grzybiarz 10 317 Opublikowano 4 stycznia 2020 Opublikowano 4 stycznia 2020 Wziąłem się za emulację SNESa i nie działa mi kilka gierek. Są na playliście, ale mam błąd z odpalaniem "nie można załadować". Nazwa pliku "Beavis and Butthead", playlista wygląda tak: { "path": "/media/roms/Nintendo - Super Nintendo Entertainment System/Beavis and Butthead.sfc", "label": "Beavis and Butthead", "core_path": "/media/retroarch/cores/km_snes9x2018_libretro.so", "core_name": "Nintendo - SNES / Famicom (km_Snes9x 2018)", "crc32": "DETECT", "db_name": "Nintendo - Super Nintendo Entertainment System.lpl" }, To jest całkiem inny błąd, niż przy błędnym rdzeniu. Oczywiście takich gier mam więcej Nie wiem... baza danych wiadomo że nie widzi tych gier, ale po wczytaniu rdzenia i wybraniu gry tręcznie, ta odpala się. Playlistę i tak edytuję, jak w każdym systemie, a tu nie wiem, gdzie leży problem Cytuj
devilbot 3 724 Opublikowano 4 stycznia 2020 Autor Opublikowano 4 stycznia 2020 (edytowane) 28 minut temu, grzybiarz napisał: "core_name": "Nintendo - SNES / Famicom (km_Snes9x 2018)", Zawsze przy snesie używaj w pierwszej kolejności starszych corów mają większą kompatybilność ze słabszymi urządzeniami w tym wypadku PSclassic nowsze są chyba pod lepszy sprzęt. Ja mam z automatu ustawione Snes9x 2002 . Chodzi 99% gier B&B też, właśnie gram. Pozdro edit: o (pipi)a ale crap ten snesowy B&B, myślałem że to ta przygodówka z minigierkami co się pluje na ludzi a to jakieś (pipi) że trzeba uczyć się na pamięć skąd wyskoczy przeciwnik bo inaczej zgon. (pipi) niegrywalne. Edytowane 4 stycznia 2020 przez devilbot Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 4 stycznia 2020 Opublikowano 4 stycznia 2020 Może niegrywalne, ale mam wersję z wbudowanymi cheatami (pewnie CRC się nie zgadza z bazą) i rom trzymam kilka lat. Z siorą się grywało na dwóch - za pomocą klawiatury, która zaczynała piszczeć Kolejnym z takich tytułów jest Biker Mice - Motomyszy z Marsa, również wersja z wbudowanymi cheatami. Się wkur.wię, to zamienię na oryginalne romy, wg. No-Intro. Tyle że i spolszczonych również nie widać. Jest błąd "File could not be loaded from playlist", ale same gry się wczytują po ręcznym odpaleniu. I to mnie najbardziej zastanawia. Próbowałem resetoweać rdzenie i wybierać różne, ale dalej ten sam błąd. W sumie ludzie mają ten błąd tylko ze SNESem, z tego co dziś czytałem. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 4 stycznia 2020 Opublikowano 4 stycznia 2020 (edytowane) Poczytaj o rom-ach headearowanych i nie headerowanych. Być może to jest Twoim problemem. Z tego co wiem to w przypadku SNESa już dawno wszyscy poprzechodzili na bez-nagłówkowe bo w tym przypadku nagłówki są zupełnie zbędne (nie są np. w rom-ach dla NES bo tam jest istotna informacja dotycząca mappera i mirrora kości). To by tłumaczyło dlaczego emulator nie rozpoznaje pliku z grą. Druga koncepcja jest taka, że jest skompresowany algorytmem, którego paker wbudowany w RA nierozumie (sądząc po przykładzie, który wkleiłeś to nie kompresujesz, ale warto o tym wspomnieć i tak). Czyli np. 7z który teoretycznie jest obsługiwany (np. z kompresją LZMA), ale z włączoną opcją "kompresuj pliki współdzielone" (co tyczy się nie tylko plików, ale dużych powtarzalnych bloków w kompresowanym pliku) już nie jest. Jeśli te same gry się odpalają ręcznie, a z playlisty nie to na pewno się gdzieś pomyliłeś edytując ją ręcznie. Formaty playlist są dwa, ten JSONowy (co wkleiłeś) jest bardzo wrażliwy na lipę w składni. Edytowane 4 stycznia 2020 przez Berion 1 Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 