Bigby 4 743 Opublikowano 2 października 2020 Opublikowano 2 października 2020 Early Access już za 4 dni, a tymczasem Larian opublikował kolejne Community Update. Tym razem skupiono się na kreatorze postaci. https://store.steampowered.com/newshub/app/1086940/view/2868188053546850136 Cytat In EA you’ll have 6 Classes to choose from - Cleric, Fighter, Ranger, Rogue, Warlock and Wizard - each with at least two subclasses to choose from. If you’re unfamiliar with D&D, some classes unlock their subclass early at Level 1 - like the Cleric - while others gain their subclass choice by Level 3. Cytat Launched into Early Access is a total of 150 heads to pick from, across the 16 races & subcraces. 5 Cytuj
Bartolinsky 1 801 Opublikowano 2 października 2020 Opublikowano 2 października 2020 (edytowane) Była w ogóle mowa czy wrzucą w przyszłości subclassy z dodatkowych podręczników? Jeśli tak to trochę jaranko. EA w ogóle mnie nie interesuję, więc czekam na pełniaka, ale jeśli jest szansa na zawartość z takiego Xanathar'a to byłoby super i bym poczekał z zagraniem. Hexblade <3 EDIT: Znalazłem coś z któregoś AMA Cytat There have been hints of other 5e sources being implemented into the game. Are you going to include material from Mordenkainen’s Tome of Foes, Xanathar’s Guide to Everything, and/or other player materials outside of the core material of the 5e Player’s Handbook? Additionally, at full release, will all content of the PHB be represented (notably, (sub)classes and (sub)races)? HB/MM/DMG are the base we are starting from but we are taking material from other books too. Czyli jest szansa, że może sporo rzeczy z dodatkowych książek będzie już w pełniaku. Nie zdziwiłbym się jeśli potem wyjdą subclassy w postaci płatnego DLC. Edytowane 2 października 2020 przez Bartolinsky Cytuj
Snake_Plissken 943 Opublikowano 3 października 2020 Opublikowano 3 października 2020 (edytowane) 15 godzin temu, Bigby napisał: Early Access już za 4 dni, a tymczasem Larian opublikował kolejne Community Update. Tym razem skupiono się na kreatorze postaci. https://store.steampowered.com/newshub/app/1086940/view/2868188053546850136 Przynajmniej można ładne buźki robić, nie to co w grach Bioware. Ależ mnie kusi ten early access. Edytowane 3 października 2020 przez Snake_Plissken 1 Cytuj
Ukukuki 7 101 Opublikowano 3 października 2020 Opublikowano 3 października 2020 Ja też chyba kupię, dobrze to wygląda i wcale udostępniony fragment nie będzie krótki. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 3 października 2020 Opublikowano 3 października 2020 25 godzin zabawy x 6 klas Cytuj
ornit 2 993 Opublikowano 3 października 2020 Opublikowano 3 października 2020 Zrobię sobie murzyna geja. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 5 października 2020 Opublikowano 5 października 2020 (edytowane) Wygląda niesamowicie. edit: Edytowane 5 października 2020 przez Bigby Cytuj
Ukukuki 7 101 Opublikowano 5 października 2020 Opublikowano 5 października 2020 Scenki wyglądają świetnie ale zrzut z pola walki wygląda jak Divinity od którego się odbiłem. To już jutro i chyba się jednak skuszę. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 6 października 2020 Opublikowano 6 października 2020 (edytowane) Można już kupować na Steamie. edit: 60 GB do pobrania. Edytowane 6 października 2020 przez Bigby 1 Cytuj
Ukukuki 7 101 Opublikowano 6 października 2020 Opublikowano 6 października 2020 @Bigby Napisz jak wrażenia. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 6 października 2020 Opublikowano 6 października 2020 (edytowane) Z moim internetem jeszcze 4 godziny pobierania. Jutro wieczorem coś skrobnę. edit: Edytowane 6 października 2020 przez Bigby Cytuj
standby 1 725 Opublikowano 7 października 2020 Opublikowano 7 października 2020 Dajcie znać jak gierka! ja tylko dysponuje ps4 niestety:-( Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 7 października 2020 Opublikowano 7 października 2020 @Bigbydawaj znać czy warto bo cholera kusi ale nie lubię EA i tego że sejwy nie przejdą do fulla. Cytuj
selene 3 368 Opublikowano 7 października 2020 Opublikowano 7 października 2020 No i gdzie jakieś komentarze? Nikt się nie skusił? Cytuj
Il Brutto 1 628 Opublikowano 7 października 2020 Opublikowano 7 października 2020 Co to za miasto? Athkatla? Sa jakies lokacje z poprzednich czesci? Cytuj
