Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście czas pokaże ja mam nadzieje, że wyciągnęli wnioski bo F76 był porażką i próba wydania tego w takiej postaci jaki piszesz była by dla nich gwoździem do trumny...

Edytowane przez Soul
Opublikowano
2 godziny temu, ASX napisał:

tak po prawdzie to każdy silnik jest cały czas udoskonalany i rozwijany, Creation Engine również.

+ @łom & @Figuś


Z tego co się orientuję, to Bethesda ostatnio zmieniła w zasadzie cały graphic rendering pipeline w Creation Engine (plus retooling narzędzi), silnika nie zmienią, dopóki będą robić gry w swoim stylu. W zasadzie żaden inny silnik, bez monstrualnych prób przebudowania, nie pozwala na taki game design jaki robi Bethesda, a który na rynku jest dosyć unikalny ( każdy jeden item jest permamentny, gra na okrągło śledzi w zasadzie wszystko). Plus lata doświadczenia i seniorzy, którzy zjedli zęby na tym silniku.

Bugi będą zawsze, dopóki ambicja będzie przerastała zasoby ludzkie, do niedawna (i mówię to już o czasach po F4) Bethesda to był całkiem mały dev. w porównaniu do największych teamów robiących gry o tej skali co oni.

Nawiasem mówiąc, to będzie pierwsza generacja gdzie Bethesda będzie mogła trochę poszaleć na konsolach.  PS4/X1 oraz X360/PS3 (pamięć, pamięć, pamięć) były w zasadzie antytezą tego co potrzebują od sprzętu (dla swoich gier).

Nie jestem specjalnym fanem TES (Skyrima nie udało mi się nigdy zmęczyć, na żadnym sprzęcie, Obliviona to samo, Morrowinda też, chociaż był zabawny przez w to jaki sposób można złamać i zepsuć tę grę), ale na Starfielda czekam. Starfield/Halo:Infinite  zakup XSX odbędzie się kiedy wyjdą.

  • Plusik 2
Opublikowano
7 minut temu, Hendrix napisał:

Bugi będą zawsze, dopóki ambicja będzie przerastała zasoby ludzkie, do niedawna (i mówię to już o czasach po F4) Bethesda to był całkiem mały dev. w porównaniu do największych teamów robiących gry o tej skali co oni.

warto zaznaczyć że tak jak napisałeś to był mały zespół, bo wg słów samego Howarda nad Starfieldem pracuje od 4 do 5 razy większy zespół niż przy okazji Fallouta 4 i Skyrima

Opublikowano

Ja tak samo nigdy nie zmęczyłem żadnego TES-a, a na Fallouty od Bethesdy spluwam. ;) 

 

Mimo tego to tym Starfieldem jestem zaciekawiony ze względu na to, że akcja dzieje się w kosmosie i może być coś nowego w temacie. Tym niemniej kompletnie nie wiem czego się tu spodziewać. Na logikę wydaje mi się, że dostaniemy tu jakąś mieszankę No Man's Sky oraz Fallouta, z aspektem społecznościowym.

Opublikowano
48 minut temu, Figuś napisał:

Uwaga, PLOTKI mówią że tylko nowe sprzęty z pominięciem pastgenów

 

W wywiadzie Howard przyznał, że produkcja gry rozpoczęła się po premierze Fallouta 4. Ciekawe więc czy w tamtym czasie już mieli zamiar ominąć past-geny. Trudno trochę w to uwierzyć, bo to kawał czasu, niemniej może gdzieś tak w połowie zdecydowali się porzucić stare sprzęty. Tez zależy od kiedy zaczął się właściwy development, bo wiadomo, że wcześniej mogła tylko mniejsza grupka osób coś dłubać. 

Opublikowano
5 minut temu, ASX napisał:

warto zaznaczyć że tak jak napisałeś to był mały zespół, bo wg słów samego Howarda nad Starfieldem pracuje od 4 do 5 razy większy zespół niż przy okazji Fallouta 4 i Skyrima


Tak, gdzieś od 2018 roku dużo się tam zmieniło, obecnie są nieporównywalnie więksi. W ogóle to parę lat temu pisałem o tym na forum, cały Zenimax znacząco zwiększał zatrudnienie, bo właściciele firmy chcieli sprzedać Zenimax (wtedy byli wyceniani gdzieś na 3-4 mld USD :V ). Jak widać sprzedali, a koniunktura rynku ładnie podbiła cenę, hehe.

Opublikowano
2 godziny temu, Paolo de Vesir napisał:

Jeśli chodzi o Halo Infinite to nie mam obaw co do cross-genowości, bo jak widać wielu tytułom to nie przeszkadza.

 

Poza tym 343i i MS chcą się zrehabilitować i wrócić do pierwszej ligii marek growych, a wieloplatformowość dobrze zapowiada jeśli chodzi o community (Halo 5 - tylko XOS, HI - PC, XSX, XOS). 

Tutaj nie chodzi o to, że nie będzie jakości w tych ale też nie spodziewam się, że jak odpalę te gry to będę miał uczucie, że to jest nowa jakość pod względem grafiki, której taki xox by nie udźwignął. 

Opublikowano (edytowane)

Nie mam nic do cross-genów - niektóre z nich to dla mnie gry generacji - patrz Alien Isolation. Niemniej, Bethesdzie przydałaby się ulga ucieczki od starych sprzętów.

Edytowane przez Lukas_AT
Opublikowano
5 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Pewnie będzie to XOX ale native 4K/60 na XSX. Tylko pomyśl, że taki Spooderman z PS5 też jest przecież cross-genem, a wygląda świetnie. 

