Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@ASX

No, to po prostu przemodelowane wyszukiwanie/odczytywanie/kompresowanie danych, obydwie firmy za jeden ze swoich głównych celów postawiły sobie wyeliminowanie problemu ze streamingiem danych (już w tej generacji było to uciążliwe, stąd czasami duplikowanie, albo nawet powtarzanie w instalacji 4+ razy tych samych danych), ponieważ nie jest możliwym (z finansowego punktu widzenia) zwiększenie RAM na tyle, aby można było w nim trzymać wszystkie potrzebne assety/informacje dla całego APU. Stąd prace nad własnymi rozwiązaniami - to po prostu rozwiązanie MS, musieli stworzyć nowe API po to, bo obecne rozwiązania z W10 (i wersji konsolowej tegoż) nie są wystarczające.

Jako, że GPU i RAM "współpracują" teraz z szybkim SSD, a nie z HDD, musiały się pojawić nowe rozwiązania, ciężko coś innego na ten temat powiedzieć, bo to rozwiązania, które były potrzebne, jeśli chcieliśmy mieć nową generację, a nie kolejne wersje "PRO" obecnej.

@20inchDT

Nie, nie jestem devem (szczerze powiedziawszy większość znanych mi devów unika forów jak ognia, chociaż znam przypadki devów robiących sobie tablice z co ciekawszymi wyimkami z różnych for :v), lubię branżę plus dobrze orientuję się w technologii, która też jest moim hobby, dla mnie obydwie rzeczy zresztą są organicznie połączone. Jeśli to kogoś interesuje, to nie jest trudno o wiedzę, dużo czytania, rozmawianie z osobami o wiele większej wiedzy niż własna i stawianie pytań wystarczy żeby jako tako się orientować.

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 3
Opublikowano
Cytat

Work in the business. They already are. Optimizing for PS5 is much tougher. From what I have heard it sounds like most multi-platform games may start on the XSX and get ported. The DevKit for the Xbox is supposed to be much better to work and test from.

bp3UpKq.jpg

  • Plusik 3
Opublikowano

Nie wiem po co jest umieszczony w cytacie ten randomowy anonimowy komentarz pod artykułem The Verge, dosłownie każdy pierwszy lepszy fanboy mógł go umieścić (tym bardziej, że samo The Verge jest bliżej MS, więc naturalnie przyciąga takich osobników).

No cóż, w ostatnich dniach ludziom wylewa się CW w ilościach nadmiernych, niektóre osoby wolą wszędzie szukać potwierdzenia, że ich wybrany kawałek plastiku jest lepszym wyborem (tyczy się to wszystkich stron) niż faktycznie się cieszyć, że obie konsole będą dobrymi maszynami.

P.S
Już zaczynam czytać, że jakoby sugerowałem, że PS5 jest mocniejsze od XsX, takim osobom radzę wziąć kurs czytania ze zrozumieniem. XsX jest konsolą mocniejszą, o takiej ewentualności pisałem zresztą od bardzo dawna i nie byłem zaskoczony specyfikacjami obu konsol.

 

  • Plusik 5
Opublikowano

Ja wręcz dodam nawiązując do słów przedpiścy Hendrixa, że Microsoft pod żadnym pozorem NIE MÓGŁ dopuścić do sytuacji, że ich nowy sprzęt na starcie jest po prostu słabszy. Na pewno nie z pozycji rynkowej , w jakiej znajdują się teraz z Xboxem One. Nie mogli i zgodnie z przewidywaniami nie dopuścili. Porażka na tym polu już na starcie spowodowałaby w prostej linii powtórzenie scenariusza z tej generacji. Jeden ważny checkpoint już odhaczyli (mamy mocniejszą konsolę). Teraz pora na GRY.

  • Plusik 1
Opublikowano

@Czezare

Dokładnie, z marketingowego punktu widzenia MS musiał być mocniejszy - tego oczekuje gro ich fanów (na tym forum też to widać), to mają w DNA marki (pierwszy Xbox), nie udało się w tej generacji poszerzyć rynku o ludzi, którzy w gry nie grają, a taki był pierwotny cel MS, na długo przed zmianą warty, więc powrót do tego z czym utożsamiana była marka wcześniej, był priorytetem. Jednocześnie Spencer obiecuje też MS - całkiem rozsądnie - że walka o mainstreamowego klienta rozegra się na płaszczyźnie streamingu (stąd dużo zakupów, streamingiem rządzi kontent i IP).

