Bzduras 12 762 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Bulion, weź idź się zagotować gdzieś indziej, prosimy. 1 6 Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 (edytowane) Dosłownie każda twarz zrobiona na RE Engine jest skanem, od REVII po DMCV, a teraz RE3, bo też będzie na tym silniku. Edit: w zasadzie to nie tylko twarz, z tego co pamiętam w przypadku aktorów skanowane są całe modele, żeby zachować proporcje. Oprócz tego każda defromacja też jest skanowana, czy to zombie czy "ludzie" jak w przypadku rodzinki z REVII. Również każdy element stroju jest skanowany. Edytowane 4 grudnia 2019 przez Hendrix Cytuj
Berion 207 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Skąd taka informacja? Ani silnik RE nie jest odsprzedawany (więc nie wiemy jak wygląda od kuchni), ani Crapcom nigdzie takiej informacji nie podało. 1 Cytuj
Nemesis 1 271 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Faktycznie ciężko to stwierdzić patrząc na realistycznie odwzorowane modele twarzy i sylwetek aktorów Wszędzie doszukujesz się jakiś bzdetnych minusów na siłę. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 (edytowane) Ależ podawało za każdym razem (w creditasach też masz modeli użytych do skanów, jak i aktorów od VA), część kampanii promocyjnej przed RE VII skupiało się na fotogrametrii. Jest masa artykułów o tym, imo ciężko przegapić jak ktoś interesuje się middleware'em i grami Capcomu. Na YT jest making of REVII, gdzie są pokazane niektóre skanowane modele. Przykładowo cytat z Koshi Nakanishiego, jednego z reżyserów REVII: Cytat With our focus on horror we really wanted to have a set place in presents that you emerge in the game that you feel you are actually in that environment, in this house, in this room, and the objects on the table and around the walls feels extremely reality. So, we used that technique, photogametry, or just photo scanning, scanning real objects from multiple angles in order to include them in the game." "We had actors that we make-up to look like the characters and them by scanning their face and their head we can get a level of detail in the game that you simply can't get with manual asset creation. So it really help to spring an extra level atmosphere to the enviroments." źródło: https://www.gamereactor.eu/re-engine-and-the-photorealistic-future-of-capcom/ Edytowane 4 grudnia 2019 przez Hendrix 1 Cytuj
MBeniek 3 260 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 26 minut temu, Hendrix napisał: RE VIII powinien już być w produkcji, Dinozaury? Wolę Onimushę, hehe. Bardziej chodziło mi oto czy coś może wiesz o tym, że remake dino też już jest w przygotowaniu? Cytuj
Nemesis 1 271 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Po RE3 powinno być właśnie Dino Crisis. Te dwie gry w przeszłości bardzo pomogły sobie nawzajem. Amerykańskie wydanie DC zawierało demo RE3. Cytuj
SlimShady 3 436 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 (edytowane) Fotogrametria nie jest taka super, bo z tego co wiem, to dzięki temu można przenosić, tylko rzeczy, które istnieją w rzeczywistości, a więc nie do każdej gry się nada(jak wykonać model dinusia w tej technologii?). Ciekawa jest też sprawa interaktywności, czy takie obiekty nie są przyspawane na stałe, jak to było w Zaginięciu Chmielarza. Edytowane 4 grudnia 2019 przez SlimShady Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 (edytowane) @MBeniek Nie jestem i nigdy nie byłem "insiderem" (wielu zachodnich wręcz nie cierpię), owszem mam znajomych w branży, ale po pierwsze w PL i na zachód od nas, nie na wschód (ale słyszałem fajną historię o tym jak developer KH3, a wcześniej FFXIV, przyjechał do Polski, bo dostał depresji i tutaj chilluje się robiąc mniejsze gierki :V). Staram się też nie paplać nic, co nie może być wyłowione z innych źródeł (wiecie, N.D.A zaczynają się zwykle od cyferki i pięciu zer po niej, nigdy nie narażę siebie, albo bliskiej osoby, na złamanie takiej klauzuli). A odpowiadając na pytanie: nie wiem, jeśli jest, to żadne wiarygodne osoby z wglądem do planów Capcomu nie pisały o tym (w przeciwieństwie do RE VIII). Edit:@SlimShady To akurat takie ciężkie nie jest, wykonujesz model w małej skali i skanujesz go. Problemem fotogrametrii jest to, że skanowany obiekt musi zostać wpierw wykonany, ale plusy przewyższają minusy - zaoszczędzony czas najbardziej. Edytowane 4 grudnia 2019 przez Hendrix 5 Cytuj
