Gość lpcl Opublikowano 9 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 9 listopada 2020 37 minut temu, LukeSpidey napisał: A teraz wskażcie mi inną grę z tak odwzorowanym otwartym światem, gdzie można zagrać prawie każdym NPCem, którego spotka się na swojej drodze. Porównanie trochę bez sensu, bo to jest właśnie jakiś tam wyróżnik tej częşci, że można każdym zagrać. Tylko czy to jest taki duży plus? Tzn. granie jakimiś randomami. Dla mnie nieszczególnie. Natomiast porównania np. do gta 5 można sobie obejrzeć i tak średnio te wdl wypada na tle 7 letniej gierki. Cytuj Odnośnik do komentarza
LukeSpidey 929 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 Wcale nie twierdzę, że WDL wypada genialnie. Po prostu trochę słabe jest to, że ktoś wrzuca dwie zupełnie inne gry, w zupełnie innych środowiskach i naśmiewa się z tej drugiej, że robi coś gorzej niż gra sprzed siedmiu lat. Co do GTA5 to się zgodzę, ale tutaj mówimy o Rockstar, którzy jeśli już robią grę to przykładają uwagę do wielu szczegółów, których ze świecą w ręku szukać w innych tytułach. Cytuj Odnośnik do komentarza
MBeniek 3 260 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 (edytowane) Wrzuciłem tego gifa bardziej po prostu jako heheszka, no ale szczerze nie spodziewałem się, że ktoś tak zaciekle będzie ich bronił Prawie jak "sony ubi nic nie musi" xD Edytowane 10 listopada 2020 przez MBeniek Cytuj Odnośnik do komentarza
bluber 1 183 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 No chłopak do serca wział obronę ubiszrotu Cytuj Odnośnik do komentarza
Ludwes 1 682 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 10 godzin temu, LukeSpidey napisał: Chociażby dlatego, aby potem ludzie nie czytali w recenzjach, że w Ubi pracują lenie, bo wykorzystują w nowych grach animacje sprzed 7 lat. To co ci ludzie mogliby przeczytać teraz odnośnie tego biegania po wodzie? Że Ubisoft to tacy wirtuozi, że żeby nie być posadzonymi o lenistwo z wykorzystaniem animacji sprzed 7 lat, postanowili, że pozwolą graczom grać nawet Jezusem? No serio, pewnie, że woda nie jest tak 'potrzebna' w tej grze, ale mamy 2020 rok i już pierwsze Watch Dogs w porównaniu z Mafia z 2002 roku wyglądało momentami komicznie właśnie przez takie detale, więc jakiegos standardowego poziomu, szczególnie w grach za ogromne pieniądze, nalezy od nich (nawet w elementach wydawałoby się mniej istotnych) po prostu wymagać albo przynajmniej go oczekiwać. To tutaj to jest fuszerka i tyle, ale przynajmniej można się pośmiać przez te kilka sekund. Dzieki, ubi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Pupcio 18 330 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 Animacje sprzed 7 lat ale wodę to chyba sprzed 20 wzięli. Niedługo gierki będą kosztować 3 i pół bomby więc może miejmy jakieś minimalne wymagania wobec twórców tych gierek Cytuj Odnośnik do komentarza
Najtmer 1 082 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 15 godzin temu, LukeSpidey napisał: A teraz wskażcie mi inną grę z tak odwzorowanym otwartym światem, gdzie można zagrać prawie każdym NPCem, którego spotka się na swojej drodze. gra sprzed 11 lat: Cytuj Odnośnik do komentarza
LukeSpidey 929 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 Cytuj Odnośnik do komentarza
Najtmer 1 082 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 no wiesz hehe, 11 lat robi roznice w "tak odwzorowywaniu" ale sam koncept wcielania sie w npc (a raczej to podmiany modelu i paru animacji) jest stary. wez to na klate chlopie, miej jakies standardy/wymagania od gier bo beda ci serwowac coraz to gorzej wykonane produkcje (ktorych najwiecej budzetu zjada marketing(chyba, tak to wyglada, czy to istotne?)) jesli bedziesz biegal po nie do sklepu na premiere i nie tworzyl przeciwnego frontu i serwowal ludziom inny punkt widzenia w miejscach takich jak to. to nie jest takie trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza
Boomcio 4 026 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 2 minuty temu, Najtmer napisał: raczej to podmiany modelu i paru animacji) Tych "modeli" też można na palcach jednej łapy policzyć tak na marginesie. Losowo przypisywane zdolności/gadżety do losowo generowanych npc. Generalnie ten tytuł /wdL/ pozwala na fajną zabawę, ale nie jeżeli ktoś wymaga fajerwerków. Ot, poprawna grafika i większość animacji. Fajne etapy platformowe z hm. pająkobotem, trochę układanek z przepływem prądu, podłączaniem, hakowaniem. Jest fajnie, lajtowo, ale też mocno powtarzalnie. Jak ktoś dobrze bawił się przy poprzednich częściach tu będzie się czuł, jak w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Czezare 1 450 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 Czy ktoś z Was zagrał w tę grę na SeX-ie? Interesuje mnie RT, jak on w rezultacie wygląda w tej grze i czy tak imponująco jak na "suchych" screenach? Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Rozi Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 Tu masz przykład: Cytuj Odnośnik do komentarza
