Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Microsoft przy ewentualnym zakupie studiow nie przejmie  licencji  z których korzystały jak np. LEGO, Władcy pierścieni czy Batmana. Nie będzie żadnej kontry do Spidermana (lol).

 

 

 

Opublikowano

w biznesie nie zawsze (nigdy?) chodzi o pieczenie dupska.

 

Moim zdaniem lepiej budować biblioteke gier o własne marki, niż opierać polityke na czasowych licencjach za które trzeba najpierw srogo zabulić.

Opublikowano

Troche nie ta skala porównania bo wykupienie jednego czasowej ekskluzywności to nie ta sama półka co wykupienie na wyłączność kilku globalnie rozpoznawalnych marek.

 

Btw pewnie już wiekszość z nas nie pamięta, ale Specer uzasadniając ekskluzywność Rise of the Tomb Raider mówił że xbox potrzebował w portfolio jakiegoś action-adventure w stylu Uncharted i że na razie byli zmuszeni wykupić Tomb Raidera ale w przyszłości chcieliby mieć własną markę w tym stylu. Czyżby już wtedy planowali reboot Perfect Darka? Jest możliwe

Opublikowano

Ale w czym przeszkadza, aby Ms zlecił zrobienie gry na wyłączność. Zamiast wydawać kasę na roczną ekskluzywność, lepiej zlecić zewnętrznemu devowi stworzenie gry od podstaw. Wydaje mi się że będzie to tańsze, niż rezerwowanie sobie głośnej marki. A tak jest szansa, że gra zrobi robotę i zyska sympatię graczy, a sam tytuł będzie w portfolio MS i w przyszłości będzie można zrobić koleją część lub nie. Wiadomo, że nowe IP to ryzyko, ale czasem się to opłaca. 

Opublikowano

 

26 minut temu, czarek250885 napisał:

Ale w czym przeszkadza, aby Ms zlecił zrobienie gry na wyłączność. Zamiast wydawać kasę na roczną ekskluzywność, lepiej zlecić zewnętrznemu devowi stworzenie gry od podstaw. Wydaje mi się że będzie to tańsze, niż rezerwowanie sobie głośnej marki. A tak jest szansa, że gra zrobi robotę i zyska sympatię graczy, a sam tytuł będzie w portfolio MS i w przyszłości będzie można zrobić koleją część lub nie. Wiadomo, że nowe IP to ryzyko, ale czasem się to opłaca. 

Brzmi jak Sunset Overdrive

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Prawa do marki zostały w Insomniac, wiec może kiedyś Sony wyda drugą część na swojej konsoli. Ciekawe czy jedynka kiedyś wyjdzie na konsoli sony.

 

 

Godzinę temu, ASX napisał:

w biznesie nie zawsze (nigdy?) chodzi o pieczenie dupska.

 

Moim zdaniem lepiej budować biblioteke gier o własne marki, niż opierać polityke na czasowych licencjach za które trzeba najpierw srogo zabulić.

 

 

Niby tak, ale nowa marka musi jednak zaczynać od zera, nie podejdzie, to idzie do kosza. Znana marka, no jest znana i większe szanse na lepszą sprzedaż. Ehh 2 tygodnie, liczę na dobry show, mam nadzieję, że zobaczę Fable.

Edytowane przez Moldar
Opublikowano
8 minut temu, Moldar napisał:

Prawa do marki zostały w Insomniac, wiec może kiedyś Sony wyda drugą część na swojej konsoli. Ciekawe czy jedynka kiedyś wyjdzie na konsoli sony.

Jeśli już to na ps5. Nie było by to fair wydawać ten tytuł na ps4. A jeśli zrobili by drugą część, to dobrym zwyczajem było by też wydanie tego na xboxa, gdyż to tam debiutował tytuł. Myślę że takim ruchem wzbudzili by satysfakcję fanów produkcji i zwiększyli sprzedaż, akurat sunset jest bardzo niedoceniany i niszowy, więc trafia do mniejszej publiki. Wydanie tego na wszystkie sprzęty mógłby zwiększyć bazę i popularność tego tytułu. 