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Bigby 4 743 Opublikowano 7 października 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 7 października 2020 (edytowane) Tak naprawdę pograłem zaledwie 2.5 godziny, z czego większość czasu w tutorialu dziejącym się na statku mindflayerów. W kreatorze postaci też chwilę posiedziałem. Pierwsze wrażenia są takie, że jest tu rzeczywiście całkiem sporo naleciałości z serii Divinity, poczynając od artstyle'u, poprzez różnego rodzaju ikonki i dźwięki, kończąc na walce z użyciem elementów otoczenia, podpalaniem przeciwników czy podłoża itd. Mi to akurat nie przeszkadza, bo DOS2 to jeden z moich ulubionych erpegów, ale fanatycy starych Baldurów mogą kręcić nosem. Poza tym, w tej kwestii jeszcze pewnie wiele się zmieni do premiery pełnej wersji. Ale zaczynając od początku. Można wybrać pomiędzy kilkoma rasami, jak Elf, Pół-Elf, Człowiek, Krasnolud czy Diaboł. Niektóre dzielą się na dodatkowe podrasy (elf leśny, krasnolud złoty lub tarczowy itd.) Do tego mamy pochodzenie, które determinuje naszą biegłość w danej dziedzinie, np. wiedza tajemna, religia, przetrwanie. Jeśli chodzi o wygląd, to jest kilka presetów - niestety nie można dowolnie zmieniać poszczególnych parametrów twarzy, nie licząc tatuaży, brody, włosów czy koloru skóry. Potem przychodzi czas na klasę postaci, a tutaj do wyboru - kleryk, wojownik, łowca, łotrzyk, czarownik, mag. Osobiście postawiłem na sprawdzonego, może nieco oklepanego, ale przynajmniej prostego w obsłudze wojaka, choć pierwsze uruchomienie gry zakończyło się stworzeniem kleryka Szumowskiego. Na koniec pozostaje przydzielenie umiejętności podstawowych i tych z biegłością oraz punktów cech. Jak ktoś nie chce się w to bawić to można postawić na zalecane przez grę. Jak widać, celowałem w coś geraltopodobnego. Co do samej rozgrywki, to od razu czułem się jak w domu. Setki godzin z serią Divinity Original Sin zrobiły swoje. Wszystko jest tutaj intuicyjne, przyjemne dla oka i dobrze wytłumaczone. Nie musiałem się nawet zbytnio zagłębiać w komunikaty z samouczka. Do tej pory stoczyłem jakieś 3-4 walki z prostymi przeciwnikami, więc ciężko mi się wypowiedzieć na ten temat jakoś szczegółowo, ale podoba mi się mnogość opcji. Zanurzenie oręża w ogniu żeby zadawać dodatkowe obrażenia, rzucanie przedmiotami (butami, butelkami itd.) gdy brakuje punktów akcji na normalny atak, spychanie przeciwników, skok dzięki któremu możemy szybko zyskać przewagę lub uciec przed atakiem sytuacyjnym, do tego standardowo czary, zwoje i pomniejsze sztuczki magiczne. No jest czym się bawić. Sam system zasad piątej edycji DnD zdaje się być wiernie przełożony, ale tę kwestię zostawiam większym ekspertom. Fajne jest też to, że praktycznie na każdym kroku mamy rzut kostką determinujący sukces lub porażkę danej akcji. Idziemy, włącza się percepcja - sukces, właśnie coś zauważyliśmy i możemy podnieść. Przed nami trzy dziwne przyciski - z odrobiną szczęścia i posiadając odpowiedni skill dowiemy się co powoduje naciśnięcie któregoś z nich...lub nie i wtedy możemy się nieźle zdziwić wciskając je losowo. To samo w dialogach. Dodatkowo pojawiają się opcje rozmowy związane z konkretną rasą, klasą czy posiadaną umiejętnością. Już kilka razy mogłem wspomnieć o czymś co dotyczyło wybranej przeze mnie rasy Drow albo spróbować skill checka z percepcji lub np. zręczności, otwierając przez to nową kwestię dialogową czy inną opcję rozwiązania sytuacji. Kolejnym plusem jest muzyka, szczególnie ta rozbrzmiewająca w trakcie potyczek. Ale tego się spodziewałem. Graficznie, co widać na screenach jest świetnie. Największe wrażenie robią zbliżenia w trakcie rozmów, chociaż otoczenie też jest niczego sobie. Ogólnie przynajmniej oczko wyżej niż w DOS2. Na wydajność gry też nie narzekam. Wszystko na Ultra i działa bez zająknięcia. Jedynie wczytywanie mogłoby być szybsze, chociaż na szczęście nie jest to poziom Wasteland 3. Gram na Ryzenie 3600 i RTX 2060 Super, ale czytałem że ludzie ze starymi GTXami 970 również nie narzekają na płynność. Do premiery może być tylko lepiej. Z minusów to wiadomo - wszelkiego rodzaju bugi typu doczytujące się gdzieniegdzie tekstury, postaci które potrafią lewitować albo którym na