Skocz do zawartości

Noob kupuje telewizor bądź monitor pod PS5/XSX


Antares

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, bulgot72 napisał:

Czytałem, problem polega na tym, ze nowość jakim jest LG oled 48 cali jest jakieś 1,5k droższy niż 55 cali można dostać. Czyli ten 42 cale tez będzie kosztował jakies 3,5-4k. Ten monitor, o którego pytałem kosztuje 1,3k. W najgorszym wypadku dam go później żonie do laptopa bo pracuje na ho. 

Jeśli masz na to jakiś określony budżet to spoko. To tylko takie info bo będzie można nabyć dobre 42 całe. 

Opublikowano (edytowane)

Za te wady jakimi dysponują te oledy obesrane, to wam ci nieudacznicy powinni dopłacać, że użytkujecie tą ich niedojebaną technologie, a nie wy im, kurna.

Edytowane przez kazuyoshi
Opublikowano (edytowane)

Ciekawie powiedziane. Dla mnie przejście na oled to był skok niesamowity. Wielkie wow. Fakt, ze matryce 5x mi wymieniali na gwarancji... ale tfu... teraz jest cacy. Po 3 latach użytkowania nie bardzo widzę alternatywę, chyba ze wejdzie to microled. Niestety u mnie była pogoń za czernią i tego oprócz Oled nic nie jest na dzień dzisiejszy w stanie zagwarantować. 

Edytowane przez bulgot72
  • Plusik 2
Opublikowano

Tak tak, sorry, pomyślałem o salonie. Na antresoli mogę mieć fotel w zakresie 0,5-7 metrów. Ale miejsce na tv jest na ścianie ograniczonej skosami i kominem. Do tego mam tam gramofon, winyle, glosniki etc. Stad wychodzi miejsce na 42 cale max. 

Opublikowano

No to ja wracam do tematu kabli.

Testowalem PS5, jedyna gra ktora powinna wykorzystywać kabel HDMI 2.1 jaka mam to Destiny. Podlaczylem stare kable HDMI, na dodatek pod HDMI 2.0 i w locie moglem przełączać gre na 120hz.

 

Ktos potrafi wyjaśnić dlaczego?

Tylko rozdzielczosc się zmieniała?

Opublikowano

Myslalem, że w Destiny rozdzielczosc mimo wszytsko jest wyzsza/skalowana i podchodzi wyzej niz 1080.

 

Na reddit pisza:

HDMI 2.0 is also fairly standard and can be used for 240Hz at 1080p, 144Hz at 1440p,

Opublikowano
8 minut temu, easye napisał:

Myslalem, że w Destiny rozdzielczosc mimo wszytsko jest wyzsza/skalowana i podchodzi wyzej niz 1080.

 

Na reddit pisza:

HDMI 2.0 is also fairly standard and can be used for 240Hz at 1080p, 144Hz at 1440p,

PS5 obsługuje tylko Full HD lub 4K

Opublikowano

Tak.

13 minut temu, WisnieR napisał:

PS5 obsługuje tylko Full HD lub 4K

No jak, Cold War nie chodzi w full hd przy 100 klatkach podobnie jak Rainbow Six.

 

Skaluje rozdzielczosc w tych 2 grach. Czyli musze pożyczyć R6, żeby zobaczyć jak wtedy się kable zachowają.

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, easye napisał:

Ja do 75 cali mam 3m i obecnie nie wyobrażam sobie mniejszego telewizora na ścianie.

Jeden głos rozsądku jeśli chodzi o wielkość ;), 2,8m od kanapy i 85 cali i jedyna zmiana jaka zrobię to chętnie na 98 albo rzutnik 150+. Chociaż zmiana bardziej pod filmy, pod gry 85 wydaje się optymalne.

Edytowane przez kislawa
  • Lubię! 1
Opublikowano
Godzinę temu, easye napisał:

Ja do 75 cali mam 3m i obecnie nie wyobrażam sobie mniejszego telewizora na ścianie.

Uwielbiam jak zmieniają się zalecenia producentów w kwestii przekątnej do odległości.

Jak LCD wchodziło na rynek to zalecało się 32' od dwóch do trzech metrów, a 50' powyżej sześciu.

Teraz żeby mieć jak najmniejsze straty w materiale przy produkcji, zalecają 50' na 1,5 metra i dobrej 32(pamiętam jak ludzie ślinili się do Samsunga 32b650) nawet w sklepie nie znajdziesz :pawel:

Opublikowano
10 minutes ago, McDrive said:

Uwielbiam jak zmieniają się zalecenia producentów w kwestii przekątnej do odległości.

Jak LCD wchodziło na rynek to zalecało się 32' od dwóch do trzech metrów, a 50' powyżej sześciu.

