Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

edit: zawsze RT można wykorzystać dla pięknego oświetlenia jak np. w najnowszym Metro.

Teraz, PanKamil napisał:

To wy chyba RT w akcji nie widzieliście.

 

Widziałem na PS5, potem w Control na konsoli i porównałem sobie to z Control na PC.

 

Tak, konsolowcy nie widzieli RT.

Opublikowano
Teraz, PanKamil napisał:

Zgadza się. Jak grałeś w ratcheta to wiesz jak może dowalić do pieca ten bajer.

 

No właśnie w ogóle mi to nie zrobiło. Czasem aż musiałem wymuszać stając pod odpowiednimi kątami. W sumie tylko Control na PC zrobił na mnie wrażenie, reszta bez rewelacji. Nie zauważyłbym.

Opublikowano
Teraz, Paolo de Vesir napisał:

 

No właśnie w ogóle mi to nie zrobiło. Czasem aż musiałem wymuszać stając pod odpowiednimi kątami. W sumie tylko Control na PC zrobił na mnie wrażenie, reszta bez rewelacji. Nie zauważyłbym.

Mi w control mega to pasowało. Bez RT widziałem tylko świecące szyby a z RT wreszcie ten budynek żył, wszystko się naturalnie odbijało. W Miles Morales też grałem z RT bo robił mi robotę jak np. sceny w tym muzeum. 

Opublikowano

Mój kontakt z RT ogranicza się do trybów Performance RT i jakby to było standardem to byłbym zadowolony. No i poprawcie mnie, ale RT to nie tylko odbicia, ale również cienie i inne ficzery związane z oświetleniem, więc czemu zawsze ludzie skupiają się tylko na odbiciach?

Opublikowano

Bo się rzucają najbardziej w oczy i tym je reklamowano. Jakby RT był jak w Metro gdzie oświetlenie jest wyjebiste to byłbym content, ale najczęściej są to niskiej jakości odbicia na szybach albo metalu i wtedy jest od razu meh.

 

Osobiście RT olewam - szkoda mi nieostrego obrazu kosztem odbić na które i tak nie zwracam uwagi. Płynność i ostrość zauważę zaś z miejsca.

Opublikowano
19 minut temu, Square napisał:

Mój kontakt z RT ogranicza się do trybów Performance RT i jakby to było standardem to byłbym zadowolony. No i poprawcie mnie, ale RT to nie tylko odbicia, ale również cienie i inne ficzery związane z oświetleniem, więc czemu zawsze ludzie skupiają się tylko na odbiciach?

    Oświetlenie RT najlepiej się sprawdzi w grach z dynamicznie zmieniającą się porą dnia/pogodą, bo wtedy tylko główne źródło światła może zostać potraktowane przez RT co zmniejszy zasobożerność w porównaniu do wykorzystania RT do obliczania światła na każdym obiekcie (lampy, ogniska, samochody itd.). Jak gra nie ma dynamicznie zmieniającej się pory dnia to takie oświetlenie można obliczyć offline i to nadal będzie się prezentowało bardzo dobrze (oczywiście tylko na statycznych obiektach) a jak do tego dodać SSGI i inne bajery (które też mają jakiś koszt i ograniczenia) to oświetlenie NIE RT może prezentować się porównywalnie do takiego z RT. W skrócie, czym bardziej statyczna scena tym mniejszy jest sens wykorzystania oświetlenia RT.

    W przypadku odbić takie sztuczki też istnieją (np. planar reflection) ale są o wiele bardziej zasobożerne i potraktowanie całej sceny nimi może przewyższyć koszt wykorzystania odbić RT, szczególnie w przypadku półprzezroczystych powierzchni (np. szyb). Grami gdzie odbicia RT mogły by elegancko wyglądać to np. RE2 i 3 Remake, gdzie pora dnia i oświetlenie jest statyczne a odbicia RT mogły by zastąpić te odbicia co są teraz (ziarniste SSR czy co tam jest).

    A wykorzystanie jednocześnie i odbić i oświetlenia RT w dobrej jakości to pewnie zadanie dla jakiegoś RTXa 4080.

  • Plusik 1
Opublikowano

RT kolejny krok w stronę fotorealizmu, ale granie w tryby 30 fps z RT zamiast 60 bez RT jest bez sensu. Fajny feature kiedy w końcu, na tej lub innej generacji, będzie normalnie dostępny bez kompromisów w kwestii płynności.

