Skocz do zawartości

Baldur's Gate 3

Featured Replies

Opublikowano
31 minut temu, Il Brutto napisał:

towarzysze sa lepsi niz sie spodziewalem, jak ogladalem filmiki z EA to sie wydawali bardzo generyczni ale w sumie sa spoko, najbardziej lubie ta Githyanki. Mam nadzieje ze szybko bede mogl zrekrutowac Jaheire i Minsca. 

 

Btw bardzo szybko spotykamy postac z poprzednich czesci tylko pewnie wielu ludzi nie bedzie kojarzylo bo byla kompletnie nie istotna w 1 i 2.

Spoiler

Volo często się przewijał w starych Baldursach, szczególnie jak czytało się instrukcje do gry xD. 

 

2 minuty temu, Sedrak napisał:

Ogólnie czytając i oglądając recenzję widzę, że gra dość mocno poci PC. Naprawdę jestem ciekaw jak oni poradzą sobie z XSS. 

 

Czy ja wiem czy mocno, raczej jak na grę z 2023, to powiedziałbym, że jest doskonale zoptymalizowana. 

Edytowane przez KrYcHu_89

  • Odpowiedzi 2,5 tys.
  • Wyświetleń 279,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Tak naprawdę pograłem zaledwie 2.5 godziny, z czego większość czasu w tutorialu dziejącym się na statku mindflayerów. W kreatorze postaci też chwilę posiedziałem.   Pierwsze wrażenia są taki

  • Dr.Czekolada
    Dr.Czekolada

    Nic nowego. TLOU2 już był interaktywną torturą 

Opublikowano
2 godziny temu, Sedrak napisał:

Ogólnie czytając i oglądając recenzję widzę, że gra dość mocno poci PC. Naprawdę jestem ciekaw jak oni poradzą sobie z XSS. 

 

 

Przecież gierka jest dobrze zoptymalizowana.  

Opublikowano

Oj poci, nigdy cewek nie słyszałem aż do BG3 w swoim RTX 3070 - poważnie ;/

Trochę to przypomina na start NEW WORLD.

Opublikowano

Kurczę z tego co zrozumiałem to gra nawet  na dobrych pc pod koniec gry potrafi dość mocno przyciąć i mieć spadki FPS

Opublikowano

 

Jest jakiś mod na stałą kamerę TPP podczas eksploracji? W rzucie od góry często można się pogubić a zoomowanie zza pleców też średnio wygląda.

Opublikowano

W opcjach graficznych można ustawić poziom jakości nieba, ja się kuvva pytam niby z jakiej kamery mogę na te niebo spojrzeć? Xd

Opublikowano

Połączenia między różnymi lokacjami to normalnie Dark Souls. Wchodzisz punktem A , bujasz się trochę po miejscówce, rozbijasz ścianę którą cudem odkryłeś bo mogło cię tam równie dobrze nie być i wychodzisz w punkcie C który już znałeś i zastanawiałeś się co jest za tymi drzwiami. Ależ zajebiście to jest zrobione:banderas:

Opublikowano
4 godziny temu, Sedrak napisał:

Kurczę z tego co zrozumiałem to gra nawet  na dobrych pc pod koniec gry potrafi dość mocno przyciąć i mieć spadki FPS

Mając na uwadze że divinity2 zoptymalizowali ostatecznie tak że ruszyło to na switchu i trzymało tam 30fps jestem zdziwiony że z series s I BG3 mają kłopot. 

Opublikowano
11 minut temu, Daffy napisał:

Mając na uwadze że divinity2 zoptymalizowali ostatecznie tak że ruszyło to na switchu i trzymało tam 30fps jestem zdziwiony że z series s I BG3 mają kłopot. 

 

Problem jest tylko z podzielonym ekranem. Nie jest problemem pewnie GPU czy CPU tylko alokacja pamięci. Rozdzielczość można przyciąć, detale tak samo to się ładnie skaluje. Pamięć niestety średnio a Ska ma 6GB mniej względem X czy PS5.

 

Pewnie mogli by zrobić potato mode do dzielonego ekranu ale dlaczego tego nie zrobią to nie wiem. 

17 minut temu, Daffy napisał:

Mając na uwadze że divinity2 zoptymalizowali ostatecznie tak że ruszyło to na switchu i trzymało tam 30fps jestem zdziwiony że z series s I BG3 mają kłopot. 

Wszystko się da tylko jakim kosztem D2 na TV wygląda paskudnie. Jedynie mały ekran ratuje. 

 

image.thumb.png.7dc1646bad3a9744c6e32379f872c5ec.png

Opublikowano

Da się mieć umiejętność rozmowy ze zwierzętami inna postacią niż Gnomem?

Opublikowano
1 godzinę temu, Sedrak napisał:

Da się mieć umiejętność rozmowy ze zwierzętami inna postacią niż Gnomem?