chwilę potrafi wyrosnąć druga głowa. Cutscenki i animacje też nie są finalne, przez co momentami może to wyglądać nieco komicznie. Ponadto, niektóre teksty, książki i komunikaty nie są przetłumaczone na polski. Nie ma co ukrywać, także rzeczy jak na Early Access są nieuniknione. Na szczęście nie spotkałem się jeszcze z niczym, co by uniemożliwiło dalszą rozgrywkę. Zobaczymy co będzie po kolejnych 15-20 godzinach. Czy warto? Jak ktoś czekał na Baldura tak mocno jak ja to myślę że można spróbować. Ktoś może powiedzieć - 200 zł za bycie beta testerem; dla mnie to zwykły pre-order, tyle że z opcją wcześniejszego pogrania. Poza tym zawsze jest 2-godzinne okienko na zwrot gry na Steamie. Edytowane 7 października 2020 przez Bigby 8 2 4 Cytuj
Ukukuki 7 101 Opublikowano 7 października 2020 Opublikowano 7 października 2020 2 godziny temu, blantman napisał: @Bigbydawaj znać czy warto bo cholera kusi ale nie lubię EA i tego że sejwy nie przejdą do fulla. Serio nie będzie można przenieść stanu gry? Dla mnie to mocny minus. 21 minut temu, Bigby napisał: Pierwsze wrażenia są takie, że jest tu rzeczywiście całkiem sporo naleciałości z serii Divinity, poczynając od artstyle'u, poprzez różnego rodzaju ikonki i dźwięki, kończąc na walce z użyciem elementów otoczenia, podpalaniem przeciwników czy podłoża itd. Szkoda ale tego się spodziewałem, trudno żeby było inaczej. Jak skończę metro to się zastanowię czy nie kupić tego Baldura z tym ,że ja będę raczej celował w zakup na gogu z racji wydłużonego czasu na zwrot. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 7 października 2020 Opublikowano 7 października 2020 Gra jeszcze na tyle się zmieni przez ten minimum rok, czy to pod względem pewnych mechanik, balansu rozgrywki, a i być może niektórych questów, że byłbym zaskoczony gdyby było inaczej jeśli chodzi o kompatybilność save'ów. Cytuj
puszkin 235 Opublikowano 8 października 2020 Opublikowano 8 października 2020 Kurde kusi ale jednak poczekam aż wyjdzie pełnoprawna wersja, a testowanie zostawię innym @Bigby Powiedz mi proszę, czy grałeś w stare Baldury, a jeśli tak, to czy grając w trójkę, czuć, że jest to kolejny Baldur czy bardziej DOS 2.5 ? Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 8 października 2020 Opublikowano 8 października 2020 Grałem. Bardziej DOS3 w lekko baldurowym sosie. Albo Dragon Age Origins w nowym wydaniu. Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 21 października 2020 Opublikowano 21 października 2020 @Bigby i jak skończyłeś ten akt 1? Jak wrażenia z całości? Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 21 października 2020 Opublikowano 21 października 2020 Nie, jeszcze nie. Łącznie zagrałem do tej pory 15 godzin i patrząc po dzienniku i mapie rzeczywiście jest tu jeszcze dodatkowe 10 godzin zawartości za pierwszym podejściem. Ogólnie podtrzymuje zdanie, że jak komuś zależy to można spróbować, a inni niech poczekają. Jest tu sporo fajnych rozwiązań, jeszcze więcej wyborów i cała masa ciekawych interakcji. Niestety wszystko to wymaga jeszcze mocnych szlifów. Bugów też trochę się nałapało, chociaż nic czego by nie rozwiązało wczytanie save'a. Na plus, że Larian wydał już 3 hotfixy i ze dwa większe patche. 1 Cytuj
Ukukuki 7 101 Opublikowano 21 października 2020 Opublikowano 21 października 2020 Mnie powstrzymuje brak możliwości przeniesienia stanu zapisu gry do pełnej wersji. 1 Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 21 października 2020 Opublikowano 21 października 2020 Nie chciałbyś tego przenosić do pełnej wersji, uwierz mi. Zbyt wiele jest tu niedokończone żeby miało to sens. Nawet w trakcie niektórych dialogów wyświetla się "Cinematic pending", czyli coś miało tam być a jeszcze nie ma. Tak samo spotkałem postać, która ewidentnie będzie jednym z towarzyszy, nawet możemy zrobić dla niej zadanie, ale potem i tak się to urywa. Najśmieszniejsze są jednak wizualne glitche w trakcie dialogów. Kamera wskazująca na podłogę czy ścianę zamiast na postaci, albo te same postaci patrzące do tyłu/góry/na boki zamiast na rozmówce. Wykręcone głowy. Nie jest to na każdym kroku, ale nie wiem czy chcesz takie coś traktować jako swoje jedyne, definitywne podejście do gry - coś, co dokończysz w przyszłym roku. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.