Skocz do zawartości

Baldur's Gate 3


ireniqs

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
33 minuty temu, ginn napisał:

Panowie,

 

Śmiało można wjeżdżać w trójeczkę bez znajomości lore? Nie ukrywam, że Wasz hajpik nakręca niesamowicie.

Tak, ale oczywiście będzie smakować to inaczej. Nie znaczy, że dużo gorzej, ale w dalszym ciągu polecam najpierw ograć stare części w wersji Enhanced, tyle, że to 150h minimum :)

Opublikowano
4 godziny temu, ginn napisał:

Panowie,

 

Śmiało można wjeżdżać w trójeczkę bez znajomości lore? Nie ukrywam, że Wasz hajpik nakręca niesamowicie.

Ja bym chociaż dwójkę ogarnął, w której dosyć dobrze są przypominane wydarzenia z pierwszej części.

  • Minusik 1
Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, Dr.Czekolada napisał:

Swoją drogą ogarnęli te Enhanced? Pamiętam, jak ogrywałem dawno temu jedynkę i doszedłem do jakiegoś nowego contentu i nagle po amerykańsku zaczęli do mnie nawijać. Okropnie to psuło immersje. Tak jakby nie zrobili pod to pl dubbingu?

Gralem w 2018-2020, wtedy już było ok. Ale jestem na 100% pewien, że te dodatki do enhanced i ten pomost pomiędzy bg1 i bg2 nie miały dubbingu i tak juz pozostanie :), tekst chyba był, ale nie wiem czy nie wgrywalem czegos fanowskiego. Ogólnie tam sporo modzili przy tym, na pewno to obecnie najlepsza wersja, no chyba, że ktoś chce kompilować jakies legacy mody na weidu i robić sobie turbokompilacje, ale to gruby temat i w zasadzie normalnie niedostepny. Raczej wersja Enhanced.

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano

Edit:

 

2018-2020 (poprawiłem w tamtym poscie), nie 2017 - już pamięć nie ta xD.

 

Ale w 2020 wydali spolszczenie tekstu do Dragonspear. Dubbingu nie ma i nie bedzie, więc tam niestety mieszają się języki. W dalszym ciągu to tylko dodatkowy odrębny content, a jak kogoś denerwuje mozna zmienić na angielski dubbing, inaczej masz np. Banthery postaci po polsku, a npc nagle z dodatku gada po angielsku xD. 

Opublikowano
Godzinę temu, Dr.Czekolada napisał:

Swoją drogą ogarnęli te Enhanced? Pamiętam, jak ogrywałem dawno temu jedynkę i doszedłem do jakiegoś nowego contentu i nagle po amerykańsku zaczęli do mnie nawijać. Okropnie to psuło immersje. Tak jakby nie zrobili pod to pl dubbingu?

Łatka z PL jest oficjalnie, więc nie trzeba już pobierać modów. 

 

image.thumb.png.751f4640bc93a6cce9cbc3f90f6dcb33.png

Polecam więc kolejność Baldur 1 + dodatek -> pomost Dragonspear (trochę gorszej jakości, ale to wciąż dobry content) -> Baldur 2 -> ToB -> dopiero Baldur 3. 

Opublikowano
16 godzin temu, wojnar napisał:

Ta gra to małe mistrzostwo świata, dawno się tak dobrze nie bawiłem.

Teraz zacząłem 3 akt i jestem w 

  Pokaż ukrytą zawartość

cyrku

Przykładowe itemki które rozłożyły mnie na łopatki :kekw:

  Pokaż ukrytą zawartość

image.png.7624e8a5ba88a7f0705ef24847eb42bc.pngimage.png.bc637cafd016da0f7eb829da6cc5ce56.pngimage.png.fa0043e49196fc6e5763a8b337f5e1a2.png

 

Ja dopiero w 2gim, podoba mi się chyba bardziej niż pierwszy, plus kolejny za totalną zmianę klimatu. Byłem pewny, że to raczej będzie po 1 mapce na akt, ale jednak jest dużo lepiej, sporo tego dookoła. No i fajnie, że można wracać pomiędzy aktami do lokacji, w Divinity chyba się nie dało. 

