Kangus 7 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września (edytowane) 4 minuty temu, GearsUp napisał(a): No widzisz, nawet 4070 Super ma "tylko" 12 GB VRAM w porównaniu do 13.7GB w Prosiaku. Te porównania powinny przystopować Jak ktoś pisze że to jest faktyczny problem to sam powinien przystopować :). Za to w PC masz osobno ram i osobno Vram, a na konsoli masz pamięć współdzieloną, wiec musi sie zmieścić tam z danymi. Gwarantuję ci ze jak ktoś robi port na PC to na 99% nie załapiesz różnicy miedzy tym co jest w prosiaku a co wepchna do 12 GB karty na PC chyba że ktoś port całkowicie spier... co się zdarza na premierę, po paru patchach już jest ok - i to widać nawet po tych gierkach które miały problemy na 8gb kartach, jakoś się dało zrobić dobrej jakości tekstury które się zmieściły :). Edytowane 13 września przez Kangus 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
GearsUp 147 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września Teraz, Kangus napisał(a): Za to w PC masz osobno ram i osobno Vram Ty chyba nie wiesz co się dzieje jak gra na PC wypadnie z VRAMu i zaczyna swoje ciągnąć ze zwykłego RAMu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Cedric 1 313 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września Człowiek był poza kompem 2-3 dni, a tu takie dramy z tym Pro. Kurna, drogie to w hu, ale jak ten gameboost odpali mi Bloodborne w 60fps to będę bliski złamania Cytuj Odnośnik do komentarza
Kangus 7 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września (edytowane) 10 minut temu, GearsUp napisał(a): Ty chyba nie wiesz co się dzieje jak gra na PC wypadnie z VRAMu i zaczyna swoje ciągnąć ze zwykłego RAMu Wiem doskonale, tylko że jak ktoś robi dobry port na PC to da się ogarnąć tak żeby się w 12gb spokojnie zmieścić. To pośpieszne portowanie z konsoli na pc powoduje problemy, a nie że się nie da, co pokazuje np. spatchowane TLOU. Mam obie konsole, mam też kompa i jestem powaleńcem oglądającym DF, czy inne kanły PCtowe i po patchach nawet 8gb 3070 którą mam obecnie daje radę. Obecnie gram w Alana Wake 2 praktycznie na max ustawieniach(ale w 1440p z DLSS Quality + z tekstur musiałem zejść na high bo się faktycznie nie mieściły w 8gb, wiec dokłądnie wiem co się dzieje jak się przekracza Vram). Zrobiłem sobie tryb 40 fps, którego chyba do tej pory na konsolach nie ma, w levelach z Alanem odpalam pełny pathtracing, w levelach z Sagą muszę grać bez bo karta za słaba. Obraz jest mega stabilny, nie to co na obecnych konsolach. Ofc prosiak to nadgoni jeżeli wywalą FSR, a dodatkową moc spożytkują na boost ustawień, nie o to mi chodzi że on jest słaby, tylko zę nadal ten komp za 4,4k da imho więcej spokoju i możliwości niż ta konsola. Edytowane 13 września przez Kangus 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
tjery 1 143 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września (edytowane) 13 minut temu, GearsUp napisał(a): Ty chyba nie wiesz co się dzieje jak gra na PC wypadnie z VRAMu i zaczyna swoje ciągnąć ze zwykłego RAMu To zamieniasz w tym co Kangus napisał 4070 super na 7800XT i masz 16 GB VRAM za 300 zł mniej i komp wychodzi 4100 zł z 2,3GB VRAM więcej niż PRO. Edytowane 13 września przez tjery Cytuj Odnośnik do komentarza
KrYcHu_89 2 256 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września Upadek forum konsolowego. 1 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
łom 1 966 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września 4 minuty temu, GearsUp napisał(a): No widzisz, nawet 4070 Super ma "tylko" 12 GB VRAM w porównaniu do 13.7GB w Prosiaku. Ehh... przecież w konsolach RAM jest współdzielony między GPU a CPU, w PC masz RAM i VRAM. Porównując do PC obecne konsole mają ustawienia zżerające ~10 GB VRAMU, te ~3 GB co zostaje przeznaczone jest na resztę funkcjonowania gry, a to jest świetny wynik bo gdyby nie SSDki szybko przerzucające dane była by sytuacja jak np. z PS4 gdzie maksymalnie połowa dostępnej pamięci (~3GB) dla gier mogła być użyta jako VRAM. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
