Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na razie to tylko plotki jakiś insjaderow, nikt nie wie na pewno co dokładnie będzie zawierać, jak będzie wyglądać ani czy w ogóle istnieje

  • Dzięki 1
Opublikowano
4 godziny temu, Bzduras napisał(a):

Unreal 5 :sadkek: To już bym wolał UE4, przynajmniej jakoś by to wyglądało i działało. UE5 na konsolach to jest dramat (na PC zresztą też, ale tam można za jedyne 20k kupić sobie wystarczająco mocy żeby te 60 klatek wycisnąć :kaz:).

Na UE4 nie będą przenosić przecież to byłoby bez sensu marketingowo i nauki z tego 0, tak zawsze jak nie wyjdzie to mogą napisać, że się uczyli. Pewnie będzie przekładka jak Ninja Gaiden, może z wyjątkiem jedynki, bo tam starczy port tego remastera/remake'u z Xbox One. Ostatnio przenoszenie czegoś na UE5, a potem robienie nowej gry to standard w wielu studiach. 

Opublikowano

Akurat grając w Rebirtha na UE4 to mogę powiedzieć, że ten silnik ma jakieś 90% więcej sensu od tego bezjajecznego UE5 które miało zbawić branże Nanitem i Lumenem, tylko coś nie wyszło i na sam widok logo UE5 jedyną słuszną reakcją jest "o-oł".

  • Plusik 1
Opublikowano
Teraz, Bzduras napisał(a):

Akurat grając w Rebirtha na UE4 to mogę powiedzieć, że ten silnik ma jakieś 90% więcej sensu od tego bezjajecznego UE5 które miało zbawić branże Nanitem i Lumenem, tylko coś nie wyszło i na sam widok logo UE5 jedyną słuszną reakcją jest "o-oł".

SE i Atlus mają w pupie UE5 i dzieki temu wydadzą teraz z miejsca wszystko sobie elegancko na Switcha 2 podbijając sprzedaż 3krotnie, tak się robi biznesy w Japonii. Capcom tylko coś się zesrał z tym RE Engine ostatnio :D. 

Opublikowano

UE4 ma tą przewagę, że gry nie wygląda w zasadzie gorzej, ale za to chodzą naprawdę dużo lepiej, UE5 jest w becie 5 lat, ciul Wie dlaczego. Niby wszystko lepsze dla developera przyjazne, a jednak koniec końców słaby efekt. 

Opublikowano

Dlatego autorskie silniki są o wiele bardziej ekscytujące - czasem wyjdą lepiej, czasem gorzej, ale kto nie ryzykuje ten szampana nie pije. Unreal też przecież był na początku "autorskim silnikiem", dopiero stopniowo przez lata zdobywając popularność przez swoją przystępność. Niestety piątka to kasztan okrutny, ale pozwala oszczędzić czas i środki przeznaczone na tworzenie swojej technologii i szkolenie świeżaków - UE zna praktycznie każdy, kto ima się roboty w gierkach więc można na szybko łatać jakieś braki kadrowe. A to, że mało komu chce się porządnie przysiąść i pooptymalizować pewne rzeczy no to już wina kierownictwa i księgowości ze swoimi Excelkami. Tutaj typek wziął sobie jakiś projekt deva, który twierdził, że to jest zoptymalizowane i lepiej się nie da, posiedział nad nim i co? I okazało się, że da się z niego wycisnąć o wiele lepszą wydajność przy znikomym pogorszeniu całości oprawy, tylko potrzeba poświęcić na to czas.

 

 

Dużo technobełkotu, ale jak się chce to się da. Tylko zazwyczaj albo się nie chce albo nie ma na to czasu i zgody z góry, bo trzeba wypchać na szybko produkt, gawiedź i tak kupi.

Opublikowano
Teraz, ASX napisał(a):

dla developera lepiej, dla graczy już niekoniecznie, bo łatwość w opanowaniu odbija się na optymalizacji. 

Właściwie to lepiej dla samej korporacji, bo łatwo jest zamienić człowieka na innego, żeby coś poprawił, albo zepsuł. 

Opublikowano

Mam pytanie. Mam dwie ps5 w domu i jedno konto główne na którym są gry i np skiny do gier. Jeden gowniak chce grać w Fortnita na jednej konsoli a drugi w war thunder na drugiej i nie mogą bo są zalogowani na jednym koncie. Czy są jakieś opcje żeby jeden i drugi mógł grac online na tym samym koncie Czy nie ma takiej opcji?

  • Lubię! 1
Opublikowano

Myślicie że to wszystko to i tak nie ma znaczenia czy tam w Sony są jakieś kłopoty?

Kto tam jeszcze może grę zapowiedzieć w najbliższym czasie, Santa Monica?

Sucker wypuszcza teraz, Intergalaktyk się robi, Soros też, Guerilla to bankowo jakieś multi dojebie. Bend? Bluepoint? 

 

 

  • beka z typa 1
Opublikowano

Oba studia robiły gaasy i zostały skasowane. SSM robi dwie gry (nowy GoW i Balrog robi nowe IP - podobno też w klimatach sci-fi).

Opublikowano

Ludzie chcą prostych odpowiedzi w Playstation są kłopoty, nie ma kłopotów. Ale rzeczywistość jest bardziej szara, żadne korpo nie ma samych trafionych decyzji, każdemu zdarza się wydać słabą grę, anulować jakiś projekt czy zaliczyć wtopę finansową czy okres posuchy wydawniczej. I będzie się to zdarzać też w przyszłości. 

 

Nikt nie ma recepty na same sukcesy, zwłaszcza w branży kreatywnej. Na papierze bezpieczny remake czy gra usługa mogą się wydawać łatwą kasą, ale nie zawsze się to udaje. Playstation też nie funkcjonuje w próżni dotykają je te same wyzwania i problemy co innych, produkujących gry i sprzęty. 

  • beka z typa 1
Opublikowano
20 godzin temu, KrYcHu_89 napisał(a):

UE4 ma tą przewagę, że gry nie wygląda w zasadzie gorzej, ale za to chodzą naprawdę dużo lepiej, UE5 jest w becie 5 lat, ciul Wie dlaczego.

Jest w becie bo część funkcji które były w UE4 nie są jeszcze zoptymalizowane pod Nanite/Lumen. Np. wszelkie maskowane tekstury (w tym roślinność) dopiero od wersji 5.3 (z września 2023) są dobrze obsługiwane, vertex painting (baardzo ważne do np. mieszania dwóch materiałów podczas gry) też nie współpracuje z Nanite. UE4 był zbudowany z myślą o bardziej liniowych grach a UE5 o open worldach.

Opublikowano
7 godzin temu, Homelander napisał(a):

Szkoda ludzi. Kazali im zrobić idiotyczny projekt, a potem zdziwienie i zwolnienia

Przecież to nie jest studio Sony. Zamkneli bo nie znaleźli nikogo do opłacenia kolejnego projektu. Dzięki Sony jeszcze tam trochę popracowali.

Opublikowano
25 minutes ago, Patapon said:

Przecież to nie jest studio Sony. Zamkneli bo nie znaleźli nikogo do opłacenia kolejnego projektu. Dzięki Sony jeszcze tam trochę popracowali.

A gdzieś tak napisałem?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...