Paolo de Vesir 9 439 Opublikowano poniedziałek o 12:20 Opublikowano poniedziałek o 12:20 Swoją drogą, z pewnego źródła w sieci (którego z przyzwoitości nie podam) dowiedziałem się, że Sony rzekomo ubiło kilka blaszanych portów swoich gier. Zastanawiam się czy to nie jest zapowiedź zmiany strategii gdzie będąc monopolistą na rynku stacjonarek po prostu szkoda im bawić się w przenoszenie tych gier na inne sprzęty - zwłaszcza, że wyczuwam mocny przepływ użytkowników z Xa na PS. Cytuj
Homelander 2 448 Opublikowano poniedziałek o 12:24 Opublikowano poniedziałek o 12:24 Też gdzieś czytałem, że Gran Turismo ubili. Cytuj
Paolo de Vesir 9 439 Opublikowano poniedziałek o 12:27 Opublikowano poniedziałek o 12:27 Rzekomo pod nóż poszło też Demon's Souls, więc jakby nie patrzeć jedna z dwóch mainstreamowych gier FS zamkniętych na konsolach Sony. Cytuj
ASX 14 802 Opublikowano poniedziałek o 12:27 Opublikowano poniedziałek o 12:27 Jeśli tym źródłem jest forum IconEra, to wiarydnosc tej plotki jest równa zero. To forum fanboyow Sony, którzy triggerują się za każdym razem jak Sony traci exsclusive'a i portuje jakąś grę na PC. Gier Sony na PC będzie tylko więcej, Sony nie może sobie pozwolić by zrezygnować z tych pieniędzy. 1 Cytuj
Homelander 2 448 Opublikowano poniedziałek o 12:29 Opublikowano poniedziałek o 12:29 To tanim kosztem robione porty bez marketingu. Darmowe pieniądze i Sony byłoby durne gdyby się po nie nie schylili Cytuj
krzysiek923 1 796 Opublikowano poniedziałek o 12:29 Opublikowano poniedziałek o 12:29 Teraz, ASX napisał(a): Gier Sony na PC będzie tylko więcej, Sony nie może sobie pozwolić by zrezygnować z tych pieniędzy. tak bardzo "nie może sobie pozwolić" że gdyby ms nie pozbywał się eksów, to i sony by o tym nie myślało, a wydają na pc, bo nie muszą konkurować obecnie. jak będzie trzeba to przestaną. Cytuj
Paolo de Vesir 9 439 Opublikowano poniedziałek o 12:32 Opublikowano poniedziałek o 12:32 Nutella, koń trojański Sony na szczycie Microsoftu, jedną decyzją rozwiązał wiele problemów w PlayStation. Cytuj
Shen 10 037 Opublikowano poniedziałek o 12:35 Opublikowano poniedziałek o 12:35 6 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a): Rzekomo pod nóż poszło też Demon's Souls, więc jakby nie patrzeć jedna z dwóch mainstreamowych gier FS zamkniętych na konsolach Sony. Gdzie w tym logika, kto miał kupić Sonke dla Demons Souls to już dawno to zrobił. Cytuj
ASX 14 802 Opublikowano poniedziałek o 12:35 Opublikowano poniedziałek o 12:35 Nie może sobie pozwolić, bo baza ich klientów na konsolach stoi z niewielkimi wahaniami w miejscu od lat, gracze kupują coraz mniej gier, a koszty produkcji rosną. A te gry muszą na siebie zarabiać, więc muszą szukać klientów poza swoją konsolą czyli na PC. Mówił o tym Shu Yoshida niedawno w wywiadzie, że gry Sony są tak drogie, że nie wystarczy sprzedawać ich na konsoli i PC, muszą jeszcze cisnąć w remastery żeby się to wszystko opłacało i mogły powstawać następne gry. Cytuj
krzysiek923 1 796 Opublikowano poniedziałek o 12:40 Opublikowano poniedziałek o 12:40 Teraz, ASX napisał(a): Nie może sobie pozwolić, bo baza ich klientów na konsolach stoi z niewielkimi wahaniami spokojnie, niedługo wzrośnie o użytkowników xboksów Cytat gracze kupują coraz mniej gier, a koszty produkcji rosną no więc gdzie tutaj logika? po co sony robi kosmicznie drogie gry, których gracze nie kupują? może pora robić tańsze gry, ale takie, które gracze będą chcieli kupować? takie innowacyjne, z czymś więcej niż super graficzką? jak nintendo...? chcą opychać gry na pc więc dorobili do tego damage control dla ortodoksyjnych fanów sonki, a jeszcze przy okazji sprzedadzą się robione tanim kosztem remastery nie tylko na pc ale i na konsoli, no żyć nie umierać Cytuj
