Opublikowano 25 listopada 20195 l @mcraczek I jak Ci się podoba nasze Tenchu? Zastosowaliśmy preloader, więc ten hack może akurat nie uruchamiać się na każdym emulatorze (priorytetem, jak zawsze, była prawdziwa konsola). Co sądzisz o importowanym HUD z Tenchu 3, nowym pause menu i poprawionej lawie? Generalnie rzecz biorąc to problemów z resztą być nie powinno, ale goły pcsx jest kiepskim emulatorem. Podejrzewam, że problemy biorą się właśnie stąd (konkretów Ci nie podam bo nie wiem czego dotyczyły modyfikacje BS/KM). Najlepszymi do gier z PSX na tej konsoli są "rdzenie" kx w RetroBoot (czyli w zasadzie w każdym RetroArch, czy to w nowym BleemSyncu czy to AutoBleem). Edytowane 25 listopada 20195 l przez Berion
Opublikowano 25 listopada 20195 l 23 godziny temu, mcraczek napisał: . Niestety na Autobleemie nie działa, ani FF VII PL, FF VIII PL, ani FF IX PL. Mi siódemka PL działa. Mam najnowszy autobleem + wersja z retroarchem. Zawsze też możesz przejść do retroarcha i tam odpalić innymi "rdzenami". Dlatego polecam mieć autobleem + retroarch, największą pakę. Z innej beczki, ostatnio odkryłem buga - mortal kombat na MAME wykrzaczał mi całego autobleema - wystarczyło archiwum zrobić na zip i hula. Ale roboty sporo, ponad 100 gier arcade chcę mieć w jednym urządzeniu + kilka innych sprzętów i widzę że Retroarch dostaje zadyszki.
Opublikowano 25 listopada 20195 l Możesz jeszcze poprawić bloki korekcyjne ECC (polecam antyczny program ECC Regen, wybierz w nim rzecz jasna mode2). Emulator powinien to patchować w locie, ale diabli wiedzą.
Opublikowano 25 listopada 20195 l Godzinę temu, Berion napisał: @mcraczek I jak Ci się podoba nasze Tenchu? Zastosowaliśmy preloader, więc ten hack może akurat nie uruchamiać się na każdym emulatorze (priorytetem, jak zawsze, była prawdziwa konsola). Co sądzisz o importowanym HUD z Tenchu 3, nowym pause menu i poprawionej lawie? Generalnie rzecz biorąc to problemów z resztą być nie powinno, ale goły pcsx jest kiepskim emulatorem. Podejrzewam, że problemy biorą się właśnie stąd (konkretów Ci nie podam bo nie wiem czego dotyczyły modyfikacje BS/KM). Najlepszymi do gier z PSX na tej konsoli są "rdzenie" kx w RetroBoot (czyli w zasadzie w każdym RetroArch, czy to w nowym BleemSyncu czy to AutoBleem). 56 minut temu, grzybiarz napisał: Mi siódemka PL działa. Mam najnowszy autobleem + wersja z retroarchem. Zawsze też możesz przejść do retroarcha i tam odpalić innymi "rdzenami". Dlatego polecam mieć autobleem + retroarch, największą pakę. Z innej beczki, ostatnio odkryłem buga - mortal kombat na MAME wykrzaczał mi całego autobleema - wystarczyło archiwum zrobić na zip i hula. Ale roboty sporo, ponad 100 gier arcade chcę mieć w jednym urządzeniu + kilka innych sprzętów i widzę że Retroarch dostaje zadyszki. U mnie w retroarch mam tylko takie rdzenie jak: km_pcsx_rearmed_neon_libretro, km_pcsx_rearmed_peops_libretro, km_pcsx_rearmed_unai_libretro i km_pcsx1_libretro. Na żadnym z nich wymienione wcześniej fajnale nie działają. Poszukam jakiś innych rdzeni ale w sumie nie wiem póki co gdzie znajdę najbardziej aktualne.