Whisker 1 454 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Po RE3 czekam na Veronice! Ależ to byłby strzał w 10 a Nemesisa obstawiam na święta następne albo okolice Listopada jeszcze przed premierą PS5 1 Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Na PSN preordery zwykle wchodzą jak jest sporo poniżej roku do premiery, więc obstawiam premierę przed końcem wakacji. To też jest finalny moment żeby nie zgubić się w gąszczu wydatków na nowe konsole i combo Fify/CoD. Cytuj
Nemesis 1 271 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 W sumie dobrze, że nią każą nam czekać kolejnych kilku lat na RE3. Inaczej może wyglądać sytuacja z RE8. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Nemesis napisał: Faktycznie ciężko to stwierdzić patrząc na realistycznie odwzorowane modele twarzy i sylwetek aktorów Wszędzie doszukujesz się jakiś bzdetnych minusów na siłę. Biorąc pod uwagę fakt, że realistycznie odwzorowane modele twarzy nie korelują z użyciem bądź nie fotogrametrii, to w istocie, ciężko... Akurat to Ty doszukujesz się mojego doszukiwania. Szpetny ryj Jill i konkurujący z nią Nemesis, to jak dla mnie minus, którego się doszukałem (i nie tylko ja). Ale co to ma wspólnego z fotogrametrią to już nie wiem (ani to minus, ani plus >> ciekawostka), rozmawiam na temat technologii i nawet nie nie z Tobą, to czemu się wcinasz? Ale ja wiem czemu - bo ktoś śmiał śmieć obrazić Twoją lubą giereczkę, a do tego to ten narzekacz-krytykant bulion - to już nie mogłeś wytrzymać, puściły zwieracze i guano się rozlało - czyż nie tak właśnie było? Polecam mniej emocji... @Hendrix Creditsów nie oglądam, ale widocznie w making of-ach mi umknęło. Dzięki. Tekstury i mapy same się nie zrobią, te artyści i tak muszą robić od zera. Nie wiem na ile oszczędza się czas przy modelowaniu, może w tym tkwi ta zaleta, pytanie tylko czy redukcja do low poly nie pochłania tyle samo czasu... No ale na tym się nie znam, skoro stosują to musi być tańsze. Edytowane 4 grudnia 2019 przez Berion Cytuj
Josh 4 808 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 (edytowane) 17 godzin temu, Najtmer napisał: ale jak srednio, zupelnie tego nie rozumiem. Brzydki byl ulepszonym mutantem o rozwinietej inteligencji. jakby no ja nie poddaje watpliwosciom wszelka bioinzyniere majaca miejsce, to i nie rozumiem dlaczego jakies takie przemyslowo wygladajace implanty mialyby byc rownie kuriozalne co rzeczy ktore dodales w akcie ironii. nie wiem gdzie masz z tym problem, ze niby czym on powinien byc? do chooya pana, to jest tylko kawalek jakiejs butli, pewnie potrzymujaca jego procesy zyciowe, ludzie w dzisiejszych czasach sa sklejenie z wiekszymi aparaturami a dla ciebie mutant z kawalkiem plastiku jest juz czyms "odbiegajacym od pierwowzoru"? no ja nie bardzo lapie dlaczego myslisz tak zerojedynkowo i podkladasz takie watpliwosci i taka niechec w japonska mysl. jakby no rozumiem ze bedac kompetnym debilem ktory nie ma zadnej wiedzy na dany temat to mozna to spie.rdolic, ale oni nie odkrywaja tutaj drugiego kola, po prostu dokrecaja srubki w nowoczesnym podejsciu do konceptu potwora. jest szkaradnie, jest makabrycznie, jest element chorej technologii ktora splodzila cala serie, wiec skad te nieco infantylne tupanie noga? design wraca do korzeni, jest autentyczny, a ma do tego sznyt japonski, to zle? nie wszystko musi byc zaprojektowane jak w call of duty. grunt ze nie ma tu miejsca na smieszkowanie 'la Devil May Cry i jest bardzo si. generalnie rzecz ujmujac w tej grze moze lezec wiele rzeczy na wielu plaszczyznach, ale zoltki