Teraz żeby mieć jak najmniejsze straty w materiale przy produkcji, zalecają 50' na 1,5 metra i dobrej 32(pamiętam jak ludzie ślinili się do Samsunga 32b650) nawet w sklepie nie znajdziesz :pawel:

A to nie tak, że dostosowują technologie do standardów? Wtedy 65 kosztowało tyle co mieszkanie to po co mieli je wrzucać w kalkulatory

Opublikowano
33 minuty temu, Sedrak napisał:

A to nie tak, że dostosowują technologie do standardów? Wtedy 65 kosztowało tyle co mieszkanie to po co mieli je wrzucać w kalkulatory

Niby tak, ale to oni te standardy tworzą. Jak już pisałem, kiedyś cena 26 i 32 była taka sama, bo odpadów po produkcji 26 było tyle, że nie opłacało się tego robić. Teraz jest to samo ze wszystkim poniżej 49/50. Wiadomo 4k też robi swoje i różnicy między 4k, a fhd na ekranie 32- 37 praktycznie nie uświadczyłby człowiek. 50 daje idealne możliwości pokazania rozwoju rozdzielczości, a ludzka chęć posiadania dużych rzeczy żeby zaznaczyć status społeczny idealnie współgra z cięciem kosztów. Heh, ile to ludzie chodzili z miarami po sklepach żeby kupić płaski tv, ale żeby pasował we wnękę w meblach.

Wątpię żeby już teraz szli w jeszcze większe rozmiary, bo teraz już wchodzimy w ograniczenia wynikające z powierzchni mieszkania.

Opublikowano (edytowane)

 

9 godzin temu, kislawa napisał:

Jeden głos rozsądku jeśli chodzi o wielkość ;), 2,8m od kanapy i 85 cali i jedyna zmiana jaka zrobię to chętnie na 98 albo rzutnik 150+. Chociaż zmiana bardziej pod filmy, pod gry 85 wydaje się optymalne.

Przynajmniej kręgi szyjne dobrze wygimnastykowane. 

9 godzin temu, easye napisał:

Ja do 75 cali mam 3m i obecnie nie wyobrażam sobie mniejszego telewizora na ścianie.

Ja to 3,2m w salonie mam do tv 55 i przyznaje bez bicia, przydałby się większy, nie pogardziłbym 75’

Edytowane przez bulgot72
Opublikowano

Mam wrażenie, że kiedyś o to pytałem, ale nie mogę odkopać wątku.

Jak miałem poprzedniego LEDa kupionego z 8 lat temu (Toshiba 42") to od razu w grach rzuciło mi się w oczy, że cienkie czernie (gałęzie drzew, różnorodne cienkie kształty) dość smużą przy obracaniu kamerą (tak jakby pogrubiały się i nieco zmieniały nasycenie z czarnego na nawet lekko zielonkawy).

 

Niestety czasami podobny efekt widzę też na Q70R, który to w 2019 miał wszelkie możliwe pozytywne recenzje pod kątem szybkości reakcji matrycy, 120Hz i minimalnego blurra, w szczególności pod Game Mode. To widać tylko wtedy, gdy są ciemniejsze sceny i to tak jakby TV nie wyrabiał z podświetlaniem w ruchu. Testowałem różne opcje - ustawiałem suwaczki rozjaśnienia, kontrastu, sharpness, dynamiczne podświetlania, motion plusy, game mode off/on itp, niewiele to zmienia.

 

Jako przykład znalazłem coś podobnego na YT, ale może trochę bardziej ekstremalne niż u mnie i tu w zasadzie widoczne nawet przy grubych ciemnych kształtach.

 

 

 

Podpytam was zatem:

- czy to po prostu przypadłość LEDów, że nie wyrabiają z wyświetlaniem czerni w ruchu? To się zdarza tylko gdy gra jest ogólnie ciemna - patrz np. demko Resident Evil VIII na PS5, wnętrze rezydencji ledwie co oświetlone z mocno zdobionymi ścianami pokrytymi wieloma cienkimi wzorami (i to one wtedy tak pulsują w ruchu)

- czy OLED (który nie posiada podświelania matrycy sferami, tylko każdy piksel gaśnie indywidualnie) też tak miewa?

 

Nie po to 8 lat mnie to wnerwiało w starym TV, bym teraz miał podobnie w ciemnych grach xD I to mógłby być dla mnie argument bym po 1.5 roku jednak przesiadł się na coś innego, bo rozmazywanie detali w ruchu mnie mega irytuje.

 

Poproszę o merytoryczne odpowiedzi a nie "SAMSUNG CHUJ BIERZ OLED".

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...