Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wrócą pewnie za kilka lat przy okazji Ori 3. ;)

 

Gdzieś czytałem, że w przeciwieństwie do dealu z MS, w tym przypadku zachowają prawa do swojego nowego IP.

Opublikowano
12 minut temu, Cedric napisał:

Trochę siara jakby Microsoftowi uciekło Moon Game Studios  - Ori to ścisły top ich portfolio.

Co uciekło? Z wypowiedzi developerów wynika po prostu ze chcieli po prostu po dwóch częściach Ori, zrobić następny krok i stworzyć swoje własne IP, zależało im tez na niezaleznosci i zachowaniu prawa do marki. Nie jest powiedziane że nie wrócą do współpracy z Xboxem, zwłaszcza że bardzo sobie ją chwalili ostatnio. 

15 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Tam już nikt chyba nie wierzy, że można konkurować z Sony/Nintendo grami na wyłączność;

Co? xd

Opublikowano

moon ma dwie ekipy, jedna robi rpga'a od lat a druga może po cichu dalej tworzy ori 3 i to nie jest typowe studio w budynku pod kontrolą a grupa osób rozsianych po świecie pracujących zdalnie.

Opublikowano (edytowane)

@ASX

 

No zrobili grę ekskluzywnie dla Xboxa, więc myślałem że ich kolejny projekt też tak skończy. A siara w takim sensie, że Ori to jeden z trzech powodów, dla którego wogóle miałem Xboxa w tej generacji. ;) Pozostałe dwa to Forza Horizon i Sunset Overdrive, więc byli w mocnym towarzystwie.

Edytowane przez Cedric
  • Lubię! 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Ukukuki napisał:

 

Może coś się zmieniło ale w okolicy premiery tych kart RX5700 XT był niewiele lepszy od od 2060 Super a znacznie gorszy od 2070 super. Może myślisz o zwykłych wersjach bez dopisku super? 

 

@C1REX Tyle ,że Sapphire Nitro+ było mega drogie praktycznie w cenach 2070 Super więc wiadomo co brać. 

 

 

 

 

 

Tak właśnie jest. Od premiery się sporo zmieniło. Pojawiły się karty ze znacznie lepszym chłodzeniem, niż Founders Edition i sterowniki poprawione pod kątem wydajności. 

Była mocna afera odnośnie sterowników AMD i ceny 5700xt przez pewien czas wyraźnie spadły. Ja kupiłem za 380funa, co bylo ceną podobną do innych 5700xt i niższą od 2060super. Ostatnio jednak moja karta podrożała i już jest za 420funa. Nie często tak ceny idą w górę na rynku PC.

 

 

Edytowane przez C1REX
  • Plusik 1
Opublikowano
17 minut temu, Cedric napisał:

No zrobili grę ekskluzywnie dla Xboxa, więc myślałem że ich kolejny projekt też tak skończy.

Na długo przed premierą Ori 2 mówili że następna gre chcą wyprodukować niezależnie ;)

Opublikowano
5 minut temu, ASX napisał:

Co? xd

 

Też nie do końca to rozumiem.

 

Można śmieszkować, że exy MSa są albo melodią przyszłości, nie są kolejnym TLOU2 czy God of Warem, śmiać się z grafiki w Halo Inifinite, ale tak naprawdę co to zmieni i kogo to obchodzi? ;)

Microsoft ma swoją strategię i będzie się jej trzymał. Gry znajdą swoją grupę docelową. Kto będzie chciał kupić Xa to kupi, a Ci którzy byli z Playstation (i podobają im się oferowane przez nich blockbustery) zostaną z Playstation.

 

Koniec końców liczy się to, że kolejny tytuł spod szyldu MS - Grounded - osiąga sukces:

 

 

To samo będzie z Halo, kiedy ludziom znudzi się hejtowanie oprawy graficznej i będą się po prostu dobrze bawić - jestem pewny, że niejeden rekord zostanie pobity. To samo będzie z nową Forzą Motorsport i Horizon, jak również nadchodzącym Everwild, Fable, Avowed (jeśli rzeczywiście będzie Skyrimo-podobny to tym bardziej), State of Decay 3 itd.

