Skocz do zawartości

Następna generacja


Następna generacja  

140 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Na początku nadchodzącej generacji mam zamiar zainwestować w:

  2. 2. Co do Cyberpunka 2077 to:

    • biorę na premierę
    • poczekam już na dedykowaną wersję pod next-geny (2021)
    • nie interesuje mnie ten tytuł

Ankieta została zamknięta

  • Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.
  • Ankieta została zamknięta 22.11.2020 o 21:22

Rekomendowane odpowiedzi

Jak usuwamy Nintendo z równania, to myślę, że te >170mln spokojnie jest do ugrania. M$ zamierza przez jakiś czas wspierać xone swoich grami, a sony jest jeszcze przed poważniejszą obniżką ceny ps4. Dodając do tego kryzys, to myślę, że zejdzie w sumie z kilka(naście?) mln pudełek. I wydaje mi się, że część "corowych" graczy odpłynęła z konsol na pc(mr), skoro m$ już w pełni wspiera tą platformę, a sony też coraz przychylniej patrzy w jej stronę. 

 

W ogóle czy branża przejmuje się tym czysto teoretycznym podziałem generacyjnym? I jak już to switcha trzeba jeszcze wliczać do aktualnej generacji (razem z nieszczęsnym wiiu)? Przynajmniej tak jest na wiki. No chyba, że gdzieś jest lepsze źródło tego podziału per generacja.

 

A sam rynek mobilny chyba nie jest już aż tak lukratywny jakby się mogło wydawać, skoro ostatnio były informacje, że nintendo póki co idzie na wstrzymanie z mobilkami (nie przygotowują już żadnych nowych gierek na ten sprzęt) i zamierzają w pełni skupić się na switchu.

Edytowane przez MBeniek
Odnośnik do komentarza
14 minut temu, MBeniek napisał:

Jak usuwamy Nintendo z równania, to myślę, że te >170mln spokojnie jest do ugrania. M$ zamierza przez jakiś czas wspierać xone swoich grami, a sony jest jeszcze przed poważniejszą obniżką ceny ps4. Dodając do tego kryzys, to myślę, że zejdzie w sumie z kilka(naście?) mln pudełek. I wydaje mi się, że część "corowych" graczy odpłynęła z konsol na pc(mr), skoro m$ już w pełni wspiera tą platformę, a sony też coraz przychylniej patrzy w jej stronę. 

 

W ogóle czy branża przejmuje się tym czysto teoretycznym podziałem generacyjnym? I jak już to switcha trzeba jeszcze wliczać do aktualnej generacji (razem z nieszczęsnym wiiu)? Przynajmniej tak jest na wiki. No chyba, że gdzieś jest lepsze źródło tego podziału per generacja.

 

A sam rynek mobilny chyba nie jest już aż tak lukratywny jakby się mogło wydawać, skoro ostatnio były informacje, że nintendo póki co idzie na wstrzymanie z mobilkami (nie przygotowują już żadnych nowych gierek na ten sprzęt) i zamierzają w pełni skupić się na switchu.


No po prostu kolejność sprzętów, skoro Switch jest następcą WiiU, konsoli z tej generacji, to naturalnie można wliczyć Switcha na poczet kolejnej generacji. Tylko, że no właśnie, to jest świadomy wybór Nintendo: konsolidacja dwóch rynków, wybranie innej drogi, więc nie do końca chodzi o wykluczanie Nintendo. Po prostu analizując rynek Nintendo jest zmienną poza resztą układu (co pasuje i firmie i klientom, jak widać).

Rynek Mobile jest bardzo lukratywny, według większości badań odpowiada zwykle za 50-60% przychodów związanego z grami (i ma nadal tendencje wzrostowe), dla przykładu konsole (wszystkie razem) odpowiadają zwykle gdzieś tak za połowę tej kwoty (ale i tutaj są tendencje wzrostowe - bo jako gracze obecnie wydajemy statystycznie więcej na gry - wiąże się to z demografią naturalnie) - oczywiście często wahania są związane  z konkretnymi tytułami (eksplozja Pokemon Go, Fate/Grand Order, premiera dużych gier etc.).

