Quantum Flux 160 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 9 minut temu, ASX napisał: No bo to nie jest takie proste, by podzielić się na kilka zespołów i tworzyć kilka gier jednocześnie. Takie Playground Games stworzyło drugi zespół jeszcze 2017 r. i do tej pory wciąż rekrutuje na kluczowe stanowiska. kilka słów od pracownika Bend Niech wszyscy robią jeszcze większe i bardziej rozwleczone te gierki, pozbawione skondensowanej i konkretnej treści, ale za to wypełnione po brzegi pustymi i generycznymi aktywnościami osadzonymi w nudnym, trzykrotnie za dużym open worldzie. Od jakiego momentu zapanował ten swego rodzaju konsensus wśród twórców, że każda następna gra musi być większa i dłuższa? Bez kitu chyba są jakieś granice 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 8 minut temu, Figuś napisał: branży jest potrzebny skręt w gry AA+, mniejsze, krótsze coś jak AAA na 7 generacji, widać ten trend ale najwięksi też muszą w niego pójść Gier mniejszych i indyków jest od cholery, mniej jest gier first party, bo wychodzi więcej multiplatform i koło się zamyka. Cytuj
Figuś 21 259 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 XD weź rozbieg i przeczytaj jeszcze kilka razy aż zrozumiesz co napisałem 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 2 minuty temu, Figuś napisał: XD weź rozbieg i przeczytaj jeszcze kilka razy aż zrozumiesz co napisałem Rozumiem i nie zgadzam się. 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 Gier krótkich i mniejszych budżetem AA+ jest sporo, Returnal, Hi-FI Rush, Ratchet, Miles Morales, Control, Alan Wake 2 - żaden z tych projektów to nie był moloch. Każda gra od Nintento to też jest projekt AA+, nie pochłania morza gotówki. Na rynku jest dobra korelacja pomiędzy AA i AAA, z tym, że te drugie wychodzą coraz rzadziej (są większe, ale to już też chyba osiągnęło granicę i przewiduję trend spadkowy co do zawartości i czasu, widać to po nowym Asasynie). Sony już mówi o tylko 2ch takich projektach na rok, Rockstar raz na 15 lat, Bethesda raz na 20 . Cytuj
Czoperrr 5 240 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 1 minute ago, KrYcHu_89 said: Gier krótkich i mniejszych budżetem AA+ jest sporo, Returnal, Hi-FI Rush, Ratchet, Miles Morales, Control, Alan Wake 2 - żaden z tych projektów to nie był moloch. Każda gra od Nintento to też jest projekt AA+, nie pochłania morza gotówki. Na rynku jest dobra korelacja pomiędzy AA i AAA, z tym, że te drugie wychodzą coraz rzadziej (są większe, ale to już też chyba osiągnęło granicę i przewiduję trend spadkowy co do zawartości i czasu, widać to po nowym Asasynie). Dlaczego Alan Wake 2 jest AA? Bo nie jest od PlayStation Studios? Wtedy pewnie byłby AAA. Cytuj
Daffy 10 630 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 21 minut temu, Figuś napisał: branży jest potrzebny skręt w gry AA+, mniejsze, krótsze coś jak AAA na 7 generacji, widać ten trend ale najwięksi też muszą w niego pójść Masz to u Nintendo. Beka z kalkulatora ale dzięki temu płodzą gry regularnie bo ich produkcja nie potrzebuje tylu zasobów i hajsu. Do tego mają serie wręcz prawie indycze w produkcji jak np warioware itp Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 Teraz, Czoperrr napisał: Dlaczego Alan Wake 2 jest AA? Bo nie jest od PlayStation Studios? Wtedy pewnie byłby AAA. Bo kosztuje 177/212 zł na premierę i nie pochłania morza gotówki? Do tego to pewnie mała gra na kilka godzin z zamkniętą historią? 4 Cytuj
Figuś 21 259 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 9 minut temu, KrYcHu_89 napisał: Rozumiem i nie zgadzam się. to sobie czekaj po 5>>>> lat na ubisofciaki po 100h chcę więcej gier singlowych first party jak Dead Space, pierwszego TloU , Uncharted, Gears of War, nich dodadzą do tego multi na start a nie że trzeba czekać 4 lata na nie XD i jeszcze jedno Krychu bo już kiedyś ci zwracałem uwagę i prosiłem o zmianę, przestań napierdalać posta pod postem tylko edytuj poprzedniego, ostatnie ostrzeżenie później będą bloki na pisanko 3 1 Cytuj
Czoperrr 5 240 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 Just now, KrYcHu_89 said: Bo kosztuje 177/212 zł na premierę i nie pochłania morza gotówki? Do tego to pewnie mała gra na kilka godzin z zamkniętą historią? TLOU 1 albo Uncharted na kilka godzin to też gry z zamkniętą historią. To tytuły AA czy AAA? Cytuj
Figuś 21 259 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 1 minutę temu, Daffy napisał: Masz to u Nintendo. Beka z kalkulatora ale dzięki temu płodzą gry regularnie bo ich produkcja nie potrzebuje tylu zasobów i hajsu. Do tego mają serie wręcz prawie indycze w produkcji jak np warioware itp dzięki, ale nie jestem ich targetem, ich gry mnie nie interesują Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 Teraz, Czoperrr napisał: TLOU 1 albo Uncharted na kilka godzin to też gry z zamkniętą historią. To tytuły AA czy AAA? Kiedyś to może był AAA, teraz to byłyby mniejsze projekty. Przecież content z Tlou 2 w stosunku do jedynki to 3:1, czas developmentu 3:1, pieniążki pewnie z 6:1. Cytuj
