Shago 3 608 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 Możemy się zgadać na jakiegoś multika w takim razie Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 u mnie tylko singiel nie będę się kompromitował w multi Cytuj
Shago 3 608 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 Akurat w AoE4 to chyba nikt z nas jeszcze nie umie grać, więc co tu do kompromitowania Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 po prostu jestem słaby w RTSy minimalne wymagania są naprawdę niskie, więc Wezyr pewnie dasz radę zagrać i porównanie oprawy na low wygląda jak gra sprzed kilkunastu lat Cytuj
Kaczi 829 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 Czyli odpali na moim 1050ti w całkiem spoko grafice Cytuj
Shago 3 608 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 Ultra siada jak złoto Cytuj
pawelgr5 1 508 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 Jak pogracie to napiszcie jak to sie ma do AOE2. Dwójka to ostatnia w jaką grałem lata temu (+ klon SW Galactic Battlegrounds ale nie siadło tak dobrze) i moze na steam decku popykam jak odsłona dobra. Cytuj
Suavek 4 815 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 5 godzin temu, pawelgr5 napisał: Jak pogracie to napiszcie jak to sie ma do AOE2. Tyle co pograłem w stress test, to myślę, że będziesz się czuł jak w domu. Miałem wrażenie, że gram w swego rodzaju AOE2 w silniku 3D. Cytuj
Shago 3 608 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 (edytowane) Prawdę mówiąc tego 3D najbardziej się obawiam. Moim zdaniem wielką siłą AoE2 jest przejrzystość gry właśnie w 2D. No i ciekaw jestem, czy skróty klawiszowe są podobne do aoe2. Edytowane 25 października 2021 przez Shago Cytuj
Suavek 4 815 Opublikowano 25 października 2021 Opublikowano 25 października 2021 Dla mnie 3D było mało przejrzyste. Za cholerę nie byłem w stanie rozróżnić jednostek, ich ulepszeń itp. A dodam, że grałem "tylko" w FHD. Osoby, które mają wyższe rozdzielczości mogą mieć jeszcze większe trudności, o ile nie mają dobrego wzroku. Skróty klawiszowe są inne zdaje się. Może nie powinienem się wypowiadać w pełni, bo nie wiem, czy w odświeżonym AoE2 też tak było, ale tutaj wszystko jest "upchane" po lewej stronie klawiatury i odpowiada ułożeniu w oknie, a nie np. B - Baraki, F - Farma itd. Nie wiem, na ile można to jakoś zmienić w opcjach. Niemniej jednak grając nie mogłem pozbyć się wrażenia, że wręcz brakuje mi pewnych opcji z AOE2 pod klawiaturą lub w menu. 1 Cytuj
Shago 3 608 Opublikowano 28 października 2021 Opublikowano 28 października 2021 U mnie póki co Singiel jest grany. Skróty działają identycznym schematem, jak w AoE2: DE, więc jest cudnie. W 2560 x 1080p w ustawieniach na max 60fps jak beton. Będzie grane Cytuj
Shago 3 608 Opublikowano 28 października 2021 Opublikowano 28 października 2021 (edytowane) Jednak logika skrótów klawiszowych jest odmienna od tej z AoE2, chociaż z początku wydaje się podobna. Szkoda, że nie można przeskakiwać do np. strzelnicy bezpośrednio (w AoE2 było Ctrl + A), tylko trzeba nacisnąć F1 + i za pomocą Tab znaleźć właściwy budnek, po czym najlepiej od razu oznaczyć jakimś numerkiem. Tak samo dziwne mi się wydaje, że budynki z pierwszej epoki są pod Q, z drugiej pod W itd. Nie powiem, trochę cięzko będzie skakać pomiędzy Aoe2 i AoE4. Póki co jest pozytywnie i fajnie mi się gra, ale jednak AoE2: DE jest znacznie czytelniejsze. Zabieram się za kampanię, zobaczymy jak pójdzie Edytowane 28 października 2021 przez Shago Cytuj