 

Przyznam szczerze, że chyba nawet bardziej mi odpowiada to, co szykuje Microsoft. Właściwie sam fakt, że mają pod skrzydłami Obsidian i Inxile jest dla mnie wystarczającym powodem. :xboss:

 

  • Plusik 3
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Bigby napisał:

Można śmieszkować, że exy MSa są albo melodią przyszłości, nie są kolejnym TLOU2 czy God of Warem

 

i to jest chyba mój główny zarzut. Dawno nie miałem takiego doświadczenia, że grałem w 1st party MSu i po wszystkim powiedziałem (pipi)A, ALE TO BYŁO DOBRE. Fajnie jest jeść drób, przegryzać to dobrym AA, ale czasem chciałbym żeby MS do(pipi)ał niesamowitym AAA które pozostawia świetne wrażenie po sobie. Tego po prostu wymaga się od jednego z człowych graczy na rynku.

 

Tam gdzie Sucker Punch i Bend wychodzą ze strefy komfortu i dostarczają coś na miarę czołówki, GoW w nowym settingu rozbija bank, tak Coalition raczej nie dorasta do poziomu oryginalnej trylogii Gearsów, a 343i pokazuje to "coś". Są mocne ekipy w MSie jak Playgrounds i Obsidian, ale na wynik ich pracy jescze sobie poczekamy i tak naprawdę nie wiadomo co z tego będzie.

Edytowane przez Paolo de Vesir
  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Sony niby taka skostniała firma ale ładnie też z generacji na generację się zmienia i nadaje tempo. Fajnie widać ewolucję firmy z konsoli na konsolę jak i ich gier. Osobiście PS4 do mnie ze swoimi grami nie trafia, nie lubię ubi klonów nawet jak te są lepsze niż oryginał. Tak kilka perełek w tej generacji dostarczyli, wiele ich gier z tej generacji będzie wspominane latami. Sam miło będę wspominał Spidermana czy Bloodborne. GoW też był bardzo dobry. 

 

Natomiast MS po X360 trochę jednak stracił na takich kasowych premierach. Może stąd też zawód po tej prezentacji, sam osobiście oczekiwałem czegoś na miarę pierwszych Gears of War, Mass Effecta czy Halo 3 (ten trailer na E3 w 2006:obama:).

Edytowane przez Ukukuki
  • Plusik 1
Opublikowano

 

46 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Dawno nie miałem takiego doświadczenia, że grałem w 1st party MSu i po wszystkim powiedziałem (pipi)A, ALE TO BYŁO DOBRE

Ja tak miałem dużo razy w przypadku gier MS, więc jeśli ci tego brakuje to chyba kwestia oczekiwań

 

Jeśli ktoś oczekuje że Microsoft zacznie produkować gry robiące wrażenie  jak gierki Sony, to nie prościej po prostu kupić PlayStation niż czekać w nieskończoność aż jakaś gra Spencera dostarczy coś podobnego?

 

Czy Microsoft ma gry które mógłyby konkurować z God od Warem, Days Home, Horizonem, Ghost of Tshusima? No nie bardzo, ale czy Sony ma coś na miarę Halo, Forzy Horizon, Ori czy Sea of Thieves?

 

 

 

 

 

 

  • Plusik 1
Gość suteq
Opublikowano
Godzinę temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Dawno nie miałem takiego doświadczenia, że grałem w 1st party MSu i po wszystkim powiedziałem (pipi)A, ALE TO BYŁO DOBRE.

To jest akurat kwestia indywidualna. Ja taką reakcję miałem ostatnio u Nintendo przy Super Mario Odyssey, u Sony przy U4, a u MS przy Forzie Horizon 3. To są gry z odpowiednio 2017, oraz 2016 roku czyli 3 i 4 lata temu. Od tamtego czasu nic mnie nie wyrwało z butów w kwestii exów u żadnej ze stron. :)  

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Bigby napisał:

 

Też nie do końca to rozumiem.

