Gość Rozi Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) Dla mnie to totalny bezsens i powinni podzielić to na "rankedy" z tym sposobem dobierania graczy i serwery "bez rankingu", z normalnym matchmakingiem. Edytowane 10 grudnia 2019 przez Rozi Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Godzinę temu, Rozi napisał: Z tego co ludzie piszą na Redditcie, to psuje to przyjemność grania ze znajomymi - wrzuca do meczów z wymiataczami, przez co nowicjusze są niesamowicie miażdżeni aż odechciewa im się grać. Ale z tym zawsze jest problem, gdy grają znajomi o bardzo rozbieżnym poziomie umiejętności: a) gdyby poziom równać do najsłabszego, to osoba będąca najmocniejszą, będzie hard carry'ować resztę grupy i generalnie, osoby z niższym poziomem umiejętności, nic specjalnie z tego nie wyniosą b) równać do najmocniejszego ma w teorii więcej sensu (bo musisz uczyć się nowych zachowań), ale to najczęściej powoduje zniechęcenie. C) równanie do uśrednionego poziomu, ma wady obydwu. Generalnie sytuacja patowa, jeśli chodzi o fair matchmaking (i nie, dla mnie nie jest wyjściem tradycyjne: I pub stomp you, you pub stomp me, znane z poprzednich CoD) P.S Część ludzi zawsze będą narzekać, jeśli ich cyferki przy K/D nie będą dużo na plusie, no cóż, FPS na przestrzeni lat wykształciły ten trend i nic się nie zmieni, ludzie ZAWSZE będą narzekać. P.S 2 Dla mnie to zawsze fascynujący temat: jest masę systemów związanych z matchmakingiem, które oczywiście są badane i analizowane. Wiecie, że np. takie Gearsy zupełnie niezauważalnie dla gracza, zwiększają obrażenia zadawane przez początkującego gracza? Albo, że znacząca liczba gier korzysta z algorytmów, które pomagają graczom grającym swój pierwszy mecz w znalezieniu odpowiednio łatwego lobby, a są też systemy, które pomagają zdobyć pierwszego killa, bo według badań, osoba, która w pierwszym meczu nie zdobędzie żadnego fraga, prawdopodobnie odpuści sobie całkowicie grę? Matchmaking w gierkach multi to SERIOUS BUSINESS 2 1 Cytuj
Wooyek 1 131 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) Ale to jest w ogóle popi.erdolone, bo po co kombinowali. Jest dobrze zrobiony matchmaking w BO4, gram cały czas i wszystko działa ok, raz Cię zgwałcą, innym razem Ty gwałcisz. Mieli zrobić kopiuj wklej i byłby miód, to nie kur.wa. Nie dało się. Edytowane 10 grudnia 2019 przez Wooyek 1 Cytuj
Gość Rozi Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Developerzy uwielbiają wynajdywać koło na nowo (patrz Battlefield V). Cytuj
jaro 77 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 45 minut temu, Ukukuki napisał: Akurat mi się to mega podoba, tak samo system znany z Hearthstone czy Dota2. Grasz na poziomie na którym faktycznie jesteś. No właśnie nie jest tak jak piszesz grasz albo z mega słabszymi od siebie w pierwszym meczu, a później cię wrzuca do lobby z mega koksami. Zmienili właśnie system z 5 takich meczów na podobnym poziomie co twój na jeden taki mecz. Ogólnie to twórcy wprowadzili teraz AI, które uczy się i losuje ludzi i robi to mega źle. 1 Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Czy działa tak źle? Nie powiedziałbym, patrząc chociażby po różnych statystykach znajomych: większość jest w granicach 1.0 K/D, podobny score value etc. - to znaczy, że system generalnie działa dobrze (a najlepsi gracze tym razem nie odbiegają w tych statystykach w tak drastycznych wartościach jak zwykle). Dla części osób jednak gry to przedłużenie pewnej części ciała, więc mniejszy K/D, to mniejszy fun z gry i więcej narzekania. (to nie znaczy, że MW nie ma wad, ma ich całkiem sporo, ale matchmaking nie jest dla mnie jedną z nich) Cytuj
oFi 2 497 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 co to znaczy koksy w grze? Ogarnijcie spoty, poznajcie mapę i będziecie walić z noobów. Próg wejścia w nową grę to co najmniej miesiąc grania, żeby w ogóle ogarniać co się dzieje. Tak jak @Hendrix napisał -> lepiej grać z lepszymi to szybciej nauczycie się fajnych miejscówek i poruszania się po mapie (gdzie można biegać, gdzie przykampić, jak zaczynać rozgrywkę etc) A jak kończycie z płaczem po pierwszym meczu, to polecam odpuścić. Cytuj
Ukukuki 7 103 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) Ja mam najwięcej satysfakcji jak mecz jest mega trudny i wygrywa się ledwo ledwo co. Nawet jak się przegra to ma się to poczucie ,że mało brakowało. Ja tam żadnej przyjemności z rozsmarowania przeciwnika nie mam bo ewidentnie widać ,że jest znacznie słabszy. I tak samo w drugą stronę, nie mam żadnej radości jak mnie masakrują. Nie grałem wiele w multi MW i od 4 nie jestem wyjadaczem i wypowiadam się raczej o innych gierkach. Wpadłem na parę godzin zobaczyć co się pozmieniało. Za to kampania bardzo fajna o czym już pisałem. Edytowane 10 grudnia 2019 przez Ukukuki Cytuj
