Skocz do zawartości

Małe smaczki/mechaniki które tarmoszą siusiaka


XM.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trochę to smutne, że niektórzy tu, mylą normalne mechaniki zaimplementowane przez dewelopera z prawdziwymi smaczkami typu nietoperz w bryle lodu w Donkey Kong Country Tropicel Freezy - kumaci skumają o co biega, lub włosy Jaka w Jak i Daxter Renegade lub papierosek w MGS i schodząca mana, odbicie twarzy Samus w hełmie który ma na głowie, zwierciadła w Mario Sunshine, tech demowe pomieszczenie w Silen Hilu pierwszym, rozmywające się tło w pierwszej osadzie, którą odwiedza Squall ze swą nauczycielką. Są to przykłady, które później już trudno znaleźć gdziekolwiek indziej i przy których developer musiał wykazać się mega kreatywnością, wyobraźnią i nie raz wyżyłować sprzęt - na którym gra hulała, do absolutnego maximum.

Mógłbym jeszcze wymienić duża oj dużo więcej przypadków smaczków z prawdziwego zdarzenia, ale na to przyjdzie jeszcze czas.

Natomiast zrozumcie, że łopatologiczne, generyczne mechaniki zawarte w dzisiejszych grach, którymi tu wielu  się podnieca - jak pierwszą masturbacją, to gówno a nie smaczki, są to twory do zobaczenia w co drugiej dzisiejszej gówno super produkcji.

 

  • Haha 2
  • beka z typa 4
  • Minusik 2
Opublikowano (edytowane)

Ja do takich zaliczam, albo bardzo oryginalne pomysły na dany element (hologram w Dead Space, mapka 3D w Metroid Prime), albo szczególiki, bez których gra by się obeszła, jak spływające krople w MP na powyższym filmiku, czy zmiana magazynka w Uncharted, gdy Nathan wisi na skarpie.

 

Tu faktycznie zaciera się granica, co jest smaczkiem, a co powinno być zaimplementowane w grze. Nie wiem, czy do takich można zaliczyć efekty na szybce w MP, które siłą rzeczy powinny być, albo animację obrażeń i umieranie w Killzone 2, która była wybitna, pięknie się patrzyło na przyszłych nieboszczyków. Z tego co pamiętam to devi zastosowali najpierw motion capture (do obrażeń), a gdy opponent stracił całą energię to potraktowali go efektem szmacianej lalki, do dziś robi to wrażenie.

 

Zresztą Killzone 2 to moim zdaniem jeden z cudów technicznych na swoje czasy, tak jak Metroid Prime, dzięki właśnie masie różnorakich efektów, no i oświetlenie robiło mega robotę, gra zasługuje na większy aplauz.

 

 

Edytowane przez zdrowywariat
Opublikowano
9 minut temu, zdrowywariat napisał:

 

Proszę bardzo, dałem w spoiler, bo nie wiem, czy wszyscy są na to gotowi:

 

  Ukryj zawartość

spacer.png

 

no to niezły nietoperzowy smaczek

Opublikowano

Killzone2 zdrowy to wogole jeśli chodzi o detale i animacje umierania wrogów to do dziś jest jakaś abstrakcyjna topka. Niesamowite długo musieli to rzeźbić. Ale ta część to był wyjątek w serii pod tym względem, trójka czy część z PS4 mimo że ładniejsze to już widać, że na innych kwestiach się koncentrowali i pod niektórymi względami dwójka jest niedościgniona.

 

Napisałbym, że mogli by dać remastera ale zaś by pewnie dali samego singla, a to co było najpiękniejsze w dwójce to arcyfajne multi

  • Plusik 3
  • Lubię! 1
Opublikowano

Przecież mogli zrobić tylko zwykłą, przezroczystą bryłę lodu i też by była, ale nie, nie Retro, Retro zamroziło nietoperza, który umarł z uśmiechem na ustach. Tak, to jest smaczek, najpierw gdy go mijałem na beczce to jebnąłem zdziwko, później uśmiechnąłem się pod nosem, a następnie rozwaliłem się o skarpę. Utkwił mi w pamięci nie mniej jak level z tsunami na plaży w Returns i płonąca savanna w Tropical Freeze. Dziękuję Kazio za przypomnienie dla mnie o tym smaczku.

  • Haha 4
Opublikowano
Teraz, drozdu7 napisał:

Przysięgam że o efektach na szybce w Metroid Prime to czytam praktycznie w każdym temacie już xd

Do premiery nowej Zeldy zdrowywariat będzie o niej pisał kilka razy w tygodniu, potem będziemy zalewani postami o zrzucaniu jabłek z drzewa w nowej Zeldzie.

 

Zdrowy wariat to niegroźny użytkownik, widać że jarają go gierki, ale przydałoby się mu trochę umiaru, we wszystkim, w temacie jabłek z Zeldy, szybki z Metroida, covida czy chimeroplastyki.

  • Plusik 1
  • Haha 2
Opublikowano

Oho zdrowy zaś się odpala bo Donkey Kong na tapecie xddd

 

Dobrze że przyjął do wiadomości, która część najlepsza w serii i jest nią Tropical Freeze

  • Plusik 1
Opublikowano

Ja poproszę w kolejnej części Donkey Konga niech Retro zamrozi zdrowego i kazuyoshi, moga być w jednej bryle lodu.

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
  • Dzięki 1
  • Haha 5
  • This 1
Opublikowano

Teraz kumam, coś w stylu ostatniego Ragnaroka, gdzie można znaleźć martwego i zmrożonego

Spoiler

smoka, na którym latał nieznajomy w czwórce

Żaden rozpierdol, mrugnięcie okiem i tyle.

Opublikowano

Retro miało po prostu gotowy model nietoperza więc wrzucili go do lodu na tej zimowej planszy żeby coś się działo w tle, ale dla osób Nintendo to wystarczy i będą dorabiać do tego ideologię o wyjątkowości Nintendo i Retro.

  • Haha 1
Opublikowano

to astro bot mozna podciagnac pod jeden wielki smak, smaczysko. Przeciez ta czesc z dysku ps5 to jest jeden wielki easter egg, a nie kuvva glupi nietoperz randomowy w lodzie od blogoslawionego retro

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...