Opublikowano 25 listopada 20195 l nie wgrywałem jakichś innych, tylko z tego: https://github.com/autobleem/AutoBleem/releases Na zwykłym autobleem działają i w retroarch, ale jeszcze sprawdzę.
Opublikowano 25 listopada 20195 l Już pisałem: popraw ECC. Skoro innym działa, a Tobie nie, to znaczy że coś różni te obrazy i ja stawiam na niepoprawione bloki korekcyjne (po patchowaniu nie będą się zgadzać bo patch nie ingeruje w dane poza standardowym blokiem, byłaby to strata miejsca, są zbędne poza płytą i konsolą). A że większość osób woli ściągnąć nie wiadomo jakie i nie wiadomo z czym te obrazy, niż samemu rozumieć jak to działa i dlaczego, to potem takie są efekty. Edytowane 25 listopada 20195 l przez Berion
Opublikowano 25 listopada 20195 l Nic nie pomogły poprawki przy użyciu ECC. Wróciłem z powrotem do Bleemsynca v.1.20 i na nim FF VII działa jak działało, FF IX również, gdzie na Autobleemie nie działało, natomiast FF VIII nie rusza ani pod Bleemsync, ani pod Retroarch przy użyciu rdzenia PCSX ReAMed i dziwi mnie, że nie ma więcej rdzeni ps1 do wyboru. Użyłem idealnej wersji obrazu do nałożenia polskiej łatki. Na epsxe śmiga, aż miło, a tutaj za nic w świecie nie chce ruszyć. Nie mam już cierpliwości do tego dziadostwa.
Opublikowano 25 listopada 20195 l Jeszcze na Twoim miejscu od nowa bym autobleem zainstalował, w najbogatszej wersji, na sformatowanym penie. Jutro Ci upnę CD 1 FFVII PL, to sobie sprawdzisz.
Opublikowano 25 listopada 20195 l W RetroArch musisz ręcznie załadować core, którym chcesz coś uruchomić albo edytować playlistę i tam wpisać ścieżkę bezwzględną do "rdzenia", którego chcesz użyć. AutoBleem w jakiej wersji, w najnowszej czyli 0.7.1? Tak, ta konsola to guano, a homebrew na nią to wielka lipa. Nie została złamana, nikt nie napisał/nie dostosował sterowników, ani nawet nikt nie zoptymalizował emulatora. Wszystko jest w niej do wymiany. Technicznie to wystarczająco mocny sprzęt na dobrą emulację PSX'a...
Opublikowano 25 listopada 20195 l Ale scena się rozwija, jakiś czas temu KMDFManiac, czy jak ten typ się zwie, sklecił programik, który podkręca procka... Ale fakt, o retropie wszędzie głośno: full downloadu, poradników, a tu dostajemy sprzęt w obudowie, 2 pady i wszystko masz zrobić sobie sam:/ Poki co dodałem dziś gry arcade, wcześniej nes, atari2600, dos... sporo pracy, ale zamknę kiedyś w 1 urządzeniu wszystko, w co grałem w ciągu 20 lat
Opublikowano 25 listopada 20195 l W myśl zasady "niech ktoś coś" powiem tak: trzeba się dobrać do firmware i zbadać jak jest ładowany system, aby go wymienić. Wymienić dlatego, że ten Linux jest 32bitowy, a SoC 64bit (to nie tylko kwestia max obsługi RAM, ale dodatkowe instrukcje). Przeorać to bo komu potrzebne są preinstalowane gry? To jest ~14GiB w plecy. Ponadto mnóstwo tam śmieci w stylu ikona joypada Xbox'a. Same partycje są bezsensownie pozakładane i także są straty na tym. Później wypadałoby wykastrować jakiś lekkie DE żeby szurał w tle, zapewniając obsługę grafiki i nie zrzucając tego na twórców homebrew. Emulator też trzeba by zmielić lub napisać nowy dedykowany, z własnym GUI, normalnym bez tych gównianych baz danych (wczoraj wachlowałem się cały wieczór z sql poprawiając błędy w bazach AutoBleema, który po każdym skanowani nanosi z powrotem...). Po takim zabiegu to byłby sprzęt rakieta z normalnym dostępem do pamięci wewnętrznej, bez mordowania się pendrive'ami, OTG, przesyłem via PC i co tam diabeł tylko wymyślił. Ale to oczywiście nigdy nie nastąpi bo nie ma ani takiej kadry, ani idei, ani nawet większego sensu bo byle chiński rupieć na Androidzie wszystko to ma out of the box. Ja się na tym zawiodłem strasznie. Dla niedzielnego użytkownika to jest koszmar (bo a to ta gra nie działa, a to tej trzeba ustawić to, a tamtej tamto etc.), szczególnie RA/RB z minami. Nawet głupie zarządzanie wirtualnymi kartami pamięci to jakiś absurd.
