drozdu7 2 795 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września 6 minut temu, dominalien napisał(a): Kompatybilność z poprzednia generacją to wyjątek, nie reguła. No czasy się zmieniły. czytam że ps6 ma być kompatybilne wstecznie, jakby to był jakiś niesamowity ficzer. Serio? Potem zdziwienie że ludzie patrzą w stronę komputerów, gdzie wjazd cyfry mają już dawno za sobą i jakoś to się kręci. Gierki stare, gierki nowe działają. A u nas, co to będzie co to będzie Cytuj
Bzduras 12 581 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września 12 minut temu, dominalien napisał(a): Prawdziwym problemem są patche/DLC, jak wyłączą online (co już mieli zrobić dla PS3/Vity, a Nintendo już to zrobiło dla 3DS/WiiU). Wtedy jak masz już coś na dysku (hdd) to twoje, jak skasujesz i będziesz chciał wrócić, albo konsola z tym dyskiem padnie, to dupa. Przecież na 3DS/WiiU dostęp do zakupionych materiałów masz nadal. Cytuj
dominalien 264 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września Teraz, drozdu7 napisał(a): Potem zdziwienie że ludzie patrzą w stronę komputerów, gdzie wjazd cyfry mają już dawno za sobą i jakoś to się kręci. Gierki stare, gierki nowe działają. Komputery inna historia, wszystko można skopiować, kombinować jak nie działa. A konsola tym stoi: wyciągasz z poddasza po 20 latach, odpalasz, władasz płytkę i hula. Albo nie. Ale wtedy problem jest sprzętowy, nie programowy. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września Kompatybilność wsteczna to dzisiaj już standard i nie wyobrażam sobie by PS6, czy PS7 były tego pozbawione Nikt nie chcę powrotu do czasów PS4 gdzie trzeba było całą bilblioteke budować od zera i płacić drugi raz za gry które już się kupiło. Dla producentów konsol zachowanie kompatybilności to również kluczowa funkcjonalność, bo zapewniają sobie oni w ten sposób, że ludzie nie odpłyną im do innych systemów . Bo jak ktoś wydał tysiące złoty na gry i dlc na Playstation, to trudno go przekonać by to wszystko nagle porzucił i zaczął budowac swoją bilbioteke na PC czy Xboxie Cytuj
messer88 6 485 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września 14 minut temu, dominalien napisał(a): Przecież PS3, PS4 z napędem nie przestaną działać, jak wyjdzie PS6 bez. ale domyślam się że większość ludzi nie chce trzymać starych konsol i ich wyciągać z szafy jak ich najdzie na starsza gierkę 1 Cytuj
Alpha Trion 119 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września Na OLX już widzę faty za 1200, ciekawy czy to scamy czy już realna desperacja Cytuj
XM. 10 888 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września W ogóle gdzie najrzetelniej sprawdzić stosunek sprzedaży pudel do digital? Bo aż nie chce mi się wierzyć, że faktycznie tyle ludzi kupuje cyfrę, a nie pudła, przynajmniej patrząc na sprzedaż u Dawida Cytuj
Ukukuki 7 010 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września No w sumie ten argument ma sens przy większych zmianach czy to architektury czy pozbawienia konsoli napędu. Rynek pokazał ,że nie chce dopłacać do dwóch konsol w jednej obudowie jak to było z PS3 i wsteczną. Ja bardzo lubię konsole i chciałbym jeszcze trochę miłości do nich czuć. Od zawsze grałem na PC i konsolach i jak wszystkie gry dostaje na jednej platformie czy to z Xboxa czy z PS na PC to ciężko mi uzasadnić posiadanie konsoli. Zwłaszcza ,że na PC mam tańsze gry i lepiej działające. Nie ma tylko wydań fizycznych a z punktu widzenia kolekcjonera to duży minus. Jednak nie jest jak dawniej i na płycie nie mam finalnego produktu lub czasem nawet gry dlatego boli zdecydowanie mniej. Cytuj
mario10 530 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września To jest ważny aspekt bo jednak sporo tych gier, po pierwsze sporo mam gier w bibliotece PS, a po drugie w pudełkach też ich trochę mam więc stracić coś za co zapłaciłem nie chciałbym, a trzymać ps5 tylko po to żeby je odpalić to słabo. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września 4 minuty temu, XM. napisał(a): W ogóle gdzie najrzetelniej sprawdzić stosunek sprzedaży pudel do digital? Bo aż nie chce mi się wierzyć, że faktycznie tyle ludzi kupuje cyfrę, a nie pudła, przynajmniej patrząc na sprzedaż u Dawida Oficjalny raport Sony za ostatni kwartał fiskalny podawał proporcje 80:20 1 Cytuj