Wiesz na tej zasadzie to rdr2 wygląda jeszcze lepiej na starych pudłach ale czy nie chciałbyś zobaczyć czegoś ponad to, czegoś co zdefiniuje grafikę na konsolach nowej generacji, coś jak cyberpunk na mocnym pc z RT (jako przykład, nie żebym znowu chciał cb z updatem), czy nawet ten głupi ryse na xone. Cholera patrzyłeś i wiedzałeś, że na 360 to nie ma prawa działać. Btw z uwagi na bazę konsol uważam, że ten Starfield wjedzie na one, no jeśli mfs ma być to nie wiem czemu ta gra nie. 

Opublikowano

Uważam, że spokojnie mogliby się już odciąć od zeszłej generacji. Do premiery Starfied baza XSS/XSX to będzie zapewne +/- 10 milionów egzemplarzy. Liczba może nie robi wrażenia ale pamiętajmy jeszcze o wersji PC i tutaj rynek jest ogromny więc na brak zainteresowania cierpieć nie będą.

Opublikowano
1 minutę temu, Czoperrr napisał:

Uważam, że spokojnie mogliby się już odciąć od zeszłej generacji. Do premiery Starfied baza XSS/XSX to będzie zapewne +/- 10 milionów egzemplarzy. Liczba może nie robi wrażenia ale pamiętajmy jeszcze o wersji PC i tutaj rynek jest ogromny więc na brak zainteresowania cierpieć nie będą.

Ale zapewne dużo osób nadal opłaca gpu na starych konsolach więc każda premiera działa, zachęcająco do dalszej i nowej subskrypcji, zwłaszcza biorąc pod uwagę niską podaż current genów. 

Opublikowano
23 minuty temu, Hendrix napisał:

Z tego co się orientuję, to Bethesda ostatnio zmieniła w zasadzie cały graphic rendering pipeline w Creation Engine (plus retooling narzędzi), silnika nie zmienią, dopóki będą robić gry w swoim stylu. W zasadzie żaden inny silnik, bez monstrualnych prób przebudowania, nie pozwala na taki game design jaki robi Bethesda, a który na rynku jest dosyć unikalny ( każdy jeden item jest permamenty, gra na okrągło śledzi w zasadzie wszystko). Plus lata doświadczenia i seniorzy, którzy zjedli zęby na tym silniku.

Bugi będą zawsze, dopóki ambicja będzie przerastała zasoby ludzkie, do niedawna (i mówię to już o czasach po F4) Bethesda to był całkiem mały dev. w porównaniu do największych teamów robiących gry o tej skali co oni.

Ciekawe tylko ilu z tych seniorów którzy ogarniają Creation/Gamebryo ostało się w firmie (nie ma pojęcia jaka jest rotacja w Bethesdzie).

Mam tylko nadzieję że jak dostali środki to nie zaczęli hurtem dodawać 'nowe, rewolucyjne systemy/rozwiązania' przez które będzie jeszcze więcej problemów. Wolał bym aby gra była mniejsza ale jak najbardziej dopracowana.

Ja z gier Bethesdy dałem radę ukończyć tylko Fallouta 3 (za 4kę pewnie też kiedyś się zabiorę) bo seria Elder Scrolls zawsze mnie czymś odrzucała (czy to drewnem z Morrowinda, czy tragicznym systemem rozwoju i skalowania przeciwników w Oblivionie).

Czy wydadzą Starfielda na XOne? Nie wiadomo dopóki nie zobaczymy gameplayu i daty premiery. Jeśli ma to działać i wyglądać jak CP2077 (na One) to niech lepiej tego nie robią bo będzie kolejne 49 (ocena F76) na MC.

Opublikowano

zbliżamy się do E3 więc oto moje (wydaje mi się w miarę realistyczne) oczekiwania:

 

- ponowna prezentacja i gameplay Halo Infinite z poprawioną grafiką, premiera listopad 2021

- zapowiedź i gameplay Forzy Horizon 5, miejsce akcji Meksyk, premiera wrześnien 2021

- gameplay i data premiery Psychonauts 2, premiera lato 2021

- gameplay trailer Flight Simulator, premiera lato 2021

- gameplay i data premiery Age of Empires 4, premiera październik 2021

- długa prezentacja i kilkanaście minut gameplayu ze Starfielda, premiera początek 2022

- gameplay slice z Avowed, premiera jesień 2022

- gameplay slice z Everwild, brak daty premiery

- gameplay slice z Fable, brak daty premiery

+ cały segment poświęcony gierkom third party trafiającymi do game passa day one

 

taka jak jest wróżba gamingu

  • Plusik 1
Opublikowano
4 minuty temu, Paolo de Vesir napisał:

Przede wszystkim to fajnie jakby Bethesda zrobiła krok wstecz i oparła Starfielda na mechanikach rodem z Fallouta 3/NV niż tej płcycizny z F4. Jeśli będzie to jednak F4 w kosmosie to hype spadł do 0.

oni już zrobili krok wstecz, bo Fallout 76 ma lepszy system dialogowy niż to dziadostwo z czterema odpowiedziami z czwórki xd

1 minutę temu, Paolo de Vesir napisał:

 

@ASX fajny post, ale wyrzuciłbym Fable i Awoved i zastąpił to Hellblade 2 które swój reveal miało prawie 1.5 roku temu, a sam development trwa już pewnie od jakiegoś czasu.

zapomniało mi się o Hellblade, za dużo gier do spamietania :obama:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...