 

Można śmieszkować, że exy MSa są albo melodią przyszłości, nie są kolejnym TLOU2 czy God of Warem, śmiać się z grafiki w Halo Inifinite, ale tak naprawdę co to zmieni i kogo to obchodzi? ;)

 

Koniec końców liczy się to, że kolejny tytuł spod szyldu MS - Grounded - osiąga sukces:

 

No i spoko ale to taka loteria o takim bleeding edge czy dreams nikt nie pamięta po tygodniu.

 

To porównanie Gearsów od TC do ostatniego Kratosa trochę słabe, TC w tej generacji zrobiło 3 duże gry i wszystkie świetne, Santa Monica w tej generacji zrobiło jednego Kratosa a ostatnia część na ps3 to był paździerz. Tutaj rozbija się w dużej części o zasoby i czas jaki dostaną na grę,  G5 powstawało zaledwie 2,5 roku a jest sztosik z wyjątkiem zwalonego multi. MS w 2018 zmienił trochę politykę dając teraz większą kasę na tworzenie gier jak i potrzebny czas.

 

Z dużych gier mamy zapowiedzi Fable, SOT3, Avoved, Hellblade2, MFS, FM czy nawet to nieszczęsne crossgenowe Halo + kilka innych. Wiadomo że robią się nowe Gearsy, duży RPG od inxile, Perfect Dark, Forzy, itd.

Do tego dużo ciekawych exów jak stalker 2, acent, medium czy scorn  :) 

W obecnej chwili ponad  20 zapowiedzianych exów a premiera konsoli za kilka miesiecy, jedyne dwa bóle to wiadomy brak Forzy na starty i obranie tragicznego art designu Halo + crossgenowośc tej gry.

Edytowane przez Daddy
Opublikowano
54 minuty temu, ASX napisał:

Czy Microsoft ma gry które mógłyby konkurować z God od Warem, Days Home, Horizonem, Ghost of Tshusima? No nie bardzo, ale czy Sony ma coś na miarę Halo, Forzy Horizon, Ori czy Sea of Thieves?


Jest jednak coś innego co jest bardzo na korzyść Sony: deale 3rd party. Na to MS nie ma żadnej odpowiedzi i szczerze mówiąc nie widzę aby coś miało się zmienić, bo ta generacja pokazała że  gracze nie maja oporów płacić pełnej ceny za wysokojakosciowe gry AAA.

Opublikowano
3 godziny temu, Bigby napisał:

I ponoć w tej chwili jest to już łatwe w zaimplementowaniu, więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby wszystkie większe tytuły oferowały tę technologię. 

Według DF jest inaczej- konieczne są radykalne zmiany w grze.

Z innej beczki, Greenberg wypowiedział się, że MS nie zbija kokosow na gamepassie.

55 minut temu, Paolo de Vesir napisał:


Jest jednak coś innego co jest bardzo na korzyść Sony: deale 3rd party. 

Nie zaklepali sobie Stalkera czasem?

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, aph napisał:

Z innej beczki, Greenberg wypowiedział się, że MS nie zbija kokosow na gamepassie.

 

Też to słyszałem i zastanawiam się, co z tego wynika? Czy M$ odpuści sobie, czy przyspieszy?

Netflix też podobno nie robi kokosów. 

 

Klientów w obu przypadkach aż tak bardzo na razie to nie obchodzi.

Edytowane przez C1REX
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, aph napisał:

Według DF jest inaczej- konieczne są radykalne zmiany w grze.

Z innej beczki, Greenberg wypowiedział się, że MS nie zbija kokosow na gamepassie.

Nie zaklepali sobie Stalkera czasem?

 

Gdzie o tym mówili?

 

Cytat

 In the meantime though, DLSS is the most exciting tech of its type - we're sure to see the technology evolve and for Nvidia to leverage a key hardware/software advantage. The only barrier I can see is its status as a proprietary technology requiring bespoke integration. DLSS only works as long as developers add it to their games, after all.

