YETI 10 998 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 (edytowane) @Hendrix, ile potrzeba tfl, aby karta odpalala Rt? Twórcy twierdzą, że różnica będzie mała, jeżeli te informacje się potwierdza, to wynika z tego że Xbox będzie miał około 12tfl, gdzie GPU odpowiada za Rt, a PS5 9tfl, gdzie GPU nie zajmuje się Rt, bo będzie od tego oddzielny chip. Czyli około 3tfl na sam Rt? Edytowane 28 grudnia 2019 przez YETI 1 Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 (edytowane) @YETI Nie ma czegoś takiego jak limit, od którego RT jest możliwe :v To po prostu technika renderingu, która w przeciwieństwie do rasteryzacji, wymaga dużo większych nakładów mocy (i uproszczając, daleko innego podejścia do wykorzystania GPU, latencja w komunikowaniu się między CPU/GPU/Ramem potrafi zabić wydajność np.). I nie, nie dodaje się magicznych TF z czysto teoretycznego chipu do RT. Jeśli taki istnieje, to jego funkcją będzie odciążyć GPU w kwestii zadań związanych z RT. Edytowane 28 grudnia 2019 przez Hendrix 3 Cytuj
YETI 10 998 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 Czyli osobny chip nie może być odpowiedzialny w całości za Rt, tylko może jedynie odciążyć GPU w jakimś stopniu. Cytuj
McDrive 3 098 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 Ehhh... Nie róbcie tu drugiego resetera gdzie przez noc nayebali sto stron kłótni na temat informacji z czerwca- lipca kiedy, to AMD przeprowadzało testy właśnie gpu bez rt. To są pytania na, które nikt nie jest w stanie teraz odpowiedzieć: Czy Sony będzie miało również tańszą konsolę jak MS? Czy za RT w PS5 będzie odpowiadał inny układ? Czy liczby podane przy XSX(12tf), są przeliczone jako RDNA czy stary GCN? Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 (edytowane) @McDrive Wątek na reseterze jest okropny, racja - dużo wojenek i podjazdów z obydwu stron (khem, prawie jak w CW, kilka osób z forum by się odnalazło tam), w sumie najciekawiej piszący użytkownicy i tak postują też gdzie indziej, hehe. Zgadzam się też, że jest nadal bardzo dużo pytań bez odpowiedzi, to oczywiste. Większość rzeczy z miningu driverów od AMD, czy rzeczonych rzeczy z Githuba, nie powinna ujrzeć światła dziennego i są to informacje bez odpowiedniego kontekstu, który w pełni poznamy przy evenatch przeznaczonych dla nowej generacji. Co jest faktem na razie?: -dyski SSD, RT od obydwu firm, nowe pady, wygląd XSX, CPU 8c16t oparte o Zen 2, GPU oparte o nową architekturę AMD Co jest prawdopodobne?: -APU związane z XSX ma 56 CU (dev-kit?APU z 60 CU i czterema wyłączonymi z racji yieldów?), słabsza konsola MS o teoretycznej wydajności 4TF. Jakaś forma APU Sony posiada 36 CU, zegary na poziomie 2000Mhz, bandwidth 531 GB/s, co przekłada się na dość małe APU, pewnie też i na wizualną formę konsoli. Co jest nieprawdopodobne? Brak jakiegokolwiek RT od Sony, brak tańszej konsoli od MS, ReRam, HBM, więcej niż 16 GB Ramu. Brzydkie gry ;P Edytowane 28 grudnia 2019 przez Hendrix 2 1 Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 Sony też coś chyba mówiło o słabszej konsoli na chmurze? w środku roku był jeszcze temat kolabo Sony - MS odnośnie chmury 1 Cytuj
