Gość _Be_ Opublikowano 21 października 2019 Opublikowano 21 października 2019 (edytowane) Nie będzie żadnej wstecznej dalej niż PS4 xD co wy w ogóle dupicie. Jim Ryan w wywiadzie powiedział, że od grania w stare gry będzie PS Now. 2 godziny temu, creatinfreak napisał: Już nie wchodź tak w szczegóły. Dla mnie jako użytkownika nie jest ważne czy to emulacja czy wsteczna z hardwarem w środku, jeżeli odpala mi gra z poprzedniej gen na obecnej to jest to dla mnie wsteczna. Ale jak to tak, trzeba mieć internet w 2019 roku żeby grę odpalić? TO NIE JEST WSTECZNA!!! Edytowane 21 października 2019 przez _Be_ Cytuj
Paolo de Vesir 9 127 Opublikowano 21 października 2019 Opublikowano 21 października 2019 12 minut temu, _Be_ napisał: Ale jak to tak, trzeba mieć internet w 2019 roku żeby grę odpalić? TO NIE JEST WSTECZNA!!! Zobaczymy cwaniaczku jak będziesz chciał pograć na wycieczce w lesie!!111one Cytuj
Pupcio 18 432 Opublikowano 21 października 2019 Opublikowano 21 października 2019 Ja na grzybobraniu gram tylko w najnowsze hity 1 Cytuj
YETI 10 994 Opublikowano 23 października 2019 Autor Opublikowano 23 października 2019 Według Digital Foundry, a raczej tego co usłyszeli na targach EGX, CPU będzie działać z predkoscia 3,2 GHz, czyli plotki się potwierdzają. Cytuj
mugen 1 955 Opublikowano 23 października 2019 Opublikowano 23 października 2019 Rozumiem, że to dobrze? Cytuj
Paolo de Vesir 9 127 Opublikowano 23 października 2019 Opublikowano 23 października 2019 Nie wiem co to znaczy, ale liczę, że będzie 16 rdzeni i opóźnienia CLE5. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 24 października 2019 Opublikowano 24 października 2019 W dniu 21.10.2019 o 07:17, creatinfreak napisał: Już nie wchodź tak w szczegóły. Dla mnie jako użytkownika nie jest ważne czy to emulacja czy wsteczna z hardwarem w środku, jeżeli odpala mi gra z poprzedniej gen na obecnej to jest to dla mnie wsteczna. A dlaczego nie? Dla Ciebie to także ważna informacja bo "wsteczna kompatybilność" w tej formie oznacza, że włożysz jakąś grę do konsoli i okaże się, że w nią nie zagrasz bo nikt jej nie przepisał (przecież nie przerobili 100% biblioteki gier, a w porywach jakiś mały z tego procent). Poza tym to ważne jeszcze z jednego powodu: rozmywania znaczenia słów (zobacz co marketingowe odpady uczyniły ze słowami remaster i remake, jak zostały zatarte, jak często używane są niepoprawnie). I nie chodzi tu o fetysz słownikowy pasjonatów danego języka, a o problemy z komunikacją, które z tego wynikają już na tak błahym przykładzie (poważniejsze to np. słowa takie jak tolerancja czy rasizm). PS2 była wstecznie kompatybilna z PSX na poziomie blisko 99%, PS3 niewiele mniej, na PSP/PSV to dobre 80% (po złamaniu konsoli bo wiadomo jak jest z licencjonowaniem tytułów w PlayStation Store). I to jest wsteczna kompatybilność: wkładam i gram lub robię obraz gry i gram - bez zbędnych zależności typu studio ze źródłami i łaska bądź niełaska usługodawcy. Obawiam się, że Sony zachowa wsteczną kompatybilność tylko z PS4, a reszta to będzie gówno-streaming z PS Now (czyli lagi i artefakty po transkodowaniu i kompresji wideo). Cytuj
Schranz1985 680 Opublikowano 24 października 2019 Opublikowano 24 października 2019 No oczywiscie że tylko z ps4, tak jak mowisz nie po to wpompowali hajs w ps now zeby teraz wszystko za free udostepnic(free to zle słowo bo jednak ktos za gre zapłacił jak ma płytę)Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka Cytuj
Berion 207 Opublikowano 25 października 2019 Opublikowano 25 października 2019 O emulacji gier z PSX/PS2/PS3 z napędu można zapomnieć - to wiadomo - ale wciąż jest cień szansy że w ogóle jakaś emulacja tych antyków będzie, a nie tylko streaming. Wątpię, jak już pisałem, ale kto wie. Cytuj
YETI 10 994 Opublikowano 1 listopada 2019 Autor Opublikowano 1 listopada 2019 Już podczas dnia relacji inwestorskich w maju tego roku wspomnieliśmy, że strategia Sony opiera się na markach i zawartości powstających wewnątrz spółki – przypomniał. - W celu jej umocnienia, w sierpniu ogłosiliśmy przejęcie Insomniac Games, twórców Marvel’s Spider-Mana, który sprzedał się na całym świecie w 13,2 mln egzemplarzy. Dzięki tej transakcji Insomniac Games stanie się 14. studiem należącym do Sony Interactive Entertainment i będzie miało udział w udoskonalaniu naszej organizacji produkcji gier first-party – stwierdził Totoki. - Idąc dalej, będziemy nadal poszukiwać okazji inwestycyjnych, które mogłyby zapewnić nam rozwój i więcej własnej zawartości – dodał, wysyłając tym samym sygnał, że w grę wchodzi zakup kolejnych studiów. https://www.gram.pl/news/2019/10/30/sony-chce-pozyskac-kolejne-studia-dla-playstation-5.shtml Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 1 listopada 2019 Opublikowano 1 listopada 2019 Z Blue Point czekają pewnie aż wydadzą gre i sprawdzą wyniki finansowe, jeśli wszystko będzie OK wykup imo. Cytuj
