Skocz do zawartości

Baldur's Gate 3


ireniqs

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
17 minutes ago, Ölschmitz said:

ok powiedzmy, ze wybieram sharpshooter i great weapon mastery - dostaje -5 do rzutow na atak. jak to zniwelowac? nie chce miec 50% przy kazdym ataku.

Musisz ogarnac jak zdobyc przewage. Np dla lucznika atak z ukrycia. Ataki gdy ktos z druzyny jest do 1.5m od ciebie. Czary, hexy itd. na poczatkowym levelu to bywa czasem uciazliwe, ale mozna zrobic on/off. Im dalej, postac bedzie zdobywala rozne umijetnosci, ktore daja przewage. Gdy atakujesz z przewaga, to zamiast 1D20 rzucasz 2D20 i gra wybiera lepszy wynik. Niektore klasy, np fighter moga miec klasowa umiejetnosc ktora dodaje kostke do rzutu. Bard moze dodac inspiracje itp

 

Generalnie jest tego sporo, tylko trzeba troszke sie zaglebic w mechanike.

 

Quote

You get advantage on…

  • Attacks made while hidden or unseen
  • Attacks made on enemies who are prone.
  • Persuasion checks made on characters under the effect of the Friends or Charm Person spell (though you risk Baldur's Gate 3 hostile NPCs attacking afterwards)
  • Perception checks while playing as an Elf.
  • Animal Handling checks after casting the Animal Friendship spell.

You get disadvantage on…

  • Attacks made in darkness when your character doesn't have Darkvision.
  • Melee attacks using Heavy weapons when you play as one of the small Baldur's Gate 3 races.
  • All checks except saving throws while afflicted by the Frightened condition.
  • Ranged attacks made on enemies while you are in an enemy's melee range.

To tylko kilka przykladow.

Edytowane przez El Loco Chocko
Opublikowano
1 godzinę temu, Ölschmitz napisał:

ok powiedzmy, ze wybieram sharpshooter i great weapon mastery - dostaje -5 do rzutow na atak. jak to zniwelowac? nie chce miec 50% przy kazdym ataku.

 

Co istotne w każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm i korzystać z pozostałych profitów:

GWM: po zabicu wroga/krytyku otrzymujesz dodatkowy atak!

SS: brak terenowych kar

 

W praktyce to działa dużo lepiej niż się wydaje. To nie jest tak, że wóz albo przewóz i się co chwilę pudłuje. 

 

Wystarczy choćby prowadzić ostrzał z wyższego terenu, co jest w sumie standardową praktyką dla łuczników. Lae'zel z kolei ma u mnie rękawice, które dają przewagę w sąsiedztwie przynajmniej dwóch oponentów -> cyk jednego walę z bonusem +10dmg, ginie -> dostaję dodatkowy atak -> drugiego uderzam już bez kar do trafienia (dezaktywuje manualnie na kole).

 

 

 

 

Opublikowano
55 minut temu, messer88 napisał:

Jedna rzecz mnie denerwuje - dlaczego te dauny jak jest cała drużyna złączona to włażą na wykryte pułapki. I to często :niki:

AI poruszania się naszej ekipy jest na poziomie vanilla Baldur's Gate 2 z tym domyślnym wyszukiwaniem ścieżek. Pamiętam, że był na to suwak, co procka obciążał :). 

Opublikowano

Najgorsze w tej grze jest zróżnicowanie zasięgu skoku. Rozumiem w walce, to może mieć znaczenie. No ale w lataniu po mapie jest to co najmniej wkuwające. Tak, wiem że są czary które załatwiają sprawę.

Opublikowano

Wczoraj trochę powojowałem.

 

Dokończyłem projekt "ostatecznego rozwiązania kwestii goblińskiej".

 

Padła pajęczyca

Spoiler

walka z fajnym gimmickiem z tą pajęczyną. Zrobiłem rekonesans - zniszczyłem jaja, pozbyłem się obstawy i reszta była już tylko formalnością. 

 

Jeszcze trofik wpadł :trophy_bronze:

 

Stoczyłem także batalię pod bramami gaju druidów - co tam się działo...

Spoiler

gobliny miotane w beczkach za fortyfikacje, saperzy kamikaze i na deser pasztet z drowki

AI tu trochę kulało albo każdy obrońca miał orzeczenie o niepełnosprawności XD

 

No pięknie zrealizowany jest ten system turowej walki.

 

Opublikowano

Ja praktycznie do samego końca prowadziłem podwójną grę:

Spoiler

Stałem niby po stronie obrońców, ale też byłem ugadany, że jako agent otworzę bramę - ostatecznie odmówiłem drowce

 

Sam niby jestem drowem ale takim renegatem - coś a la Drizzt.

Opublikowano
26 minutes ago, messer88 said:

U mnie na końcu została 

  Hide contents

drowka i sazza uwolniona z klatki, jak zabiłem drowke to sazza też umarła xd myślałem ze będzie jakiś dialog chociaż z nią pózniej. 

 

Spoiler

Sazze jesli sie odpowiednio historie prowadzi, spotykamy pozniej w moonrise towers. No ale nie da sie wszystkiego na jednym przejsciu zrobic.

 

Opublikowano

Dotarlem do 3 aktu i niestety, ale na ps5 dziala to ZLE. Wieksza miescina (jeszcze nie BG), sporo ludzi na ulicach i na oko potrafi spasc do 15 fpsow.

 

gry wideo to jedyne medium gdzie cos takiego jest dopuszczalne. To tak jakby zespol wydal plyte bez perkusji (dodamy w kolejnej edycji, bo nie bylo czasu), albo film bez koloru. Eh. Pewnie sie przemecze bo gra jest swietna, ale duuuuzy niesmak.

Opublikowano

Ja miałem 70 jak kończyłem pierwszy :d 

 

Daje w spoiler, początek 3 aktu

 

Spoiler

Ale ten wybór z kijanką Cesarza mnie załamał, z racji tego, że wybrałem ścieżkę ufania Sennej Zjawie zgodziłem się i teraz muszę w drowim kapturze cały czas zapierdalać, miałem taką piękną elfkę, a teraz wygląda jak gówno i aż na nią w dialogach nie mogę patrzeć także 3 akt worek na łeb 24h na dobę :d ale te umiejętności na tym ostatnim poziomie z kijanek to jest moc, mimo, że na tacticanie to póki co dosyć łatwo

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...