SnoD 2 342 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 W dniu 27.04.2023 o 10:16, Paolo de Vesir napisał(a): Akurat Halo czy Forza, czyli de facto jedyne gry AAA w tym zestawieniu miały potężne problemy także ładną laurkę wystawiasz tym skurwysynom z MS-u, ale tak - to nieudacznicy jeśli chodzi o dostarczanie gier. Rozwiń Już nie przesadzaj z tymi problemami Forzy na premierę. Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 W dniu 27.04.2023 o 14:10, SnoD napisał(a): Już nie przesadzaj z tymi problemami Forzy na premierę. Rozwiń Forza miała problemy z online przez dłuższy czas i pop-up w niezbyt urodziwym trybie Performance którego nie naprawiono do dzisiaj. Jednak faktycznie, jeśli spojrzeć na to z boku to dla singlowca gra była praktycznie bez usterek. Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Autor Opublikowano 27 kwietnia 2023 problemy Forzy z serwerami krótko po premierze wynikały z popularności gry, myślę że wiele gier zazdrości Forzy takich problemów 1 Cytuj
Gość Rozi Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 W dniu 27.04.2023 o 14:20, Paolo de Vesir napisał(a): Forza miała problemy z online przez dłuższy czas i pop-up w niezbyt urodziwym trybie Performance którego nie naprawiono do dzisiaj. Jednak faktycznie, jeśli spojrzeć na to z boku to dla singlowca gra była praktycznie bez usterek. Rozwiń Nie była, bo nie zaliczało przez jakiś miesiąc z hakiem wyzwań tygodniowych festiwalu. Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 W dniu 27.04.2023 o 14:26, Rozi napisał(a): Nie była, bo nie zaliczało przez jakiś miesiąc z hakiem wyzwań tygodniowych festiwalu. Rozwiń Tu mówimy wciąż o funkcjach sieciowych. Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Autor Opublikowano 27 kwietnia 2023 To jest ten typ problemów do których nie da się przygotować. Bo przed premierą robi się co prawda stress testy serwerów, ale wtedy w grę gra przed premierą kilka tysięcy albo kilkadziesiąt tysięcy ludzi, rzadko więcej, no chyba że gra ma jakąś formę otwartej bety. Ale potem gdy na premierę w grę niemal równocześnie gra kilka milionów ludzi to nikt nie wie i nikt nie jest w stanie przewidzieć jak zachowają się serwery i stąd biorą się problemy z trybem online. Dlatego też zdarza się developerzy często dla zachowania stabilności potrafią celowo wyłączyć niektóre funkcje sieciowe, żeby inne miały szansę działać. Wiem że ten post nie pasuje do ogólnej narracji w temacie, ale chciałem pokazać na czym polegają te problemy i dlaczego nie da się ich uniknąć, z bardziej technicznego punktu widzenia. Cytuj
Czoperrr 5 240 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 To następnym razem powinni już wiedzieć przed premierą, że się serwery wyjebią przy kilku milionach graczy. Robią to na tej samej infrastrukturze. Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 W dniu 27.04.2023 o 15:14, Czoperrr napisał(a): To następnym razem powinni już wiedzieć przed premierą, że się serwery wyjebią przy kilku milionach graczy. Robią to na tej samej infrastrukturze. Rozwiń Nie mogę znaleźć tego filmu, ale na CD-Action był materiał tłumaczący, że nie da się przygotować na premierę dużych gier z opcją grania po sieci. Cytuj
dee 8 816 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Cytat To następnym razem powinni już wiedzieć przed premierą, że się serwery wyjebią przy kilku milionach graczy. Robią to na tej samej infrastrukturze. Rozwiń Przecież każde studio wydające grę online doskonale zdaje sobie sprawę, że prawdopodobnie serwery nie wytrzymają początkowego naporu. To kwestia czysto ekonomiczna, że z zasady lepiej opłaca się kilka dni marudzenia graczy niż koszty dodatkowej infrastruktury sieciowej. Cytuj
creatinfreak 3 859 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 No ale common micromiekki ma zaplecze serwerów i mógłby to szybciej ogarniać niż miesiąc. Cytuj
