Skocz do zawartości

+++ CHCESZ KUPIC/ZMODERNIZOWAC KOMPA?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, tjery napisał:

 

 

Tu dobrze widać to o czym wcześniej pisałem. Na Nvidii dajesz w 4K Dlss quality i FG i masz 200-300% lepszą wydajność nie tracąc nic na jakości obrazu.

Starfied nie będzie miał zapewne żadnego z tych ficzerow xD, będzie trzeba polegać na FSR 2.1 albo 3 + zwykla rasteryzacja, uciagna pewnie 4 karty 60 fps, reszta pewnie lipa, ale zobaczymy za kilka dni . 

Opublikowano
31 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

 

Zresztą upscalery to się używa tylko, jak trzeba, w wypadku kilka kart takiej potrzeby nie będzie :). 

 

No właśnie nie bardzo, DLSS w quality pod wzgledem jakości obrazu w większości gier wciąga nosem natywne 4K z TAA. Więc mając DLSS nie ma żadnego powodu, żeby grać natywnie, nie dość że masa wydajnosci za darmo to jeszcze lepsza jakość obrazu. 

Do tego dochodzi jeszcze DLAA, np. w 4K w Baldurze TAA przy DLAA wygląda jak 1080p zestawione z 4K.

Opublikowano

Bo w sumie każdy to pomija, a rozdzielczość to tylko połowa sukcesu. Równie ważny jest zastosowany AA, a że na ten moment DLSS pod kątem AA nie ma sobie równych to jest jak jest. W takim Death Stranding DLSS w performance wygląda lepiej niż natywne 4K z TAA, a więc natywne 1080p> natywne 4K, brzmi to mega głupio, ale takie są fakty ;)

Opublikowano (edytowane)

Temat poruszany juz wiele razy, myślę, że nie ma sensu poruszać go znowu, AI to AI, czasami poprawia, czasami zabiera. 

 

Zobaczymy jaka będzie dzisiaj odpowiedz AMD na konferencji o 17, bo szykują grube działa, na marketing NVidii, spowoduje to pewnie znaczne odbitki ze strony tychże :). 

 

Opcji jest wiele, ta najbardziej prawdopodobna mówi o blokadzie FSR 3 dla NVidii, czego wcześniej nie robili i wsparciu tylko RDNA3, więc konsole odpadną. 

 

Dodatkowo zaprezentują 7700 xt i 7800 xt jako konkurencja dla 4070 i 4060ti. 

https://www.youtube.com/live/cJyRQmhCkDk?si=mfELyRc36hFNKtet

 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano
27 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Temat poruszany juz wiele razy, myślę, że nie ma sensu poruszać go znowu, AI to AI, czasami poprawia, czasami zabiera. 

 

 

Na szczęście obecnie wszystko sobie można zweryfikować w necie ;) bo fakty na teraz są takie, że czasami poprawia to jakieś 90% przypadków, a czasami zabiera 10% ;)

Opublikowano

FG od AMD we wrześniu w 1wszych grach. Zobaczymy, jak to będzie działać, bo na reklamie to wiadomo :). Ma działać na RDNA 1/2 i 3. Czyli również takie rzeczy jak next-geny, czy Steam Deck i Rog Ally. 

Godzinę temu, tjery napisał:

 

Na szczęście obecnie wszystko sobie można zweryfikować w necie ;) bo fakty na teraz są takie, że czasami poprawia to jakieś 90% przypadków, a czasami zabiera 10% ;)

No teraz pracuje nad tym z 1k inżynierów i to się zmienia bardzo szybko, AMD dalej raczkuje, ale widać również można inwestują w to, o czym świadczy dodanie ich wersji generatora klatek do FSR 3.0, teraz będzie pytanie, jak użyją to w grach. Rok spóźnienia, ale jednak xD 

Opublikowano

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-amd-reveals-long-awaited-fsr-3-tech-and-frame-gen-for-every-dx11dx12-game

AMD zagrało

 

 

So, how does FSR 3 look? At Gamescom, we had a demonstration of both titles running with the new technology active on a Radeon 7900 XTX running at 4K output. Both were running with v-sync on, which AMD recommends for frame-pacing purposes. In the very small Forspoken demo we saw, the game was running locked at 120 frames per second and looked just as a v-synced 120fps should look. The game was running in FSR 2 quality mode providing its own frame-rate boost, with frame-gen then taking you up to the limit. In terms of fluidity and clarity, FSR 3 looked a match for DLSS 3 - a view shared by Alex, Rich and John, who were all present to see the demos in person. A great start for FSR 3.