 

Z najnowszego artykułu o Death Stranding na PC. Jeszcze nigdzie nie spotkałem się ze stwierdzeniem, że DLSS 2.0 (a już niedługo 3.0) wymaga mocnych zmian w grze/kodzie. W obecnej chwili to kwestia tego, czy deweloper zaimplementuje taką opcję.

Edytowane przez Bigby
Opublikowano
2 minuty temu, C1REX napisał:

Netflix

Kreatywna księgowość, wszystkie koszta pokrywają z junk bonds- nabrać pożyczek to każdy może. MS to inny świat, nieporownywalny.

Celuja w korzyści długoterminowe, wiec szybko nic się raczej nie zmieni.

2 minuty temu, Bigby napisał:

 

Gdzie o tym mówili?

Na filmiku z Death Stranding- szachownice dużo łatwiej zaimplementowac.

 

 

Opublikowano

Przejrzałem ten filmik na szybko i dojechałem do momentu, w którym Alex mówi, że obu rozwiązań (szachownicy i DLSS) nie da się ot tak po prostu zaimplementować i oczekiwać że wszystko będzie działało jak należy. W przypadku DLSS należy odpowiednio dostosować silnik, ale też nie wspomina że wymagane są jakieś ogromne zmiany. W teorii szachownica jest tańszym rozwiązaniem i może działać na każdym GPU, podczas gdy DLSS wymaga rdzeni tensor, a więc działa tylko na konkretnej serii kart, co oczywiste.

 

I to wszystko. Chyba że poruszał ten temat jeszcze dokładniej w innej części materiału. Z tego co jednak czytałem do tej pory o DLSS to nie jest to technologia, która w aktualnej iteracji spędza sen z powiek devom i wymaga totalnego przebudowania silnika. Jasne, ciągle wymaga dopracowania i trenowania AI, ale już teraz patrząc  na filmik z DS efekt jest zaskakująco dobry - obraz nierzadko prezentuje się lepiej niż w natywnej rozdzielczości.

 

Zgodziłbym się, że do starszych produkcji pewnie ciężko to wrzucić, a i opłacalność niska, ale wcale się nie zdziwię jak wiele aktualnie powstających gier ma już wkalkulowane implementację DLSS, jak nie na premierę to krótko po. Przykład Cyberpunka 2077 chociażby.

 

Koniec offtopa. ;)

Opublikowano (edytowane)

Jasne, te dostosowanie silnika i te rdzenie to właśnie te radykalne zmiany. AMD ma własne rozwiązanie o nazwie Image Sharpening, jest dużo prostsze ale nie wymaga takich zmian. ( można aktywować w każdej grze).

Edytowane przez aph
Opublikowano (edytowane)

I nie jest tak naprawdę tym samym co DLSS, mimo że na papierze mogą brzmieć podobnie.

 

To ja jednak wolę DLSS, które np. w takim Control pozwala na ustawienie rozdzielczości 540p, upscalowanie do 1080p i uzyskanie minimum 60 klatek z ray tracingiem. A wygląda przy tym jak natywna rozdzielczość. Tak samo przykład Death Stranding - 4K na RTX 2060? 30? 40 fps? 4K z DLSS i już przynajmniej 60.

AMD nie ma żadnej równie imponującej konkurencji dla tej technologii.

 

I w sumie się nie dziwię, bo Nvidia wydaje pewnie na to więcej kasy niż ktokolwiek sobie wyobraża.

 

edit: Dla kogoś takiego jak ja, kto kilka miesięcy temu stał przed wyborem GPU i mocno rozważał RX 5700/5700 XT, kupno RTXa 2060 Super okazało się  całkowicie trafionym zakupem. W życiu bym nie pomyślał, że DLSS może zrobić taki postęp od wersji 1.0, którą praktycznie każdy wyśmiewał.

Edytowane przez Bigby

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...