Shen 10 037 Opublikowano poniedziałek o 12:42 Opublikowano poniedziałek o 12:42 Gdzie te drogie gry Sony? Co wyszło od czasu Spider mana 2? Astro nie licze, bo to zadne AAA. Cytuj
krzysiek923 1 796 Opublikowano poniedziałek o 12:44 Opublikowano poniedziałek o 12:44 Teraz, Shen napisał(a): Gdzie te drogie gry Sony? Co wyszło od czasu Spider mana 2? Astro nie licze, bo to zadne AAA. no przecież nie mogą sobie pozwolić na straty finansowe, dlatego poszli w ciemno w concorda żeby przepalić troche hajsu, którego jak widać nie mają Cytuj
ASX 14 802 Opublikowano poniedziałek o 12:48 Opublikowano poniedziałek o 12:48 12 minut temu, krzysiek923 napisał(a): no więc gdzie tutaj logika? po co sony robi kosmicznie drogie gry, których gracze nie kupują? może pora robić tańsze gry, ale takie, które gracze będą chcieli kupować? takie innowacyjne, z czymś więcej niż super graficzką? jak nintendo...? No o tym mówi Shawn Layden były prezes Playstation, że przy stale rosnących kosztach produkcji to ślepa uliczka. I czas robić gry krótsze i tańsze w produkcji. Ale go wywalili zanim udało się to zrealizować. Na razie bilansują sobie te rosnące koszty graczami z PC i gołym okiem widać że tych gier Sony na PC jest coraz więcej i coraz szybciej tracą ekskluzywność albo wychodzą w dniu premiery na PC. Cytuj
krzysiek923 1 796 Opublikowano poniedziałek o 12:54 Opublikowano poniedziałek o 12:54 ciekawe też, że to niby na konsolach się nie sprzedają, więc wydają na pc, a na pecetach BUM, sprzedają się, więc dlatego wydają a co się konkretnie nie sprzedało na ps? Horizon? no chyba dobrze sie sprzedał, bo powstał sequel. Spider-Man? no chyba dobrze sie sprzedał, bo powstał sequel. God of War? to samo Cytuj
Lukas_AT 1 231 Opublikowano poniedziałek o 12:57 Opublikowano poniedziałek o 12:57 Fakt, ze taki Spider-Man 2 czy Concord (?) mialy wiekszy budzet od GTA V to dla mnie abstrakcja. To, ze Sony przepala swoje pieniadze to ich problem. Cytuj
McDrive 3 132 Opublikowano poniedziałek o 12:59 Opublikowano poniedziałek o 12:59 29 minut temu, Homelander napisał(a): To tanim kosztem robione porty bez marketingu. Darmowe pieniądze i Sony byłoby durne gdyby się po nie nie schylili Po ostatnich decyzjach Microsoftu, to Sony już faktycznie nic nie musi Cytuj
ASX 14 802 Opublikowano poniedziałek o 13:00 Opublikowano poniedziałek o 13:00 Nie chodzi o to że się nie sprzedają, chociaż taki Horizon Forbidden West sprzedał się np. gorzej niż Zero Dawn mimo przecież większej bazy użytkowników. Tylko że przy stale rosnących kosztach produkcji tych gier, muszą się one sprzedawać coraz lepiej. A to nie jest takie proste gdy baza użytkowników konsol cały czas jest na podobnym poziomie, a w dodatku coraz rzadziej kupują gry bo coraz większa ilość graczy gra na twojej platformie w GAASy i kupuje coraz mniej gier, dlatego te gry trafiają na PC. Cytuj
krzysiek923 1 796 Opublikowano poniedziałek o 13:04 Opublikowano poniedziałek o 13:04 (edytowane) 6 minut temu, ASX napisał(a): Nie chodzi o to że się nie sprzedają, chociaż taki Horizon Forbidden West sprzedał się np. gorzej niż Zero Dawn mimo przecież większej bazy użytkowników. Tylko że przy stale rosnących kosztach produkcji tych gier, muszą się one sprzedawać coraz lepiej. ale to sony stawia wszystko na rozmiary gry i grafikę, które kosztują, oni sami śrubują tę poprzeczkę, bo taką wybrali drogę. nintendo tego nie robi i żyje dobrze. to sony zakłada, że mniejsze, ale przede wszystkim grywalne gameplayowo by się nie sprzedały. gry niezależne pokazują, że niekoniecznie tak musi być. Cytat Tylko że przy stale rosnących kosztach produkcji tych gier, muszą się one sprzedawać coraz lepiej. zawsze można zmniejszyć koszty produkcji i sprzedawać mniej lub tyle samo Edytowane poniedziałek o 13:07 przez krzysiek923 Cytuj
