Skocz do zawartości

Następna generacja


Następna generacja  

140 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Na początku nadchodzącej generacji mam zamiar zainwestować w:

  2. 2. Co do Cyberpunka 2077 to:

    • biorę na premierę
    • poczekam już na dedykowaną wersję pod next-geny (2021)
    • nie interesuje mnie ten tytuł

Ankieta została zamknięta

  • Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.
  • Ankieta została zamknięta 22.11.2020 o 21:22

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
30 minut temu, Hendrix napisał:

nadal devsi, którzy pracują na obu devkitach mówią, że konsole są najbliższe siebie w historii

Zj6-Ymec1Zmg-kxtPInyiNOO_JQnC4nL81xPMK9i

Te 14 tf devkity z 20gb ram o których pisał @Daddy ?

Przekonamy się jak sytuacja wygląda naprawdę za jakieś 2 lata.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli ktoś twierdzi, że devsi nie wiedzą na jaką konfigurację tworzą, to mam tramwaj do sprzedania (szczególnie, że devkity, jak to devkity - przez proces produkcji przechodzi się przez kilka ich iteracji, przed startem generacji ofc. - startowano na zupełnie innej architekturze niż RDNA 2.0, te obecne są prawie finalne).

Btw.
Nie znam też osób w branży, które do mierzenia mocy używają "teraflopów" - ale to jak w marketingu działa ten termin, jest winą obydwu firm (plus AMD i NVIDII), więc to nie wina fanów, oczywiście.

Btw.2
Z punktu marketingowego, wybranie prezentacji przeznaczonej dla developerów, jako update'u dotyczącej sprzętu, nie było dobrym rozwiązaniem (delikatnie mówiąc), chociaż obecna sytuacja na świecie w sumie nie sprzyja normalnym konferencjom, więc wyemitowanie pokazu przeznaczonego na GDC, pewnie było plastrem na wyrwie po wcześniejszych planach.

Teraz obie firmy stoją przed dużą zagwozdką dotyczącą sposobu reklamy i informowania o produkcie, szczególnie jeśli sytuacja dłużej się utrzyma (a utrzyma prawie na pewno).

Edytowane przez Hendrix
Opublikowano

Bez sensu jest to okresowe przypominanie, że TFLOPs-y w nowych konsolach to nie to samo co TF w PS4/XO i PS5 nie jest pod tym względem gorsze, bo przecież nikt nie porównuje nowych konsol ze starą generacją, tylko nową z nową - w obu nowa technologia i PS5 ma ich po prostu mniej.

Opublikowano
22 minuty temu, krzychu392 napisał:

Bez sensu jest to okresowe przypominanie, że TFLOPs-y w nowych konsolach to nie to samo co TF w PS4/XO i PS5 nie jest pod tym względem gorsze, bo przecież nikt nie porównuje nowych konsol ze starą generacją, tylko nową z nową - w obu nowa technologia i PS5 ma ich po prostu mniej.

 

Wiesz, chodzi wyłącznie o marketing. Sony zrobiło to po prostu bardzo źle. W zasadzie najgorzej jak się dało. Smród po wczorajszym "pokazie" będzie się za nimi ciągnął przez długie miesiące, prawdopodobnie do czasu kolejnej prezentacji i przedstawienia konkretnych gier. Nie wiem czy i wtedy nie unikną komentarzy w stylu: "skoro tak to wygląda na 9TF, to jakby wyglądało na XSX i 12TF" 

 

Sony powinno udowodnić już na starcie, że moc ich konsoli nie ma znaczenia w kontekście jakości gier w przyszłości i w znacznie lepszy sposób wytłumaczyć, o co chodzi z tym dyskiem SSD i dlaczego to taki game-changer. 

Opublikowano

Tylko co ich teraz aktualny smród obchodzi? Premiery konsol są za jakieś osiem miesięcy, hajp na Xboxa jest teraz większy, ale jak chcesz coś sprzedać to hajp chcesz mieć w okolicach premiery, a nie rok wczesniej. Za kilka miesięcy Sunny w końcu rzuci konkretami i hajp sie pojawi, MS nie bedzie miał za bardzo nic nowego do pokazania i miłe wspomnienie, że na poczatku roku dawał bardziej do pieca nic mu raczej nie da. Jasne, fajnie to wygląda teraz z perspektywy graczy, ale to równie dobrze może być dla Mikrosoftu przedwczesny wytrysk.

Opublikowano

no też mi się wydaje że to nie jest żaden "przedwczesny wytrysk" a po prostu konsekwentnie realizowany plan, do którego realizacji przygotowywali się  pewnie od lat. A patrząc na to jak wydają się pewni siebie, jak dobrze wygląda ich komunikacja to chyba wszystko na razie idzie po ich myśli i każdy z elementów układanki wskakuje na swoje miejsce:

 

usługi? Gamepass to świetny abonament

konsola? najlepsza na rynku

teraz czas na nextegnowe gry i mam nadzieje że tu też nie zawiodą

 

to w ogóle absurd jaką zawartość będzie oferować nowy xbox. Kupujesz konsole w dniu premiery płacisz 40zł i od razu dostajesz dostęp do nextgenowych gier + jakieś 200 gier z poprzednich generacji. Koniec z kupowaniem przysłowiowego Knacka za 250 zł.

