Skocz do zawartości

+++ CHCESZ KUPIC/ZMODERNIZOWAC KOMPA?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dajcie sobie spokój póki co i poczekajcie na realne testy, nie wiele mimo wszystko póki co wiadomo poza liczbami. Widać jedynie, że na tej technologii chyba dochodzimy po mału do ściany, bo realna wydajność nie wzrasta znacząco a całe te większe wzrosty będą wynikać z AI. Spodziewałem się, że 5090 w końcu da radę na ultra z PT w Cyberpunku płynnie w natywnym 4K ale zostałem już sprowadzony na ziemię. Z drugiej strony liczy się efekt końcowy i jeśli AI da tak dobre rezultaty to mam w dupie suche cyferki.

5 godzin temu, mozi napisał(a):

Wg mnie (ale oczywiście to moje przewidywania) to już niestety nie będzie tak super jak przy tej generacji. Nie ma tego zapasu (4090 pierwotnie był planowany na 600w stąd zapas) i tym samym jak księgowi się dobiorą do kosztów to się zacznie cięcie. A wiecie jak to jest w korpo - cena nie wzrosła ale trzeba zarobić z roku na rok więcej bo Excel musi być na zielono. 

Też tak myślę, moc większa ale chłodzenie będzie podobne. Przełoży się to zapewne albo na wyższe temperatury albo na gorsza kulturę pracy. Przyszłe generacje będą musiały już coś zmienić w tym zakresie.

Opublikowano
2 godziny temu, Donatello1991 napisał(a):

Nie dajcie sie chlopaki. Cierpliwosc poplaci jak zlozycie bestie potem z 6xxx na pokladach. 4080 s pociagnie wszystko na ultra w 1440p.

Najbliższy test już niebawem, Kingdom Come 2. Ciekawy jestem jak będzie działać, bo gra nie ma podobno hardware'owego RT więc teoretycznie powinno być dobrze.

Opublikowano
2 godziny temu, Wooyek napisał(a):

Nie nastawiałbym się, przede wszystkim lepsza płynność. Może dzięki nowemu DLSS obraz będzie trochę lepszy, choć wątpię żeby było to jakaś wyraźna różnica. 

 

ale DLSS 4 ma być dostępny też na RTX 4xxx, nie trzeba do tego nowych kart. Jedynie multi frame generation ma być ekskluzywnie dostępne na RTX 5000

 

testowałem ten frame generation w Space Marine 2 i jakieś nie dawał mi takich rezultatów jak DLSS

 

jako świeży posiadacz RTX 4080 Super to nie podniecam się w ogóle tym co zieloni zaprezentowali, a już na pewno nie ich cyferkami. Czekam na realne testy a nie bełkot marketingowy, ale to i tak z ciekawości bo dopiero będę rozważał zmianę kart jak przyjdą 6xxx

Opublikowano
2 minuty temu, MaZZeo napisał(a):

 

ale DLSS 4 ma być dostępny też na RTX 4xxx, nie trzeba do tego nowych kart. Jedynie multi frame generation ma być ekskluzywnie dostępne na RTX 5000

 

testowałem ten frame generation w Space Marine 2 i jakieś nie dawał mi takich rezultatów jak DLSS

 

jako świeży posiadacz RTX 4080 Super to nie podniecam się w ogóle tym co zieloni zaprezentowali, a już na pewno nie ich cyferkami. Czekam na realne testy a nie bełkot marketingowy, ale to i tak z ciekawości bo dopiero będę rozważał zmianę kart jak przyjdą 6xxx

Fakt, Frame Gen to specyficzna sprawa, szczerze, ja nigdy go jeszcze nie dałem na on, nazywanie tego "fake frames" nie jest bez przyczyny. 

Opublikowano
45 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Fakt, Frame Gen to specyficzna sprawa, szczerze, ja nigdy go jeszcze nie dałem na on, nazywanie tego "fake frames" nie jest bez przyczyny. 

 

No bez przyczyny nie jest, ale przyczyna jest o wiele bliżej jakieś urojonej fobii przed nową technologią niż jakichś realnych przesłanek. Jeszcze na początku jak to Nvidia wypuściła to ok, było sporo niedociągnięć, ale teraz? Idę o zakład, że w takim Indiana Jones nikt nie zauważyłby czy gra z FG czy bez (oczywiście poza o wiele wyższą płynnością), jakość obrazu jest bez zarzutu, zero widocznych artefaktów. Wiadomo, że tam gdzie nie ma potrzeby to nie ma co na siłę FG załączać, ale psioczenie na FG to to samo co psioczenie kilka lat temu na DLSS. A gdzie jest teraz DLSS każdy widzi.

