Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 27 lutego 2020 Opublikowano 27 lutego 2020 Mnie się podoba. Sven nieprzygotowany, pokaz bugów i nieprzewidzianych sytuacji a wciąż obejrzałem do końca i parę razy chrumkłem. Intro i muza sztywniutkie. Owszem to Original sin 2.5 ale próbowałem wrócić do Pillarsów parę razy, sam się sobie teraz dziwie jak ja dałem radę kiedyś to w ogóle skończyć, nudne w (pipi). Divinity: OS zaś to chyba najlepszy twór sfinansowany przez kickstartera. Cytuj
Moldar 2 273 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Gra może być spoko, ale po co im były prawa do baldura, którego tu nie ma Cytuj
pawelgr5 1 508 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Bardzo podoba mi się to co zobaczylem. Turowy system walki w Original Sin 2 to najlepsze co spotkało ten gatunek. Czekam mocno. Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Ja jestem wstępnie na tak. Tak to jest reskin divinity 2 ale w świecie baldura. Po pokazie trudno szukać klimatu ale liczę że to wina przygotowanego fragmentu. Divinity 2 było mega grą i mają u mnie kredyt zaufania. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Uwielbiam Divinity, ale się nieco rozczarowałem tym co zobaczyłem. Albo po prostu miałem zbyt duże oczekiwania co do samej prezentacji. Cytuj
Jakim 1 797 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Za kolorowe. Za bardzo przypomina stylistyką divinity. Czemu nie moga póść w mroczniejsze klimaty i inna kolorystykę:/ 1 1 Cytuj
estel 806 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 My oglądaliśmy tą samą prezentację? Sven był przygotowany. Mówił że przeszedł ten fragment gry przed prezentacja 30-40 razy. Tylko, że został nakryty przez przeciwników, kilka misclicków, kilka niefortunnych rzutów kością (chybienia przy 90% szansie na trafienie) itd. spowodowały, że przeciwnik go pokonał. Moim zdaniem fajnie, że mu się nie udało bo pokazuje to, że nawet zwykłych przeciwników nie można bagatelizować. Dla mnie to dobry kierunek dla tej gry. W BG2 w pewnym momencie szło się jak przecinak - jednym czarem kładło się całą ekipę wrogów na przykład. Tutaj będzie bardziej taktycznie, a ze względu na głębie systemu walki gracze i tak pewnie wymyślą kilka unikatowych przegiętych rozwiązań. System walki! Jakie to dobre. Gra rzeczywiście przypomina Divinity na pierwszy rzut oka, ale jest dużo więcej możliwości kombinowania - skok, dash, dipowanie broni żeby dostała jakieś efekty elementalne, przepychanie wrogów, rzucanie przedmiotami... Naprawdę bardzo podoba mi się to co zobaczyłem. Nie widziałem jeszcze tak daleko idącej interakcji z otoczeniem w grze RPG. Dodatkowo powróci system interakcji powierzchni znany z Divinity, co też uznaję za plus. O fabule się nie wypowiadam, za to sam setup jest bardzo podobny do tego z Divinity 2. Moim zdaniem brakuje tutaj powiewu świeżości. W D2 tutorial był na statku, który się chwile później rozbija. Tutaj tutorial jest po rozbiciu się statku. W D2 rekrutowaliśmy towarzyszy zaraz po rozbiciu, w BG3 to samo. Mogliby się bardziej wysilić. W pełni rozumiem zarzuty, że ta gra to Divinity 2.5 ale wierzę, że będzie dobrze. Poza tym jeżeli Divinity 2.5 to najgorsza możliwa opcja, to i tak mają mój preorder. 1 1 Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 (edytowane) No tak Baldury były przecież mroczne XD @estel Zgadza się. Sam przyznał że póki co balans gry został przerzucony stricte z piątej wer D&D dlatego przy 90% szansy na trafienie był critical miss a postacie są prawie na hita. Edytowane 28 lutego 2020 przez Dr.Czekolada Cytuj
Gość suteq Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Nie czekałem na grę, a i tak jestem rozczarowany, że to reskin Divinity: OS. Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Baldury mroczne chyba się komuś z planescape po(pipi)ały gierki Cytuj
oFi 2 497 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 ten cinematic trailer to chyba najlepsze co aktualnie na ekranie widziałem w tym roku. Nawet ciareczki obrzydzenia mnie przeszły jak ten robal do oka wlazł 1 Cytuj
Shankor 1 651 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Mnie Michałek opadł. Chciałem nowego Baldura, a nie nowe Divinity. 6 osobowa drużyna, RTwP, setting FR i jazda. Właśnie ogrywam D:OS2 i bardzo miło spędzam czas, ale nie tego oczekiwałem. Cytuj
oFi 2 497 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 ja nie grałem w divinity, a to chyba bardzo nawet przytulę. Cytuj
