Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taaa, a miało być performance z opcjami graficznymi quality + RT. A tu w 3 letnim exie Sony Ratchecie te 40% stykło tylko na podniesnienie rozdziałki do tej z quality, a opcje graficzne zostały z trybu performance i bez lepszego RT. Cyferki zawsze mówią więcej niż marketingowe pierdololo, 40% to 40%.

Opublikowano
50 minut temu, ASX napisał(a):

Digital Foundry zrobiło analizę materiałów z PS5 Pro, na razie dostępna jest ona tylko dla patronów, ale ktoś już zrobił podsumowanie

20240915_155332.thumb.jpg.83b297f31d55b0e4dfbaa255f5ec1d0a.jpg

Najważniejsza informacją to chyba to że PSSR wypada nieźle w porównaniu do FSR 3.1 ale do DLSS wg Digital Foundry mu daleko.

 

No i ten Alan chodzący w 864p nie napawa optymizmem. 

Edit:

Nowy Asasyn też podobno w 864p

 

 

Dziwne z tym Alanem bo na bazowym PS5 jest tak - Internal resolution is 1270p on quality mode and 847p on performance mode according to DF.

  • Minusik 1
Opublikowano

Ja pierdolę XD Ładnie to sony wyhodowało pokraczną niebieską sektę z kupowaniem napędu, a jeszcze czeka konsola, która dosłownie wyrucha we wszystkie dziury jeśli analizy z df okażą się prawdą. Dobrze, że ms nie poszło na taki głupi pomysł, inżynierowie chyba dobrze wiedzieli, że to chuja da. 

  • Minusik 1
Opublikowano
39 minut temu, Szermac napisał(a):

Płyty? Ughh, brother ughh..

Przy powodzi digital lepszy :gigachad:.

29 minut temu, Faka napisał(a):

Ja pierdolę XD Ładnie to sony wyhodowało pokraczną niebieską sektę z kupowaniem napędu, a jeszcze czeka konsola, która dosłownie wyrucha we wszystkie dziury jeśli z analizy df okażą się prawdą. 

Z analizy, prócz płaczu ludzi nie znających się zbytnio na upscalingu wynika mniej więcej tyle, że PSSR to półka wyżej niż FSR i do tego internal resolution nie musi być podnoszony, żeby obraz na ekranie telewizora wyglądał dużo lepiej niż na PS5, a wydajność dzięki temu nie ucierpi i będzie płynniej (bo nie trzeba podwyższać "internal resolution"). 

 

Zadaniem PS5 Pro nie jest podbijanie "internal resolution", tylko zapewienie wyraźniego i płynnego obrazu wyjściowego. 

 

Tutaj pełny leak, bo tamten niewiedziec czemu uciął ktoś w połowie

 

 

 

Opublikowano
4 minuty temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Przy powodzi digital lepszy :gigachad:.

Z analizy, prócz płaczu ludzi nie znających się zbytnio na upscalisngu wynika mniej więcej tyle, że PSSR to półka wyżej niż FSR i do tego internal resolution nie musi być podnoszony, żeby obraz na ekranie telewizora wyglądał dużo lepiej niż na PS5, a wydajność dzięki temu nie ucierpi i będzie płynniej (bo nie trzeba podwyższać internalizacji res). 

 

Zadaniem PS5 Pro nie jest podbijanie internal res, tylko zapewienie wyraźniego i płynnego obrazu wyjściowego. 

 

O, nagle zadanie PS5 PRO z zapewnienia ustawień trybu quality w 60fps z lepszym RT zmieniły się na zapewnienie lepszej formy upscallingu niż FSR :D

  • Plusik 1
  • Haha 1
Opublikowano
1 minutę temu, tjery napisał(a):

 

O, nagle zadanie PS5 PRO z zapewnienia ustawień trybu quality w 60fps z lepszym RT zmieniły się na zapewnienie lepszej formy upscallingu niż FSR :D

DF też analizuje na Patreonie na podstawie filmów, nie mają jeszcze konsoli, więc nic nie jest potwierdzone. 

 

Tak samo ten pierwszy leak z Rebirth. 

 

Po prostu dostali filmy z wyższym bitrate z różnych gier i z tego próbują coś wyjąć. 

Opublikowano

Ta konsola istnieje w takiej postaci i cenie tylko i wyłącznie dlatego, że Sony bolało dupsko jak widziało z jaką przebitką schodzi ps5 od scalperów.

 

Najgorszy deal w historii gejmingu.

Opublikowano
1 minutę temu, KrYcHu_89 napisał(a):

DF też analizuje na Patreonie na podstawie filmów, nie mają jeszcze konsoli, więc nic nie jest potwierdzone. 

 

Tak samo ten pierwszy leak z Rebirth. 

 

Czyli Sony do swojej prezentacji PRO nie dało gierek poprawionych tak jakby mogły być? No, no, niezły marketing.

Opublikowano

Nie opierał bym się na tej 9 minutowej gówno prezentacji. Wszystko powinno się wyjaśnić w przeciągu miesiąca, na TGS gierki powinny być też prezentowane na PS5 Pro. A co samego upscalingu to jeśli jest to coś między FSR a DLSS to nadal trzeba mieć te ~1200p żeby dobrze się przeskalowało do 4k, jak na Pro gry nadal będą schodziły poniżej 1080p żeby osiągnąć 60 FPS to sens tej konsoli jest znikomy.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

To jest dobry fragment, który może uświadomi wielu jak wymagające są niektóre opcje graficzne

 

Gram Turismo 7 - RT reflections in game appear to be quarter resolution (1080p). 8k mode. Lower resolution (1188p) in the PS5 Pro footage and probably using PSSR to bring it up to 4K where the base game without RT reflections is a Native 4K. RT looks better than Forza Motorsport.