Opublikowano
11 minut temu, tjery napisał(a):

 

No bez przyczyny nie jest, ale przyczyna jest o wiele bliżej jakieś urojonej fobii przed nową technologią niż jakichś realnych przesłanek. Jeszcze na początku jak to Nvidia wypuściła to ok, było sporo niedociągnięć, ale teraz? Idę o zakład, że w takim Indiana Jones nikt nie zauważyłby czy gra z FG czy bez (oczywiście poza o wiele wyższą płynnością), jakość obrazu jest bez zarzutu, zero widocznych artefaktów. Wiadomo, że tam gdzie nie ma potrzeby to nie ma co na siłę FG załączać, ale psioczenie na FG to to samo co psioczenie kilka lat temu na DLSS. A gdzie jest teraz DLSS każdy widzi.

Framegen już jest dosyć długo na rynku i do tej pory testowałem go na 3080 (kilka gier), 7900 XTX (kilka gier) i na konsoli, nigdy nie było to "lepsze działanie", a raczej inne, więc nie jest to tak jak z upscalerami, to zawsze będzie tylko generator, a teraz Nvidia/AMD widac najbardziej w to idą, więc zobaczymy, jak te 4x wyjdzie w praniu. 

 

4:50

Opublikowano
Teraz, Czoperrr napisał(a):

Kilka miesięcy temu robiłem sobie wirtualny zestaw na morelach i wyszedł trochę ponad 10k. Dzisiaj ten sam kosztuje ponad 12k.

image.thumb.png.0231e4c8be7c9bd0cc38a84c3e544d07.png

No jest to na pewno pokłosie rekordowego roku Steama i PC gamingu, jak widać nie warto było czekać :/.

Opublikowano

Raz, to 3080 nie ma obsługi FG, dwa - na konsoli? Czyli, że z 30 do 60? FG do takich rzeczy nie służy, tak samo jak upscallery potrzebują odpowiedniej bazowej ilości pikseli tak samo FG potrzebuje odpowiedniej bazowej ilości klatek. Nie bardzo też rozumiem to "inne" działanie, masz najzwyczajniej w świecie wyższą płynność obrazu dla oka, i obecnie FG jest na takim poziomie, że radzi sobie z tym bez widocznych podczas gry artefaktów obrazu.

Opublikowano
12 minut temu, tjery napisał(a):

Raz, to 3080 nie ma obsługi FG, dwa - na konsoli? Czyli, że z 30 do 60? FG do takich rzeczy nie służy, tak samo jak upscallery potrzebują odpowiedniej bazowej ilości pikseli tak samo FG potrzebuje odpowiedniej bazowej ilości klatek. Nie bardzo też rozumiem to "inne" działanie, masz najzwyczajniej w świecie wyższą płynność obrazu dla oka, i obecnie FG jest na takim poziomie, że radzi sobie z tym bez widocznych podczas gry artefaktów obrazu.

Raczej z 55 do 60, a AMD ma framegen dla każdego od dawna dostępny również bez FSR. 

 

Ładnie podsumował Lipton tą prezentację Nvidii, bo w zasadzie na testach wyszło, że w rastrze to może nie być żadnego zysku, a nawet straty (wyłączając flagowca). Trochę szkoda, ale w sumie nie ma się co dziwić.  

 

Ani jeden test na pokazach nie był bez RT i DLSS. 

Opublikowano
Teraz, KrYcHu_89 napisał(a):

Raczej z 55 do 60, a AMD ma framegen dla każdego do dawna dostępny również bez FSR. 

 

Co to za gra co robi na konsoli z 55 60 fps za pomocą FG? A co do FG od AMD działającym wszędzie to jeśli to działa tak samo dobrze jak FSR, też działający wszędzie, to nie brał bym tego za wyznacznik jakości samej technologii.

Opublikowano
2 minuty temu, tjery napisał(a):

 

Co to za gra co robi na konsoli z 55 60 fps za pomocą FG? A co do FG od AMD działającym wszędzie to jeśli to działa tak samo dobrze jak FSR, też działający wszędzie, to nie brał bym tego za wyznacznik jakości samej technologii.

Immortals

 

--

qrwa ale bydle xD

image.thumb.png.e37460f1983c1e3679d8112631eb3be7.png

 

 

Opublikowano
13 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Ładnie podsumował Lipton tą prezentację Nvidii, bo w zasadzie na testach wyszło, że w rastrze to może nie być żadnego zysku, a nawet straty. Trochę szkoda, ale w sumie nie ma się co dziwić. 

 

A są już jakieś pierwsze testy?

 

 

8 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Immortals

 

 

 

Opublikowano
2 minuty temu, tjery napisał(a):

 

A są już jakieś pierwsze testy?

 

 

 

 

 

Za zamkniętymi drzwiami mogli oglądać HW i testy. 

 

A co do framegena po co mi pokazujesz, sam grałem to widziałem :D. 