ASX 14 802 Opublikowano poniedziałek o 13:07 Opublikowano poniedziałek o 13:07 no tak sami taką obrali drogę. Taka jest ich tożsamość, duże, efektowne wizualnie gry dla pojedynczego gracza, jak mówi Herman Hulst. Cytuj
krzysiek923 1 796 Opublikowano poniedziałek o 13:22 Opublikowano poniedziałek o 13:22 przecież koszty produkcji nie będą rosnąć w niskończoność i sprzedaż nie będzie rosnąć w nieskończoność, najważniejszy jest balans pomiędzy kosztami a przychodami i zyskiem, tylko korpo jak to korpo dąży do maksymalizacji zysku, wyciągania wyżyłowanych wyników i dorobią sobie taką narrację do tego taką, jaka będzie korzystna na potrzeby prób. MS też nie zadowala się pieniędzmi z rynku stricte konsolowego, więc dorobił sobie historię zbitego psa, który tradycyjnym modelem konsolowego biznesu z grami ekskluzywnymi nic by na tym rynku nie ugrał. oni po prostu nie chcą mniejszych pieniędzy, bo widzą większe w abonamentach, dlatego jestem skłonny przyjąć, że jeśli abonament growy nie wypali, to wrócą na białym koniu do rywalizacji z sony na rynku konsolowym. lub całkiem się wycofają, tylko po co? żeby zarabiać nic mogąc zarabiać coś? Cytuj
KrYcHu_89 2 502 Opublikowano poniedziałek o 13:23 Opublikowano poniedziałek o 13:23 59 minut temu, Homelander napisał(a): Też gdzieś czytałem, że Gran Turismo ubili. GT7 ubili, bo szefo Polyphony ma w chooju PC i sprzedaż, GT7 tak czy inaczej to już teraz najlepiej sprzedająca się gra z serii. Inna sprawa, że na PC mają ogromną konkurencję symulatorów i pewnie szału by nie było. Cytuj
łom 2 098 Opublikowano poniedziałek o 13:25 Opublikowano poniedziałek o 13:25 Sony kompletnie poszło w stronę robienia gier za setki milionów $ aby ewentualnie zarobić też setki i przez to jest taka bieda wydawnicza u nich. Jeszcze w generacji PS4 między wielkimi AAA na które trzeba było poświęcić ~4 lata wychodziły mniejsze gierki od mniejszych studiów (Concrete Genie, Gravity Rush, Medievil Remake czy nawet Knack : ) teraz nawet nie ma kto ich robić bo albo studia zaorane albo wchłonięte. Zastanawia mnie podejście zarządu do Astro Bota, świetne oceny, produkcja na pewno się zwróciła ale czy są zadowoleni że zarobili powiedzmy 50mln $ czy teraz np. wpakują w Astro Bota 2 200mln$ licząc na sprzedaż 5mln? A jak nie osiągną tego wyniku to zaorają studio. Cytuj
SlimShady 3 475 Opublikowano poniedziałek o 13:39 Opublikowano poniedziałek o 13:39 To, że sobie na własne potrzeby wkręcają wieczne bicie rekordów, to wyłącznie tylko ich problem. Nie kurwa, liczby nie będą w nieskończoność rosnąć, cała planeta Ziemia nie będzie grała w gierki. Cytuj
krzysiek923 1 796 Opublikowano poniedziałek o 13:46 Opublikowano poniedziałek o 13:46 to takie samo założenie jak to że gdyby było więcej supersamochodów to byłoby więcej kierowców Cytuj
drozdu7 2 976 Opublikowano poniedziałek o 17:05 Opublikowano poniedziałek o 17:05 Jeśli porty PC kosztują sporo to pewnie wynik 20 tysi grających na Steamie to nie jest szczyt ich marzeń. Wogóle dziwne jest że tam jest trend malejący a nie kolejna premiera nakręca kolejną premiere. Tak czy siak Sony sobie na spokoju rozegra tą generację. Dwie gry w tym roku, dwie w następnym i więcej nie trzeba. Przyszedł MS i załatwił sprawę. Idealnie wypełni kalendarz swoimi portami. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Opublikowane przez Square,
avatary adventowe, lista aktualizowana dziennie aż do 24.12
Rekomendacja dodana przez Square
8 reakcji
Pokaż odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.