Opublikowano
17 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Ma działać na RDNA 1/2 i 3. Czyli również takie rzeczy jak next-geny, czy Steam Deck i Rog Ally. 

Nie napalaj się zbytnio że to będzie zawsze dobrze działać bo czym niższy wejściowy FPS tym większa szansa na artefakty, nawet na tym filmiku z Immortals of Aveum widać mocne artefakty na np. celowniczku. Więc jeśli jakaś gra bez tego Hypr-RX śmiga w 30 a z w 60 to jest duża szansa że co druga klatka będzie miała artefakty bo różnica między kolejnymi, normalnymi klatkami będzie duża (oczywiście czym bardziej dynamiczna gra tym większe problemy bo jest więcej zmian w obrazie). Co innego jeśli to będzie przejście z 60 na 120, wtedy jest mniejsza szansa na problemy.

Opublikowano

Also impressive was that both demos handled UI elements well. Some DLSS 3 titles (especially the early ones) interpolated HUD elements, producing shimmer in motion, but AMD has a range of options open to developers here in ensuring a pleasing, static HUD.

 

Takze AMD znowu będzie konkurencyjne, powinno to wplynac pozytywnie na ceny kart Nvidii xD.

Teraz, łom napisał:

Nie napalaj się zbytnio że to będzie zawsze dobrze działać bo czym niższy wejściowy FPS tym większa szansa na artefakty, nawet na tym filmiku z Immortals of Aveum widać mocne artefakty na np. celowniczku. Więc jeśli jakaś gra bez tego Hypr-RX śmiga w 30 a z w 60 to jest duża szansa że co druga klatka będzie miała artefakty bo różnica między kolejnymi, normalnymi klatkami będzie duża (oczywiście czym bardziej dynamiczna gra tym większe problemy bo jest więcej zmian w obrazie). Co innego jeśli to będzie przejście z 60 na 120, wtedy jest mniejsza szansa na problemy.

Nie napalam się, bo mam 7900xtx i pewnie nie bede odpalal FG, ale faktem jest, że jedyny ficzer ktorego nie mieli, już mają. I nie jest on exem dla Nvidii. Do tego będzie działał też na konsolach. 

Opublikowano

O nawet napisali o tym "This software-based solution doesn't just mean that FSR 3 will run on any vendor's GPU. It also means that the technology is compatible with the current generation consoles - but just remember that a high frame-rate is required for best results. AMD recommends a 60fps base frame-rate for best results with FSR 3."

Opublikowano
3 minuty temu, łom napisał:

O nawet napisali o tym "This software-based solution doesn't just mean that FSR 3 will run on any vendor's GPU. It also means that the technology is compatible with the current generation consoles - but just remember that a high frame-rate is required for best results. AMD recommends a 60fps base frame-rate for best results with FSR 3."

To na konsolach 120 fps będzie w Skyrimie xD. 

Opublikowano

FG to technologia do podbijania fps do 120+ w grze gdzie wyjściowo masz 60+ fps (najlepiej koło 80-100), w innym wypadku w ogóle nie ma sensu używać FG.

 

O kurde, dopiero załączyłem te filmiki co wrzuciłem z Immortals na TV (na komórce wiadomo, jak to na komórce, nie było tego widać). Także cofam to ;) Masakra w tej grze FG jest zaimplementowany, wszystko w artefaktach, coś zjebali. Albo ten koleś ma coś nie tak, bo niby pokazuje 120+ fps, a wygląda jak niecałe 60 tak się to rusza. Grałem w większość gier co ma FG i tam naprawdę spisuje się to świetnie (poza początkowymi problemami z UI).

Opublikowano
24 minuty temu, tjery napisał:

FG to technologia do podbijania fps do 120+ w grze gdzie wyjściowo masz 60+ fps (najlepiej koło 80-100), w innym wypadku w ogóle nie ma sensu używać FG.

 

O kurde, dopiero załączyłem te filmiki co wrzuciłem z Immortals na TV (na komórce wiadomo, jak to na komórce, nie było tego widać). Także cofam to ;) Masakra w tej grze FG jest zaimplementowany, wszystko w artefaktach, coś zjebali. Albo ten koleś ma coś nie tak, bo niby pokazuje 120+ fps, a wygląda jak niecałe 60 tak się to rusza. Grałem w większość gier co ma FG i tam naprawdę spisuje się to świetnie (poza początkowymi problemami z UI).