ASX 14 662 Opublikowano 28 grudnia 2019 Autor Opublikowano 28 grudnia 2019 14 minut temu, Fanek napisał: Sony też coś chyba mówiło o słabszej konsoli na chmurze? Też? Na razie to nikt, ani Sony ani MS nie wspomniał slowem o takiej możliwości. Nawet plotkowany Lockhart zapowiada się na standardową klasyczną konsole. A umowa Sony i MS dotyczyla tego że Japońska korporacja zdecydowała się na infrastrukture Azure dla Playstation Now( czemu trudno się dziwić bo mówi się że to najlepsza "chmura" na rynku). 1 Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 4 godziny temu, Hendrix napisał: więc trochę jestem zdziwiony znalezionymi informacjami, tym bardziej, że RT jest potwierdzony przez Cernego podrzucisz linka do tego potwierdzenia? thx Cytuj
ASX 14 662 Opublikowano 28 grudnia 2019 Autor Opublikowano 28 grudnia 2019 W artylule na wired Cerny mówił o wsparciu raytracingu w ps5 Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 (edytowane) a ok już mam chociaz z jego slow wynika o ray tracingu dźwięku (pierwsza implementacja byla przez remedy w qb) Cytat “If you wanted to run tests to see if the player can hear certain audio sources or if the enemies can hear the players’ footsteps, ray tracing is useful for that,” Edytowane 28 grudnia 2019 przez kermit Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 6 minut temu, kermit napisał: a ok już mam chociaz z jego slow wynika o ray tracingu dźwięku (pierwsza implementacja byla przez remedy w qb) Były dwa artykuły :v Cytuj
bebbop 282 Opublikowano 28 grudnia 2019 Opublikowano 28 grudnia 2019 48 minut temu, Hendrix napisał: Były dwa artykuły :v Panie Hendrixie, a jakas opinia odnosnie tego :x? https://www.dsogaming.com/news/amd-releases-a-multithreaded-cpu-library-for-deformable-material-physics-femfx/ Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 29 grudnia 2019 Opublikowano 29 grudnia 2019 (edytowane) @bebbop No części developerom pomoże w optymalizacji rzeczy związanych z fizyką, części nie, bo mają własne rozwiązania, w których czują się lepiej (np. ND to mistrzowie zadań z wykorzystaniem multithreadingu, hell, jaki by nie był CELL, to de facto z wyprzedzeniem przetrenował programistów w takich rzeczach jeśli chodzi o gierki). Edytowane 29 grudnia 2019 przez Hendrix 1 Cytuj
bebbop 282 Opublikowano 29 grudnia 2019 Opublikowano 29 grudnia 2019 (edytowane) 18 minut temu, Hendrix napisał: @bebbop No części developerom pomoże w optymalizacji rzeczy związanych z fizyką, części nie, bo mają własne rozwiązania, w których czują się lepiej (np. ND to mistrzowie zadań z wykorzystaniem multithreadingu, hell, jaki by nie był CELL, to de facto z wyprzedzeniem przetrenował programistów w takich rzeczach jeśli chodzi o gierki). Ale ogolnie bedzie to mialo takze zastosowanie przy konsolach, czy raczej zrobiono to z mysla o rynku PC? Edytowane 29 grudnia 2019 przez bebbop Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 29 grudnia 2019 Opublikowano 29 grudnia 2019 Obecnie w zasadzie większość devów korzysta (bo musi) z zadań wielowątkowych, ale nie wszyscy dobrze sobie radzą z optymalizacją - biblioteka wypuszczona od AMD, pomoże każdemu kto chce wykorzystać ją do optymalizacji kodu na CPU i oferuje dużo rozwiązań w kwestii fizyki materiałów, plus ma plugin do najpopularniejszego silnika do gier AAA. Jeśli dev będzie chciał wykorzystać rozwiązania to wykorzysta, niezależnie czy na PC czy na konsolach. Czy jest na tyle dobra, żeby rezygnować z własnych rozwiązań? Pewnie ilu devów, tyle będzie odpowiedzi. 5 Cytuj