Jestem pewien, że sam MS nie oczekuje tym razem 200-400 mln sprzedanych konsol (hah, pamiętna wypowiedź Mehdiego z 2013 xDD), będą zadowoleni z pobicia lub nawet utrzymania obecnej liczby sprzedanych konsol, jeśli za tym pójdą też sukcesy na tym drugim polu - streamingowym/usługowym.

  • Plusik 1
Opublikowano
20 minut temu, Czezare napisał:

Ja wręcz dodam nawiązując do słów przedpiścy Hendrixa, że Microsoft pod żadnym pozorem NIE MÓGŁ dopuścić do sytuacji, że ich nowy sprzęt na starcie jest po prostu słabszy. Na pewno nie z pozycji rynkowej , w jakiej znajdują się teraz z Xboxem One. Nie mogli i zgodnie z przewidywaniami nie dopuścili. Porażka na tym polu już na starcie spowodowałaby w prostej linii powtórzenie scenariusza z tej generacji. Jeden ważny checkpoint już odhaczyli (mamy mocniejszą konsolę). Teraz pora na GRY.

Coś w tym jest, 3TF różnicy, lepsze CPU, 40% wydajniejszy układ RT, itd. ale to będzie generacja  :banderas: Teraz czekać do czerwca na nowy gry.

 

 

 

Opublikowano

source.gif

 

4 godziny temu, Hendrix napisał:

Jestem pewien, że sam MS nie oczekuje tym razem 200-400 mln sprzedanych konsol (hah, pamiętna wypowiedź Mehdiego z 2013 xDD), będą zadowoleni z pobicia lub nawet utrzymania obecnej liczby sprzedanych konsol, jeśli za tym pójdą też sukcesy na tym drugim polu - streamingowym/usługowym.

też mi się wydaje że właśnie taki cel mają na następną generacje. Pozycja Sony na rynku konsol jest zbyt silna by dali radę uszczknąć coś o wiele lepszego niż te 40-50 mln konsol w następnej generacji. 

Opublikowano

@ASX

Ostatecznie Xbox zachował większość swoich core'owych fanów z czasów X360, zachowa ich i tym razem (trzeba pamiętać jak wielki wpływ na boom w drugiej fazie życia X360 miał Kinect - ci klienci odpłynęli w stopniu największym). Plus wreszcie nie zostawili rynku PC samemu sobie, brak wizji przepłacili powstaniem Valve i Steama (jestem pewien, że oddaliby cały dział XB, gdyby mogli być w pozycji w jakiej jest Steam), więc muszą mocno nadrabiać.

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, MBeniek napisał:

Czyżby Spencer jednak przekonał się do VR?

To nie tyle Spencer ale ogólnie gracze nie są przekonani do VR. Ludzie po prostu niechętnie grają na Vr i nawet tak dobre gry jak Alyx na razie nic na to nie poradzą

 

 

Edytowane przez ASX
Opublikowano
5 minut temu, ASX napisał:

To nie tylko Spencer ale ogólnie gracze nie są przekonani do VR. Ludzie po prostu niechętnie grają na Vr i nawet tak dobre gry jak Alyx na razie nic na na to nie poradzą

To co załączył Mat to było po 1h od premiery. Na tą chwilę najwięcej było już 42,858. Dla porównania Doom Eternal w przeciągu ostatniej doby najwięcej miał 56,565.

Co do twicha to się nie znam, więc nie wiem czy te ćwierć miliona to dużo czy mało.

 

Dlatego wydaje mi się, że najlepiej jakby m$ wszedł w jakieś partnerstwo z inną firmą, jeśli nie chcą produkować swoich własnych gogli vr. Zawsze to byłaby jakaś dodatkowa konkurencja dla psvr i oculusa, na czym zawsze skorzystają klienci.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...