Opublikowano
9 minut temu, krzysiek923 napisał:

No nie wiem, czy czułbym next gena w 30 klatkach... xd

 

No mamy początek generacji, więc niewiele gier naprawdę robi robotę. O ile najlepiej technicznie wypadł wg. mnie Ratchet w 4K/30 tak najładniejszą grą jaką ograłem do tej pory jest Demon's Souls. W tej grafice jest coś takiego, że chociaż nie wskaże elementów który składają się na całość, tak jej plastyczność oraz rozdzielczość (przy 60 klatkach) sprawiają, że chciałbym aby tak właśnie gry w przyszłości wyglądały.

Opublikowano
13 minut temu, Czoperrr napisał:

W tej grze albo graficzka w 30 albo 60 i 1080p :sapek:

 

Mogę zrobić wyjątek dla jednej gry, jak będzie niekomfortowo to zmienię aczkolwiek jest okej na ten moment. W takim Cyberpunk nie da się grać w 30 klatkach.

miałem to samo, wolałem piękne 30FPS niż to ziarniste gówno w 60, a najbardziej mnie rozpierdalało jak pisali że nie ma różnicy między 4kRT a 1080p. Po łebkach zrobiony tryb performance na konsolach bo spokojnie powinny wyciągnąć 1440p 60 może nawet z RT.

 

Gameplay nic szczególnego to 30 klatek nie przeszkadzało aż tak jak np. w CP czy DL2

  • Plusik 1
Opublikowano

60 czy 120 FPS to nie wyznacznik "next-genowości". Jeśli ktoś oczekuje grafiki choć trochę zbliżonej do demka Matrixa to kompromisy są konieczne.

 

Jeśli jakaś gra wygląda obłędnie w 30tu z RT, a tylko dobrze w 60, to nie mam wątpliwości który tryb wybrać.

 

Na szczęście na PC, przynajmniej na dzień dzisiejszy, mogę połączyć jedno z drugim dzięki DLSS.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Strażnicy to pierwszy tytuł, który ogrywam w 30 klatkach bo po prostu różnica w jakości grafiki jest ogromna, a gra się w porządku. Nie wyobrażam sobie natomiast grać w Horizon 5 albo CP2077 w 30 bo przestają być grywalne, a w trybie wydajności wciąż wyglądają bardzo dobrze.

Edytowane przez Czoperrr
Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, Bigby napisał:

 

Jeśli jakaś gra wygląda obłędnie w 30tu z RT, a tylko dobrze w 60, to nie mam wątpliwości który tryb wybrać.

 

 

Zdecydowanie 60 klatek. 

W gry bardziej powinno się grać, a nie je oglądać. 

 

Druga sprawa, to ta przewaga grafiki w 30 klatkach pryska jak mydlana bańka gdy obraz jest w ruchu. To jest dobre do podziwiania widoczków na stop klatce i tylko tyle. 

Edytowane przez Michał102
  • Plusik 4
Opublikowano

Tak jak pisał Figuś, jest RT i RT. Póki na konsolach jest tylko namiastka RT (np. w CP 2077 na konsolach są tylko cienie od sztucznych źródeł światła, gdzie na PC w RT jest oświetlenie globalne RT - RTGI - które robi największą robotę, odbicia, cienie słoneczne/od sztucznych źródeł światła i ambient occlusion czy Dying Light 2 gdzie na konsolach są tylko cienie , a na PC RTGI, cienie, odbicia i ambient occlusion) i do tego wiąże się to ze spadkiem z 60 do 30 FPS to wiadomo, że to jest bezsensu. Bo nie dość, że taki okrojony RT (albo w tak tragicznej jakości w stosunku do PC jak np. w Medium, gdzie odbicia mają taką rozdzielczość, że bolą oczy) daje huja a nie fajny efekt, to jeszcze blurowato-tnące 30 klatek. Słaby trade.

Ogólnie RT jest mega, ale na tej generacji przy takiej wydajności konsol w RT powinni sobie odpuścić.

 

Tu fajne przykłady z CP 2077 i DL2 (tu w ogóle jest miazga, bez RTGI ta gra wygląda jak z PS3) na PC:

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...