Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 5 czerwca 2022 Opublikowano 5 czerwca 2022 Najważniejsze, że wowik na ultra w 60 klatkach. Cytuj
tjery 1 270 Opublikowano 5 czerwca 2022 Opublikowano 5 czerwca 2022 Godzinę temu, Paolo de Vesir napisał: Nope, jest wyłączony. @mozi co idzie z tego wyczytać? Z tego co widzę w necie dla 3060Ti 80 stopni pod full obciążeniem to norma. Wiatraczki Ci chodzą na 50% i utrzymują zadaną temperaturę, także wszystko ok. 95 stopni w hotspocie też ok. Karta osiągnęła max TDP i dlatego masz PerfCap Pwr. A czemu te wyniki Cię martwią? Cytuj
krzysiek923 1 711 Opublikowano 5 czerwca 2022 Opublikowano 5 czerwca 2022 Zainstaluj MSI Afterburner i ustaw obroty. Ja przykładowo, żeby nie mieć wyjca mam ustawione 55% obrotów maksymalnie. Cicho i temperatury w porządku. Zobacz ile obrotów maksymalnie jest u ciebie akceptowalne. Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 5 czerwca 2022 Opublikowano 5 czerwca 2022 U mnie jest naprawdę cicho przy tych obrotach. @tjery w sumie to nic, przekleilem tylko moziemu i cirexowi bo byli ciekawi. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 5 czerwca 2022 Opublikowano 5 czerwca 2022 @Paolo de Vesir - a rozmowa nie wzięła się od tego, że masz dziwnie mało fps przy 1440p i takie wyniki powinieneś mieć rzekomo przy 4K? Twoja karta powinna dać radę ogarnąć Forzę w 4K60fps z suwakami na extreme. Cytuj
mozi 1 987 Opublikowano 5 czerwca 2022 Opublikowano 5 czerwca 2022 Godzinę temu, Paolo de Vesir napisał: U mnie jest naprawdę cicho przy tych obrotach. @tjery w sumie to nic, przekleilem tylko moziemu i cirexowi bo byli ciekawi. Myślałem ze masz 3070ti bo jak patrzę na power draw to mówię wtf ale jest to 3060ti. Jeśli karta jest cicha i spisuje się ok (w porównaniu do testów z netu) to jest gitara. Ja bym jednak zajechał z uv bo można mieć więcej (nawet oc przy mniejszym poborze). Ale to już jak tam się komuś chce. Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 Panowie, poskładałem sobie kompa do internetu opartego na płycie MSI B550 Tomahawk, procku Ryzen 5 5600g, oraz 16gb ramu 3600Mhz cl16. Pytanie do Was jest takie, czy w przyszłości będzie na to można posadzić jakaś kartę graficzną by komp zbliżył się wydajnością do XSX lub go nawet przewyższył? Czy raczej zainstalowane już klamoty są zbyt słabe i z grami to sobie nie poradzi? Cytuj
łom 2 033 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 Poradzi sobie na luzie. Ten CPU nie jest jakoś słabszy od tego co jest w XSX (mniej rdzeni ale na ten moment 6c/12t spokojnie starcza z zapasem do grania w 60 fps). 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 16 minut temu, Michał102 napisał: Pytanie do Was jest takie, czy w przyszłości będzie na to można posadzić jakaś kartę graficzną by komp zbliżył się wydajnością do XSX lub go nawet przewyższył? Zależy jaki masz budżet na kartę graficzną i czy zamierzasz grać podłączając PC pod TVka. Dla mnie to co przemawia za dedykowaną konsolą to fakt, że twórcy mają na względzie, że zawsze będziesz korzystał z telewizora (w założeniu 4K) i używają mnóstwa sztuczek do upscallingu przez co tytuły te wyglądają świetnie na wielkim ekranie. Na PC w tym przypadku skazany jesteś albo na DLSS (nieobsługiwany przez każdą grę i ogranicza cię do kart Nvidii) lub wyświetlać natywne 1440p co daje różne efekty przy upscallingu przez TV. No, ale jeśli grać masz na monitorze to na luzaku karta graficzna ze średniej półki (RX 6700 XT albo RTX 3060Ti) da Ci jakość konsol nowej generacji, a przy FullHD jeszcze słabsza wystarczy. Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 Granie tylko na TV 4k. Monitora nie mam i nie zamierzam kupować. Z tego co zauważyłem, to 1440p skaluje się na moim TV (LG C1) dość fajnie, bo ponoć MFS chodzi właśnie w takiej rozdziałce i wygląda to bardzo dobrze. Kupa jest natomiast w grach w 1080p... trzeba się odsunąć od ekranu na dobre 3 metry by to rozmazanie tak mocno nie przeszkadzało. Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 W takim razie jeśli 1440p Ci odpowiada to myślę, że w ciemno RTX 3060Ti powinien wystarczyć do 2.5K/60 na ultra. Tylko ostrzegam na zaś - aplikacja Xbox na PC jest gównem - potrafi nie pokazywać odblokowanych achievementów, bywają problemy ze ściąganiem gier (za Chiny Ludowe nie jestem w stanie wymusić instalacji kampanii Halo Infinite na PC). Reszta zaś? Bomba. Chcesz nadrobić jakiegoś sztosa z poprzedniej generacji? Żadne zwierzęce 720p/25 tylko jak król 4K/60 na ultra. Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 Główną platformą do grania i tak pozostanie klocek. Kompa chce głównie do sim racingu, bo toto na konsoli leży i kwiczy. No i w przyszłości jak już na konsolach powróci 30 klatek (a pewno tak się stanie przy bardziej dopasionych graficznie tytułach), to będę wolał pograć w wersję pecetową gdzie sobie zjadę z suwakami, ale przynajmniej będzie te 60 klatek. Cytuj
tjery 1 270 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 (edytowane) 37 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Na PC w tym przypadku skazany jesteś albo na DLSS (nieobsługiwany przez każdą grę i ogranicza cię do kart Nvidii) lub wyświetlać natywne 1440p co daje różne efekty przy upscallingu przez TV. Po pierwsze obecnie tylko i wyłącznie karty Nvidii dla DLSS i RT. Po drugie: skazany na DLSS? Raczej pobłogosławiony DLSSem. DLSS zjada każdą inną formę upscallingu, nawet w trybie performance gdzie skaluje z 1080p do 4K obraz jest jakościowo lepszy niż nawet 1800p na konsolach (Doom Eternal porównanie Digital Foundry), nie mówiąc już o konsolowych formach upscallingu, gdzie DLSS zjada je na śniadanie (praktycznie każde porównanie gier PC vs konsole Digital Foundry). Po trzecie obecnie większość gier ma zaimplementowany DLSS, poza nielicznymi wyjątkami, tam gdzie go nie ma jest zazwyczaj FSR (owszem są wyjątki, jak np. Forza 5, ale to już rzadkość). 32 minuty temu, Michał102 napisał: Granie tylko na TV 4k. Monitora nie mam i nie zamierzam kupować. Z tego co zauważyłem, to 1440p skaluje się na moim TV (LG C1) dość fajnie, bo ponoć MFS chodzi właśnie w takiej rozdziałce i wygląda to bardzo dobrze. Kupa jest natomiast w grach w 1080p... trzeba się odsunąć od ekranu na dobre 3 metry by to rozmazanie tak mocno nie przeszkadzało. Co do MFS to zaraz dostaje obsługę DLSS. Jak pisałem powyżej praktycznie w żadną grę nie będziesz musiał grać w 1440p, bo DLSS jest w większości gier, jak go nie ma jest FSR. Dzięki DLSS jak kupisz kartę, która wystarcza do 1080p Ultra 60 RT to będziesz mógł spokojnie na TV grać w 4K z DLSS na performance, bo jakość jest świetna i czasem ciężko odróżnić od natywnego (choć oczywiście natywne to nie jest). Natomiast jak karta pozwoli na 1440p to dajesz DLSS quality i grasz w 4K w jakości obrazu jak w natywnym 4K, a często lepszej, bo DLSS ma lepszy AA. Edytowane 23 czerwca 2022 przez tjery 2 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 22 minuty temu, tjery napisał: Po pierwsze obecnie tylko i wyłącznie karty Nvidii dla DLSS i RT. Po drugie: skazany na DLSS? Raczej pobłogosławiony DLSSem. DLSS zjada każdą inną formę upscallingu, nawet w trybie performance gdzie skaluje z 1080p do 4K obraz jest jakościowo lepszy niż nawet 1800p na konsolach (Doom Eternal porównanie Digital Foundry), nie mówiąc już o konsolowych formach upscallingu, gdzie DLSS zjada je na śniadanie (praktycznie każde porównanie gier PC vs konsole Digital Foundry). Po trzecie obecnie większość gier ma zaimplementowany DLSS, poza nielicznymi wyjątkami, tam gdzie go nie ma jest zazwyczaj FSR (owszem są wyjątki, jak np. Forza 5, ale to już rzadkość). Jeśli chce mieć DLSS to jest skazany na NVidię, bo tylko te karty to obsługują. >DLSS: minimalnie wspominany w rozmowie >tjery: referat + wzmiana o jebaniu FSR chłopie, ogarnij Cytuj