 

Więc samo wprowadzenie RT reflections do gameplayu i to w 1/4 rozdzielczości spowodowało obniżenie rozdziałki z 4K jak jest na bazowym PS5 bez RT reflections do 1188p na PRO (mimo, że jest 40% mocniejsze i ma lepszy RT).

Edytowane przez tjery
Opublikowano
8 minut temu, tjery napisał(a):

To jest dobry fragment, który może uświadomi wielu jak wymagające są niektóre opcje graficzne

 

Gram Turismo 7 - RT reflections in game appear to be quarter resolution (1080p). 8k mode. Lower resolution (1188p) in the PS5 Pro footage and probably using PSSR to bring it up to 4K where the base game without RT reflections is a Native 4K. RT looks better than Forza Motorsport.

 

Więc samo wprowadzenie RT reflections do gameplayu i to w 1/4 rozdzielczości spowodowało obniżenie rozdziałki z 4K jak jest na bazowym PS5 bez RT reflections do 1188p na PRO (mimo, że jest 40% mocniejsze i ma lepszy RT).

I to mimo, że RT jest mocno zooptymalizowane na Pro. 

 

Sony w swoich grach to zawsze wrzuca tylko jako opcję, ale niestety devsi third party na current geny mocno olali sprawę, według mnie jakim efekt RT by nie był, nie jest wart aż takich przycięć, a co gorsza użycia FSR ultra performace jak w Alanie, albo w Jedi Survivor, gdzie RT wyłączyli w trybie perf chyba rok po premierze i względem PC wyglądały jak totalne gówno xD. 

Opublikowano
12 minut temu, tjery napisał(a):

Więc samo wprowadzenie RT reflections do gameplayu i to w 1/4 rozdzielczości spowodowało obniżenie rozdziałki z 4K jak jest na bazowym PS5 bez RT reflections do 1188p na PRO (mimo, że jest 40% mocniejsze i ma lepszy RT).

 

RT dodane na siłę żeby było chłytem marketingowym. Mogli sobie pozwolić na to bo skoro PSSR w TLOU 2 wygląda jak stwierdziło DF close enough albo better od native 4K to żadna różnica dla niedzielnego gracza (chociaż jak to ma problemy z ghostingiem to w takiej samochodówce wprawne oko już zauważy jakieś przekłamania czy glitche graficzne).

 

  • Minusik 1
Opublikowano (edytowane)

Po prostu RT nie jest na tą generację konsol. Zbyt duże kompromisy muszą iść w innych rzeczach, żeby było RT na konsolach, a same efekty RT i tak są wielkim kompromisem i mają mało wspólnego z tymi z PC.

 

5 minut temu, GearsUp napisał(a):

 

RT dodane na siłę żeby było chłytem marketingowym. Mogli sobie pozwolić na to bo skoro PSSR w TLOU 2 wygląda jak stwierdziło DF close enough albo better od native 4K to żadna różnica dla niedzielnego gracza (chociaż jak to ma problemy z ghostingiem to w takiej samochodówce wprawne oko już zauważy jakieś przekłamania czy glitche graficzne).

 

 

No tylko w TLOU 2 to jest skalowane z 1440p, czyli opcja quality, w GT7 to już jest poniżej balanced. Kwestia jak PSSR będzie sobie radził ze skalowaniem z niskich rozdziałek, bo np. FSR w quality jeszcze jako tako, wszystko co poniżej to lepiej nie mówić.

Edytowane przez tjery
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

I to mimo, że RT jest mocno zooptymalizowane na Pro.

 

Ale wciąż to RT od AMD, więc wiadomo jak to z tą jego wydajnością :D

 

e, myślałem, że połączy

Edytowane przez tjery
Opublikowano
50 minut temu, tjery napisał(a):

To jest dobry fragment, który może uświadomi wielu jak wymagające są niektóre opcje graficzne

 

Gram Turismo 7 - RT reflections in game appear to be quarter resolution (1080p). 8k mode. Lower resolution (1188p) in the PS5 Pro footage and probably using PSSR to bring it up to 4K where the base game without RT reflections is a Native 4K. RT looks better than Forza Motorsport.

 

Więc samo wprowadzenie RT reflections do gameplayu i to w 1/4 rozdzielczości spowodowało obniżenie rozdziałki z 4K jak jest na bazowym PS5 bez RT reflections do 1188p na PRO (mimo, że jest 40% mocniejsze i ma lepszy RT).


Czyli wniosek taki by to cale RT wywalic, bo nikomu na konsolach niepotrzebne. 
 

Jesli te opisy DF to prawda, to totalna lipa. Po modelu Pro oczekuje przynajmniej takich roznic, jak pomiedzy X1 a PS4.

Opublikowano
12 minut temu, Lukas_AT napisał(a):


Czyli wniosek taki by to cale RT wywalic, bo nikomu na konsolach niepotrzebne. 
 

Jesli te opisy DF to prawda, to totalna lipa. Po modelu Pro oczekuje przynajmniej takich roznic, jak pomiedzy X1 a PS4.

 

Czyli 900p vs 1080p? RT nie wywalą bo to za fajnie brzmi

  • Minusik 1
Opublikowano
21 minut temu, Lukas_AT napisał(a):

Czyli wniosek taki by to cale RT wywalic, bo nikomu na konsolach niepotrzebne. 

Kiedyś RT nie było, a gry były piękne, teraz devi to lenie i mamy efekty.

  • Plusik 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...