Figuś 21 173 Opublikowano 1 listopada 2019 Opublikowano 1 listopada 2019 Obstawiam jeszcze Housemarqe Cytuj
Berion 207 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 Jeśli te "cartridge'e" z SSD okażą się prawdą to niezły strzał będzie po kieszeni. Znając wycenę i "jakość" pamięci masowych Sony, dostaniemy szrot ze średniej półki, z ceną kilkukrotnie wyższą. Do tego problem z wymianą po zakończeniu produkcji i dostępem do danych na zewnątrz konsoli po jej śmierci, ale uprzednim ewentualnym zhackowaniu. Co za gnidy... Cytuj
Ukukuki 6 991 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 Nie czaję tworzenia nowego standardu jak na rynku jest m2 gdzie nawet PCety nie wykorzystują pełnej przepustowościw najnowszej wersji. A sam dysk jest niewiele większy niż stare pendrive. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 Niczego się nie nauczyli po vicie. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 (edytowane) Nie będzie cartridge'e SSD, to nieprawda mogą być co najwyżej jako extended dysk twardy tak jak na PS4 podłączany po USB Edytowane 16 listopada 2019 przez Fanek Cytuj
Gość Kyo Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 Jakiekolwiek by nie było to będzie drogo i niekoniecznie dobrze. Zawsze lepiej żeby klient miał wybór jak w PS3 czy czy PS4. Zamiast dać M.2 to jakieś autorskie kombinacje. Cytuj
Plugawy 3 685 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 To co, nie będzie sprzedawanych gierek na małych dyskach ssd? Cytuj
Wooyek 1 130 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 Ale kiedy był news o jakichś cartridge'ach? Było zawsze mówione ogólnikowo dyski SSD a teraz jakieś autorskie rozwiązanie? Skąd się wzięło to info? Cytuj
Gość Kyo Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 Jedna z redakcji wyciągnęła info z działu patentów. Sony zrobiło aktualizację dodając jakieś nowe foty. A info o złączach pojawiło się przy okazji loadingów Spider Mana na PS5 że Sony ma jakiś swój patent na bardzo szybkie doczytywanie danych. Cytuj
darkos 4 317 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 (edytowane) Moze to niekoniecznie do PS5, moze te dyski beda do PSP_2 albo PSVita_2 . Moze sony zaskoczy nowa konsola przenośną i wowczas gry sciagamy na taki dysk i potem ten dysk mozna wyjac z ps5 włożyć do nowej Vity i grac w dowolnym miejscu. Cos jak na Switchu. Edytowane 16 listopada 2019 przez u55r Cytuj
Berion 207 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 (edytowane) @Kyo To pewnie jest M.2 lub U.2, tyle że na custom-owej magistrali i złączach. A po to żeby żądać kosmicznych pieniędzy za coś co inaczej można by kupić w każdym warzywniaku i po to by szyfrować sprzętowo (czyli np. tak jak cartridge'e z grami do Vity), a nie programowo (czyli nie odpowiada za to część OS-u) - to znacząco zwiększa bezpieczeństwo danych na nośniku bo nawet złamanie konsoli nie pomoże. @Fanek Jeśli tak to pytanie wciąż wraca: po co jak USB 3.1 gen2 jest wystarczający? Przecież nie wsadzą tam 3D X-Point ani topowych NAND z odczytem rzędu 2GiB/s. @Plugawy To oczywiste, że nie będzie. Są za drogie. Przeciętną wielkością gier na PS5 będzie okolica 20GiB, a giganty AAA z dużą ilością filmów, muzyki i teksturami pod 8K dla wersji Pro (nie łudźmy się, na pewno takie się pojawią) to pewnie ze 150GiB, może nawet i 200GiB. Porównaj więc koszt produkcji BD-ROM (a może i AD-ROM) do tak dużej macierzy NAND Flash. To przepaść. A swoją drogą to ciekawe jak to będzie z nośnikami optycznymi. Jeśli takowy zastosują, a na pewno zastosują ze względu na zapowiadaną kompatybilność wsteczną z PS4 no chyba, że tak tam nazywają PS Now...), to czy gry na PS5 także będą w ten sposób dystrybuowane? Maksymalna pojemność BD-ROM do 50GB, mało kto dodaje drugą płytę i nie ma zresztą nawet takich pudełek na np. 3 czy 4. Ciekawe czy to już te czasy, gdy na płycie będzie tylko klucz do wersji z PSS? :| @u55r Niby pracują nad Trinity, czyli następcą Vity ale szczerze to wątpię. Nintendo się lekko wycofało z rynku handheldów tworząc hybrydę przenośno-stacjonarną, a Vita była jeszcze klęską niż PSP. Nie sądzę aby Sony ponownie weszło na ten rynek, tym bardziej że przeciętny posiadacz PSP i PSV woli grać na smyrofonach, a młodszych też nie przekonają skoro od najmłodszych lat mają iOS/Androida w kieszeni. Takie moje wróżenie z fusów. Edytowane 16 listopada 2019 przez Berion Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 Aby było oryginalnie? 1TB M2 standard w PS5, a jak komuś będzie mało miejsca to dokładany cart wtykany w port schowany za zaślepką z tyłu konsoli Cytuj
Shankor 1 614 Opublikowano 16 listopada 2019 Opublikowano 16 listopada 2019 Chińczycy zrobią przejściówki z tego ich łącza do m.2 czy innych usb i tyle będzie z tego zamieszania. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.