Daddy 4 226 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 już nawet baseball, golf i knack w argumentach Cytuj
czarek250885 322 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 9 minut temu, Daddy napisał: już nawet baseball, golf i knack w argumentach Knack to nowe IP, wiem że dużo tego i może boleć. A co drugiej gry dla nas to nisza, ale Amerykanie i KKW kochają ten sport. I o to tu chodzi, coś dla każdego się znajdzie, ale phi Sony nie ma gier tylko filmy, xbox ma gry. Cytuj
20inchDT 3 361 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 @Observer Rozmowa jest o first party, a ty wyjeżdzasz z grami od zewnetrznych studiow. Cytuj
bluber 1 183 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 20 minut temu, czarek250885 napisał: Knack to nowe IP, wiem że dużo tego i może boleć. A co drugiej gry dla nas to nisza, ale Amerykanie i KKW kochają ten sport. I o to tu chodzi, coś dla każdego się znajdzie, ale phi Sony nie ma gier tylko filmy, xbox ma gry. Następna cześć MLB to będzie multiplatforma Cytuj
czarek250885 322 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 (edytowane) 28 minut temu, bluber napisał: Następna cześć MLB to będzie multiplatforma Wiem o tym, pisałem na obecną chwilę tu i teraz. Nie pisałem tego wszystkiego by atakować xboxa. Chciałem pokazać ile Sony stworzyło w tej generacji nowych IP i kontynuacji starych gier ekskluzywnych. Musiałbym być ślepym by nie widzieć, że coś się rusza na konkurencyjnej platformie, ale wciąż jest wiele do zrobienia, dodatkowe 3 dobre ekskluzywne pozycje do tego co już mają i będzie ok. Tylko mocne 3 tytuły a nie jakieś średniaki pokroju Crackdown. Czekamy na lipiec i myślę, że dostaniemy odpowiedź, która platforma będzie tą docelową. Na chwilę obecną nie mamy porównania, Sony milczy póki nie wyda swoich ostatnich dużych gier, lub po prostu nic nie ma i woli siedzieć cicho, tego nie wiem, ich marketing był zawsze silny, ale sporo zaszło zmian wielu ludzi odeszło, nie wiemy jak tam jest organizacyjnie. Wróżyć nie lubię, chcę opierać swoją wiedzę na faktach, a te są takie, że ms jest gotowy, ma najmocniejszy sprzęt, ciekawe usługi i mocno stara się o nowych nabywców. Jednakże trzeba wspomnieć, że jest to spowodowane tym, że na obecną generację nie mają już nic do pokazania natomiast konkurencja tak. Muszą coś robić by zająć swoją społeczność i skupić na next genie by nie widzieli że Sony kontynuje wydawanie mocnych tytułów, których u nich brak(w sensie tych gier Sony). Bardzo dobry ruch, wszyscy mówią o konsoli i mniej dociera do świadomości użytkowników. Edytowane 9 maja 2020 przez czarek250885 Cytuj
Observer 10 410 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 51 minut temu, 20inchDT napisał: @Observer Rozmowa jest o first party, a ty wyjeżdzasz z grami od zewnetrznych studiow. No tak, bo Sunset Overdrive to gra first party MS. Weź się doucz co to znaczy first party i potem przejrzyj gry ktore wymienił. Cytuj
ASX 14 662 Opublikowano 9 maja 2020 Autor Opublikowano 9 maja 2020 30 minut temu, Observer napisał: No tak, bo Sunset Overdrive to gra first party MS. Weź się doucz co to znaczy first party i potem przejrzyj gry ktore wymienił. Eee tak, sunset tak samo jak np. Spiderman to gry first party, sfinansowana i wydana przez producentów konsol. Na potwierdzenie: A niektore gry które wymieniłeś jak persona czy street fighter są grami 3rd party, ponieważ zostały wydane przez zewnętrznych wydawców (odpowiednio Atlus i Sega. Następnym razem gdy każesz się komuś douczyć, spróbuj samemu się lepiej doinformowac 3 Cytuj
SlimShady 3 384 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 To jak dostali kasę od Sony, to są niezależni, czy nie? I jeśli sunset jest first party, to czym w takim razie jest second party? Cytuj
