Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupowanie tych studiów ma jakiś tam sens, bo pozyskaliby fajne, zgrane i utalentowane ekipy gotowe do rozpoczęcia nowych projektów niemal od zaraz.

 

A tak to muszą zakładać nowe, szukać ludzi i liczyć że przyciągną do siebie jakieś talenty.

Opublikowano
1 minutę temu, suteq napisał:

Ale 90% ludzi na świecie nawet nie zna nazwy studia robiącego Batmany. Kojarzą markę i to marka ich przyciągnie, a nie studio. 

A ktoś znał Bend Studio? Stworzyli jedną z ciekawszych gier na ps4, tak samo ci ludzie mogą stworzyć coś dobrego. Jeśli mamy zdolnych i kreatywnych ludzi możemy stworzyć projekt, który sam się obroni. 

Opublikowano

Ewentualna sprzedaż WB Games przez AT&T to w ogóle ciekawa sprawa - WB Games ma całkiem wysoki OPEX, nie wydają dużo gier, ich stały dochód opiera się o gry mobile i serię Lego (plus sprzedaż katalogowa i MTX), których dochód jest ściśle powiązany z ogólnodostępnością tych produktów. Mają też całkiem pokaźny pion wydawniczy i dystrybucyjny.

Najbardziej łakome kąski to Rocksteady, NetherRealm (które jako jedyne ma IP z potencjałem) i Monolith Production, ale AT&T chce na razie sprzedać cały pakiet, więc podmiot, który się na to zadecyduje będzie musiał wchłonąć wszystkie działy, łącznie z tymi, które nie pasują do polityki danej firmy/dublują się/są zbędne. To oczywiście sugeruje fale zwolnień.

Activision - potencjalnie miałoby największe szanse na uzyskanie większości licencji (przez mocny dział mobile i ogromne doświadczenie z pracą na licencjach), drugą sprawą jest, że firma po stracie Destiny, problemach Blizzarda - znalazła się w punkcie, w którym zastrzyk nowej krwi byłby wskazany - nie zdziwię się jeśli to właśnie oni skończą z WB Games.

Take 2 - firma Zelnicka jest zdecydowanie underdogiem, szczególnie pod względem finansowym. Mają najmniejszą liczbę pracowników (Activision ~ 9300, EA ~9200, Take 2 ~ 5400, z czego dużą część stanowi Rockstar) - co pod pewnymi względami działa na korzyść, prawdopodobnie mogliby zapewnić i utrzymać najwięcej miejsc pracy przy przejęciu WB Games. Firma jednak chce się rozwijać (stąd zakładanie nowych ekip i sondowanie/próba kupna innych), planuje zwiększenie działań na rynku mobile (do tej pory im to nie wychodziło, delikatnie mówiąc) - kupno WB, nawet bez licencji w ich przypadku pewnie ma największy sens. Podejrzewam, że mogą być najbardziej zdeterminowani, wszystko rozegra się o kwotę, Zelnick pewnie wie, że drugiej takiej szansy na ekspansję może nie być

EA - w zasadzie to samo co w przypadku Activision, tylko, że obecnie już pracują na wielkiej licencji (i drogiej) - zakup wzmocniłby ich pion mobile (który ma dużo sukcesów i bez zakupów), zwiększyliby ilość ekip, które mają doświadczenie w pracy na zew. IP (wszystko wskazuje, że EA przedłuży prawa do Star Warsów) i  odciąży wew. teamy. Będę zdziwiony, jeśli to oni "wygrają".

Microsoft - są powiązania personalne na kilku szczeblach, XGS jest w trakcie ekspansji, MS jest najbogatszą firmą (btw. nie oznacza to, że Xbox ma najwięcej pieniędzy do wydania). NetherRealm, Monolith i Rocksteady - te trzy ekipy mają sens dla MS, tylko, że no właśnie - reszta już nie. Teamy związane z Lego... no ich główną siłą jest właśnie to IP - MS już ma multiplatformowe IP, które bezpośrednio konkuruje z LEGO - Minecraft, duży dział mobile jest zbędny, to samo duży pion wydawniczy - pozyskanie WB w tym przypadku, to chyba też największa redukcja miejsc pracy, bo OPEX związany z assetami WB, jest po prostu za duży i nie ma sensu w przypadku XGS.

