Square 8 517 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 5 minut temu, YETI napisał: Sony poleca oglądać/słuchać strima ze słuchawkami, Tempest 3D Audio. I zasłoniętymi oczami, żeby się lepiej wczuć i nie widzieć rozmazanej grafiki w 1080p/30. 1 5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
20inchDT 3 361 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 tak bez odlewu ucha i poprzez yt też będzie 3d audio? cool 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Figuś 21 141 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 A do poczucia haptyki zalecają siedzieć na stole wibracyjnym do pustaków 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
YETI 10 968 Opublikowano 9 czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 1 minutę temu, 20inchDT napisał: tak bez odlewu ucha i poprzez yt też będzie 3d audio? cool Cytuj Odnośnik do komentarza
Faka 3 983 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 W ogóle, co niby ma być rewolucyjnego tym całym tempest 3d? Usilnie to tak reklamują, a na koniec wyjdzie, że to jest jakaś popierdółka. Cytuj Odnośnik do komentarza
Wredny 9 462 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Jak z każdym tego typu przełomowym ficzerem - przypominam, że PS2 miało sterować rakietami Cytuj Odnośnik do komentarza
20inchDT 3 361 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 (edytowane) Ja obejrzałem ten filmik na słuchawkach i nie wiem o co to halo. Edytowane 9 czerwca 2020 przez 20inchDT Cytuj Odnośnik do komentarza
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 To nie jest "przełomowy ficzer", 3D Audio istnieje już jakiś czas - i jest świetne, jest jeden problem - nie wszyscy są w stanie to usłyszeć, bo ich HRTF jest tak dalece inny od tego użytego w ustawieniach danej ścieżki Tempest Engine to po prostu hardware wewnątrz PS5, który odciąży resztę APU od przetwarzania informacji potrzebnych do uzyskania dźwięku 3D, jako, że jest neutralny jeśli chodzi o standard, dźwięk 3D będzie działał na każdych słuchawkach stereo, w przeciwieństwie do Dolby Atmos, za którego licencje producent sprzętu musi płacić. Cytuj Odnośnik do komentarza
Faka 3 983 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Tempest engine = dolby atmos? Tyle, że pierwsze to za darmo, a drugie zapłacić producent musi? W sumie to nie jest już takie złe, jak ma być taki dźwięk w zwykłych popierdółkach stereo słuchawek. Cytuj Odnośnik do komentarza
alb84 943 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Można to też rozumieć jako... że na upartego nie potrzebne będą słuchawki z virtual 7.1 bo te całe 3D Audio to będzie wystarczający substytut np. na czymkolwiek z bazaru? Cytuj Odnośnik do komentarza
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 (edytowane) @Faka Pisząc prościej: -Hardware: Tempest Engine, dodatkowa rzecz w w APU, nie zabiera mocy reszcie podzespołów, oddzielna jednostka procesująca dźwięk, stworzona w tym celu. -Format dźwięku: 3D audio -3D Audio = Dolby Atmos 3D, (a Tempest Engine, pozwala na uzyskanie np. dużo większej liczby obiektów niż Dolby Atmos, z małym haczykiem, bo chodzi o Atmos w systemie Windows, gdzie maksymalna liczba obiektów to 32, Dolby Atmos jako technologia sama w sobie pozwala na więcej niż jej dotychczasowe gamingowe ograniczenia). I tak, jak producent słuchawek chce móc korzystać ze standardu Dolby Atmos 3D, to musi za to zapłacić, 3D audio w PS5 będzie dostępne na każdych słuchawkach stereo (a docelowo również w głośnikach TV, Soundbarach czy ostatecznie w systemach surround - ale to z biegiem czasu). Z informacji zawartych w Road to PS5, wiemy też, że początkowo będzie 5 profili HRTF, więc jest duża szansa, że spora ilość użytkowników załapie się w widełkach pozwalających odczuć 3D audio. Z biegiem czasu będą to dalej rozwijać, a jeśli kiedykolwiek uda się posiadać spersonalizowane HRTF (na konsoli, czy generalnie ogólnie w rynku konsumenckim), to w ogóle bajka, w zasadzie święty graal odczuwania dźwięku. Edytowane 9 czerwca 2020 przez Hendrix 6 Cytuj Odnośnik do komentarza
Faka 3 983 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Przecież to jest za(pipi)ista opcja lol. Nie będziesz musiał wywalać grubych hajsów na porządne słuchawki. Dzięki, że dobrze to wytłumaczyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza
masta_g 63 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 52 minuty temu, Wredny napisał: Jak z każdym tego typu przełomowym ficzerem - przypominam, że PS2 miało sterować rakietami sterowanie rakietami było na ps one ... Cytuj Odnośnik do komentarza
