blantman 5 780 Opublikowano 18 marca 2020 Opublikowano 18 marca 2020 Nie ważne kiedy ważne że w tym roku. Day one jedyna konsola w tym roku. Muszę tego oleda kupić latem kiedy wychodzą tegoroczne modele? Cytuj
bebbop 282 Opublikowano 18 marca 2020 Opublikowano 18 marca 2020 4 minuty temu, blantman napisał: Nie ważne kiedy ważne że w tym roku. Day one jedyna konsola w tym roku. Muszę tego oleda kupić latem kiedy wychodzą tegoroczne modele? Pewnie koncowka wiosny, jakos w maju/czerwcu. Cytuj
da$io 110 Opublikowano 18 marca 2020 Opublikowano 18 marca 2020 Dobra sprzęt jest ok, teraz pora na ciekawe gry... Cytuj
MatekDM 1 299 Opublikowano 19 marca 2020 Opublikowano 19 marca 2020 Czytam analizy techniczne DF i ten fragment szczególnie mnie zaciekawił: Cytat Dalej było jeszcze lepiej, zwłaszcza dla posiadaczy ekranów HDR. Widzieliśmy Halo 5 w wersji Xbox One X z bardzo dobrym HDR, pomimo tego, że studio 343 Industries nigdy takiego wsparcia nie przygotowało. Inżynier Claude Marais z Microsoftu wyjaśnił nam więc algorytm uczenia maszynowego, który „spojrzał” na świetną implementację HDR w Gears 5 i na tej bazie przygotował automatycznie szerszą paletę barw także dla Halo 5 w kompatybilności wstecznej. Nie jest to też „fałszywe” HDR, bo dane nam było zobaczyć specjalną mapę barw, potwierdzającą jasność każdego elementu na ekranie. - Teoretycznie algorytm można nałożyć na wszystkie gry. Nadal pracujemy nad wrażeniami użytkownika i innymi takimi sprawami, ale demo technologiczne działa - mówi Marais. - Halo 5 ma cztery lata, ale powiedzmy, że cofamy się dalej, 19 czy 20 lat. Na przykład do Fusion Frenzy. Nikt wtedy nie wiedział nic na temat HDR, stosowano 8-bitowe buforowanie. To był kolejny z tych momentów wywołujących opad szczęki. Patrzeliśmy na Fusion Frenzy z pierwszej konsoli Xbox. Gra działała ze standardowym, 16-krotnym podbiciem rozdzielczości dzięki kompatybilności wstecznej, ale także z zauważalnie „prawdziwym” HDR. Ogólny zamysł jest taki, by opcja była po prostu na Xbox Series X dostępna dla wszystkich produkcji, które nie mają własnych trybów HDR. A jak pokazał Marais, całość zadziała w całej rodzinie gier Xbox. Niesamowicie to brzmi - algorytmy same wychwyciły HDR z Gearsów i bez problemów przeniosły go do Halo 5? Albo do 20 letniej gry? Co za science-fiction. To uczenie maszynowe w ogóle brzmi fascynująco: Cytat O uczeniu maszynowym mówiło się już w przeszłości, głównie w związku z architekturą Turing on Nvidii i „inteligentnym” skalowaniu DLSS. RDNA 2 w Series X nie ma odpowiednika rdzeni tensor od „zielonych”, ale Microsoft i AMD wymyślili nowe, efektywne rozwiązanie bazujące na standardowych shaderach. Przy ponad 12 teraflopsach mocy na operacjach FP32, RDNA 2 pozwala zdublować to przy precyzji FP16. Uczenie maszynowe korzysta zazwyczaj ze znacznie mniejszej dokładności, więc shadery RNDA 2 będzie można skalować jeszcze dalej. - Wiedzieliśmy, że wiele algorytmów potrzebuje tylko 4 lub 8-bitowej precyzji przy określaniu znaczenia, a to operacje matematyczne związane z kalkulacją tego znaczenia to główne obciążenie w tych algorytmach - mówi Andrew Goossen. - Dodaliśmy więc specjalne, sprzętowe wsparcie dla tego określonego scenariusza. Rezultat jest taki, że Series X oferuje 49 terapsów w operacjach 8-bitowych oraz 97 terapsów w 4-bitowych. Warto pamiętać, że w obliczeniach tych stosuje się liczby całkowite, więc nie mówimy o teraflopsach. Podsumowując, Series X zapewnia niebywałą inteligencję dla uczenia maszynowego. Kozackie tematy, widać że Microsoft solidnie odrobił prace domową, bo cała ta analiza wywala z butów: https://www.eurogamer.pl/articles/2020-03-17-xbox-series-x-od-srodka-analiza-digital-foundry Cytuj
MaZZeo 14 182 Opublikowano 19 marca 2020 Opublikowano 19 marca 2020 (edytowane) MS od paru tygodnia wyjaśnia i rozstawia po kątach, w zasadzie od neutralnego podejścia jakie mialem na początku tak teraz mam kompletne jaranko nowym sprzętem i biorę to niezależnie od ceny. Jedyne czego teraz brakuje to rzeczywistego pokazu możliwości, bo sorry ale lekkie usprawnienia w Gears 5 mnie nie obchodzą. Ale chyba na to poczekamy do czerwca. Edytowane 19 marca 2020 przez MaZZeo Cytuj
bluber 1 183 Opublikowano 19 marca 2020 Opublikowano 19 marca 2020 Dwa razy większy framerate to lekkie usprawnienie xD Cytuj