izon 1 005 Opublikowano 30 grudnia 2021 Opublikowano 30 grudnia 2021 Chyba już nie mam serca do tego typu RTSów, co kiedyś. Kampania zaczęła mnie nużyć bardzo szybko. AogE4 jest bardzo bezpieczną, klasyczną strategią, co dla wielu będzie zaletą ale dla mnie ta formuła już się wyczerpała. Oczywiście - mamy cudowne przerywniki filmowe, mamy różne misje/zadania ale wszystko sprowadza się do tego, żeby jak najszybciej się rozbudować i rozwalić bazę przeciwnika. AI jest idiotyczne, jednostki wroga nie trzymają formacji i można tak naprawdę stanąć pod bramami przeciwnika i z jednej strony wyżynać niedobitki, które wyskoczą, a z drugiej strony rozwalać mu budynki itd. Wybitnej strategii w tym nie widzę:) No nic, czekam na Frostpunka 2 bo to ostatni RTS, gdzie naprawdę poczułem jakiś powiew świeżości.. Cytuj
Ukukuki 7 104 Opublikowano 30 grudnia 2021 Autor Opublikowano 30 grudnia 2021 No to trochę kiepsko ,ze nie trzymają formacji, w AOE2DE robią to całkiem dobrze. @izon Jest to zależne od poziomu trudności czy na każdym tak jest? Cytuj
izon 1 005 Opublikowano 30 grudnia 2021 Opublikowano 30 grudnia 2021 Grałem tylko na normalu, jak sprawdzę wyższy poziom trudności to dam znać, chociaż nie wiem czy mi się będzie chciało Cytuj
Suavek 4 815 Opublikowano 30 grudnia 2021 Opublikowano 30 grudnia 2021 Możesz jeszcze StarCrafta 2 spróbować, o ile jeszcze nie grałeś. Z tego co pamiętam, to właśnie prawie żadna misja kampanii nie pozwalała się "bezpiecznie" rozbudować, gdyż cele misji i ewentualne achievementy wywierały sporą presję i poniekąd wymuszały bardziej dynamiczne planowanie. Ale z drugiej strony nie ma co się oszukiwać. Starzejemy się, pewne formuły sprzed lat niekoniecznie będą bawić teraz tak samo, jak dawniej. Aczkolwiek wprzypadku AoE4 mam wrażenie, że trochę za mocno poszli w klasykę. Pisałem już wcześniej, ale na mnie akurat gra również nie zrobiła wrażenia, choć RTSy dawniej kochałem. Mało tego, są tytuły, które nadal mam ochotę zagrać/pograć, jak np. C&C Remastered, ale akurat nowe AOE4 nie jest żadnym priorytetem. Cytuj
UberAdi 2 307 Opublikowano 30 grudnia 2021 Opublikowano 30 grudnia 2021 Grajcie online chłopy, ta gra była robiona pod multi i tam jest cały miód. Kampania to bardziej dla złapania podstaw i obejrzenia fajnie zrealizowanych scenek Cytuj
Ukukuki 7 104 Opublikowano 2 stycznia 2022 Autor Opublikowano 2 stycznia 2022 W dniu 30.12.2021 o 15:43, UberAdi napisał: Grajcie online chłopy, ta gra była robiona pod multi i tam jest cały miód. Kampania to bardziej dla złapania podstaw i obejrzenia fajnie zrealizowanych scenek Tylko w multi w RTSach to nie to samo co w FPSach, po kilkudziesięciu godzinach dopiero nie będziesz kulą u nogi. No trzeba mieć czas, do tego jakbym miał wrócić do grania online w RTSy to raczej poszedł bym jednak w stronę AoE2DE, jest o wiele bardziej skomplikowana co daje więcej radochy z grania. Do tego ciągle jest rozwijana i dostaje nowe nacje. Chyba ,że AoE4 ma sensowny tryb rankingowy? Cytuj