Opublikowano
2 godziny temu, KrYcHu_89 napisał:

No i fajnie, że można wracać pomiędzy aktami do lokacji, w Divinity chyba się nie dało. 

Tylko do pewnego momentu. W pewnym momencie podczas 2 aktu dostajesz info o "drodze bez powrotu" i po tym nie będziesz już mógł wrócić do 1 aktu.

W 3 akcie też z tego co widzę nie ma możliwości powrotu do 2.

  • Dzięki 1
Opublikowano
3 godziny temu, El Loco Chocko napisał:

Dzis przez przypadek kliknalem nie to co chcialem i otworzylo sie nowe menu dla tych robakow, o ktorym nie mialem pojecia :gayos:

 

Robilem tez respeca i zauwazylem ze abilities warto miec na parzystych numerach. Bo nieparzyste nie dodaja +1 do rzutow.

 

 

Skille z robaków to imo must have, fajnie wzmacniają moją postać jeżeli chodzi o ataki obszarowe i dystansowe. Ogólnie to drzewko to mam wrażenie połowa graczy nie ogarnie gdzie jest, bo jakoś specjalnie tego nie wyjasniali xD. 

Opublikowano
39 minut temu, Bartolinsky napisał:

Dobre Początki ze Szczęściem Odległej Dziedziny u palka robi chore obrażenia. Warto je trzymać na silniejsze jednostki. 

Paladyn ogólnie jest przekozak, ale żałuję, że dałem tylko 14 w kondycję, bo to mój główny tank :/

Za to dialogi Paladynkiem to ocean możliwości z wysoką charyzmą i mądrością. Także punkty z kondycji poszły na to. 

Opublikowano

Potwierdzam, Paladyn każdy spór załatwia dialogiem i do tego każdy na niego leci

 

Btw ciekaw jestem typowego "efektu po" forumka gdy kurz dużej premiery opadnie. Z reguły po peansch przychodzi czas na gorzkie posty, ciekawe czy tu będzie podobnie. Pewnie to że jest to multiplatforma, a nie ex pomoże tematowi w ominięciu "gorących" rozmów ale też wyczuwam szansę, że to może być tytuł ponad podziałami, bezwzględnie dobry 

Opublikowano

No pisałem w dzień premiery, że ta gra miała taki hype w grupie fanów, że poczekamy jeszcze chwilę na opinie ludzi, którzy nie byli już od dawna przekonani, potem na opinie ludzi, którym nie siedzi D&D, jeszcze potem na opinie ludzi, którzy ogólnie mało grają w RPG-i. To nie będzie jak z Wiedźminem, że wszyscy lukną od razu. Ale najpierw to nawet sami fani muszą skończyć grę, co jeszcze trochę im zajmie mdr.

 

Plus, gra jest na peceta. Może nie ma rekordowych wymagań, ale bodajże 4GB VRAM to nie jest coś, co obecnie ktokolwiek ma w domu "przy okazji" "do pracy" - to jest obecnie gra tylko dla ludzi, którzy wydali sporo kasy specjalnie na komputer do grania w gierki. A takich gier naprawdę nie ma wiele przez ostatnie 20 lat. Premiera na konsole może znacząco zmienić postrzeganie tej gry, ale jeśli będzie tylko na PS5, to nie wiem, ile osób to chwyci. No, na pewno więcej - i na pewno więcej takich, którzy nie czekali na Baldura 3 przez całe swoje życie ze ślinką.

Opublikowano

Minusy to na pewno gowniane UI (nie wiem czemu jeszcze nikt na to nie narzekal) i kamera z technicznych. Jest sporo bugow glownie z questami.