Figuś 21 174 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września wsteczna też się bardzo dzisiaj opłaca przy cyfrowych sklepach, gry z ps4 dalej się będą sprzedawać na ps6 poza tym już mieliście wczoraj info że wsteczna nie zniknie, dalej AMD będzie dostarczać APU bo na wstecznej właśnie zależało Sony Cytuj
dominalien 264 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września Pytanie jak daleko wsteczna będzie szła - jedną generację, czy już dwie? Sony sprawdziło wszystkie gry PS4 na PS5 i opublikowali listę kilkunastu, które nie działały. Czy będzie im się opłacało przy PS6 robić to dla dwóch poprzednich generacji? Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września Będzie Dlatego trzymają się architektury AMD aby niskim kosztem zachować ciągłość kompatybilności jeszcze z gierkami z PS4. Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września 22 minuty temu, XM. napisał(a): W ogóle gdzie najrzetelniej sprawdzić stosunek sprzedaży pudel do digital? Najlepszym miejscem był Insomniac leak gdzie miałeś podaną ilość pobrań każdej gry wydanej przez Sony i jeśli była też informacja o sprzedanych egzemplarzach to dokładnie można było wyliczyć stosunek pudełek do digital. Tylko że to są dane z czerwca 2023 roku więc najnowsze gry i liczby nie będą uwzględnione ale taki Ragnarok miał 4.25 mln pobrań a ogólnej sprzedaży ~15 mln więc większość to pudełka (w tym bundle z konsolą), Ratchet Rift Apart ~ 1mln pobrań a ogólna sprzedaż ~4 mln. Przy większych grach pudelka to nadal popularna forma dystrybucji. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września no nie wiem, wydaje mi się że raport Sony z sierpnia 2024 r. jest jednak lepszym źródłem z bardziej aktualnymi danymi. Cytuj
SlimShady 3 384 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września Żeby to było rzetelne, to powinno być zestawienie gier, które są dostępne w cyfrze i na fizyku, bo jak wukonga będą liczyć do sprzedaży cyfrowej, to nic dziwnego, że cyfra górą, albo masa innych gier(często mniejszych), których jest tyle, że siłą rzeczy będzie tego więcej. Do tego mikrotranskacje, dlc, wiadomo, że wliczasz tylko w cyfrę. Jest w tych zestawieniach dużo propagandy sukcesu(na co im wszystkim zależy, twórcom i wydawcom) bo fizyki sobie też świetnie radzą, szczególnie jak ktoś siedzi w temacie trochę bardziej, ale z roku na rok pierdolenie, że tort coraz mniejszy, i to już zaraz. Te gotowanie żaby za pomocą pseudo wyboru z doczepianym napędem jest kolejnym elementem tej układanki. Nie chcą tego zrobić we frajerski sposób, w stylu xboxa, ale próbują stopniowo, na miękko, żeby nikt się nie zorientował, tak jest z drm online na xboxie(od czasów one do dzisiaj), czy grami always online, ale petycja do UE w sprawie The Crew i pokrewnych daje małą nadzieję, że niektórzy zaczynają się budzić. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września nie nazwałbym danych z raportu Sony nierzetelnymi, bo niby z jakiego powodu gry sprzedawane tylko cyfrowo miałyby nie być brane pod uwagę w zestawieniu? Liczą współczynnik dla całej sprzedaży na swoich konsolach i tyle. No i nazwa "Full game software digital download ratio" wyraźnie wskazuje, że nie są tu brane pod uwagę mikrotransakcje i DLC, gdyby były współczynnik ten byłby jeszcze wyższy dla cyfry. Cytuj