Opublikowano
5 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Pytanie czy w ogóle MS potrafi w marketing (bo IMO nie potrafi), więc co z tej nowej marki jak się średnio sprzeda?

akurat ostatnie ich nowe IP sprzedaje się cały czas bardzo dobrze, więc to nie jest tak że z góry można zakładać że kolejne nowe ip średnio się sprzeda

Opublikowano

z tą lepszą sprzedażą gier MS dzięki gamepassowi to nie jest takie jednozznaczne, SoT, State of Decay 2, czy Forza Horizon dzięki gamepassowi zaliczyły boosta, natomiast Ori 2 i Gearsy 5 wręcz przeciwnie.

 

Myśle więc że wraz z popularyzacją gamepassa sprzedaż exów jednak będzie maleć i liczby będą przesuwać się w stronę abonamentu.

Opublikowano

@Paolo de VesirVesir wiem, wiem, nabijam się. 

W patrząc po ostatnich wskrzeszeniach jak crapdawn, phantomdust czy fable ( zamknięcie lionhead) może lepiej by było zainwestować w jakieś nowe IP a nie ciągnąć stare.

@ASX sam jestem tego przykładem. Gearsy 4 kupiłem na premierę w pudełku, Ori dwa raz kupiłem. A już g5 i o2 ograłem w gamepasie.

Opublikowano
17 godzin temu, 20inchDT napisał:

 

k*rwa :frog:

Ja w sumie jestem ciekaw bo CE w wykonaniu Microsoftu jeszcze nie było, może coś nowego dodadzą do gatunku.

Opublikowano
2 minuty temu, ASX napisał:

z tą lepszą sprzedażą gier MS dzięki gamepassowi to nie jest takie jednozznaczne, SoT, State of Decay 2, czy Forza Horizon dzięki gamepassowi zaliczyły boosta, natomiast Ori 2 i Gearsy 5 wręcz przeciwnie.

 

Myśle więc że wraz z popularyzacją gamepassa sprzedaż exów jednak będzie maleć i liczby będą przesuwać się w stronę abonamentu.

Pytanie, czy gdzieś można sprawdzić oficjalnie jakie gry najchętniej ściągne są przez usługę gamepass? Jakieś liczby, lub procent wszystkich użytkowników? Wtedy będzie wiadomo czy coś odniosło sukcec, bo tak możemy tylko spekulować. 

Opublikowano

oficjalnych liczb nie dostaniesz, ale w konsoli czy aplikacji xboxa na komputery masz zakładkę z najpopularniejszymi grami w gamepassie i można sobie podejrzeć w jakie gry ludzie grają najchętniej

  • Plusik 1
Opublikowano

Z tymi licencjami faktycznie tak może byc, trochę lipa później przy kolejnych batmanch płacić haracz do WB, coś jak ostatnio soniacz gryzł się  z disney'em 

Gość suteq
Opublikowano
3 godziny temu, ASX napisał:

Microsoft przy ewentualnym zakupie studiow nie przejmie  licencji  z których korzystały jak np. LEGO, Władcy pierścieni czy Batmana. Nie będzie żadnej kontry do Spidermana (lol).

Kupowanie tych studiów bez pozyskania licencji nie ma absolutnie żadnego sensu. 

 

WB może spokojnie udostępnić licencję jak właśnie Disney ma współpracę z EA na gry w świecie Star Wars na PC i konsole. 

Opublikowano
12 minut temu, suteq napisał:

Kupowanie tych studiów bez pozyskania licencji nie ma absolutnie żadnego sensu. 

 

WB może spokojnie udostępnić licencję jak właśnie Disney ma współpracę z EA na gry w świecie Star Wars na PC i konsole. 

Częściowo tak, jednakże to wciąż utalentowani ludzie, którzy mogą stworzyć coś ekstra, licencje licencjami, ale bez zdolnych devow nic nie zrobisz. 

Gość suteq
Opublikowano

Ale 90% ludzi na świecie nawet nie zna nazwy studia robiącego Batmany. Kojarzą markę i to marka ich przyciągnie, a nie studio. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...