Opublikowano 25 listopada 20195 l Spoiler 48 minut temu, grzybiarz napisał: Jeszcze na Twoim miejscu od nowa bym autobleem zainstalował, w najbogatszej wersji, na sformatowanym penie. Jutro Ci upnę CD 1 FFVII PL, to sobie sprawdzisz. Pół dnia spędziłem na powrocie do Bleemsynca i patchowaniu różnych wersji FF VIII na polskie tłumaczenie. Na pewno do Autoblemma nie wrócę bo miałem jego najnowszą wersję postawioną na czysto i lipa straszna. Teraz przynajmniej działa mi FF7 i FF9, a do szczęscia potrzeba mi tylko części ósmej i takową przyjmę z pocałowaniem ręki. Gdzie w ogóle szukać emulatorów/rdzeni psx'a pod Retroarch'a?
Opublikowano 25 listopada 20195 l W RetroBoot, to projekt zorientowany wyłącznie na RA. Ale z tego co kojarzę to BS i AB po prostu wzięły wszystkie działające i te mniej ;) "rdzenie" włącznie z samym RA, także tego, nom...
Opublikowano 25 listopada 20195 l 11 minut temu, mcraczek napisał: dzie w ogóle szukać emulatorów/rdzeni psx'a pod Retroarch'a https://github.com/autobleem/AutoBleem/releases Ja pobrałem to co ma 444 MB. jeszcze rdzeń DSa, czy komadorka: https://modmyclassic.com
Opublikowano 25 listopada 20195 l A to akurat nie jest rdzeń, tylko program uruchamiający Drastic. No ale skoro AB nie ma w UX odpalacza do Drastic (no można od biedy zastąpić ClassicUI) to taki "rdzeń" do RA jest tutaj chyba najlepszym rozwiązaniem (BS ma to w swojej karuzeli o ile pamiętam).
Opublikowano 26 listopada 20195 l @mcraczek wrzuć http://gracz.2ap.pl/download/ff.zip do folderu GAMES. Nazwę folderu daj dowolną, mi się coś wcisło przypadkiem. Hasło "forumek".
Opublikowano 26 listopada 20195 l "/media/Games/", a nie "/media/GAMES/". Jak nazwę da dowolną, to taką też będzie mieć w bazie danych SQL. Lepiej zrobić od razu porządnie, a jeszcze lepiej... po prostu zastąpić rzekomo "niedziałający" rzekomo działającym obrazem. Edytowane 26 listopada 20195 l przez Berion
Opublikowano 26 listopada 20195 l Dobra Berion, już się tak nie wymądrzaj, bo i mi podnosisz ciśnienie. Ten folder z grami jest w głównym katalogu, a nie w "media".