4 stycznia 2020 Opublikowano 4 stycznia 2020 { "path": "/media/roms/Nintendo - Super Nintendo Entertainment System/Another World (E) [!].smc", - działa "label": "Another World (Europe)", "core_path": "/media/retroarch/cores/km_snes9x2018_libretro.so", "core_name": "Nintendo - SNES / Famicom (km_Snes9x 2018)", "crc32": "83B40AF2|crc", "db_name": "Nintendo - Super Nintendo Entertainment System.lpl" }, { "path": "/media/roms/Nintendo - Super Nintendo Entertainment System/Beavis and Butthead.sfc", - nie działa "label": "Beavis and Butthead", "core_path": "/media/retroarch/cores/km_snes9x2018_libretro.so", "core_name": "Nintendo - SNES / Famicom (km_Snes9x 2018)", "crc32": "DETECT", "db_name": "Nintendo - Super Nintendo Entertainment System.lpl" }, myślałem, że może problem jest z rozszerzeniem, ale nie. crc32 w poprzednich playlistach, również zostawiałem jako DETECT i działało. 1 Cytuj
devilbot 3 724 Opublikowano 4 stycznia 2020 Autor Opublikowano 4 stycznia 2020 (edytowane) Po co się bawić w te manualne grzebanie w plikach lepiej ściągnąć cały romset SNESa no intro zeskanować i profit. Całość: https://archive.org/download/No-Intro-Collection_2016-01-03_Fixed/Nintendo - Super Nintendo Entertainment System.zip pojedynczo: https://ia600201.us.archive.org/view_archive.php?archive=/7/items/No-Intro-Collection_2016-01-03_Fixed/Nintendo - Super Nintendo Entertainment System.zip Edytowane 4 stycznia 2020 przez devilbot 1 Cytuj
Berion 207 Opublikowano 4 stycznia 2020 Opublikowano 4 stycznia 2020 @grzybiarz O, a to ciekawe. O zabronionych znakach nie pomyślałem choć przypominam sobie, że czytałem kiedyś o obowiązkowym zastępowaniu w playlistach takich znaków podkreślnikiem (czyli np. plik fizycznie dalej nazywa się np. "test !", ale w LPL musi być "test _"). Jak masz za dużo czasu możesz to sprawdzić. ;) @devilbot Tam haków nie będzie... A w bazach danych nie ma sum kontrolnych z poza poprawnych dumpów. Więc po to... Ja nie wiem po co ściągać całe rom sety jak większość gier to syf jest. Czy nie lepiej sobie mieć listę gier dobrych? Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 4 stycznia 2020 Opublikowano 4 stycznia 2020 (edytowane) @Berion to akurat wiedziałem wcześniej, jak robiłem okładki do gier. Naprawdę ta kolekcja życia mnie pochłania, ale jak coś już działa, to niezwykle cieszy z ciekawszych rzeczy podmieniłem ikonki konsol na oryginalne, wyglada to naprawdę super, a możliwość odpalenia gier z PSXa, atari2600, nes, snes, master system, genesis, GB, gbc, gba, jakoś mnie za(pipi)iscie cieszy. Na reddice sporo osób ma problem z playlista, ale tylko ze snesem chyba faktycznie pobiorę z No Intro prawidłowe romy... oby tylko gry po patchowaniu/spolszczeniu działały. No chyba ze jest narzędzie do edycji bazy danych i tam bym dodał te brakujące romy. Edytowane 4 stycznia 2020 przez grzybiarz Cytuj
Berion 207 Opublikowano 4 stycznia 2020 Opublikowano 4 stycznia 2020 (edytowane) Pierwsze co zrobiłem to wyrzuciłem cheaty i sumy, więc nie wiem (są zbędne dla mnie bo wolę te gry bez cheatów, z kolei playlisty robię palcem), ale przypuszczam że to zwykły SQL. Tak jak w AutoBleemie. https://sqlitebrowser.org/ Edytowane 4 stycznia 2020 przez Berion 1 Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 4 stycznia 2020 Opublikowano 4 stycznia 2020 (edytowane) 34 minuty temu, Berion napisał: Ja nie wiem po co ściągać całe rom sety jak większość gier to syf jest. Czy nie lepiej sobie mieć listę gier dobrych? Zebrałem przez lata 75 gier na snesai chciałbym je wszystkie odpalić na psc. Może niektóre crapy, ale nostalgia zawsze zawyża ocenę. Oki, (pipi)y piszę:) Edytowane 4 stycznia 2020 przez grzybiarz Cytuj