tjery 1 143 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września Teraz, KrYcHu_89 napisał(a): Upadek forum konsolowego. No a o czym chcesz tu debatować? Gier nie ma, jest tylko sprzęt, więc dyskusja jest o sprzęcie. Ten sprzęt wychodzi tylko i wyłącznie dla cyferek, nie da Ci żadnych nowych gier. Cytuj Odnośnik do komentarza
Szermac 2 670 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września 5 minut temu, Cedric napisał(a): ale jak ten gameboost odpali mi Bloodborne w 60fps to będę bliski złamania zapomnij xd Cytuj Odnośnik do komentarza
KrYcHu_89 2 256 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września Konsole upadną, jak będzie można zmieniać sobie samemu GPU i sterowniki, po czym odpalać się będzie 30 minutowy shader compilation xDD. 1 minutę temu, Szermac napisał(a): zapomnij xd 4k 30 fps będzie w BB xD Cytuj Odnośnik do komentarza
Szermac 2 670 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września 1 minutę temu, KrYcHu_89 napisał(a): 4k 30 fps będzie w BB Drugi run w tym roku, nadchodzę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
GearsUp 147 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września 2 minuty temu, łom napisał(a): Ehh... przecież w konsolach RAM jest współdzielony między GPU a CPU, w PC masz RAM i VRAM. Porównując do PC obecne konsole mają ustawienia zżerające ~10 GB VRAMU, te ~3 GB co zostaje przeznaczone jest na resztę funkcjonowania gry, a to jest świetny wynik bo gdyby nie SSDki szybko przerzucające dane była by sytuacja jak np. z PS4 gdzie maksymalnie połowa dostępnej pamięci (~3GB) dla gier mogła być użyta jako VRAM. Skąd pomysł, że gry na konsolach zabierają 3GB VRAMu? Shared memory to akurat plus konsol bo działa to inaczej niż na PC i jest bardziej efficient. They aren’t equivalent though. Consoles are much more efficient since it shared memory. Or so I’ve seen people who actually know what they are talking about discuss. his is pretty much the case. How the memory pool works with direct storage in PS5. On PC: The GPU requests a texture from the cpu the CPU processes the request, the CPU fetches the texture from storage and loads into ram. the CPU decompresses the texture results stored in ram. 5) the CPU uploads to the GPU/ initializes texture GPU stores into VRAM (depending on staging) 6a) GPU loads texture from VRAM. On PS5: The GPU requests a texture from storage, loads into ram. 2) The Kraken decompresses texture and loads into system memory. GPU loads texture from VRAM. TLDR: Less copies of the same data in multiple locations. Lower Latency from request to fulfillment. Less CPU cycles used to get data for the GPU. Some simplifications were made and steps may not be exactly 1-1 accurate. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Kangus 7 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września (edytowane) 3 minuty temu, KrYcHu_89 napisał(a): Konsole upadną, jak będzie można zmieniać sobie samemu GPU i sterowniki, po czym odpalać się będzie 30 minutowy shader compilation xDD. Konsole nadal będą miały miejsce, tylko ja pewnie nie jestem jedynym klientem, który miał je dla exów(których praktycznie teraz nie ma :D) + mocy za niższą cenę niż daje PC. Nadal pozostaje większa wygoda - obsługa padem, podpięcie do TV bezpośrednio, brak PCtozy(choć jest tego i tak więcej niż było). Ale no coraz mniej jest tych argumentów za kupnem tych pudełek pod TV :). Mam Switcha, PS5, XSX, miałem wszystko od czasów X360 i zawsze widziałem w tym wartość. A PS5 to imho najgorszy zakup jaki zrobiłęm z tego wszystkiego :). Edytowane 13 września przez Kangus Cytuj Odnośnik do komentarza
KrYcHu_89 2 256 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września 2 minuty temu, Szermac napisał(a): Drugi run w tym roku, nadchodzę Wreszcie będzie lepiej widać hitboxy w 4k Pissar xD. Cytuj Odnośnik do komentarza
GearsUp 147 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września Konsole celują w telewizory 4K dlatego muszą mieć więcej VRAMu niż bieda karty GPU. Cytuj Odnośnik do komentarza