Bartolinsky 1 801 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 To trochę ironiczne, że seria BG będąc ojcem izometrycznych RPG-ów (i nie tylko) była inspiracją przez wiele, wiele lat dla mnóstwa dobrych i słabszych gierek, po 20 latach zostaję stylistyczną kalką gierki, która także się tą serią inspirowała xD Wydawało mi się oczywiste, że Larian oddzieli obie te serie grubą linią, ale po wczorajszym pokazie widocznie mają inne zdanie. Nie wiem, do premiery jeszcze sporo czasu, więc może krytykę wezmą do siebie, bo patrząc na komentarze z różnych stron jednak sporo osób podziela takie zdanie. Od mechanicznej strony to wiele się nie wypowiem, bo ten pokaz to jednak za mało, ale już widać kilka różnic w stosunku do papierowego 5e. Cytuj
Sedrak 790 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 A nie jest tak, że gry D&D są właśnie turowe? I tak na prawdę bardziej pasują do BG3. Ja po ograniu Divinity i Pillarsów moge powiedzęc, że o wiele bardziej mi pasuje system walki w Divinity. Nie dawno Pillarsy 2 włączyłem z systemem turowym i zobaczymy jak się to sprawdzi. 1 Cytuj
Shankor 1 651 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Poważnie pytasz czy walka w grze planszowej rozgrywana jest turowo? To ma być trzecia część gry komputerowej osadzonej w świcie Forgotten Realms z wykorzystaniem zasad D&D. Cytuj
Sedrak 790 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 Godzinę temu, Shankor napisał: Poważnie pytasz czy walka w grze planszowej rozgrywana jest turowo? To ma być trzecia część gry komputerowej osadzonej w świcie Forgotten Realms z wykorzystaniem zasad D&D. Ale D&D to gra planszowa? W którym miejscu? Sami twórcy mówili, że chcą wrócić do korzeni, które były opartę o walkę w turach, a B1 i B2 tak naprawdę po za wirtualnymi rzutami kości miały IMO mało wspólnego z prawdziwymy grami RPG Cytuj
estel 806 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 @Shankor myślę, że to czego szukasz może dostarczyć nowy Pathfinder. - https://www.kickstarter.com/projects/owlcatgames/pathfinder-wrath-of-the-righteous Wiem, że to pewnie żadne pocieszenie, ale tak tylko daję znaka w dobrej wierze Cytuj
Shankor 1 651 Opublikowano 28 lutego 2020 Opublikowano 28 lutego 2020 (edytowane) Kingmaker czeka, aż skończę Divinity os 2 EDYTA: Gwoli ścisłości, bo chyba nie wszyscy czają jaki mam "problem". Baldur's Gate I & II były grami RPG osadzonymi w świecie Forgotten Realms i wykorzystującymi zaadaptowane na potrzeby rozgrywki cyfrowej zasady AD&D w wersji 2, w formie walki w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą w czasie której można było wydawać polecenia drużynie. Te gry bardzo lubiłem i do tej pory mam miłe wspomnienia z nimi związane. Kiedy zapowiedzieli BG3, to oczekiwałem gry osadzonej w świecie Forgotten Realms i wykorzystującej zaadaptowane na potrzeby rozgrywki cyfrowej zasady D&D w aktualnej, 5 wersji, z aktywną pauzą w czasie której można było wydawać polecenia drużynie. Tymczasem dostajemy niemalże reskin D:OS2 z innymi skillami i pięknymi przerywnikami oraz "reżyserowanymi" dialogami. Mnogość bohaterów z własną, ale jednocześnie przeplatającą się historią ✓ Duży nacisk na wpływ wertykalności mapy na potyczki ✓ Turowy system walki ✓ Nie twierdzę, że to będzie kiepska gra, bo system turowy ssie kule. D:OS2 udowadnia skutecznie, że jest sposób żeby zrobić świetną grę w takiej formule. Zwyczajnie uważam, że mogli grę nazwać: Dungeons & Dragons Presents: a Forgotten Realms game Sword Coast Adventure Bo zwyczajnie z poprzednimi częściami nie będzie miała nic wspólnego. Gra ma dziać się ok 100 lat po BG2 i nawiązywać do aktualnych wydarzeń z tego świata. Jak to się odniesie do sagi dzieci Baala? Tu już pole do popisu jest dosyć duże i wierzę, że Larian nie da pupy. Edytowane 28 lutego 2020 przez Shankor Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 8 maja 2020 Opublikowano 8 maja 2020 Larian szykuje się do swojej, prawdopodobnie czerwcowej, prezentacji Baldura. Prawdopodobnie w ciągu następnych dni coś ogłoszą. Wersja Early Access wciąż na dobrej drodze do premiery w tym roku. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 29 maja 2020 Opublikowano 29 maja 2020 Dziś dostaniemy w końcu coś nowego. 1 Cytuj
estel 806 Opublikowano 29 maja 2020 Opublikowano 29 maja 2020 Zapowiedź zapowiedzi zapowiedzi. Uwielbiam marketing w 21 wieku. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 16 czerwca 2020 Opublikowano 16 czerwca 2020 (edytowane) W weekend Larian podzielił się nowymi informacjami o grze. Najważniejsza wiadomość - Early Access startuje w sierpniu. Prawdopodobnie. Dużo zależy od sytuacji z COVID, która może trochę plany pokrzyżować i zmienić tę datę. Nie zabrakło też nowego Community Update i jak zwykle świetnego Svena. Gra wygląda coraz lepiej. Jak tylko na Steamie zawita wersja EA to biorę i zdaje relacje. edit: Dodać do tego Wasteland 3, które wychodzi pod koniec sierpnia + dzisiejsze demko Solasty i wygląda na to, że fani rpgów nie będą mogli narzekać na nudę. Edytowane 16 czerwca 2020 przez Bigby 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.