MatekDM 1 299 Opublikowano 19 marca 2020 Opublikowano 19 marca 2020 (edytowane) 27 minut temu, MaZZeo napisał: Jedyne czego teraz brakuje to rzeczywistego pokazu możliwości, bo sorry ale lekkie usprawnienia w Gears 5 mnie nie obchodzą. Ale chyba na to poczekamy do czerwca. To nie do końca jest lekkie usprawnienie. Twórcy wypowiadali się, że uruchomili na XSX Gears 5, podbili detale na Ultra z PC, dodali jeszcze trochę bajerów i cyk - gra po 2 tygodniach bez żadnej optymalizacji osiągnęła ponad 100 klatek w jakości wyższej niż na PC - i w 4K. Zrobili to bez wykorzystania nowości z tego GPU. To robi ogromne wrażenie, zważywszy na fakt, że na RTX 2080 Ti, karcie kosztującej 5500 zł, Gears 5 w 4K osiąga średnio 61 klatek. A na XSX będzie mieć 120 klatek w 4K. Dla mnie to bardzo dobry pokaz możliwości konsoli, super też przedstawione - działa na wyobraźnie. Edytowane 19 marca 2020 przez MatekDM Cytuj
Moldar 2 249 Opublikowano 19 marca 2020 Opublikowano 19 marca 2020 Szczerze? Nie widziałem za dużych różnic między tym, a co grałem pół roku temu. Już większe wrażenie zrobił na mnie ray tracing w minecraft. Cytuj
bluber 1 183 Opublikowano 19 marca 2020 Opublikowano 19 marca 2020 No dziwne jakbyś widział 100 fps na obrazku 2 Cytuj
ASX 14 653 Opublikowano 19 marca 2020 Autor Opublikowano 19 marca 2020 (edytowane) rzewczywiście nie widać dużych różnic a wg Coaltion cały ten port powstał w zaledwie 2 tygodnie :obama: Edytowane 19 marca 2020 przez ASX Cytuj
ASX 14 653 Opublikowano 20 marca 2020 Autor Opublikowano 20 marca 2020 jakby ktoś miał jakieś wątpliwości to Xbox potwierdził że na XSX zadziałają wszystkie gry z Xboxa One + kilkaset gier z Xboxa 360 i oryginalnego Xboxa 3 Cytuj
Daddy 4 226 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Zrobienie portu w 2 tyg który leci w 4K na ultra detalach z RT w 100fps robi wrażenie, XSX musi mieć zajebiste narzędzia dla developerów i prostotę w tworzeniu gier. Pełna wsteczna XO + setki gier z Xa i X360 z podbitą rozdzielczością, fpsami i dodanym HDRem? Cytuj
Gość suteq Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 No ta wsteczna z tyloma tytułami robi ogromne wrażenie. Cytuj
Daddy 4 226 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 no mnie robi dodanie hdr'u do starszych gier które sporo zyskają, znowu będę napierdzielał w SSX'a 3 1 Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 mnie ciekawi to jak z girsow ultimate wycisneli 4k z "automatu" czy to bedzie standard przy innych grach jak z tym HDR'em jakies czary mary? nie no zbyt dobrze by było Cytuj
20inchDT 3 361 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Propsy, że chciało im się poprawiać nawet gry z pierwszego Xboxa. Jeżeli dobrze zrozumiałem, to Fusion Frenzy też dostało RT. Cytuj
Daddy 4 226 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 (edytowane) 3 minuty temu, kermit napisał: mnie ciekawi to jak z girsow ultimate wycisneli 4k z "automatu" czy to bedzie standard przy innych grach jak z tym HDR'em jakies czary mary? tempest engine Edytowane 20 marca 2020 przez Daddy Cytuj
mugen 1 955 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 (edytowane) Czym tu sie ekscytować, Fukukuryku już teraz robi takie rzeczy jakąś przejściówką za 200 zł. Edytowane 20 marca 2020 przez mugen 5 Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 20 marca 2020 Opublikowano 20 marca 2020 Przeglądam listę tych starszych gierek i kurde robi mi to robotę. Chyba pora na pierwszego xboxa w moim mieszkaniu. Zeby tylko udało się wykonczyc mieszkanie i przeprowadzic w ludzkim terminie to zaczne odkładac kase na nową zabawkę. Cytuj
ASX 14 653 Opublikowano 20 marca 2020 Autor Opublikowano 20 marca 2020 (edytowane) W temacie Xboxa dużo się mówi ostatnio o jakiś nowych rozwiązaniach w streamowaniu danych Cytat Sampler Feedback Streaming (SFS) – A component of the Xbox Velocity Architecture, SFS is a feature of the Xbox Series X hardware that allows games to load into memory, with fine granularity, only the portions of textures that the GPU needs for a scene, as it needs it. This enables far better memory utilization for textures, which is important given that every 4K texture consumes 8MB of memory. Because it avoids the wastage of loading into memory the portions of textures that are never needed, it is an effective 2x or 3x (or higher) multiplier on both amount of physical memory and SSD performance. ale szczerze mówiąc niewiele z tego rozumiem, @Hendrix wiesz coś na ten temat i możesz przybliżyć temat? Edytowane 20 marca 2020 przez ASX Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.