SnoD 2 342 Opublikowano 19 lipca 2022 Opublikowano 19 lipca 2022 (edytowane) Skończyłem pierwszą kampanię Norman i wziąłem się za historię Moskwy. Bardzo podoba mi się formuła kampanii fabularnej odtwarzającej historyczne starcia i połączenie tego z lekcją historii, bardzo fajnie to wyszło. Gram sobie lajtowo na intermediate. Graficznie wszystko wygląda bardzo ładnie i przyjemnie dla oka, jest też bardzo przejrzyście jak na RTSa 3D (co do optymalizacji się nie wypowiem, bo mój piec wciąga to nosem). Jeśli gra będzie wspierana jak remastery jedynki i dwójki, to ja nie mam więcej pytań. Na początku myślałem, że odpalę ze dwa razy i wrócę do kolejnych kampanii z jedynki, a tu pozytywne zaskoczenie, 17h na liczniku i gram dalej. Edytowane 19 lipca 2022 przez SnoD 1 Cytuj
ginn 803 Opublikowano 28 maja 2023 Opublikowano 28 maja 2023 Jest grane w 2023? Warto? W ręce zaraz wpadnie mi lapek z Gtx 1660TI i od razu pomyślałem, żeby wrzucić na tapetę jakiś fajny RTS. W trójeczkę grywałem namiętnie, natomiast dwójka jakoś nigdy mi nie siedziała. Cytuj
Shago 3 608 Opublikowano 28 maja 2023 Opublikowano 28 maja 2023 Bardzo fajny RTS. Problem tylko w tym, że na multiku już jest taki poziom, że łoją niemiłosiernie, a czasu na mastering umiejętności to człowiek nie ma. Pozostaje kampania i singiel z AI, ale jednak szybko się to znudziło. Nie mniej sprawdzić zdecydowanie warto. Cytuj
Moldar 2 273 Opublikowano 28 maja 2023 Opublikowano 28 maja 2023 Oby data premiery na konsolach została ujawniona 11 Czerwca Cytuj
ginn 803 Opublikowano 11 czerwca 2023 Opublikowano 11 czerwca 2023 (edytowane) No pykam sobie i jest fajnie. Bardzo podoba mi się prowadzenie kampanii przez faktyczne potyczki i uzupełnianie tego filmami odnośnie samych starć i ciekawostek (np. Jak działa trebeusz). Trzeci poziom trudności po kilku misjach był taki sobie, więc przeszedłem na ten najtrudniejszy, no i tutaj już jest zabawa, a pokonanie przeciwnika zajmuje dużo więcej czasu (a może po prostu jestem ujowy w RTS'y). Jakieś porady odnośnie najtrudniejszego poziomu? Niemiłosiernie farmię robotników do zbierania zasobów, ale zanim się obejrzę to Stefan najeżdża mi fortecę z trzech stron, mury uj strzela, a ja mam za mało zasobów do obrony. Edytowane 11 czerwca 2023 przez ginn Cytuj
ginn 803 Opublikowano 13 czerwca 2023 Opublikowano 13 czerwca 2023 (edytowane) Poziom jest nierówny, pozostałe misje na luziku pyknąłem na hardzie. Jedyną trudnością było to, że przejście zajęło mi więcej czasu, bo musiałem zorganizować pełną armię, żeby stłamsić przeciwnika. Potwierdza się jednak to, co pisano powyżej - AI jest głupie (na hard też). Nie trzyma formacji, potrafi wjechać pod ostrzał łuczników i czekać aż wszyscy padną. Dosłownie 1-2 razy zdarzyło mi się, że przeciwnik najechał boczną wioskę i utrudnił mi zbieranie surowców. Po za tym na pewniaczku bez straży można budować gospodarkę. Trudność zauważyłem w tym, że wróg ma zwyczajnie więcej i szybciej armii, no i częściej nęka główną siedzibę. Przejście Normanów zajęło mi przeszło 15h, także na trochę starczy singiel. Z perspektywy czasu, jaka kampania była najciekawsza? Edytowane 13 czerwca 2023 przez ginn Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.