 

EDIT:

a zapomniałem jeszcze że wiele gier z Xboxa One dostanie darmowy upgrade graficzny do nowej generacji :obama: niech mnie chuy

  • Plusik 4
Opublikowano

czyli podsumujmy 

 

SEX 

3 TF więcej, lepsze CPU, 44% wydajniejszy układ RT, większy dysk, pełna wsteczna kompatybilność z usprawnieniami 

 

PS5

szybsze loadingi 

 

:)

Opublikowano

W 2001 też był mocniejszy. Szkoda jednak, że wsteczna nie jest prawilna jak na PS3, bo chciałbym sobie odpalić np. Otogi1/2, czy Max Payne 3, ale to może na 10-tej generacji ktoś o tym pomyśli.

Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, MatekDM napisał:

 

Sony powinno udowodnić już na starcie, że moc ich konsoli nie ma znaczenia w kontekście jakości gier w przyszłości i w znacznie lepszy sposób wytłumaczyć, o co chodzi z tym dyskiem SSD i dlaczego to taki game-changer. 

Przecież o SSD było morze info. To, że teraz się bagatelizuje różnicę w dyskach czy fakt że sony pozwoli na 3rd party rozszerzenie, nie znaczy że to nie ma znaczenia.

Sposób prezentacji - macie co chcieliście, cyferki...

Edit - no i nie da się udowodnić, że moc nie ma znaczenia, bo ma znaczenie, jak najbardziej.

46 minut temu, SlimShady napisał:

 Szkoda jednak, że wsteczna nie jest prawilna jak na PS3.

W punkt, kolego. Też mnie to niepokoi.

Edytowane przez aph
Opublikowano (edytowane)

poważnie nie wiem jak można być być zaniepokojonym wsteczną kompatybilnością w nowym Xboxie

Edytowane przez ASX
Opublikowano
10 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Przecież wsteczna na PS3 obsługiwała tylko płyty z PSXa, w dodatku bez żadnego wygładzania obrazu przez co piksele kaleczyły oczy. :gayos:

Jeden model miał w środku bebechy z PS2 i odpalał normalnie gierki z niej. Potem łatka softowa usunęła tę funkcję, bo przecież bez przesady tak grać w starsze gierki i nie zabulić za taki ficzer.

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Przecież wsteczna na PS3 obsługiwała tylko płyty z psx

Tak naprawdę każdy PS ma pełną wsteczna, hakierzy odblokowali.

 

9 minut temu, ASX napisał:

poważnie nie wiem jak można być być zaniepokojonym wsteczną kompatybilnością w nowym Xboxie

Mówię o ps5.

Edit - odnośnie różnicy mocy XSX i PS5, nie przesadzajmy w drugą stronę.  16 CUs ma znaczenie. No ale i tak najważniejszy jest fakt, że obie konsole to zen2/rdna2, ssd i hw RT, jeszcze rok temu byśmy przyjęli taki specs z pocalowaniem dłoni.

Teraz 399 na premiere daj boże, i jazda.

Edytowane przez aph
Opublikowano (edytowane)

Chyba farmazonem jest ten soft, który blokuje odpalanie gier. Prędzej bebechy PS3 usunęli, które było odpowiedzialne za odpalanie wstecznej psx i ps2.

Edytowane przez Faka
Opublikowano
5 minut temu, Faka napisał:

Chyba farmazonem jest ten soft, który blokuje odpalanie gier. Prędzej bebechy PS3 usunęli, które było odpowiedzialne za odpalanie wstecznej psx i ps2.

Też tak stawiam, potem po prostu emulacja wjechała i ludzie myślą, że ktos im coś tylko zablokował.

Opublikowano (edytowane)

No jak ty to sobie wyobrażasz, kupiłeś PS3 w dniu premiery, która miała ficzery w postaci odpalania PSX i PS2 było takim piedolcem, że znikła w oka mgnieniu. Na dodatek jeszcze to były grube hajsy jak na tamte czasy i żeby to softem usunęli możliwość odpalenia gier to prędzej by spalili siedzibę Sony. Ogólnie premierowe PS3 to święty graal w dzisiejszym światku growym.

Edytowane przez Faka
Opublikowano
5 minut temu, MBeniek napisał:

Jak patrzę, że dla niektórych "12 - 10.28 = 3" to mam nieodparte wrażenie, że liczenia to ich uczył bluber. :rotfl:

 

Wiele razy było wałkowane, że 10,28 jest w szczytowym momencie i prawdopodobnie nie będzie takiej mocy przez cały czas. Były też konkretne wyliczenia tych TF, które wskazywały, że wystarczy obniżyć takty GPU o 200 MHz (zamiast 2230, to 2000) żeby zrobiło się 9,2 TFLOPS'a. 

 

Stąd własnie 3TF różnicy, bo XSX ma 12,1. 

Opublikowano
3 minuty temu, MBeniek napisał:

Jak patrzę, że dla niektórych "12 - 10.28 = 3" to mam nieodparte wrażenie, że liczenia to ich uczył bluber. :rotfl:

 

Chodzi o o to, że 10.28 to jest maksymalna wydajność przy pełnym obciążeniu procesora, a dla zachowania poprawnego działania konsola ma operować na 90% wydajności czyli coś w okolicach 9.25 terafanka. XSX za to ma mieć na tyle wydajne chłodzenie, że będzie utrzymywał stałą wydajność 12.15 teraflopsa stąd różnica ok. 2.9.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...