Skocz do zawartości

Baldur's Gate 3


ireniqs

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mnie się podoba. Sven nieprzygotowany, pokaz bugów i nieprzewidzianych sytuacji a wciąż obejrzałem do końca i parę razy chrumkłem. Intro i muza sztywniutkie.

Owszem to Original sin 2.5 ale próbowałem wrócić do Pillarsów parę razy, sam się sobie teraz dziwie jak ja dałem radę kiedyś to w ogóle skończyć, nudne w (pipi). Divinity: OS zaś to chyba najlepszy twór sfinansowany przez kickstartera.

Opublikowano

Ja jestem wstępnie na tak. Tak to jest reskin divinity 2 ale w świecie baldura. Po pokazie trudno szukać klimatu ale liczę że to wina przygotowanego fragmentu. Divinity 2 było mega grą i mają u mnie kredyt zaufania. 

Opublikowano

My oglądaliśmy tą samą prezentację?

 

Sven był przygotowany. Mówił że przeszedł ten fragment gry przed prezentacja 30-40 razy. Tylko, że został nakryty przez przeciwników, kilka misclicków, kilka niefortunnych rzutów kością (chybienia przy 90% szansie na trafienie) itd. spowodowały, że przeciwnik go pokonał. Moim zdaniem fajnie, że mu się nie udało bo pokazuje to, że nawet zwykłych przeciwników nie można bagatelizować. Dla mnie to dobry kierunek dla tej gry. W BG2 w pewnym momencie szło się jak przecinak - jednym czarem kładło się całą ekipę wrogów na przykład. Tutaj będzie bardziej taktycznie, a ze względu na głębie systemu walki gracze i tak pewnie wymyślą kilka unikatowych przegiętych rozwiązań.

 

System walki! Jakie to dobre. Gra rzeczywiście przypomina Divinity na pierwszy rzut oka, ale jest dużo więcej możliwości kombinowania - skok, dash, dipowanie broni żeby dostała jakieś efekty elementalne, przepychanie wrogów, rzucanie przedmiotami... Naprawdę bardzo podoba mi się to co zobaczyłem. Nie widziałem jeszcze tak daleko idącej interakcji z otoczeniem w grze RPG. Dodatkowo powróci system interakcji powierzchni znany z Divinity, co też uznaję za plus.

 

O fabule się nie wypowiadam, za to sam setup jest bardzo podobny do tego z Divinity 2. Moim zdaniem brakuje tutaj powiewu świeżości. W D2 tutorial był na statku, który się chwile później rozbija. Tutaj tutorial jest po rozbiciu się statku. W D2 rekrutowaliśmy towarzyszy zaraz po rozbiciu, w BG3 to samo. Mogliby się bardziej wysilić.

 

W pełni rozumiem zarzuty, że ta gra to Divinity 2.5 ale wierzę, że będzie dobrze. Poza tym jeżeli Divinity 2.5 to najgorsza możliwa opcja, to i tak mają mój preorder.

  • Plusik 1
  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)

No tak Baldury były przecież mroczne XD

 

@estel Zgadza się. Sam przyznał że póki co balans gry został przerzucony stricte z piątej wer D&D dlatego przy 90% szansy na trafienie był critical miss a postacie są prawie na hita.

Edytowane przez Dr.Czekolada
Gość suteq
Opublikowano

Nie czekałem na grę, a i tak jestem rozczarowany, że to reskin Divinity: OS. :/ 

Opublikowano

ten cinematic trailer to chyba najlepsze co aktualnie na ekranie widziałem w tym roku. Nawet ciareczki obrzydzenia mnie przeszły jak ten robal do oka wlazł :obama:

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Mnie Michałek opadł. Chciałem nowego Baldura, a nie nowe Divinity. 6 osobowa drużyna, RTwP, setting FR i jazda. Właśnie ogrywam D:OS2 i bardzo miło spędzam czas, ale nie tego oczekiwałem. 

Opublikowano

To trochę ironiczne, że seria BG będąc ojcem izometrycznych RPG-ów (i nie tylko) była inspiracją przez wiele, wiele lat dla mnóstwa dobrych i słabszych gierek, po 20 latach zostaję stylistyczną kalką gierki, która także się tą serią inspirowała xD  Wydawało mi się oczywiste, że Larian oddzieli obie te serie grubą linią, ale po wczorajszym pokazie widocznie mają inne zdanie. Nie wiem, do premiery jeszcze sporo czasu, więc może krytykę wezmą do siebie, bo patrząc na komentarze z różnych stron jednak sporo osób podziela takie zdanie. Od mechanicznej strony to wiele się nie wypowiem, bo ten pokaz to jednak za mało, ale już widać kilka różnic w stosunku do papierowego 5e.