Kangus 7 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września (edytowane) 6 minut temu, GearsUp napisał(a): Konsole celują w telewizory 4K dlatego muszą mieć więcej VRAMu niż bieda karty GPU. I serio uważasz że te niecałe 2 gb przy 12/14gb wiele zmienia? Ja się zgadzam, że współdzielona pamięć ma swoje zalety, ale to nie działa aż tak dobrze jakbyś chciał. W praktyce masz porównania i po prostu wychodzi że ten komp z mniej więcej ryzenem 3600x+rtx 3060/3070 to był ekwiwalent tego jak gry chodzą na konsolach wydajnościowo, co najwyżej musiał mieć przycięte tekstury. Łiczałd z DF się spodziewa ze trzeba mieć to 4070 żeby ten PC chodził z taką wydajnością jak ten prosiak i pokazywał gry w tej jakości i to się będzie zgadzało nawet jak będziesz miał odrobinę gorsze tekstury. A na tym kompie za 4400 o którym mówie powinieneś mieć zapas na wydajności CPU i jak i GPU względem prosiaka. Edytowane 13 września przez Kangus Cytuj Odnośnik do komentarza
tjery 1 143 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września PS5 PRO - pewnie jakieś 3700 bez napędu, PC z mocniejszą kartą 7800XT, większą ilością VRAM o ponad 2GB, z nieporównywalnie mocniejszym procesorem i 2 TB dyskiem - 4100. Także za 400 stówki masz lepszego PC pod każdym względem, przy czym procesor z zupełnie innej bajki względem tego z PRO. Rzeczywiście Richard z DF miał rację, niesamowicie "a fair bit more expensive". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
GearsUp 147 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września 1 minutę temu, Kangus napisał(a): I serio uważasz że te niecałe 2 gb przy 12/14gb wiele zmienia? Nie musisz wiedzieć co ja myślę, wystarczy posłuchać ludzi, którzy lepiej się na tym znają Cytuj Odnośnik do komentarza
łom 1 966 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września 3 minuty temu, GearsUp napisał(a): Skąd pomysł, że gry na konsolach zabierają 3GB VRAMu? Shared memory to akurat plus konsol bo działa to inaczej niż na PC i jest bardziej efficient. Bo gdyby zajmowały mniej to ustawienia rozdzielczości tekstur, efektów, draw distance itd. były by bardziej zbliżone do takich zżerających 12 GB VRAMu na PC. No chyba że pytasz się o PS4, testowałem kiedyś gierki na PS4 i XOne i mniej więcej tak to wyglądało. 6 minut temu, GearsUp napisał(a): The GPU requests a texture from storage, loads into ram. 2) The Kraken decompresses texture and loads into system memory. GPU loads texture from VRAM. Zaznaczyłem Ci moment gdzie pamięć współdzielona jest używana jak zwykły RAM a musisz jeszcze doliczyć przecież cały system gry który działa w tle a który nie siedzi na GPU i VRAMie (fizyka, statystyki, efekty dźwiękowe, muzyka, położenie NPCów, w przypadku gier sieciowych innych graczy itd.). Cytuj Odnośnik do komentarza
Kangus 7 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września (edytowane) 7 minut temu, GearsUp napisał(a): Nie musisz wiedzieć co ja myślę, wystarczy posłuchać ludzi, którzy lepiej się na tym znają No przesłuchałem i niewiele to zmienia, na PC schodzisz ząbek niżej z teksturami i odzyskujesz potrzebną pamięć, a jak gra jest dobrze zrobiona to powinna mieć tekstury które wygladają dobrze i zmieszczą się w 8 GB, więc masz jeszcze 4gb na obciążenia związane z upscallerami, Ray Tracingiem itp itd. Normalny dev nie będzie wydawał gry(a przynajmniej nie docelowo, bo pośpieszne wydawanie to wiadomo skucha) która nie pójdzie na większości sprzętów. 8 minut temu, tjery napisał(a): PS5 PRO - pewnie jakieś 3700 bez napędu, PC z mocniejszą kartą 7800XT, większą ilością VRAM o ponad 2GB, z nieporównywalnie mocniejszym procesorem i 2 TB dyskiem - 4100. Także za 400 stówki masz lepszego PC pod każdym względem, przy czym procesor z zupełnie innej bajki względem tego z PRO. Rzeczywiście Richard z DF miał rację, niesamowicie "a fair bit more expensive". O tyle nie pod każdym względem, że jak gra wspiera tylko FSR i DLSS to nadal zostaniesz z FSR, a PSSR powinno być sporo lepsze, ale jak pisałem z 4070 super złożyłem na szybko za 4400zł, więc praktycznie żadna różnica. Edytowane 13 września przez Kangus Cytuj Odnośnik do komentarza