potrafia projektowac potwory. remake'i narzucaja kryteria realizmu, i moim zdaniem poki co sobie dobrze radza. martwilbym sie bardziej o to czy naprawia fakapy drugiego rimejku. ? Nemesis już tyle razy został spyerdolony po RE3, że mam pełne prawo mieć obawy o to jak go przedstawią. O to się w tej naszej dyskusji rozchodzi. Ty im wierzysz na słowo, że tego nie schrzanią - ja nie. Póki co nie prezentuje się to najlepiej, ale może w pełnej krasie zrobi lepsze wrażenie. Oby. Cytat swoja droga troche szkoda ze cale info wyplynelo tak bez polotu. pamietacie uczucie jakie towarzyszylo przy ujawnieniu gry na e3? to byl doslownie szok, lezka radosci. VGA jest za jakis tydzien. chyba komus beda musieli sprezentowac sepuku w capcomie. Zgadzam się. Niby wszyscy wiedzieli, że ta gra powstanie, ale większe p*erdolnięcie byłoby, gdyby nagle wypuścili konkretny trailer. Pamiętam, że po pierwszej pokazówce RE2 na E3 siedziałem jak wryty i nie mogłem z siebie wydobyć słowa. 14 godzin temu, Nemesis napisał: Ogólnie być może część z Was nie wie ale RE3 miał być dodatkiem stand-alone z historią umieszczoną między RE1 a RE2. W kilka miesięcy zrobił się z tego sequel przez to, że nowy RE od Kamiyi zaliczył obsuw na PS2, potem wiadomo co z tego za Maria wyszła. Yup, Capcom miało umowę z Sony na trzy numeryczne (czyli pełnoprawne odsłony) Resident Evil na pierwszym playstation. Gdyby nie to, wtedy cyferka "3" należałaby do Code Veronica, bowiem według speców z Capcom to jest bezpośrednia kontynuacja RE2. 4 godziny temu, Hendrix napisał: Edit: w zasadzie to nie tylko twarz, z tego co pamiętam w przypadku aktorów skanowane są całe modele, żeby zachować proporcje. Nie wiem jak pozostałe postacie, ale taki Leon w RE2 remake to "mix" trzech różnych aktorów: jeden użyczył mu głosu, drugi twarzy, a trzeci reszty ciała (bo model któremu skopiowano buźkę jest suchoklatesem i gdyby zeskanowano go w całości, to Kennedy by wyglądał jak patyczak). Edytowane 4 grudnia 2019 przez Josh Cytuj
Bzduras 12 762 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Yup, szpetna ta Jill. Kisnę jak ogórek w beczce. Cytuj
Figaro 8 283 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 2 godziny temu, Berion napisał: Szpetny ryj Jill Jak tu nie kochać tego forumka pełnego konsolomaniaków. 2 Cytuj
Josh 4 808 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Ma jakieś takie chłopięce rysy twarzy. Ale przynajmniej fryzurę jej zostawili po staremu. 2 1 Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Josh napisał: Nie wiem jak pozostałe postacie, ale taki Leon w RE2 remake to "mix" trzech różnych aktorów: jeden użyczył mu głosu, drugi twarzy, a trzeci reszty ciała (bo model któremu skopiowano buźkę jest suchoklatesem i gdyby zeskanowano go w całości, to Kennedy by wyglądał jak patyczak) W przypadku Leona, to wyglądało tak: face: Eduard Badaluta, body/voice/performance: Nick Apostolides Edytowane 4 grudnia 2019 przez Hendrix Cytuj
Josh 4 808 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 A to miałem złe info. Swoją drogą niezłe ciacho ten Eduard Cytuj
MBeniek 3 260 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 W sumie wiedziałem, że ten nowy nemesis kogoś mi przypomina Spoiler 1 3 Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Ciekawe co je na obiad tymi ząbkami. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 @Bzduras To są dwie zupełnie różne twarze... Jeśli ta modelka rzeczywiście była protoplastą growej, to nie wiem jakim cudem taki szajs mógł zostać zaakceptowany. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 5 grudnia 2019 Opublikowano 5 grudnia 2019 Prawie zawsze jak słyszę o fotogrametrii twarzy w grach to widzę kompletnie innego aktora do wirtualnej twarzy Cytuj
kiseki 791 Opublikowano 5 grudnia 2019 Opublikowano 5 grudnia 2019 Serio, tylko linię szczęki od biedy można uznać za podobną. Nos zupełnie inny, ucho to samo. Chyba, że to rebus typu "znajdź różnicę". Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.