Observer 10 410 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 (edytowane) Wrzuca wpis o Spidermanie w odpowiedzi na Sunset Overdrive. MS nie ma praw do IP Sunset Overdrive, więc jaka to gra first party? Second-party developer Second-party developer is a term often used by gaming enthusiasts and media to describe game studios who take development contracts from platform holders and produce games exclusive to that platform.[8] As a balance to not being able to release their game for other platforms, second-party developers are usually offered higher royalty rates than third-party developers.[7] These studios may have exclusive publishing agreements (or other business relationships) with the platform holder, but maintain independence so upon completion or termination of their contracts are able to continue developing games. Examples are Insomniac Games (originally a 2nd party for Sony), Remedy Entertainment (originally a 2nd party for Microsoft) and Game Freak (a 2nd party for Nintendo). Dziękuję, dobranoc. Edytowane 9 maja 2020 przez Observer Cytuj
aph 155 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 Dla mnie największą porażką MS w tej generacji był absolutny brak czegoś w rodzaju VR, niby mieli AR ale ani widu ani slychu, no i spadek znaczenia głównych marek. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 Ależ MS ma "other business relationships" w stosunku do Sunset Overdrive, mimo, że Insomniac jest w posiadaniu praw do IP, to MS ma first right of refusal i bez zgody MS, kontynuacja powstać nie może. Poza tym to termin jest trochę sztucznie wymyślony (przez media/fanów) nie istnieje w relacjach biznesowych. Gry są albo first albo third party i tak, devowie robiący dla wydawcy/platform holdera grę, a nie będący jego jednostką zależną, nadal robią grę first party. Nie wiem też po co te kłótnie o gry, bo chyba tylko po to aby kamuflować wojenki konsolowe. Nigdy nie zrozumiem zarzutu: Sony robi takie same gierki, nawet jeśli celują (jak każdy wydawca, od Capcomu po EA) w konkretny typ klienta, w ich duże IP nie gra się podobnie (jeśli chodzi o systemy zaprojektowane w nich, bo no... gier się nie buduje od "graficzki", tylko od prototypowania rozgrywki), niezależnie od tego jak bardzo ktoś chce je uprościć do konkretnego wzorca (a podobną retorykę można zastosować do wszystkich gier). Zresztą to samo jeśli chodzi o MS - mają konkretny typ klienta, jeśli chodzi o ich największe IP, ale upraszczanie samych gier do jednego wzorca jest bezsensowne (i było bezsensowne zawsze). Zresztą głównym problemem z grami MS była ograniczona inwestycja w nowe IP i brak inwestycji w studia developerskie, patrząc po ruchach MS, oba zarzuty wzięli sobie do serca. No, ale tak jak ze sprzętem, tak i z gierkami, pole do dyskusji jest zaminowane przeciąganiem liny i dogryzaniem sobie dwóch obozów, które z jakichś irracjonalnych względów chcą być od siebie lepsze.¯\_(ツ)_/¯ 5 Cytuj
Observer 10 410 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 25 minut temu, Hendrix napisał: Ależ MS ma "other business relationships" w stosunku do Sunset Overdrive, mimo, że Insomniac jest w posiadaniu praw do IP, to MS ma first right of refusal i bez zgody MS, kontynuacja powstać nie może. Bez zgody Sony też nie, ale nikt tu nie podnosi że Sunset to jest first party IP Sony, chociaż mają do tego IP prawa. Udawanie w 2020 w temacie o Xbox Series X że Sunset to jest first party IP MS na równie z Halo czy Gearsami, kiedy Insomniac należy do Sony, to jest jakieś sztuczne forumowe przedłużanie pindola typowe dla CW, o czym wspomniałem w pierwszym poście. Z resztą posta się zgadzam, więc EOT. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 Ale to nie jest jest sztuczne podbijanie, Sunset Overdrive jest w pełni sfinansowany przez MS, MS ma prawa wydawnicze do niego = jest first party. Tak samo jak Crash Team Racing był tytułem first party w czasach PSX, tak samo w przypadku Crash 1-3 (przez podobne umowy, media wprowadziły termin "second party", żeby jakoś je odróżnić w newsach/artykułach - szczególnie, że w tamtych czasach było dużo przejęć, biznesy się kształtowały, a własność praw zmieniała) - mimo, że późniejsza sytuacja w serii zmieniała się jak w kalejdoskopie Ale tak to offtopc, więc dyskusję pewnie można przenieść do graczpospolitej or smth. 1 Cytuj
Mendrek 571 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 2 godziny temu, ASX napisał: :A niektore gry które wymieniłeś jak persona czy street fighter są grami 3rd party, ponieważ zostały wydane przez zewnętrznych wydawców (odpowiednio Atlus i Sega. Spoiler Co do tematu - wszystko przecież zależy od umowy z 3rd party. Czasami pozwala się zachować prawa do marki, a czasami nie. Nie wiem czy MS wypuściłby Sunseta, bo oni raczej wolą magazynować IP, a potem mogą je dać wyrobnikom 1 Cytuj