No to fakt, tam jest jakaś kupa, ogólnie spoko, ficzerek nie jest must have, ale fajnie, że AMD wchodzi. Ciekaw jestem też jak FSR 3.0 sam upscaler, bo v2 jednak mocno odstawał od DLSS. Do tej pory FG to był tylko w RTX 4xxx, a AMD ma go wrzucić nawet na jakieś starocie, więc marketingowo wyszli z twarzą :). 

 

Opublikowano

Aż sobie odpalilem z ciekawości to Immortals, bo mam abonament EA. No nie powiem, na żywo ten UE5 miejscami robi robotę. Czasem wygląda to kosmicznie. 

Ale wracając do tematu to sprawdziłem FG i tak jak myślałem, ten koleś z filmiku miał coś zdygane. 3840x1620 UW śmiga na ultra z dlss quality i FG w 120 fps i jest ultrapłynnie. Poza UI nie ma najmniejszych artefaktów nawet jak się specjalnie myszką kręci szybko w każdą stronę. Ciekawe czemu tu jest problem wciąż z tym UI, skoro w innych grach już to naprawili.

Swoją drogą fajna gierka.

Opublikowano

Będzie też Native AA w FSR 3, to z kolei konkurencja dla DLAA, czyli chyba najlepszej teraz metody antyaliasingu na rynku. No nic, jako, że w poniedzialek instaluje tego XTXa, to będą grube testy jak się pojawi. 

 

Ale beczunia, że szeroko reklamowany Starfield nie dostanie ficzerów FSR 3 day 1 (tylko FSR 2), pierwsze gry na rozruch Forspoken i Immortals, które nikogo nie interesują, potem inne gierki za jakiś czas... AMD nie umie ogarnąć tego tak ładnie, jak NVidia, która reklamuje się na Cyberpunku. 

Opublikowano

Może dlatego, że AMD FSR3 zostanie zintegrowana z HYPR-RX i ma być wprowadzona na rynek około pierwszego kwartału przyszłego roku dopiero? Czy już we wrzesniu jako odzielna funkcja?

AMD opracowało już tę technologię i potwierdziło, że rzeczywiście działa w laboratoriach; jednak dalsze optymalizacje będą wymagały czasu.

 

Fluid Motion Frames będą działać na poziomie sterownika, eliminując potrzebę optymalizacji przez twórców gier i tu ja osobiscie jestem bardzo sceptycznie nastawiony. Jak to bedzie działać - zobaczymy.

U zielonych zaraz DLSS 3.5, Ray Reconstruction, gdzie metodologia RR została przeszkolona na zbiorze danych pięć razy większym niż jej poprzednik, DLSS 3. 

 

EDIT:

Cytat

 

AMD HYPR-RX miał pojawić się w pierwszej połowie roku, będzie jednak w połowie... września (wraz z nowymi sterownikami).

Integruje trzy technologie w jedno, łatwe w obsłudze rozwiązanie obsługiwane jednym kliknięciem: Anti-Lag+, Radeon Boost i Radeon Super Resolution.

AMD FSR3 zostanie zintegrowana z HYPR-RX; obiecuje się, że zostanie ona wprowadzona na rynek około pierwszego kwartału przyszłego roku. AMD opracowało już tę technologię i potwierdziło, że rzeczywiście działa w laboratoriach; jednak dalsze optymalizacje będą wymagały czasu.

Fluid Motion Frames będą działać na poziomie sterownika, eliminując potrzebę optymalizacji przez twórców gier. Firma AMD zaprezentowała tę technologię, wykazując znaczny wzrost wydajności RX 7800 XT, zwiększając liczbę klatek na sekundę z 73 do 178 po aktywowaniu nowej funkcji HYPR-RX.

źródło: Videocardz

 

 

Opublikowano

FSR3 korzysta do interpolacji z asyncompute GPU, więc ciekawe jak to będzie się sprawdzało, bo obciąża wydajność GPU. Dlss3 FG korzysta z osobnego hardware do tego.

Opublikowano

No i problemy z UI w Immortals się wyjaśniły, trzeba zamienić dll. od FG na...starszy i problem znika. Wciąż nie ogarniam tego jak można robić grę x lat i nie ogarnąć rzeczy (polegajacej na kopiuj-wklej jednego pliku), którą ludzie sami znajdują chwilę po premierze. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...