Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

To nie jest "przełomowy ficzer", 3D Audio istnieje już jakiś czas - i jest świetne, jest jeden problem - nie wszyscy są w stanie to usłyszeć, bo ich HRTF jest tak dalece inny od tego użytego w ustawieniach danej ścieżki

Tempest Engine to po prostu hardware wewnątrz PS5, który odciąży resztę APU od przetwarzania informacji potrzebnych do uzyskania dźwięku 3D, jako, że jest neutralny jeśli chodzi o standard, dźwięk 3D będzie działał na każdych słuchawkach stereo, w przeciwieństwie do Dolby Atmos, za którego licencje producent sprzętu musi płacić. 

Odnośnik do komentarza

@Faka

Pisząc prościej:
-Hardware: Tempest Engine, dodatkowa rzecz w w APU, nie zabiera mocy reszcie podzespołów, oddzielna jednostka procesująca dźwięk, stworzona w tym celu.
-Format dźwięku: 3D audio
-3D Audio = Dolby Atmos 3D, (a Tempest Engine, pozwala na uzyskanie np. dużo większej liczby obiektów niż Dolby Atmos, z małym haczykiem, bo chodzi o Atmos w systemie Windows, gdzie maksymalna liczba obiektów to 32, Dolby Atmos jako technologia sama w sobie pozwala na więcej niż jej dotychczasowe gamingowe ograniczenia).

I tak, jak producent słuchawek chce móc korzystać ze standardu Dolby Atmos 3D, to musi za to zapłacić, 3D audio w PS5 będzie dostępne na każdych słuchawkach stereo (a docelowo również w głośnikach TV, Soundbarach czy ostatecznie w systemach surround - ale to z biegiem czasu).

Z informacji zawartych w Road to PS5, wiemy też, że początkowo będzie 5 profili HRTF, więc jest duża szansa, że spora ilość użytkowników załapie się w widełkach pozwalających odczuć 3D audio. Z biegiem czasu będą to dalej rozwijać, a jeśli kiedykolwiek uda się posiadać spersonalizowane HRTF (na konsoli, czy generalnie ogólnie w rynku konsumenckim), to w ogóle bajka, w zasadzie święty graal odczuwania dźwięku.
 

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 6
Odnośnik do komentarza
30 minut temu, Faka napisał:

Przecież to jest za(pipi)ista opcja lol. Nie będziesz musiał wywalać grubych hajsów na porządne słuchawki. Dzięki, że dobrze to wytłumaczyłeś.


No to jest dobra opcja, bo nie trzeba będzie kupować słuchawek, których cena jest podbijana właśnie przez zew. standardy, dodatkowy sprzęt procesujący itp. - dobre słuchawki stereo będą wystarczające.

W sumie wszystko co napisałem to informacje z Road to PS5, szkoda, że większość osób skupiła się na narzekaniu niż na słuchaniu tego wystąpienia (a akurat segment Road to PS5 o audio był przystępnie pokazany i wyjaśniony)

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Hendrix napisał:

No to jest dobra opcja, bo nie trzeba będzie kupować słuchawek, których cena jest podbijana właśnie przez zew. standardy, dodatkowy sprzęt procesujący itp. - dobre słuchawki stereo będą wystarczające.

 

Czy Xbox oferował będzie coś podobnego? Nie ukrywam, że od czasu kiedy korzystam z jacka w padzie znacząco poprawił się feeling obcowania z grami.

Odnośnik do komentarza

@Square

Ten filmik to dobre demo dźwięku 3D :)  (a i tak ma więcej ograniczeń, niż to co będą mieli do dyspozycji devsi w PS5)

A jeśli kiedykolwiek będziesz miał własny spersonalizowany profil HRTF (czyli w zasadzie cyfrowe przełożenie tego jak dźwięk rozchodzi się w twoim uchu), to na serio będzie ci ciężko pozbyć się odczucia słyszenia dźwięku zupełnie tak jakbyś słyszał to osobiście. Po prostu wtedy dźwięk jest procesowany w takim zakresie, w jakim twoje ucho go odbiera IRL, ale do tego długa droga pewnie.

@Paolo de Vesir
W kwestii dźwięku chyba na razie najmniej wiemy o XSX, ale na 100% MS inwestował w 3D audio (mają Windows Sonic w końcu) - nie wiadomo na razie w jakim zakresie dla konsumenta i czy konieczna będzie licencja i czy dalej stawiają na współpracę z Dolby Atmos (w końcu technicznie pierwszą konsolą z hardwarem do 3D audio był Xbox One - chociaż to prowadziło też do ograniczeń naturalnie)

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Czy Xbox oferował będzie coś podobnego? Nie ukrywam, że od czasu kiedy korzystam z jacka w padzie znacząco poprawił się feeling obcowania z grami.

Na pewno, skoro już w Xbox One jest płatny Dolby Atmos oraz bezpłatny odpowiednik Windows Sonic. Dobrze, że Sony także będzie miało teraz podobne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza

Pytanie odnośnie upgrade'u gier na Ps4. Czy konsola sama w sobie, dzieki lepszemu hardware'owi, z automatu podniesie wydajność gier (FPS, loading map)?. Czy będą do tego potrzebne łatki. Chodzi mi o starsze gry? Była o tym mowa, czy trzeba czekać na informacje? Swoją droga jeśli konsola będzie sama to robiła, to te szybkie SSD sprawi, ze np. mapa Blokada w mig mi się wgra i na śrdokowej fladze będe pierwszy. :)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...