzą - to wszystko co robią w Sony Studios może chodzić, poza tym upscaling coraz mocniejszy i te 3 lata może jeszcze pociągnąć. 

 

Wszystko da się zrobić w 60, ale nie zawsze się to opłaca. Z resztą, jeszcze raz mówię, MS dał realnie 1 grę (a Bethesda 2) które śmigają w 30 klatkach. Forza Motorsport, Forza Horizon, Psychonauts 2, HiFiRush, Ghostwire Tokyo, Deathloop, Halo Infinite śmigają w 60 klatkach bez problemu. Mniejsze gry pomijam, bo to akurat pewnik. Najnowsza Forza będzie miała nawet tryb "4K"60RT, naprawdę nie róbmy z Xboxa konsoli od gier w 30 klatkach. :rotfl:

Opublikowano
16 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Ghostwire Tokyo, Deathloop

te gierki były chyba najpierw na PS5. Przeszedłem ,,Duszki w Tokio'' bo były w abonamencie PS+ w momencie gdy gra już trafiała na Xboxa i było pełno newsów, że gra na Xbox chodzi gorzej niż na PS5. No ale to jest przeważnie tak.

Opublikowano

Nie wiem po co te marzenia o wymogu 60fps. Nigdy nie było i przynajmniej w tej generacji nie będzie takiego wymogu. W przyszłej jak wjedzie AI upscaling i być może frame generation na konsole będzie można mówić o 60fps jako standardzie.

Większość gier będzie teraz celować w 30/40fps. W większości z tych gier będzie też pewnie dostępny tryb performance (specjalnie piszę tak, a nie 60fps bo nie raz będzie to pewnie po prostu odblokowany klatkarz w przedziale 45-60fps).

Już teraz coraz więcej gier w 30fps celuje w rozdzielczości rzędu 1440p lub mniej.

W tej sytuacji aby osiągnąć stabilne 60fps trzeba wyraźnie ciąć detale lub obniżać rozdzielczość do poniżej 1080p.... a lepiej już nie będzie. 

Trzeba też pamiętać o ograniczeniu CPU.... jeśli rdzeń gry tego wymaga to nawet zejście do detali LOW i 720p może nic nie dać.

  • Plusik 1
Opublikowano

To zasługa FSR, jeśli techniki rekonstrukcji obrazu pozwalają zejść do niższych rozdzielczości bez dramatycznego spadku jakości obrazu to developerzy chętnie z tego korzystają, czasami aż do przesady. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...