krzysiek923 1 663 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września 3 godziny temu, łom napisał(a): PS6 na 100% będzie miało napęd, pewnie opcjonalny jak teraz Pro i Slim. Nadal duży procent ze sprzedaży AAA to wersje fizyczne (Spidery, God of War itd.), za duży żeby odpuścić i jeszcze bardziej zniechęcić gracza core'owego który w przeciwieństwie do casuala kupuje więcej niż 2 gry rocznie. Tutaj nawet nie chodzi o sprzedaż samą w sobie, przecież Sony to nie MS i ludzie by ich zjedli za rezygancję z pudełek, które teraz, po wydawaniu eksów na PC, są jednym z głównych magnesów dla wielu ludzi, bo to ostatni bastion dinozaurów. Na Xboksie całkiem lekko to przeszło, ale to chyba po części dlatego, że większość zbieractwa i tak była skupiona wokół Sony. Ciężko powiedzieć, jaka byłaby pozycja Sony gdyby nie pudełka i czy rezygnacja z nich na pewno jest w ich interesie pomimo możliwośći podbicia cen w PS Store. No mogą sobie dyktować ceny w cyfrze, ale to jeszcze nie jest sprzedaż i więcej można na tym finalnie stracić niż zyskać. Cytuj
drozdu7 2 795 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września No ale rynek wtórny to są jednak dla nich spore straty napewno. Myślę że pierwsze będzie powiązanie płyty z profilem Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września 2 godziny temu, drozdu7 napisał(a): Potem zdziwienie że ludzie patrzą w stronę komputerów, gdzie wjazd cyfry mają już dawno za sobą i jakoś to się kręci. Gierki stare, gierki nowe działają. Microsoft z Xboxem też ma to już dawno za sobą. To przy Playstation robi się z tego jakiś wielki gamechanger. I Microsoft ma dawno za sobą przejście na cyfrowe gry, przez co Xbox Series S był przyjęty przez rynek bardzo dobrze. To Sony musi teraz kombinować by nie zrazić fanów. Cytuj
SlimShady 3 384 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września Jeżeli chcemy coś porównywać bezpośrednio(w tym przypadku sprzedaż konkretnych gier w cyfrze vs fizyku), to wypadałoby przyjąć odpowiednią metodykę. Jakby byli transparentni, to zrobiliby takie coś: Ratchet rift apart sprzedaż 20 baniek(digital/retail) 18/2mln itd. Wukong 10 baniek(only digital) 10mln Miałoby to po prostu więcej sensu Nie można na takie rzeczy patrzeć zerojedynkowo, to jak sprzedaż Days Gone i Cuszimy, co mi z tego, że w excelu pokażesz powiedzmy 10 mln vs 10 mln., jak jedna większość sprzedaży uzyskała w pełnej cenie, czy okresie premierowym i trochę później, a druga na głębokich przecenach. To są detale właśnie, jak u Rockstara, można nie zauważyć. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września Ci fani to stosunkowo głośna ale coraz mniej liczna grupa. Proces odejścia od pudełek dokona się samoistnie Sony nie będzie tego forsować, ewentualnie tylko pomoże temu procesowi sprzedając konsole bez napędu z opcjonalną możliwością jego dokupienia za 500-700 zł. Ale proces ten dokona się w dużej mierze samoistnie, z dwóch powodów. Po pierwsze współczynnik sprzedaży pudełkowej z roku na rok maleje i w ostatnim kwartale było to tylko 20%, a drugim powodem są koszty. W pewnym momencie Sony przestanie się opłacać robienie napędów do konsol, utrzymywanie globalnych łańcuchów dostaw sprzedaży pudełkowej itd. Nie wydarzy się to za rok lub dwa, ale jest to proces co do którego nie widac symptonów by mogło go coś zatrzymać lub odwrócić. Cytuj
SlimShady 3 384 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września Pewnie, że forsują, dokładnie od premiery 9 generacji, a te pół generacje, czy slimka tylko to pogłębiają. Taka ciekawostka przy dołączonych napędach wymagane jest uwierzytelnienie online, bez neta są nic nie warte. Cytuj
krzysiek923 1 663 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września 18 minut temu, drozdu7 napisał(a): No ale rynek wtórny to są jednak dla nich spore straty napewno. No i właśnie tutaj jest sedno: czy większe straty przynoszą Sony pudełka, czy większe straty przyniesie Sony odwracanie się od pudełek i tym samym odwracanie się graczy pudełkowych. Gry się będą sprzedawać, na tej czy innej platformie, tylko pytanie, czy w PlayStation gracze będą przeznaczać pieniądze tak ochoczo jak dotychczas. Cytuj
ASX 14 660 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września moim zdaniem nie forsują, bo nikogo nie przymuszają do korzystania z cyfry w PS5 Pro i wciąż pozostawiają opcję dla chcących korzystać z pudełek poprzez dokupienie napędu. Ale fakt faktem Sony nie będzie ułatwiać życia pudełkowcom i do tego trzeba się przyzwyczaić Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.