tjery 1 270 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 (edytowane) 9 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Jeśli chce mieć DLSS to jest skazany na NVidię, bo tylko te karty to obsługują. >DLSS: minimalnie wspominany w rozmowie >tjery: referat + wzmiana o jebaniu FSR chłopie, ogarnij Złego słowa nie napisałem o FSR, tylko to, że jest zazwyczaj jak nie ma DLSS. Napisałeś tak, jakby to były jakieś wyrzeczenia i "skazanie na Nvidię/DLSS", czym mogłeś wprowadzić w błąd, bo to obecnie bardzo dobry wybór, więc słowo "skazanie" nie bardzo tu pasuje. Co do DLSS to pokrótce wyjaśniłem, bo jak ktoś nie gra na kompie na co dzień może nie wiedzieć jak działa DLSS, a to obecnie chyba największy gamechanger. Choć przyznam, że jak teraz czytam to co napisałem, to mogło to zabrzmieć jakby się do Ciebie przyjebał z lekka, ale to było niezamierzone Edytowane 23 czerwca 2022 przez tjery Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 Wymiennie mógłbym użyć ograniczony do kart Nvidii, ale jakie to ograniczenie? z DLSS sam korzystam i sobie chwalę. Cytuj
tjery 1 270 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 1 minutę temu, Paolo de Vesir napisał: Wymiennie mógłbym użyć ograniczony do kart Nvidii, ale jakie to ograniczenie? z DLSS sam korzystam i sobie chwalę. Co do Halo to próbowałeś przez MS Store? Nie przez aplikację? Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 Nie, nie. Tylko przez apkę - czy to ściąganie samego MP i potem próba ściągnięcia kampanii już wewnątrz gry czy to wybierając komponenty przy próbie instalacji. Nawet jeśli fizycznie kampania była zaciągnięta to opcja kampanii w grze była wyszarzona. Jak będę odnawiał XGP to spróbuję wówczas przez Store i dam znać, dzięki. Cytuj
tjery 1 270 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 Ta, bo pamiętam, że miałem to samo i trzeba było ze Store ściągnąć. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 Nividia ma DLSS sporo lepszy od FSR2, ma działający ray tracing i do tego lepsze codeci video. Aktualnie są to zwyczajnie lepsze karty. AMD ma sens jeśli ktoś gra w jakieś esporty w 1080p lub jeśli cena jest wystarczająco niższa. Nie każda gra ma DLSS i Ray Tracing. Elden Ring nie ma tych opcji i AMD radzi sobie porównywalnie do NVIDII. Mam jednak nadzieję, że w nadchodzącej generacji AMD coś więcej pokaże i by NVIDIA też musiała się starać i miała wyzwanie. Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 W standardowej rasteryzacji AMD ma lepszy stosunek jakości do ceny, no ale AAA to obecnie coraz częstrzy nacisk na AI upscalling i raytracing, a tutaj AMD leży i kwiczy. Stąd pewnie takie a nie inne "RT" na konsolach. Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 No ja się raczej przytulę do karty od NVIDII, bo ten cały dlss to niezły bajer. Szkoda, że na konsolach tego nie ma, bo by to dało sporego kopa do wydajności. Cytuj
Ukukuki 7 111 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 Jeśli kupisz 3080 to i 4k natywnie ogarniesz. Procek ma większe znaczenie przy niższych rozdzielczościach. Karty bardzo ładnie tanieją. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 23 czerwca 2022 Opublikowano 23 czerwca 2022 2 godziny temu, Michał102 napisał: No ja się raczej przytulę do karty od NVIDII, bo ten cały dlss to niezły bajer. Szkoda, że na konsolach tego nie ma, bo by to dało sporego kopa do wydajności. Konsole mają swoje upscalingi. ps4pro robiło 4K w szachownicy i wyglądało to świetnie. FSR2 też będzie pewnie teraz popularyzowane i ulepszane. Unreal Engine 5 ma swój upscaler, który jest całkiem OK. Tak czy inaczej, to nvidia jest aktualnie lepszym wyborem od AMD dla większości ludzi, a DLSS najlepszym upscalerem. Zobaczymy jednak co nowa generacja przyniesie, bo wydajność ma podobno skoczyć nawet o 100%. Dwa razy więcej mocy przy jednej zmianie generacji nie zdarza się często. 1 Cytuj
Czoperrr 5 242 Opublikowano 5 lipca 2022 Opublikowano 5 lipca 2022 ceny kart lecą na łeb na szyję, zdziwiłem się dzisiaj zaglądając do sklepów internetowych jak bardzo potaniały Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.