Berion 207 Opublikowano 5 stycznia 2020 Opublikowano 5 stycznia 2020 Ale 75 gier to nie jest romset, który zawiera wszystkie zdumpowane, w zamyśle wszystkie tytuły jakie się ukazały na daną platformę. 1 Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 5 stycznia 2020 Opublikowano 5 stycznia 2020 ech no tak... to jest moje top 75 gier, nie napisalem ze romset itp Cytuj
lysy0800 5 Opublikowano 5 stycznia 2020 Opublikowano 5 stycznia 2020 Cześć wszystkim Jestem Łysy0800 i wróciłem do gier retro poprzez ps classic. Proszę o pomoc- mam ps classic, pendrive'a i wgranego bleema. Co robię źle, że z pośród ok. 40 tytułów na penie działają mi może z 10? USB mam podpięte pod tył konsoli (przejściówką, jak na początku tematu). W jakim katalogu mają być obrazy gier? Znalazłem inną informację w tutorialu, a inną gdzieś w necie. Katalogi mam ponumerowane. Może wszystko do jednego wora? Ale którego? Uprzejmie proszę o pomoc. Cytuj
lysy0800 5 Opublikowano 6 stycznia 2020 Opublikowano 6 stycznia 2020 Witam raz jeszcze. Odnalazłem w Tutorialu potrzebne informacje, chodzi o katalog SONY:/transfer. Ja wrzucałem też do /games, bo wszystkich obrazów mi nie widziało. Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 7 stycznia 2020 Opublikowano 7 stycznia 2020 W dniu 4.01.2020 o 14:43, devilbot napisał: Po co się bawić w te manualne grzebanie w plikach lepiej ściągnąć cały romset SNESa no intro zeskanować i profit. właśnie tak sobie pobieram, ale chrono trigger się nie odpala bo jest PL. Wszelkie hacki po prostu się nie odpalają, nawet jak są prawidłowo wpisane w playlistę (jest ten błąd dosć znany i tylko na SNESie). Trza chyba ręcznie odpalać przez Load core/content Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 9 stycznia 2020 Opublikowano 9 stycznia 2020 Dalszy ciąg zabawy na PSC z romami SNES. Głupia sprawa. Nie trzeba ręcznie odpalać gier tych niedziałających z playlisty. Kurła cały reddit pisuje że są problemy z hackami, już myślałem że wszelkie spolszczono czy trainerowane romy będę odpalał ręcznie, a taka głupia pierdoła psuła playlisty. Mianowicie... Rozszerzenie "smc". Skoro SNESowe rdzenie odpalają i pliki smc i sfc, to gdzieś z rozpędu tworząc playlistę szukałem odnośniki do gry.sfc, a kilka gier mam w *.smc. Większość romów mam w sfc i tworząc playlistę z rozpędu wszędzie przypisałem sfc. Póki co działa Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 13 stycznia 2020 Opublikowano 13 stycznia 2020 Znalazłem ciekawą stronkę z ustawieniami/listą kompatybilności dla gierek PSX/PSP/N64: https://psclassic.co.uk A tak swoją drogą, kupiłem kiedyś taki pad - pseudo N64, ale pod USB: https://allegro.pl/oferta/pad-do-pc-jak-nintendo-64-szary-emu-project64-7279185509 Czy da się jakoś nim normalnie grać w gierkach N64? Nie wiem jak ustawić gałkę, czy to jakieś stery trza wgrywać czy co. Cytuj
devilbot 3 724 Opublikowano 13 stycznia 2020 Autor Opublikowano 13 stycznia 2020 3 godziny temu, grzybiarz napisał: A tak swoją drogą, kupiłem kiedyś taki pad - pseudo N64, ale pod USB: https://allegro.pl/oferta/pad-do-pc-jak-nintendo-64-szary-emu-project64-7279185509 Czy da się jakoś nim normalnie grać w gierkach N64? Nie wiem jak ustawić gałkę, czy to jakieś stery trza wgrywać czy co. Chcesz go używać z classiciem? Jak nie działa w retroarchu to nie działa. Działają raczej te oryginalne xboxa, ps3, ps4 albo przejściówki USB->PS2 Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 14 stycznia 2020 Opublikowano 14 stycznia 2020 Tak, chcę padem N64 USB, grać na Classicu w te kilka płynnych gier z N64. W folderze: RetroArch\autoconfig\xinput jest 141 sterowników do padów. Na pewno da się jakoś ustawić gałkę (szykuje się znów grzebanie z PSC:). Cytuj
