Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, Daddy napisał:

już nawet baseball, golf i knack w argumentach :kaz:

Knack to nowe IP, wiem że dużo tego i może boleć. A co drugiej gry dla nas to nisza, ale Amerykanie i KKW kochają ten sport. I o to tu chodzi, coś dla każdego się znajdzie, ale phi Sony nie ma gier tylko filmy, xbox ma gry. 

Opublikowano
20 minut temu, czarek250885 napisał:

Knack to nowe IP, wiem że dużo tego i może boleć. A co drugiej gry dla nas to nisza, ale Amerykanie i KKW kochają ten sport. I o to tu chodzi, coś dla każdego się znajdzie, ale phi Sony nie ma gier tylko filmy, xbox ma gry. 

 
Następna cześć MLB to będzie multiplatforma :) 

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, bluber napisał:

 
Następna cześć MLB to będzie multiplatforma :) 

Wiem o tym, pisałem na obecną chwilę tu i teraz. Nie pisałem tego wszystkiego by atakować xboxa. Chciałem pokazać ile Sony stworzyło w tej generacji nowych IP i kontynuacji starych gier ekskluzywnych. Musiałbym być ślepym by nie widzieć, że coś się rusza na konkurencyjnej platformie, ale wciąż jest wiele do zrobienia, dodatkowe 3 dobre ekskluzywne pozycje do tego co już mają i będzie ok. Tylko mocne 3 tytuły a nie jakieś średniaki pokroju Crackdown. Czekamy na lipiec i myślę, że dostaniemy odpowiedź, która platforma będzie tą docelową. Na chwilę obecną nie mamy porównania, Sony milczy póki nie wyda swoich ostatnich dużych gier, lub po prostu nic nie ma i woli siedzieć cicho, tego nie wiem, ich marketing był zawsze silny, ale sporo zaszło zmian wielu ludzi odeszło, nie wiemy jak tam jest organizacyjnie. Wróżyć nie lubię, chcę opierać swoją wiedzę na faktach, a te są takie, że ms jest gotowy, ma najmocniejszy sprzęt, ciekawe usługi i mocno stara się o nowych nabywców. Jednakże trzeba wspomnieć, że jest to spowodowane tym, że na obecną generację nie mają już nic do pokazania natomiast konkurencja tak. Muszą coś robić by zająć swoją społeczność i skupić  na next genie by nie widzieli że Sony kontynuje wydawanie mocnych tytułów, których u nich brak(w sensie tych gier Sony). Bardzo dobry ruch, wszyscy mówią o konsoli i mniej dociera do świadomości użytkowników. 

Edytowane przez czarek250885
Opublikowano
51 minut temu, 20inchDT napisał:

@Observer Rozmowa jest o first party, a ty wyjeżdzasz z grami od zewnetrznych studiow.

 

No tak, bo Sunset Overdrive to gra first party MS. Weź się doucz co to znaczy first party i potem przejrzyj gry ktore wymienił.

Opublikowano
30 minut temu, Observer napisał:

 

No tak, bo Sunset Overdrive to gra first party MS. Weź się doucz co to znaczy first party i potem przejrzyj gry ktore wymienił.

Eee tak, sunset tak samo jak np. Spiderman to gry first party, sfinansowana i wydana przez producentów konsol. Na potwierdzenie:

A niektore gry które wymieniłeś jak persona czy street fighter są grami 3rd party, ponieważ zostały wydane przez zewnętrznych wydawców (odpowiednio Atlus i Sega.

 

Następnym razem gdy każesz się komuś douczyć, spróbuj samemu się lepiej doinformowac ;)

 

  • Plusik 3
Opublikowano (edytowane)

Wrzuca wpis o Spidermanie w odpowiedzi na Sunset Overdrive. MS nie ma praw do IP Sunset Overdrive, więc jaka to gra first party?

 

Second-party developer

Second-party developer is a term often used by gaming enthusiasts and media to describe game studios who take development contracts from platform holders and produce games exclusive to that platform.[8] As a balance to not being able to release their game for other platforms, second-party developers are usually offered higher royalty rates than third-party developers.[7] These studios may have exclusive publishing agreements (or other business relationships) with the platform holder, but maintain independence so upon completion or termination of their contracts are able to continue developing games. Examples are Insomniac Games (originally a 2nd party for Sony), Remedy Entertainment (originally a 2nd party for Microsoft) and Game Freak (a 2nd party for Nintendo).