darkos 4 296 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 11 czerwca czy to przypadkiem nie Boże Ciało. Przypadek ? Cytuj Odnośnik do komentarza
Patricko 1 393 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Mesjasz nadchodzi. 5 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 30 minut temu, Faka napisał: Przecież to jest za(pipi)ista opcja lol. Nie będziesz musiał wywalać grubych hajsów na porządne słuchawki. Dzięki, że dobrze to wytłumaczyłeś. No to jest dobra opcja, bo nie trzeba będzie kupować słuchawek, których cena jest podbijana właśnie przez zew. standardy, dodatkowy sprzęt procesujący itp. - dobre słuchawki stereo będą wystarczające. W sumie wszystko co napisałem to informacje z Road to PS5, szkoda, że większość osób skupiła się na narzekaniu niż na słuchaniu tego wystąpienia (a akurat segment Road to PS5 o audio był przystępnie pokazany i wyjaśniony) Cytuj Odnośnik do komentarza
Square 8 517 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 48 minut temu, Hendrix napisał: w zasadzie święty graal odczuwania dźwięku Coś takiego czy jeszcze lepsze? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 044 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 15 minut temu, Hendrix napisał: No to jest dobra opcja, bo nie trzeba będzie kupować słuchawek, których cena jest podbijana właśnie przez zew. standardy, dodatkowy sprzęt procesujący itp. - dobre słuchawki stereo będą wystarczające. Czy Xbox oferował będzie coś podobnego? Nie ukrywam, że od czasu kiedy korzystam z jacka w padzie znacząco poprawił się feeling obcowania z grami. Cytuj Odnośnik do komentarza
Patricko 1 393 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Pytanie czy dadzą optyka do konsoli, bo MS już powiedział, że w XSX nie będzie mieć optyka co jest dla mnie lekką parodią. Tu się Sony sra z tym dźwiękiem, a jak optyka usuną to będzie mega lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza
da$io 110 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Ten Virtual Barber co Square zapodał świetnie obrazuje co można wycisnąć z poczciwego stereo. Cytuj Odnośnik do komentarza
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 @Square Ten filmik to dobre demo dźwięku 3D (a i tak ma więcej ograniczeń, niż to co będą mieli do dyspozycji devsi w PS5) A jeśli kiedykolwiek będziesz miał własny spersonalizowany profil HRTF (czyli w zasadzie cyfrowe przełożenie tego jak dźwięk rozchodzi się w twoim uchu), to na serio będzie ci ciężko pozbyć się odczucia słyszenia dźwięku zupełnie tak jakbyś słyszał to osobiście. Po prostu wtedy dźwięk jest procesowany w takim zakresie, w jakim twoje ucho go odbiera IRL, ale do tego długa droga pewnie.@Paolo de Vesir W kwestii dźwięku chyba na razie najmniej wiemy o XSX, ale na 100% MS inwestował w 3D audio (mają Windows Sonic w końcu) - nie wiadomo na razie w jakim zakresie dla konsumenta i czy konieczna będzie licencja i czy dalej stawiają na współpracę z Dolby Atmos (w końcu technicznie pierwszą konsolą z hardwarem do 3D audio był Xbox One - chociaż to prowadziło też do ograniczeń naturalnie) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
p406 46 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 13 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Czy Xbox oferował będzie coś podobnego? Nie ukrywam, że od czasu kiedy korzystam z jacka w padzie znacząco poprawił się feeling obcowania z grami. Na pewno, skoro już w Xbox One jest płatny Dolby Atmos oraz bezpłatny odpowiednik Windows Sonic. Dobrze, że Sony także będzie miało teraz podobne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bigby 4 742 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Wczoraj tego słuchałem. Miałem lekki zawał jak ten balon pękł. Cytuj Odnośnik do komentarza
walek 96 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Pytanie odnośnie upgrade'u gier na Ps4. Czy konsola sama w sobie, dzieki lepszemu hardware'owi, z automatu podniesie wydajność gier (FPS, loading map)?. Czy będą do tego potrzebne łatki. Chodzi mi o starsze gry? Była o tym mowa, czy trzeba czekać na informacje? Swoją droga jeśli konsola będzie sama to robiła, to te szybkie SSD sprawi, ze np. mapa Blokada w mig mi się wgra i na śrdokowej fladze będe pierwszy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Moldar 2 245 Opublikowano 9 czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 czerwca 2020 Nic nie wiadomo póki co. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.