Jednak tak - jak sam MS naprawdę będzie chciał WB Games - to kupi, po prostu są w stanie przelicytować wszystkich. Pozostaje tylko pytanie czy ich zainteresowanie jest kurtuazyjne (np. po to aby podbić cenę WB dla innych) i mające podkreślić, że większe transakcje na rynku nie mogą się odbyć bez ich udziału, czy ostatecznie jest w 100% poważne. Jeśli to drugie, to kupno WB jest bardzo realne.

  • Plusik 7
Opublikowano

Wszystko fajnie, Ms stać, kupi i co dalej? 

Ktoś pamięta Rare? Chociażby Conker? GoldenEye na N64. Potem trochę jakby powrót do formy w postaci Kameo i to chyba tyle. 

W skrócie- Ms lubi zajechać studia. Oni mają kasę i to jest problem. Sony chyba ma największy zysk w PS właśnie, potem chyba TV. Teraz Trochę poszli dzięki aparatowi Sony A7, ale firma krzak do dawnych lat. Gdyby nie Playstation byłoby cieniutko. MS dynda między nogami. Kupili, anulowali grę, nara. Powieka im nie mrugnie. 

Opublikowano

Nie wiem co obudziłem, ale tego Studia nie ma odkąd MS sypnął kasą. Xbox Games Studio i na Kameo się skończyło.

Bizzare- Ci od Project Gotham Racing potem poszli pod Xbox Games Studio bo wydawali ich gry na X i po producencie. (wykupiło ich Activision i potem zamknęli)

Lionhead zamknęli. Tam jeszcze kilka innych zamknęli, a gadka była, że zamykają żeby się skupić na nowych projektach. Scalebund to kolejny przykład.

Tak kończą studia jak zaczną współprace z MS. No ale nic, kolejne Gearsy, Forzunia i Halo. hehehe skisłem :dynia:

 

Na One wyszedł Ryse, Sunset Ori i co tam jeszcze z nowych projektów się ukazało na One? Gre o piratach pomijam, bo to szału nie zrobiło. 

Czekam na ten pokaz, ale kompletnie nie spodziewam się jakiś bomb. Obym się mylił...

Forza7 2017 rok, więc na bank będzie 8 na tym pokazie.

  • Minusik 2
Opublikowano

RARE to ci od piratów? zaorać tak że Spencerowi nie mrugnie powieka.

 

Bizzare? ten moment kiedy znowu czytasz wylewy obwiniające MS o zamknięcie studia przez Activision  xD  Jeszcze bym dodał Bioware, pamiętacie takich? Zrobili dobre gry dla MSu a u EA jakieś crapy, MS wy uje!

Opublikowano (edytowane)

Rare? Dwa lata temu wydali nowe IP, jeden z największych hitów w swojej historii, miliony sprzedanych egzemplarzy, ponad 10 milionow graczy, bardzo pozytywne recenzje, nagrody branżowe, a  ostatnio nawet hit na steam.

 

Pisanie w tym momencie że Rare się skończyło czy nikt o nich nie pamieta, gdy tymczasem studio zaliczyło taki sukces,  przeżywa prawdziwy renesans ,a niedawno jeszcze zapowiedzieli kolejne nowe IP to nadawanie z innej  równoległej rzeczywistości.

 

Nie zapraszam do dyskusji bo nie ma nad czym dyskutować.

Edytowane przez ASX
  • Plusik 5
  • Lubię! 3
Opublikowano (edytowane)

no kiedyś to było nie to co teraz,

 

 pewnie za jakieś 15 lat te dzieciaki które teraz grają w Sea of Thieves, dojrzeją i osiągną wiek koło 30-tki, staną się aktywne na  forach internetowych (o ile jeszcze będą [*]) i też zacznie się narzekanie  że kiedyś to było jak się gralo w piratów, dzisiejsze Rare to już nie to samo co kiedyś  itp. teksty. Tak samo jak teraz dziady takie jak my wspominamy te gry z N64, czy niektórzy wspominają Kameo czy Vive Pinate.

Edytowane przez ASX
Opublikowano

No dla mnie piraciki to żaden hit, do tego co było nie ma startu.

Kupno studia przez ms nic nie znaczy. Jak będą nowe IP, to bede się jarac. Na teraz jestem ostudzony. Życzę jak najlepiej Xboxowi.

  • Plusik 1
  • Minusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...