Hubert249 4 279 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 3 godziny temu, aph napisał: Dla mnie największą porażką MS w tej generacji był absolutny brak czegoś w rodzaju VR, niby mieli AR ale ani widu ani slychu, no i spadek znaczenia głównych marek. W dupe niech sobie wsadzą te VR 1 Cytuj
Figuś 21 174 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 (edytowane) Edytowane 9 maja 2020 przez Figuś Cytuj
bluber 1 183 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 wszystkie gierki z inside z platformami na które są zapowiedziane i z ficzerami, które zapowiedzieli twórcy, swoją drogą Bright Memory wyglądało naprawdę okazale graficznie, okazuje się, że za grą stoi jeden koleś Cytuj
Gość suteq Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 tvgry zrobiło całkiem niedawno o tej grze materiał więc jak ktoś chce wiedzieć więcej to warto obejrzeć Cytuj
czarek250885 322 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 Godzinę temu, chris85 napisał: W dupe niech sobie wsadzą te VR Powiedz to ponad 4 milionom użytkowników. To nie mój target, ale ktoś jednak z tego korzysta, więc chyba warto. Zawsze masz wybór. Tak się buduję bazę użytkowników, jedni lubią to drudzy tamto. Kto ma bogatszą ofertę wygrywa. Cytuj
MYSZa7 8 920 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 Godzinę temu, bluber napisał: wszystkie gierki z inside z platformami na które są zapowiedziane i z ficzerami, które zapowiedzieli twórcy, swoją drogą Bright Memory wyglądało naprawdę okazale graficznie, okazuje się, że za grą stoi jeden koleś Na reddicie już analiza, że wykorzystał masę gotowych assetów, ale w sumie co z tego? Z gotowych assetów też trzeba umieć zrobić użytek. Cytuj
Mustang 1 744 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 42 minuty temu, czarek250885 napisał: Powiedz to ponad 4 milionom użytkowników. To nie mój target, ale ktoś jednak z tego korzysta, więc chyba warto. Zawsze masz wybór. Tak się buduję bazę użytkowników, jedni lubią to drudzy tamto. Kto ma bogatszą ofertę wygrywa. Wg styczniowych danych 5 milionów PSVR na 105 milionów konsol, to jest ledwo 5%. Mnie tam ostatni przekaz MS bardzo pasuje, nawet jeśli Kinecta mogli w sumie zostawić jako dodatkowe akcesorium do wybranych gierek ruchowych. Zlanie na razie raczkującego VR, pójście w moc, zostawienie w spokoju akumulatorków w padzie - jest dobrze. Cytuj
Figuś 21 174 Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 (edytowane) 48 minut temu, Mustang napisał: Wg styczniowych danych 5 milionów PSVR na 105 milionów konsol, to jest ledwo 5%. Jak na nową nie tanią (okulary na premierę kosztowały tyle co konsola) technologię ze słabym marketingiem jest to dobry wynik i Sony dalej chce w nią inwestować. Z czasem coraz więcej "większych" i dopracowanych tytułów na to powinno wychodzić i technologia sama w sobie będzie bardziej dopracowana. Kinkiet i kontrolery ruchowe Wiiloty czy jak to się tam nazywało zdechły szybko. PS Move dostało drugie życie dzięki VR właśnie. AR Microsoftu z tego co kojarzę było przeznaczone dla biznesu raczej. Co do VR to nie zapominajmy że jest jeszcze branża porno Ogólne sam mam wyje bane w VR, ale technologia ma sporo większy potencjał niż kiedyś kontrolery ruchowe Edytowane 9 maja 2020 przez Figuś Cytuj
Gość suteq Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 VR teraz przeżywa renesans i rozwija się lepiej jak nigdy dotąd. Wychodzi coraz więcej dużych gier (HL Alyx, Asgard's Wrath, przyszły MoH, Lone Echo 2), firmy coraz bardziej inwestują w VR, a dodatkowo firmy coraz bardziej skłaniają się ku tej technologii bo właśnie teraz ich gry mogą na siebie zarobić co było bardzo trudne chociażby rok temu. Cytuj
Gość Opublikowano 9 maja 2020 Opublikowano 9 maja 2020 (edytowane) Fajnie, że jest VR i że wychodzą dla tego dedykowane gierki, ale cieszę się, że to nigdy całkowicie nie wyprze "normalnego" grania, bo to po prostu odłam, alternatywa i zawsze znajdzie się bardzo duża grupa zwolenników tradycyjnego podejścia do gamingu. Edytowane 9 maja 2020 przez Gość Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.