KrYcHu_89 2 256 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września https://www.reddit.com/r/bloodborne/s/m5FcaKwTgj Bloodborne PSSR 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
GearsUp 147 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września (edytowane) 4 minuty temu, Kangus napisał(a): No przesłuchałem i niewiele to zmienia, na PC schodzisz ząbek niżej z teksturami i odzyskujesz potrzebną pamięć, a jak gra jest dobrze zrobiona to powinna mieć tekstury które wygladają dobrze i zmieszczą się w 8 GB. No DF mówi, że ten boost w pamięci może być nawet używany pod RT. Ja mam w lapku 8GB i wiem jak nawet przy rozdziałce 1600p trzeba się nagimnastykować suwakami w wymagającej grze żeby się zmieścić w tym limicie i zostawić sobie trochę luzu na VRAMie. A ty pytasz czy 2GB robi różnicę. Jak gry mają teraz po 50 różnych suwaków graficznych to robi to mega różnicę Edytowane 13 września przez GearsUp Cytuj Odnośnik do komentarza
tjery 1 143 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września Po tych wszystkich latach olewania BB to chyba jedyna wersja next gen 4K/120 na jaką można liczyć to jak ten koleś doprowadzi swój projekt do końca https://www.youtube.com/@fromsoftserve/videos Cytuj Odnośnik do komentarza
Emet 1 079 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września 6 minut temu, tjery napisał(a): PS5 PRO - pewnie jakieś 3700 bez napędu, PC z mocniejszą kartą 7800XT, większą ilością VRAM o ponad 2GB, z nieporównywalnie mocniejszym procesorem i 2 TB dyskiem - 4100. Także za 400 stówki masz lepszego PC pod każdym względem, przy czym procesor z zupełnie innej bajki względem tego z PRO. Rzeczywiście Richard z DF miał rację, niesamowicie "a fair bit more expensive". Z jednej strony teoretycznie tak, praktycznie okaże się za jakiś czas. Z drugiej strony nie, bo też teoretycznie Pro powinno być zauważalnie bardziej wydajne w kwestii RT + ma rekonstrukcję /upscaling oparty na AI, czego 7800XT brakuje. W efekcie w praktyce Pro powinno oferować lepsze wyniki w nowych gierkach. Pewnyn problemen może być CPU, które może stać na przeszkodzie w dodaniu RT do gier, które go do tej pory nie miały, a już bez tego mocno obciążały CPU. Cytuj Odnośnik do komentarza
Kangus 7 Opublikowano 13 września Udostępnij Opublikowano 13 września (edytowane) 11 minut temu, GearsUp napisał(a): No DF mówi, że ten boost w pamięci może być nawet używany pod RT. Ja mam w lapku 8GB i wiem jak nawet przy rozdziałce 1600p trzeba się nagimnastykować suwaka w wymagającej grze żeby się zmieścić w tym limicie i zostawić sobie trochę luzu na VRAMie. A ty pytasz czy 2GB robi różnicę. Jak gry mają teraz po 50 różnych suwaków graficznych to robi to mega różnicę No mówi i ja mówię o tym samym. Port na PC musi się zmieścić bez RT w 8 gb z dobrą jakością tekstur, bo tego wymagają obecne sprzęty ludzi, zostaje ci nadal 4gb na RT itp. Dla mnie dostanie odrobinę gorszych tekstur niż na konsoli nie jest problemem. Steam survey pokazuje że nie da się zlekceważyć ludzi z 8gb pamięci, choć oni RT odpalać nie będą i pewnie nie celują w 4k tylko 1440p max, nadal 4gb zapasu z takim założeniem jest imho spokojnie wystarczające żeby się tym nie przejmować. Jak będziesz chciał grać w 4k na tej 4070 super to po prostu odpalisz gre w 4k z DLSS balanced albo performance i pewnie dostaniesz obrazek zbliżony do tego na prosiaku, a w Vramie się powinieneś zmieścić, jeszcze masz gratis opcję FG. Załóżmy że się nie zgodzimy i skończmy temat, bo widze że to droga donikąd :D. Każda konsola do tej pory dawała mi lepsze wrażenia niż z 2 razy droższy komp, a po prosiaku tego nie widzę - dostanę mniej więcej to samo co w kompie za te same pieniądze, a to jak wiele te 2gb zmieni, niech będzie że dla kogoś dużo, dla mnie w tym przypadku niewiele. Edytowane 13 września przez Kangus 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.