lysy0800 5 Opublikowano 25 stycznia 2020 Opublikowano 25 stycznia 2020 W dniu 8.06.2019 o 10:09, devilbot napisał: Raz jeszcze witam wszystkich i proszę o odpowiedź: - mam classica, wgranego bleemsynca, adapter OTG - gdy podepnę pendrive'a pod gniazdo pada nr 2, to wszystko śmiga aż miło, ale nie mam wtedy pada nr 2 - mam przejściówkę OTG pod USB, ale Bleem nie załącza się. Bleema mam z pierwszego postu w temacie. Co robię źle? Proszę o pomoc. Cytuj
lysy0800 5 Opublikowano 25 stycznia 2020 Opublikowano 25 stycznia 2020 Słuchajcie, sam sobie odpowiem... trochę wstyd, ale okazało się, że adapter mi się "wytyka" i po prostu trzeba go mocniej docisnąć. PS Dzięki też za hint z padem od PS4, wkońcu może przejdę Abe's Oddysey, bo na padzdie od PSC to jednak udręka... 1 Cytuj
lysy0800 5 Opublikowano 25 stycznia 2020 Opublikowano 25 stycznia 2020 (edytowane) Ale mam kolejne pytanie. Wrzucam gry na pena, koło 40 szt. Gdy chcę zmienić grę, to kasuję w danym folderze grę i okładkę i rzucam nową. Niestety, nie pokazuje mi się ona. Ktoś coś może doradzić? Czy jest też jakaś maksymalna liczba gier? Edytowane 25 stycznia 2020 przez lysy0800 Cytuj
grzybiarz 10 317 Opublikowano 26 stycznia 2020 Opublikowano 26 stycznia 2020 Panie, pobierz autobleema z retroarchem: https://github.com/autobleem/AutoBleem/releases Autobleem działa jakbyś miał fabrycznie nową konsolę z tym że ze swoimi grami, a dodatkowo skanuje i sam okładki wrzuca (są w bazie). A jak coś się nie odpala, to bierzesz retroarcha odpalasz i tam masz kilka emulatorów na dany system - bo nie wiem czy wiesz, ale i gry z Pegasusa, SNESa, GameBoya - normalnie odpalisz na konsolce. Cytuj
lysy0800 5 Opublikowano 26 stycznia 2020 Opublikowano 26 stycznia 2020 Godzinę temu, grzybiarz napisał: Panie, pobierz autobleema z retroarchem: https://github.com/autobleem/AutoBleem/releases Autobleem działa jakbyś miał fabrycznie nową konsolę z tym że ze swoimi grami, a dodatkowo skanuje i sam okładki wrzuca (są w bazie). A jak coś się nie odpala, to bierzesz retroarcha odpalasz i tam masz kilka emulatorów na dany system - bo nie wiem czy wiesz, ale i gry z Pegasusa, SNESa, GameBoya - normalnie odpalisz na konsolce. Dzięki wielkie za info, ściągam Autobleema. Miałem Bleem synca. Kilka gier się nie odpalało i PSC widział 30 z 43 gier na pendrivie. Cytuj
lysy0800 5 Opublikowano 26 stycznia 2020 Opublikowano 26 stycznia 2020 (edytowane) Koledzy , jeszcze jedno pytanie. Mam na usb katalog games, w którym mam powrzucane katalogi o nazwie od "1" do "43". W niektórych katalogach porobiły się katalogi ".pcsx", no i te gry są widoczne z menu konsoli (jeszcze nie sprawdzałem pod autobleemem). W innych katalogach z grami, nie ma takich podkatalogów. Są to gry, których konsolka nie widzi. Proszę o odpowiedzi: 1) czy to kwestia Bleemsynca, a pod Autobleemem będą widoczne wszystkie gry? 2) instalacja i uruchomienie- po prostu wrzucam paczkę z Autobleema na pena, tak, jak to było z Bleemsynciem? 3) myślałem, że to kwestia ilości gier na penie, ale podmiana gier w katalogu nic nie daje. Do tego wgrałem Autobleema zamiast Bleemsynca i przy pierwszym uruchomieniu miałem "failed to verify xxx game" gdzie "xxx" to numer katalogu z grą z pendrive, a na koniec "warning: no games found". Edytowane 26 stycznia 2020 przez lysy0800 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.