Czezare 1 450 Opublikowano 10 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 listopada 2020 Mi bardziej chodzi o coś takiego: https://www.aroged.com/2020/11/watch-dogs-legion-and-the-realism-of-nextgen-graphics-new-images-on-xbox-series-x/ Cytuj Odnośnik do komentarza
creatinfreak 3 827 Opublikowano 11 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 listopada 2020 Grałem w sumie chwilę i jakoś ten rt dupy nie urywa. Niby miasto w kałużach się odbija, ale samego siebie nie widzę. Ogólnie gra wygląda mocno średnio. Dziś pogram dłużej i przyjrzę się lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza
Labtec 3 643 Opublikowano 11 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 listopada 2020 dałem se spokój po nie co więcej niż godzince, strasznie wszystko sztuczne w tej grze Cytuj Odnośnik do komentarza
Hendrix 2 731 Opublikowano 11 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 listopada 2020 W dniu 9.11.2020 o 23:47, LukeSpidey napisał: W dniu 9.11.2020 o 18:02, Najtmer napisał: zrobic? w sensie jest jakis taki prawdziwy powod dla ktorego nie moga uzyc tej samej animacji sprzed 7 lat? Chociażby dlatego, aby potem ludzie nie czytali w recenzjach, że w Ubi pracują lenie, bo wykorzystują w nowych grach animacje sprzed 7 lat. Powodów może być mnóstwo, ale no WD:L i AC:BF nie są robione na tych samych silnikach, cały proces optymalizacyjny jest inny. Każda gra ma skończony budżet, tyczy się to nie tylko pieniędzy, ale przede wszystkim czasu i zasobów ludzkich oraz (i przede wszystkim) sprzętowych (z mnóstwem różnych bottlenecków). To nie jest tak, że masz animację w jednym tytule, naciskasz magiczny przycisk i jest gotowa do kolejnego: po pierwsze każda animacja to określona ilość informacji, więc może się nie mieścić w budżecie przeznaczonym na to (jeśli jest mało priorytetowa tym bardziej), nawet jeśli można przeportować i umieścić w budżecie danego tytułu, to pojawia się problem zgodności z resztą (jedna animacja gryząca się z resztą, może powodować tysiące jeśli nie miliony problemów)* Przy czym nie bronię WD: L - gra ma więcej technicznych problemów niż słaba animacja biegu przez wodę, która ewidentnie miała bardzo niski priorytet w czasie produkcji, przy czym jestem wyrozumiały, szczególnie w tym roku: covid, praca zdalna, terminy i dodatkowe platformy ( XSS, XSX, PS5, Stadia) to zabójczy koktajl. *znam z pierwszej ręki przypadek, gdzie konkretna animacja powodowała bug związany z audio, ten powodował errory w pamięci, koniec końców powodując crasha i to wszystko po długim, żmudnym procesie optymalizacyjnym, a sam bug pierwotnie nie występował. W sumie większość gier tak naprawdę trzyma się cienką niewidzialną linią pod tytułem: jakoś to będzie (liczba permutacji możliwych konfliktów w kodzie gry jest dosłownie nie do ogarnięcia). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Boomcio 4 026 Opublikowano 11 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 listopada 2020 Godzinę temu, Labtec napisał: dałem se spokój po nie co więcej niż godzince, strasznie wszystko sztuczne w tej grze Przetrwałeś pierwszą krytyczną godzinę. Brawo! Teraz już pójdzie, odblokujesz trochę gadżetów i przymkniesz oko na sztuczność. U mnie było podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Najtmer 1 082 Opublikowano 11 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 listopada 2020 Godzinę temu, Hendrix napisał: Powodów może być mnóstwo, ale no WD:L i AC:BF nie są robione na tych samych silnikach, cały proces optymalizacyjny jest inny. Każda gra ma skończony budżet, tyczy się to nie tylko pieniędzy, ale przede wszystkim czasu i zasobów ludzkich oraz (i przede wszystkim) sprzętowych (z mnóstwem różnych bottlenecków). To nie jest tak, że masz animację w jednym tytule, naciskasz magiczny przycisk i jest gotowa do kolejnego: po pierwsze każda animacja to określona ilość informacji, więc może się nie mieścić w budżecie przeznaczonym na to (jeśli jest mało priorytetowa tym bardziej), wiem ze to nie jest magiczne, ale animowanie rigu tez nie jest niewiadomo jak hermetycznie sprzezone z silnikiem. z tego co pamietam z wlasnej edukacji to robilismy rig w maxie i importowalismy FBX do unreala. Jeden cykl takiego tuptania po wodzie to kilkanascie MB. z punktu technicznego to jest podmiana pliku animacji w zasiegu pola triggera. a jesli cos takiego miesza im w kodzie, to to mowi samo przez sie jak oni tworza gry. wiem ze to nie jest proste, ale to jest kurwa ubisoft. oni maja pieniadze na najrozniejsze bezsensowne bzdury, niezwiazane nawet z samymi grami. po prostu od dawna juz leca w chuja i lapia dzieciakow na opakowanie, jak producenci chipsow. Cytuj Odnośnik do komentarza