Czoperrr 5 240 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 Czyli zgodnie z tą teorią grami AAA możemy nazywać tylko open worldy robione przez 5+ lat i pochłaniające mliard dolarów w produkcji. Okej. 1 Cytuj
Daffy 10 630 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 1 minutę temu, Figuś napisał: dzięki, ale nie jestem ich targetem, ich gry mnie nie interesują Nie chodziło mi o to tylko o model produkcji gier, są wydajni bo ich gry nie są banchmarkami i mają sporo IP które są tak na prawdę małymi grami Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 Oby sony zawsze celowało w największe produkcje i nie marnowało czasu na indory. Tych pierdogierek to już jest pewnie w kolejce do kupienia 300 czy 400. 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 (edytowane) 4 minuty temu, Czoperrr napisał: Czyli zgodnie z tą teorią grami AAA możemy nazywać tylko open worldy robione przez 5+ lat i pochłaniające mliard dolarów w produkcji. Okej. Zawsze AAA był oceniane przed budżet, Remake TLOU nie nazwałbym AAA. Mniejszą grę ładnie wyglądającą też nie, czasy się zmieniły. Według wikipedii są jeszcze AAAA, a tam takie tuzy jak xD: Edytowane 25 maja 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
Daffy 10 630 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 2 minuty temu, PanKamil napisał: Oby sony zawsze celowało w największe produkcje i nie marnowało czasu na indory. Tych pierdogierek to już jest pewnie w kolejce do kupienia 300 czy 400. To witaj w świecie jednej gierki od studia na 5 lat, do bólu bezpiecznej i nudnej bo miliony dolarów włożone w produkcji musi się zwrocic więc trzeba minimalizować ryzyko czyli giereczke robimy od exela No ale gify z niej będą piękne i można czuć dumę ,że graficzka jak zycie 2 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 1 minutę temu, Daffy napisał: No ale gify z niej będą piękne i można czuć dumę ,że graficzka jak zycie no i najważniejsze - NA WYŁĄCZNOŚĆ 1 Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 5 minut temu, Daffy napisał: To witaj w świecie jednej gierki od studia na 5 lat, do bólu bezpiecznej i nudnej bo miliony dolarów włożone w produkcji musi się zwrocic więc trzeba minimalizować ryzyko czyli giereczke robimy od exela No ale gify z niej będą piękne i można czuć dumę ,że graficzka jak zycie Po to jest konsola nowej generacji aby grac w gry nowej generacji a nie gownopierdy. Mało masz indyków? 1 Cytuj
Figuś 21 259 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 Gra singlowa korytarzowa na trochę ponad 10h z jakimś tam multi nie może wygladać jak milion dolarów? XD dzbaniarkie myślenie, graficznie takie gry mogą miażdżyć jajca aż miło pokazując moc konsoli Cytuj
łom 2 029 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 43 minuty temu, ASX napisał: Takie Playground Games stworzyło drugi zespół jeszcze 2017 r. i do tej pory wciąż rekrutuje na kluczowe stanowiska. Ale ten drugi zespół też chyba pracuje przy jakimś molochu (Fable?). Ja mam na myśli zrobienie zespołu z mniej więcej 100 osób aby zrobili grę właśnie w skali z PS2/PS3, bez pierdyliarda znajdziek, masy wyreżyserowanych cutscenek itd. Bo jeśli ND dało radę w 2 lata zrobić Uncharted 2 (mając pewnie niewiele więcej niż 100 osób w całej firmie) to można się zastanowić co dali by radę osiągnąć przy dzisiejszej technologii ograniczając się do podobnej skali i czasu produkcji jak w latach 2000-2010. Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 Do indorow I pierdówna szczescie wystarczy smartfon i sklep google play third party dostrczaja materiał dla drobiozercow 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 1 minutę temu, PanKamil napisał: Po to jest konsola nowej generacji aby grac w gry nowej generacji a nie gownopierdy. Mało masz indyków? Niektórzy chcą, żeby Sony zamieniło się w 1500 studiów do gier na 3h i Indie xD. Z gier czysto zamkniętych był ostatnio wielki projekt AAAA single player w korytarzach pochłaniający budżet na prawo i lewo Callisto, przyjął się tak zajebiście, że hej. Tak to są rimejki DS, RE, SH2, MGS, TLOU i perełka w postaci Alana 2, smutka prawda, open worldy dalej rządzą na rynku. Widać forumowicze nie są targetem tej branży. 1 1 Cytuj
Figuś 21 259 Opublikowano 25 maja 2023 Opublikowano 25 maja 2023 Teraz, PanKamil napisał: Do indorow I pierdówna szczescie wystarczy smartfon i sklep google play third party dostrczaja materiał dla drobiozercow potężne odklejenie XD Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Opublikowane przez Square,
avatary adventowe, lista aktualizowana dziennie aż do 24.12
Rekomendacja dodana przez Square
8 reakcji
Pokaż odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.