jaro 77 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 no właśnie i to jest sens grania, żeby gry były w miarę wyrównane, a nie że gra się TDM i jedna drużyna ma 10 fragów a druga 75, taka gra zniechęca ludzi. Problem występuje i coraz częściej właśnie zdarzają się tak nierówne mecze. Jasne można się szkolić ogarniać miejscówki itp itd. Ale jak chcesz pograć dla przyjemności i nie tryhardować to w tym CODzie jest ciężko z taką gra w porównaniu do np BO4. Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Faktycznie coś w tym jest, miałem bardzo mało jednostronnych meczów, większość jednostronnych meczów wynikała tylko z tego, że nikt nie zadawal sobie trudu zestrzelić latające nad głową helikoptery drony i samoloty. To chyba kwestia zmiany mentalności graczy, przez lata się przyzwyczailiśmy, że albo miałeś statsy 20:5, albo 5:20. Rzadko było coś pomiędzy. W BF4 miałem taką ekipę, wpadaliśmy na serwer w 5 osób i 90% meczów wygrane było z dużą przewagą, niby fajnie, ale jednak z czasem chciałoby się więcej emocji i walki. Cytuj
Boomcio 4 159 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Dobrze to zbalansowane jest wszystko w tej grze, oj jest. Btw czasem jednak zbyt dużo żelastwa w powietrzu, tak to odbieram. Robi się chaos. Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 22 minuty temu, MAJOCHEY_PL napisał: Dobrze to zbalansowane jest wszystko w tej grze, oj jest. Btw czasem jednak zbyt dużo żelastwa w powietrzu, tak to odbieram. Robi się chaos. E szybko się nabija wynik przynajmniej, w zasadzie co 10-20s można coś zestrzelić z nieba. Cytuj
McDrive 3 114 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Jak ktoś ma zgrzyt ze swoim K/D, to wystarczy wejść na wojnę naziemną i kampić pancerzem Cytuj
Boomcio 4 159 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Godzinę temu, Bartg napisał: E szybko się nabija wynik przynajmniej, w zasadzie co 10-20s można coś zestrzelić z nieba. Tak, nawet ze szturmowego, nie trzeba dźwigać p-lotki. Cytuj
Czezare 1 454 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 Tak, nawet ze szturmowego, nie trzeba dźwigać p-lotki. Karabinem to możesz co najwyżej BSP ściągnąć, ale zabiera to stanowczo zbyt wiele czasu i pestek. Żeby zaś przyziemić Vitola to trzeba dwóch celnych rakiet i pół magazynka, no chyba że cały team do niego szyję. Cytuj
MaZZeo 14 241 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 Czy battle pass jest czasowy? jeśli nie ogarnę tych 100 poziomów prze 2 miesiące to przepadają rzeczy? Cytuj
McDrive 3 114 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 2 godziny temu, MaZZeo napisał: Czy battle pass jest czasowy? jeśli nie ogarnę tych 100 poziomów prze 2 miesiące to przepadają rzeczy? Też jestem ciekaw odpowiedzi na to pytanie. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 No jak każdy battlepass sezonowy jest czasowo ograniczony, za dwa miesiące kolejny się pojawi, z kolejnymi rzeczami do odblokowania na 100 poziomach. Oczywiście poziomy nieodblokowane przepadają. 1 1 Cytuj
jaro 77 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 6 godzin temu, Czezare napisał: 20 godzin temu, MAJOCHEY_PL napisał: Tak, nawet ze szturmowego, nie trzeba dźwigać p-lotki. Karabinem to możesz co najwyżej BSP ściągnąć, ale zabiera to stanowczo zbyt wiele czasu i pestek. Żeby zaś przyziemić Vitola to trzeba dwóch celnych rakiet i pół magazynka, no chyba że cały team do niego szyję. no nie do końca, jeżeli masz atut do broni przypisany to vtola ściągniesz dwoma magazynkami 60 naboi w każdym 1 Cytuj
Absolem 1 036 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 40 minut temu, jaro napisał: no nie do końca, jeżeli masz atut do broni przypisany to vtola ściągniesz dwoma magazynkami 60 naboi w każdym Ginąć przy tym cztery razy, niezła taktyka Cytuj
jaro 77 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 no jak staniesz na środku mapy zamiast gdzieś z ukrycia strzelać to wiadomo ze zginiesz. Lepsza taka taktyka niż olewać wszystkie striki i biegać dalej po mapie, jakby po niebie nic nie fruwało i ginąc od tych strikow Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 Lepiej mieć po prostu plotkę na plecach Cytuj
McDrive 3 114 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 32 minuty temu, Bartg napisał: Lepiej mieć po prostu plotkę na plecach Albo dwa konkretne perki i widzą cię tylko oczy przed ekranem Cytuj
Boomcio 4 159 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 Ja tam z KAEM-a młócę wychylająx się spod daszku , jak pan activision kazali. Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 11 grudnia 2019 Opublikowano 11 grudnia 2019 10 minut temu, McDrive napisał: Albo dwa konkretne perki i widzą cię tylko oczy przed ekranem Ja raczej podchodzę do tego, że średnio połowa drużyny nie ma tych perków, więc zrobie im przysługę niszcząc to co lata. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.