Opublikowano
Teraz, KrYcHu_89 napisał(a):

A co do framegena po co mi pokazujesz, sam grałem to widziałem :D. 

 

No z tego klipu wynika, że nie ma tam żadnego podciągania klatek z 55 do 60 fps tak jak piszesz. Chyba, że są jakieś dodatkowe tryby, których tu nie testowali.

Opublikowano
13 minut temu, tjery napisał(a):

 

No z tego klipu wynika, że nie ma tam żadnego podciągania klatek z 55 do 60 fps tak jak piszesz. Chyba, że są jakieś dodatkowe tryby, których tu nie testowali.

Do tego musisz mieć TV 60 Hz (sprawdzałem z ciekawości, czy to dałoby locka), na 120 Hz chyba się nie da, wtedy wiadomo masz range 80-120 itp. Ostatecznie wyłączyłem, bo to nie działało dobrze i na konsolach to ciekawostka i jak na razie nikt inny tego nie dodaje nawet.

 

 

 

Na PC 144 Hz zresztą mam podobne odczucia, po co klatki, jak większy lag itd. itp. czysto subiektywnie jest lepiej bez framegena. 

 

 

 

 

---

ten nowy framegen Nvidii niby obiecuje, że z 20 zrobi Ci 60 tzn. teoretycznie chcą, żeby z niskiego klatkarzu zrobić coś co działa płynnie, więc wydaje się ciekawe, ale podobno za zamkniętymi drzwiami wyniki były inne, niż oczekiwano :D,.  więc pewnie wyjdzie w praniu. Powiedzmy case, że chcesz mieć 4k, DLAA native (bez upscalingu) + PT + framegen. Czyli coś jak https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling/  https://www.purepc.pl/lossless-scaling-jest-juz-w-stanie-wygenerowac-trzy-dodatkowe-klatki-na-jedna-prawdziwa-dodano-tez-inna-przydatna-funkcje:). 

Opublikowano

Frame gen daje mi płynny obraz w grach z Path tracingiem czego bez frame gena by nie było i nie odczuwam żadnego dyskomfortu podczas grania w związku z włączonym FG ale gram z frame gen Nvidii, który jest na dużo lepszym poziomie niż ten od AMD, bo jest w stanie podciągnąć klatki z dość niskich bazowych i nie powoduje to artefaktów. Inna bajka jest gdy mówimy o frame genie od AMD, testowałem w paru grach z czystej ciekawości i o ile jeszcze z wysokiego bazowego frameratu jako tako sobie radził to już z czegokolwiek poniżej bazowych 60 klatek to była porażka, dziwny stutter, artefakty, przy dlss 3.0 tego kompletnie nie ma, nawet jak podciąga z bazowych powiedzmy 40-45. Także frame gen Nvidii i AMD to trochę dwa różne światy. 

Opublikowano
Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał(a):

--

ten nowy framegen Nvidii niby obiecuje, że z 20 zrobi Ci 60 tzn. teoretycznie chcą, żeby z niskiego klatkarzu zrobić coś co działa płynnie, więc wydaje się ciekawe, ale podobno za zamkniętymi drzwiami wyniki były inne, niż oczekiwano :D,.  

Skąd ty bierzesz te sensacje? Przecież porównanie było z natywnego 4K do dlss performance i fg x4. Za każdym razem jest to samo nvidia be a amd cacy.

Trzeba filtrować informacje przecież to marketing 

 

o doświadczeniu z fg przy konsoli (tak małpa ma fg z 30 na prawie 60) czy 3080 to szkoda nawet komentować 

Opublikowano
1 minutę temu, mozi napisał(a):

Skąd ty bierzesz te sensacje? Przecież porównanie było z natywnego 4K do dlss performance i fg x4. Za każdym razem jest to samo nvidia be a amd cacy.

Trzeba filtrować informacje przecież to marketing 

Od Liptona

Opublikowano
3 minuty temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Od Liptona

Może się jebnal przecież w filmiku nvidii było jak byk 4K no dlss vs dlss 4 i+fg x. 4
masz poniżej 5090 w 4K pt generuje 30 klatek vs 20 przy 4090. Bez dlss i fg można się wypałować i zapomnieć o pt 

 

image.thumb.png.25c07e67520bdfd72866f1f203827a99.png

Opublikowano
5 minut temu, mozi napisał(a):

Może się jebnal przecież w filmiku nvidii było jak byk 4K no dlss vs dlss 4 i+fg x. 4
masz poniżej 5090 w 4K pt generuje 30 klatek vs 20 przy 4090. Bez dlss i fg można się wypałować i zapomnieć o pt 

 

image.thumb.png.25c07e67520bdfd72866f1f203827a99.png

Tu 

 

6:18, bardzo niska bazowa liczba fpsów

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...