ASX 14 662 Opublikowano 1 stycznia 2020 Autor Opublikowano 1 stycznia 2020 (edytowane) Witam w roku nextegenów Może zostawimy na chwile terafanki i pospekulujemy o gierkach? Na ten moment Microsoft ma już zapowiedziane 3 nextgenowe gry: Halo Infinity, Everwild i Hellblade, wiemy że Halo będzie tytułem startowym, data premiery dwóch pozostałych jest nieznana A co z gier które jeszcze nie zostały zapowiedziane? Wiemy że duża część Obsidianu pracuję od dłuższego czsu nad wysokobudżetową grą rpg. Weług Chris Avellone ma to być przypominająca Skyrima, ale nie wiemy co dokładnie miał na myśli. Co dalej? Turn10 od dłuższego czasu pracuje nad przebudowaniem od podstaw Forzy Motorsport, nowa gra jest już grywalna i zapewne zobaczymy zapowiedź w tym roku. Playground od jakiegoś czasu pracuje nad action-rpg, który jeden z rekruterów określił mianem "odpowiedzi Microsoftu na Horizon Zero Dawn" ale nie brałbym jego słow poważnie bo tacy ludzie lubią przesadzać, taką mają prace. Niemal od początku spekuluje sie że może to być reboot Fable, ale poza kilkoma mrugnięciami okiem ludzi z MS o możliwym powrocie serii nie ma na to żadnych dowodów. Projekt w każdym razie wydaje się bardzo odległy bo Playground wciąż kompletuje nowy zespół a do obsadzenia cały czas pozostają ważne stanowiska reżyserskie. W 2020 wg słów Booty'ego dyrektora XGS mamy zobaczyć na czym pracuje nowe studio MS czyli Initiative. Doświadczenie i dorobek szefa studia Darella Gallaghera ktory wcześniej kierował pracami nad rebootem Tomb Raidera z 2013 roku sugeruje że studio może pracować na rebootem innej legendarnej marki czyli Perfect Dark. Dodatkowo Ken Lobb kilka lat temu powiedział takie słowa: "Maybe we'll see another Joanna Dark game with Joanna by 2020. That would be an interesting year to bring her back," Myśle też że w tym roku zobaczymy oficjalne zapowiedzi Microsoft Flight Simulator, Gears Tactics i być może Age of Empires na konsole nowej generacji. Compulsion Games w ostatnim dokumencie o pracach nad We Happy Few wspomniało o tym, że ich następna gra będzie inspirowana Bioshockiem i będzie miała znacznie wiekszy budżet niż We Happy Few. Oferty pracy sugerują trzecioosobową grę action-adventure Unded Labs pracuje nad sequelem State of Decay 3 co chyba nie jest żadną tajemnicą. Wg informacji z wywiadów, mają mieć teraz nareszcie środki by zrealizować w pełni swoją pierwotną oryginalną wizje czyli MMO w świecie zombie o grach od reszty studiów mamy chyba za mało informacji by wyciągać teraz jakieś wnioski. Wiemy że Inexile pracuje oprócz Wasteland 3 nad nową grą rpg, prawdopobnie z ellemantami sieciowymi ale jest to bardzo odległy temat. Nie mamt pojęcia co robi Double Fine Edytowane 1 stycznia 2020 przez ASX 7 Cytuj
funditto 658 Opublikowano 1 stycznia 2020 Opublikowano 1 stycznia 2020 Nie będę zaskoczony, jeśli okaże się, że Double Fine robi Brutal Legend 2. Mam też nadzieję, że któreś studio robi nowego Banjo lub Conkera Co do Perfect Dark to być może zapowiedź pojawi się w 2020, ale ciężko mi uwierzyć w premierę dwóch FPSów Microsoftu w krótkim czasie Cytuj
ASX 14 662 Opublikowano 1 stycznia 2020 Autor Opublikowano 1 stycznia 2020 No nie ma szans na Perfect Dark w 2020, a nawet w 2021. Initiative wciaż się formuje. Myśle też że Perfect Dark nie wróci jako FPS, ten gatunek nie jest tak modny jak w 2000 roku. Teraz na topie są trzecioosobowe gry akcji z cinematic experience i przewiduje że obiorą właśnie taki kierunek Cytuj