 

Dziękuję, dobranoc.

Edytowane przez Observer
Opublikowano

Dla mnie największą porażką MS w tej generacji był absolutny brak czegoś w rodzaju VR, niby mieli AR ale ani widu ani slychu, no i spadek znaczenia głównych marek. 

 

Opublikowano

Ależ MS ma "other business relationships" w stosunku do Sunset Overdrive, mimo, że Insomniac jest w posiadaniu praw do IP, to MS ma first right of refusal i bez zgody MS, kontynuacja powstać nie może.

Poza tym to termin jest trochę sztucznie wymyślony (przez media/fanów) nie istnieje w relacjach biznesowych. Gry są albo first albo third party i tak, devowie robiący dla wydawcy/platform holdera grę, a nie będący jego jednostką zależną, nadal robią grę first party.

Nie wiem też po co te kłótnie o gry, bo chyba tylko po to aby kamuflować wojenki konsolowe.  Nigdy nie zrozumiem zarzutu: Sony robi takie same gierki, nawet jeśli celują (jak każdy wydawca, od Capcomu po EA) w konkretny typ klienta, w ich duże IP nie gra się podobnie (jeśli chodzi o systemy zaprojektowane w nich, bo no... gier się nie buduje od "graficzki", tylko od prototypowania rozgrywki), niezależnie od tego jak bardzo ktoś chce je uprościć do konkretnego wzorca (a podobną retorykę można zastosować do wszystkich gier).  Zresztą to samo jeśli chodzi o MS - mają konkretny typ klienta, jeśli chodzi o ich największe IP,  ale upraszczanie samych gier do jednego wzorca jest bezsensowne (i było bezsensowne zawsze).

Zresztą głównym problemem z grami MS była ograniczona inwestycja w nowe IP i brak inwestycji w studia developerskie, patrząc po ruchach MS, oba zarzuty wzięli sobie do serca. 
No, ale tak jak ze sprzętem, tak i z gierkami, pole do dyskusji jest zaminowane przeciąganiem liny i dogryzaniem sobie dwóch obozów, które z jakichś irracjonalnych względów chcą być od siebie lepsze.

¯\_(ツ)_/¯

  • Plusik 5
Opublikowano
25 minut temu, Hendrix napisał:

Ależ MS ma "other business relationships" w stosunku do Sunset Overdrive, mimo, że Insomniac jest w posiadaniu praw do IP, to MS ma first right of refusal i bez zgody MS, kontynuacja powstać nie może.

 

Bez zgody Sony też nie, ale nikt tu nie podnosi że Sunset to jest first party IP Sony, chociaż mają do tego IP prawa. Udawanie w 2020 w temacie o Xbox Series X że Sunset to jest first party IP MS na równie z Halo czy Gearsami, kiedy Insomniac należy do Sony, to jest jakieś sztuczne forumowe przedłużanie pindola typowe dla CW, o czym wspomniałem w pierwszym poście. Z resztą posta się zgadzam, więc EOT.

Opublikowano

Ale to nie jest jest sztuczne podbijanie, Sunset Overdrive jest w pełni sfinansowany przez MS, MS ma prawa wydawnicze do niego = jest first party. Tak samo jak Crash Team Racing był tytułem first party w czasach PSX, tak samo w przypadku Crash 1-3 (przez podobne umowy, media wprowadziły termin "second party", żeby jakoś je odróżnić w newsach/artykułach - szczególnie, że w tamtych czasach było dużo przejęć, biznesy się kształtowały, a własność praw zmieniała) - mimo, że późniejsza sytuacja w serii zmieniała się jak w kalejdoskopie :) 

Ale tak to offtopc, więc dyskusję pewnie można przenieść do graczpospolitej or smth.

  • Plusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, ASX napisał:

:A niektore gry które wymieniłeś jak persona czy street fighter są grami 3rd party, ponieważ zostały wydane przez zewnętrznych wydawców (odpowiednio Atlus i Sega.

 

 

oczu-kapiel-mem-1.jpg

 

Spoiler

small_1266377812.jpg

 

Co do tematu - wszystko przecież zależy od umowy z 3rd party. Czasami pozwala się zachować prawa do marki, a czasami nie. Nie wiem czy MS wypuściłby Sunseta, bo oni raczej wolą magazynować IP, a potem mogą je dać wyrobnikom ;)

  • WTF 1
Opublikowano
3 godziny temu, aph napisał:

Dla mnie największą porażką MS w tej generacji był absolutny brak czegoś w rodzaju VR, niby mieli AR ale ani widu ani slychu, no i spadek znaczenia głównych marek. 