Poza tym slaba itemizacja, brak opisow jak w poprzedniczkach, bronie i zbroje jakies bez duszy, duzo smieci. Ugrzecznienie i cukierkowosc, glownie jezeli chodzi o Drowy ktore zawsze byly zle i ludzie reagowali jak na hitlera, tutaj dostajemy jakies night elfy z wowa. Byc moze to jest polityczne, nie wiem.

Co do samego rozwoju postaci, na minus czary, brakuje mi przywolan mam nadzieje ze beda pozniej, nie da sie uczyc ze zwojow. Kazda rasa moze miec kazda klase i masz drowa paladyna co jest smiechem na sali dla mnie. Byc moze tez polityczna sprawa.

Ciezko mowic na tym etapie o fabule, balem sie od poczatku ze bedzie odplyniecie w jakies gownoklimaty z innymi wymiarami bo lupiezcy umyslu to taka idealna baza do belkotu typu Chris Avellone, mam nadzieje ze sie to nie rozwinie do tego stopnia, poki co jest spoko. Niektore questy bardzo naiwne, glownie ten z szukaniem uzdrowiciela, no kurwa wcale po 2 razie nie domyslilem sie co sie stanie u kolejnego i kolejnego.

 

 

Opublikowano

Przecież mag może się uczyć czarów ze zwojów. A co do drów paladynów to już dawno odeszli od tego, że klasa musi być tylko praworządnie dobra i generalnie to był bardzo dobry krok na dłuższą metę, bo dał powiew świeżości i więcej rozwiązań do wprowadzenia. To się jednak tyczy wszystkich klas. Im więcej tym lepiej.

Co do samych drowów to na ten moment złego słowa nie powiem, bo zdecydowanie więcej tych, których spotkałem to chuye do odstrzelenia ;) 

Opublikowano
Teraz, Bartolinsky napisał:

Przecież mag może się uczyć czarów ze zwojów. A co do drów paladynów to już dawno odeszli od tego, że klasa musi być tylko praworządnie dobra i generalnie to był bardzo dobry krok na dłuższą metę, bo dał powiew świeżości i więcej rozwiązań do wprowadzenia. To się jednak tyczy wszystkich klas. Im więcej tym lepiej.

Co do samych drowów to na ten moment złego słowa nie powiem, bo zdecydowanie więcej tych, których spotkałem to chuye do odstrzelenia ;) 

II brutto chyba pisze o innej grze, albo nie grał końcówki 1 aktu, przecież Drowy, kóre spotykamy to same skurwiele, a ta babka z początku to Viconia DeVir 2.0. 

 

Nie widzę w żadnym momencie żadnego ugrzecznienia. Właśnie w wielu momentach wręcz odwrotnie, gra ma nieźle popierdolone klimaty. 

Poza tym - tak mag może się uczyć, ogarnij UI, bo jest dokładnie taka sama opcja jak w starych baldurkach :)

 

 

@Il Brutto specjalnie dla Ciebie: wiesz, że w grze jest menu kontekstowe na każdy item :D? 

 

image.thumb.png.40235d374572db7ab5d16b44607d8e43.png

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli chodzi o czary przywołania, polecam ten, przekozak, jak na 3 lvl

 

image.png.0e8d6e87c8d11ad33cbca5153335a34f.png

rzut na MDR

 

Aha jeszcze co do itemizacji ktoś pisał - jest 9 legendarek - ALE mocno ukryte, nie podane tak na tacy, jak w BG2, gra nagradza eksplorację dziwnych miejsc. One mają dokładne opisy i swoją historię, jak w starych Baldurach. 

 

Z reguł te itemki dają nowe skille. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano (edytowane)

To prawda, UI na PS5 może boleć, ale nie grałem na padzie, tam chyba jest menu kołowe. 

 

Legendarek jest więcej niż 9, ale nie czytam poradników, podobno nawet 16. Fextra wspominał, że ZNALAZŁ 9, stąd info. 

 

Edytowane przez KrYcHu_89

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...