Hendrix 2 731 Opublikowano 11 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 listopada 2020 3 minuty temu, Najtmer napisał: wiem ze to nie jest magiczne, ale animowanie rigu tez nie jest niewiadomo jak hermetycznie sprzezone z silnikiem Nie orientuję się dokładnie jak jest w WD, ale np. AC zmieniło całkowicie system animacji (dlatego jest duża różnica między tym co było do Unity, a tym co po) - i ich integracja jest zupełnie inna. Kiedyś, w dużym uproszczeniu, animacje miały pełen priorytet, dlatego wszystko było tak... automatyczne, user input > start animacji > animacja > koniec animacji, w między czasie bufforowanie user input do następnej/blending - teraz priorytet ma user input (stąd gorszy blending), plus ogromne zmiany w tym jak animacja jest generowana w korelacji do terenu (mimo, że procedural animation w sumie jest od AC III - pewnie jednej z najlepiej animowanych gier w ogóle). Gdybym miał zgadywać, Legion korzysta równie dużo z proceduralnych animacji (przy czy generalnie uważam, że jakość animacji jest dobra, nie wiem jak responsywność) i zważywszy na to gdzie dzieje się gra, animacje wody i poruszania się w niej były poza budżetem gry (czytaj: gra ma i tak dużo danych, które musi czytać w locie i zestawiać ze sobą, więc kolejne sprawiały by jeszcze więcej problemów, szczególnie fizyka płynów, bo sama animacja, aż tak istotna nie jest, ale to jak świat reaguje na nią już tak). Na koniec: prawdopodobnie BARDZO duża część gier multiplatformowych, które zostaną wydane teraz i w przeciągu następnego roku będzie miała zdecydowanie więcej problemów technicznych niż przywykliśmy, działy Q&A mocno odczuły pandemię. Cytuj Odnośnik do komentarza
Najtmer 1 082 Opublikowano 11 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 listopada 2020 zgadzam sie z Toba przy fakcie, ze ilosc wody w Legionie jest marginalna, ale mimo wszystko nadal to jest dla mnie razace niedociagniecie. zwracam uwage na detale, czepiam sie, ale wole zeby naprawde mieli base kodu dobrze wyrzezbiony, i takie pierdoly nie mialy juz miejsca, kosztem licencji jednej czy dwoch piosenek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Hendrix 2 731 Opublikowano 11 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 listopada 2020 No ja tak samo wolałbym (i nie kupię tej gry, bo zbyt wiele rzeczy mi w niej nie pasuje), ale ostatecznie każda produkcja to multum decyzji do podjęcia - osoby, którym dana decyzja przeszkadza nie kupi jej, w sumie jak w przypadku każdego tytułu. Cytuj Odnośnik do komentarza
oFi 2 440 Opublikowano 11 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 listopada 2020 jak się nie podoba setting to się nie trzeba katować. Pewnie w studio nikt nawet nie pamiętał o tej mechanice z AC IV. Gra ma bardzo dużo fajnych mechanik i zbiera dobre oceny. Graficznie najlepiej wygląda na PC, bo RT łapie na większe odległości i rzeczywiście jest zaimplementowany kawał technologii w tej grze : Cytuj Odnośnik do komentarza
_Red_ 11 994 Opublikowano 12 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 listopada 2020 Panowie, jak kupię używkę bez żadnych kodów DLC na PS4 i włożę płytę do PS5, to dostanę ten free upgrade? Jak wpisuję w google to znajduję: - brak darmowego upgrejdu ps4->ps5 - WD:L dostanie darmowy upgrade A mógłbym już sobie wziąć cos z OLX, obadac w ogole czy mi pasi, a potem zacząć full kampanię na PS5 19.11. Cytuj Odnośnik do komentarza
bluber 1 183 Opublikowano 12 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 listopada 2020 27 minut temu, _Red_ napisał: Panowie, jak kupię używkę bez żadnych kodów DLC na PS4 i włożę płytę do PS5, to dostanę ten free upgrade? Jak wpisuję w google to znajduję: - brak darmowego upgrejdu ps4->ps5 - WD:L dostanie darmowy upgrade A mógłbym już sobie wziąć cos z OLX, obadac w ogole czy mi pasi, a potem zacząć full kampanię na PS5 19.11. A wystarczyło sprawdzić na stronie ubi. Cytat Purchase Watch Dogs Legion on PlayStation®4 or Xbox One and upgrade your game to the next-gen version (PlayStation®5 or Xbox Series X) at no additional cost. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
_Red_ 11 994 Opublikowano 12 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 listopada 2020 Thx. Nie byłem tylko pewien czy ten free upgrade nie wymaga vouchera, ktory "jest za free" w nowce Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.