Druid ma taką umiejętność po przemianie w zwierzę. Do tego kilka klas może wyuczyć się takiego czaru lub wypić miksturę która to umożliwia.

Opublikowano
9 godzin temu, Gregorius napisał:

Połączenia między różnymi lokacjami to normalnie Dark Souls. Wchodzisz punktem A , bujasz się trochę po miejscówce, rozbijasz ścianę którą cudem odkryłeś bo mogło cię tam równie dobrze nie być i wychodzisz w punkcie C który już znałeś i zastanawiałeś się co jest za tymi drzwiami. Ależ zajebiście to jest zrobione:banderas:

To jest majtersztyk tej gry.

 

Już jestem w 

Spoiler

Podmroku

 

Mam mocne vibe z BG2 w tej lokacji. Właśnie miałem walkę z pierwszym jednookim delikwentem, no nie wiem, było mega ciężko na 4 lvlu xD. 

 

Ale jak coś można go bez problemu wyminąć, jak wszystko w tej grze jest mega plastyczne i modyfikowalne.

Opublikowano
2 godziny temu, Sedrak napisał:

Da się mieć umiejętność rozmowy ze zwierzętami inna postacią niż Gnomem?

 

Speak with Animals can be acquired by the following classes:

Bard

Druid

Ranger

Warlock (Beast Speech invocation)

Wildheart (Barbarian)

Oath of the Ancients (Paladin)

Nature Domain (Cleric)

 

jak ktoś weźmie diablicę do party to z odpowiednią subklasą może gadać na to wygląda. 

Opublikowano

A czy jak ktoś z party będzie miał tą umiejętność to wtedy działa dla całej drużyny? Tak było w DoS2 chyba. No ja będę paladynem grał, ale raczej Oath of Vengeance, bo planuje nie być do końca bez skazy. A sam skill jest dla mnie bardzo ważny, bo w DoS2 bardzo dużo ciekawych opcji dawał.

 

Edit: ok. Czyli powinno działać. Dzięki 

Edytowane przez Sedrak

Opublikowano
23 minuty temu, Sedrak napisał:

Tak było w DoS2 chyba.


trzeba się było przełączać na postać która miała pet pala, tak mi się wydaje. 

Opublikowano
18 minut temu, messer88 napisał:


trzeba się było przełączać na postać która miała pet pala, tak mi się wydaje. 

Tutaj jest tak samo, każdy dialog jest per postać, tak samo każdy skill np. otwieranie zamków itp.

 

Najlepiej, żeby MC miał dany skill, ale jak go nie ma, to w 90% sytuacji można zrobić to zą pomocą innej osoby z party. 

 

Wszyatko to jest bardzo logiczne i przemyślane. 

Opublikowano

18h a ja dopiero wszedłem do tego obozu goblinów i szukam tego druida. Tym tempem to ja do świąt tego Baldura nie skończe :nosacz:

Opublikowano

Quest z duegradem przyczepionym do młyna.

Spoiler

Przycisnąłem złą wajchę i zamiast uratować delikwenta niestety gdzieś poleciał w kosmos xDD

 

Opublikowano

@KrYcHu_89 miałem to samo :D

Gorzej, że coś mi się z sejwami zesrało i 2h grania przepadło, więc potem zrobiłem to dobrze.

Na padzie lepiej się steruje postacią przy eksploracji, ale do walk lepszy interfejs pod myszkę. 

Człowiek lata w takie gierki nie grał, ale powoli to ogarniam. Tylko czasem nie kumam działania tych punktów akcji, że mam ich za mało, żeby zaatakować wroga tuż obok.

Opublikowano

A jak tam z czytaniem książek w grze? Miałem ten sam problem w Divinity jak i tutaj - ciężko mi się je czyta.

 

Próbowałem po angielsku i po polsku je czytać, ale w obu przypadkach tracę koncentrację/zaciekawienie żeby linijka po linijce czytać te tomy. Nie wiem w sumie czemu - ale chyba język gra tu rolę i fakt że jakoś nie widzę w nich żadnej głębi, pozwalającą bardziej się wkręcić w grę. Nie pomaga też ich ilość i fakt że nie są ze sobą jakoś ściśle powiązane.

Opublikowano
6 minut temu, PiotrekP napisał:

Tylko czasem nie kumam działania tych punktów akcji, że mam ich za mało, żeby zaatakować wroga tuż obok.

 

Zaatakowanie używa "Akcje". Nie działa jako punkt, bo ta jest standardowo jedna, prócz kilku wyjątków. Widocznie używasz czegoś co ją zużywa. 

Opublikowano

W samouczku jest jakies krotkie info na temat Inspiracji ale za wiele to mi nie pomogło. Zdobylem pierwsze dla dwoch postaci ale nie widzę zeby mozna bylo cos z tym zrobić. Kto coś pomoze?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.