 

 

 

Opublikowano

A nie jest tak, że gry D&D są właśnie turowe? I tak na prawdę bardziej pasują do BG3. Ja po ograniu Divinity i Pillarsów moge powiedzęc, że o wiele bardziej mi pasuje system walki w Divinity. Nie dawno Pillarsy 2 włączyłem z systemem turowym i zobaczymy jak się to sprawdzi.

  • Plusik 1
Opublikowano
Godzinę temu, Shankor napisał:

Poważnie pytasz czy walka w grze planszowej rozgrywana jest turowo? :facepalm:

 

To ma być trzecia część gry komputerowej osadzonej w świcie Forgotten Realms z wykorzystaniem zasad D&D.

Ale D&D to gra planszowa? W którym miejscu? Sami twórcy mówili, że chcą wrócić do korzeni, które były opartę o walkę w turach, a B1 i B2 tak naprawdę po za wirtualnymi rzutami kości miały IMO mało wspólnego z prawdziwymy grami RPG

Opublikowano (edytowane)

Kingmaker czeka, aż skończę Divinity os 2

EDYTA:

 

Gwoli ścisłości, bo chyba nie wszyscy czają jaki mam "problem".

Baldur's Gate I & II były grami RPG osadzonymi w świecie Forgotten Realms i wykorzystującymi zaadaptowane na potrzeby rozgrywki cyfrowej zasady AD&D w wersji 2, w formie walki w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą w czasie której można było wydawać polecenia drużynie. Te gry bardzo lubiłem i do tej pory mam miłe wspomnienia z nimi związane. Kiedy zapowiedzieli BG3, to oczekiwałem gry osadzonej w świecie Forgotten Realms i wykorzystującej zaadaptowane na potrzeby rozgrywki cyfrowej zasady D&D w aktualnej, 5 wersji, z aktywną pauzą w czasie której można było wydawać polecenia drużynie. 

 

Tymczasem dostajemy niemalże reskin D:OS2 z innymi skillami i pięknymi przerywnikami oraz "reżyserowanymi" dialogami.

Mnogość bohaterów z własną, ale jednocześnie przeplatającą się historią  ✓

Duży nacisk na wpływ wertykalności mapy na potyczki ✓

Turowy system walki ✓

 

Nie twierdzę, że to będzie kiepska gra, bo system turowy ssie kule. D:OS2 udowadnia skutecznie, że jest sposób żeby zrobić świetną grę w takiej formule.

Zwyczajnie uważam, że mogli grę nazwać:

Dungeons & Dragons Presents:

a Forgotten Realms game

Sword Coast Adventure 

 

Bo zwyczajnie z poprzednimi częściami nie będzie miała nic wspólnego. Gra ma dziać się ok 100 lat po BG2 i nawiązywać do aktualnych wydarzeń z tego świata. Jak to się odniesie do sagi dzieci Baala? Tu już pole do popisu jest dosyć duże i wierzę, że Larian nie da pupy.

Edytowane przez Shankor
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Larian szykuje się do swojej, prawdopodobnie czerwcowej, prezentacji Baldura. Prawdopodobnie w ciągu następnych dni coś ogłoszą.

 

Wersja Early Access wciąż na dobrej drodze do premiery w tym roku.

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

W weekend Larian podzielił się nowymi informacjami o grze. Najważniejsza wiadomość - Early Access startuje w sierpniu. Prawdopodobnie. Dużo zależy od sytuacji z COVID, która może trochę plany pokrzyżować i zmienić tę datę.

 

 

Nie zabrakło też nowego Community Update i jak zwykle świetnego Svena. ;)

 

 

 

Gra wygląda coraz lepiej. Jak tylko na Steamie zawita wersja EA to biorę i zdaje relacje. ;)

 

edit: Dodać do tego Wasteland 3, które wychodzi pod koniec sierpnia + dzisiejsze demko Solasty i wygląda na to, że fani rpgów nie będą mogli narzekać na nudę. :banderas:

Edytowane przez Bigby
  • Dzięki 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...