 

W dupe niech sobie wsadzą te VR 

  • Plusik 1
Opublikowano

EXmIu3BXQAIZ2Bv.jpeg?width=1822&height=1

wszystkie gierki z inside z platformami na które są zapowiedziane i z ficzerami, które zapowiedzieli twórcy, swoją drogą Bright Memory wyglądało naprawdę okazale graficznie, okazuje się, że za grą stoi jeden koleś

 

 

Gość suteq
Opublikowano

tvgry zrobiło całkiem niedawno o tej grze materiał więc jak ktoś chce wiedzieć więcej to warto obejrzeć :) 

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, chris85 napisał:

W dupe niech sobie wsadzą te VR 

Powiedz to ponad 4 milionom użytkowników. To nie mój target, ale ktoś jednak z tego korzysta, więc chyba warto. Zawsze masz wybór. Tak się buduję bazę użytkowników, jedni lubią to drudzy tamto. Kto ma bogatszą ofertę wygrywa. 

Opublikowano
Godzinę temu, bluber napisał:

EXmIu3BXQAIZ2Bv.jpeg?width=1822&height=1

wszystkie gierki z inside z platformami na które są zapowiedziane i z ficzerami, które zapowiedzieli twórcy, swoją drogą Bright Memory wyglądało naprawdę okazale graficznie, okazuje się, że za grą stoi jeden koleś

 

 

Na reddicie już analiza, że wykorzystał masę gotowych assetów, ale w sumie co z tego? Z gotowych assetów też trzeba umieć zrobić użytek.

Opublikowano
42 minuty temu, czarek250885 napisał:

Powiedz to ponad 4 milionom użytkowników. To nie mój target, ale ktoś jednak z tego korzysta, więc chyba warto. Zawsze masz wybór. Tak się buduję bazę użytkowników, jedni lubią to drudzy tamto. Kto ma bogatszą ofertę wygrywa. 

 Wg styczniowych danych 5 milionów PSVR na 105 milionów konsol, to jest ledwo 5%.

 

Mnie tam ostatni przekaz MS bardzo pasuje, nawet jeśli Kinecta mogli w sumie zostawić jako dodatkowe akcesorium do wybranych gierek ruchowych. Zlanie na razie raczkującego VR, pójście w moc, zostawienie w spokoju akumulatorków w padzie - jest dobrze.

Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, Mustang napisał:

Wg styczniowych danych 5 milionów PSVR na 105 milionów konsol, to jest ledwo 5%.

Jak na nową nie tanią (okulary na premierę kosztowały tyle co konsola) technologię ze słabym marketingiem jest to dobry wynik i Sony dalej chce w nią inwestować. Z czasem coraz więcej "większych" i dopracowanych tytułów na to powinno wychodzić i technologia sama w sobie będzie bardziej dopracowana. Kinkiet i kontrolery ruchowe Wiiloty czy jak to się tam nazywało zdechły szybko. PS Move dostało drugie życie dzięki VR właśnie. AR Microsoftu z tego co kojarzę było przeznaczone dla biznesu raczej.

 

Co do VR to nie zapominajmy że jest jeszcze branża porno :cool:

 

v1kNXG.gif

 

vr-sex-gif-2gif.gif

 

Ogólne sam mam wyje bane w VR, ale technologia ma sporo większy potencjał niż kiedyś kontrolery ruchowe

Edytowane przez Figuś
Gość suteq
Opublikowano

VR teraz przeżywa renesans i rozwija się lepiej jak nigdy dotąd. Wychodzi coraz więcej dużych gier (HL Alyx, Asgard's Wrath, przyszły MoH, Lone Echo 2), firmy coraz bardziej inwestują w VR, a dodatkowo firmy coraz bardziej skłaniają się ku tej technologii bo właśnie teraz ich gry mogą na siebie zarobić co było bardzo trudne chociażby rok temu. 

Opublikowano (edytowane)

Fajnie, że jest VR i że wychodzą dla tego dedykowane gierki, ale cieszę się, że to nigdy całkowicie nie wyprze "normalnego" grania, bo to po prostu odłam, alternatywa i zawsze znajdzie się bardzo duża grupa zwolenników tradycyjnego podejścia do gamingu.

Edytowane przez Gość

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...