Opublikowano 26 listopada 20195 l 3 godziny temu, grzybiarz napisał: @mcraczek wrzuć http://gracz.2ap.pl/download/ff.zip do folderu GAMES. Nazwę folderu daj dowolną, mi się coś wcisło przypadkiem. Hasło "forumek". Dziękuję za poświęcony czas i wrzutę, ale tak jak napisałem wcześniej wróciłem do Bleemsynca na którym działa mi w polskiej wersji FF7 i FF9, natomiast problem jest z FF8, które za cholerę się nie włącza ( na retroarch również). Gdybyś posiadał jakimś cudem działające spolszczone FF8 to bardzo proszę link.
Opublikowano 26 listopada 20195 l 48 minut temu, mcraczek napisał: Dziękuję za poświęcony czas i wrzutę, ale tak jak napisałem wcześniej wróciłem do Bleemsynca na którym działa mi w polskiej wersji FF7 i FF9, natomiast problem jest z FF8, które za cholerę się nie włącza ( na retroarch również). Gdybyś posiadał jakimś cudem działające spolszczone FF8 to bardzo proszę link. w sumie nie testowalem chyba na psc, ale dej znac, jak pobierzesz, to skasuję z ftpa: http://gracz.2ap.pl/download/ff8.zip z ósemką był spory problem z zabezpieczeniem antypirackim, może to to. --- skasuję o 16:00, bo potem spadam, więc pobieraj @mcraczek Edytowane 26 listopada 20195 l przez grzybiarz
Opublikowano 26 listopada 20195 l @grzybiarz "/media" to punkt montowania pamięci masowych na USB, na Linuksie w PSC... Kiedy podajesz komuś ścieżkę to podajesz ją zgodnie z nomenklaturą środowiska docelowego. Już slash w drugą stronę powinien zapalić Ci w mózgu lamkę ostrzegawczą... Przykładowo: aktualizacja do PS3 nie znajduje się w "X:\PS3\PS3UPDAT.PUP" jak to było w obstrukcji obsługi na stronie Sony (co za idiota to napisał...) tylko w "dev_usb000/PS3/PS3UPDAT.PUP" lub ewentualnie "<partycja>:\PS3\PS3UPDAT.PUP". Jeśli będziesz używał nieprecyzyjnego języka to będziesz wprowadzał siebie i innych w błąd, cofając się powoli cywilizacyjnie do czasów kiedy język służył do wyrażania prostych emocji. Nie interesuje mnie Twoje ciśnienie, może Cię nawet krew zalać i się tym nie przejmę. @mcraczek Patch (lub patcher) masz na stronie "Balambów" lub GPP, zaś poprawny obraz na który łatę się nakłada poznajesz po sumach kontrolnych MD5, które znajdziesz np. na stronie ReDump. Nie potrzebujesz "spolszczonego FF8" tylko poprawnego dumpu tej gry, z konkretnego regionu pod który owy patch powstał. Wersje PAL FF używają Libcrypt, który nie jest patchowany w locie przez żadne PCSX. Potrzebujesz więc zdjąć zabezpieczenie lub plik z danymi sub-kanałowymi (*.sub, *.sbi lub *.lsd). https://strefapsx.pl/obrazy-plyt-playstation/ Edytowane 26 listopada 20195 l przez Berion
Opublikowano 26 listopada 20195 l 38 minut temu, grzybiarz napisał: w sumie nie testowalem chyba na psc, ale dej znac, jak pobierzesz, to skasuję z ftpa: http://gracz.2ap.pl/download/ff8.zip z ósemką był spory problem z zabezpieczeniem antypirackim, może to to. --- skasuję o 16:00, bo potem spadam, więc pobieraj @mcraczek Pobrałem zabieram się za testy. Edit: Ten obraz nie działa nawet na epsxe na PC. Na Bleemsyncu również nie, zawiesza się już dosłownie na etapie pojawienia się logo PS. Edytowane 26 listopada 20195 l przez mcraczek
Opublikowano 26 listopada 20195 l U mnie działa na PC, na PSC akurat ósemki nie testowałem. Jutro zobaczę.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.