Ukukuki 7 017 Opublikowano 1 stycznia 2020 Opublikowano 1 stycznia 2020 Aż mi się przypomniał ten kupsztal na 360. Kupiłem z konsolą Perfect Dark Zero i nie miałem już hajsu na inne gry No ja liczę na jakąś nową markę AAA akcji i strzał jak Halo czy Gears of War a nie nowe odsłony bo nie wychodzi to tak jak bym oczekiwał. Chociaż trzymam kciuki za nowe Halo to wiem ,że może być różnie. Jednak jakby wróciło na poziomie ale bym szarpał. Chociaż piątka nie była zła i mi się nawet podobała to była okrutnie krótka. Po czwórce i tak byłem zadowolony ;d Ja liczę ,że na Xbox Series X będzie możliwość instalacji Windowsa i połączą jakoś sklepy Windowsa z Xboxowym wtedy kupię na 100%. Liczę też na powrót Banjo jak kolega wyżej bo nie było to nawet złe na 360. Kameo 2 też chętnie przygarnę bo mi się to bardzo podobało. 1 Cytuj
ASX 14 662 Opublikowano 1 stycznia 2020 Autor Opublikowano 1 stycznia 2020 Przecież sklepy już są połączone, każda gra którą kupisz na jednym systemie jest dostępna również na drugim. Banjo Kazooie na 360 to (zawsze to powtarzam) dobra gra, zebrała dobre recki, ale gra sprzedala sie fatalnie i została zhejtowana za zbyt duże zmiany przez starych fanów. Dobrze że studio przetrwało tę porażke o mroczne czasy Kinecta. Skończyłem dwukrotnie i chyba przejde sobie w tym roku po raz trzeci Cytuj
devilbot 3 690 Opublikowano 1 stycznia 2020 Opublikowano 1 stycznia 2020 Żebym dzisiaj kupił nowego xboxa to musiałby mieć jakąś excluzywną dobrą grę w którą nie zagram na pececie. Wiecie takie exclusiwy jak ma np Nintendo albo Sony. Prawdziwe takie. 1 Cytuj
ASX 14 662 Opublikowano 1 stycznia 2020 Autor Opublikowano 1 stycznia 2020 Na takie nie ma co liczyć ale myśle że Spencer nie będzie płakał jeśli nie kupisz konsoli i bedziesz grał w te gry na pc 3 Cytuj
Ukukuki 7 017 Opublikowano 1 stycznia 2020 Opublikowano 1 stycznia 2020 16 minut temu, ASX napisał: Przecież sklepy już są połączone, każda gra którą kupisz na jednym systemie jest dostępna również na drugim. No tylko ,że wersja na Xboxa dobrze działa i wygląda oraz ma większą bibliotekę gier i nie jest zawalona syfem. Akurat ,że wydają te gry na PC to spoko sprawa, Windows to też ich system. Cytuj
bebbop 282 Opublikowano 2 stycznia 2020 Opublikowano 2 stycznia 2020 15 godzin temu, devilbot napisał: Żebym dzisiaj kupił nowego xboxa to musiałby mieć jakąś excluzywną dobrą grę w którą nie zagram na pececie. Wiecie takie exclusiwy jak ma np Nintendo albo Sony. Prawdziwe takie. Osobiscie nigdy nie rozumialem tego "argumentu" z PC. Nie kupie konsoli, bo ogram na kompie. Nie wiem, moze ja zyje na jakims wygwizdowie, ale chyba u takich osob tylko za konsole trzeba zaplacic, a piece to za darmo dostaja. Jak ktos ma Switcha, czy PS4 to karty graficzne za 1,5-2 tys dostaja chyba w gratisie, bo ograja exy z Xboxa na PC. Osobiscie jak mam tyle bulic za sama karte to juz wole zakupic kolejna konsole i miec swiety spokoj. Przy zakupie nowej karty garficznej nie ma problemu, natomiast problem pojawia sie, gdy trzeba zakupic kolejna konsole. Nie wiem z czego to wynika. Osobiscie nie gram na PC, mam jakiegos lapka do przegladania neta i tyle. To czy gry wyjda na Xboxa i PC mnie nie interesuje, bo nawet nie patrze w strone PC. Mimo wszystko uwazam, ze to dobrze, iz gry nie ograniczaja sie tylko do jednej platformy i ludzie maja wybor. Moga grac na czym chca, jak chca, kiedy chca itp. 4 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.