Z Nintendo to nie do końca tak jest, że rezygnuje z mobilek - po prostu ich obecne plany nie zadowoliły inwestorów (np. slow revenue growth, duża część tytułów zarobiła znacznie mniej niż się spodziewali/bardzo duża konkurencja), więc skupiają swoją produkcję na Switchu, bo to jest ich główne źródło dochodów - dodatkowo ten rynek kontrolują w pełni, w przeciwieństwie do mobile, który jest znacznie bardziej nieprzewidywalny :)  (no i nadal będą zarabiać na mobile, choćby na licencjonowaniu).

Odnośnik do komentarza

Granie na komórkach jest większym rynkiem niż konsole i pc łącznie. Nie da się tego uniknąć, większość osób ma telefon na którym można grać. Konsole czy granie na PC nigdy nie będzie tak popularne. Jednak na rynku komórkowym konkurencja jest ogromna. My to widzimy trochę inaczej, żyjemy w pewnej bańce. 

 

https://www.mobvista.com/en/blog/mobile-gaming-now-bigger-console-pc-gaming-combined-still-growing-always-changing/

 

 

Odnośnik do komentarza
Gość suteq

Ale przecież na obecnej generacji była podwyżka z 60 na 70 dolców. Dlatego cyfrówki kosztują 289, a cenę pudełek ustala tak naprawdę sklep i dlatego ścinają te 10 dolców, żeby mieć sprzedaż. 

Odnośnik do komentarza
Gość lpcl

Nikogo tutaj nie usprawiedliwiam, bo 300 to sporo za gierkę ale ceny gier jakoś tak strasznie nie zmieniały się przez te lata. Jak 25 lat temu na psx gry kosztowały ok. 200 PLN, a zarobki były na poziomie 800 PLN. 

Sam przez długi czas miałem 2 oryginały, które wymieniałem na giełdzie bo kupno nówek było za drogie. 

Edytowane przez lpcl
Odnośnik do komentarza
Cytat

IDG: Other publishers are considering raising game prices for PS5 and Xbox Series X

Cost of development has increased between 200% and 300% while game prices have remained flat

Other game publishers are considering raising the price of games for PS5 and Xbox Series X, says games research firm IDG Consulting.

It follows the news that NBA 2K21 will be priced at $69.99 on the next consoles, $10 more expensive than it is on the current devices.

Speaking with GamesIndustry.biz, IDG President and CEO Yoshio Osaki says that game pricing has remained flat since 2005, whereas TV and movie pricing has increased significantly.

"The last time that next-gen launch software pricing went up was in 2005 and 2006, when it went from $49.99 to $59.99 at the start of the Xbox 360 and PS3 generation," he says.

"During that time, the costs and prices in other affiliated verticals have gone up."

Osaki says that next-gen console game production costs have increased by 200% to 300%, depending on the IP, studio and genre, but the prices have remained at $59.99. Meanwhile, cinema ticket prices have risen 39%, Netflix subscription costs have gone up 100%, and Cable TV packages have risen by 105%.

"Even with the increase to $69.99 for next-gen, that price increase from 2005 to 2020 next-gen is only up 17%, far lower than the other comparisons. While the cost of development and publishing have gone up, and pricing in other entertainment verticals has also gone up substantially, next-gen software pricing has not reflected these increases. $59.99 to $69.99 does not even cover these other cost increases completely, but does move it more in the proper direction."

He continues: "IDG works with all major game publishers, and our channel checks indicate that other publishers are also exploring moving their next-gen pricing up on certain franchises, for the same reasons outlined above.

"Not every game should garner the $69.99 price point on next-gen, but flagship AAAs such as NBA 2K merit this pricing more than others."

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-07-02-idg-other-publishers-are-considering-raising-game-prices-for-ps5-and-xbox-series-x

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...