krzysiek923 1 711 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 przynajmniej niewidomi będą mieli w co grać 2 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 braku gier i tak nie zauważą 3 Cytuj
Donatello1991 1 445 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 30fps i średniej grafiki w nowej FM też nie. 1 Cytuj
krzysiek923 1 711 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 pewnie chodzi o split screen gdzie niewidomi będą się mogli wcielić w rolę pilota Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 28 kwietnia 2023 Autor Opublikowano 28 kwietnia 2023 W dniu 27.04.2023 o 15:14, Czoperrr napisał(a): To następnym razem powinni już wiedzieć przed premierą, że się serwery wyjebią przy kilku milionach graczy. Robią to na tej samej infrastrukturze. Rozwiń Robią to na tej samej lub zbliżonej infrastrukturze, ale też każda kolejna premiera Forzy jest większa. Forza Horizon 3 potrzebowała 2 lat by dobić do 10 milionów graczy. Horizon 4 zrobił analogiczny wynik w 10 miesięcy. A Horizon 5 potrzebował tylko tygodnia. Więc jak mają się przygotowac przed premierą na problemy z serwerami, gdy z każdą kolejną częścią serwery mierzą się z czyms czego wcześniej nie spotkały? Dlatego napisałem że wielu twórców może zazdrościć Playground takich problemów, bo większość gier nie ma tego typu zmartwień. Cytuj
Donatello1991 1 445 Opublikowano 28 kwietnia 2023 Opublikowano 28 kwietnia 2023 (edytowane) No graczom też można zazdrościć co mogą spokojnie pograć na premierę? Skoro z każdą częścią był wzrost to chyba logiczne, że można się na to przygotować. Edytowane 28 kwietnia 2023 przez Donatello1991 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 28 kwietnia 2023 Autor Opublikowano 28 kwietnia 2023 jak chcesz się przygotować przed premierą że w grę zagra 10 milionów ludzi w 7 dni? Cytuj
pawelgr5 1 508 Opublikowano 28 kwietnia 2023 Opublikowano 28 kwietnia 2023 Ten wzrost miezy FH3 a 5 to w duzej mierze zasługa GP. Powinni też wiedziec, że tak poularna seria wrzucona do abo może przyciągnąć te 10mln w pierwszym miesiącu czy tam tygodniu. Dokładnej liczby graczy oszacować się nie da więc pewne problemy będa zawsze. Zwłaszcza, że nie opłaca się stawiac za dużej infry bo to nie są tanie rzeczy. Nawet dla MS. To nie tak, że mając Azure mają do dyspozycji tysiące pustych serverów. W zasadzie to nie mają ich wcale aż ktoś nie zapłaci żeby je postawić. To samo tyczy się wewnętrznych zespołów. Każdy dział MS ma swój budzet i oni też są swoim własnym klientem. Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 28 kwietnia 2023 Autor Opublikowano 28 kwietnia 2023 Tak jak pisałem, serwery mogą być nawet technicznie zdolne udzwignąć taką liczbę graczy, ale póki faktycznie taka ilość ludzie nie zacznie grać to nigdy nie wiadomo czy coś się nie wypieprzy. Dlatego developerzy starają się do tego przygotować i przed premierą robią stress testy, w ramach których starają się by w grę zagrało jak najwięcej ludzi by zobaczyć jak zachowa się cała infrastruktura sieciowa. Ale i tak niemożliwym raczej jest przetestowanie przed premierą co będzie się gdy w ciągu kilku dni zacznie grać 10 milionów ludzi, wtedy pozostaje już tylko modlenie się by nic się rypło improwizacja i łatanie problemów, które pojawiają się na bieżąco. Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 1 maja 2023 Autor Opublikowano 1 maja 2023 nowy wygląd dashboardu, przesunęli kafelki do dołu Cytuj
Homelander 2 225 Opublikowano 1 maja 2023 Opublikowano 1 maja 2023 Super. Pady są, dash jest. Coś jeszcze trzeba? Chyba nie, jest ok 1 1 3 1 Cytuj
messer88 6 590 Opublikowano 1 maja 2023 Opublikowano 1 maja 2023 Teraz będzie takie tło z wybranego kafelka z gierki jak na sonce? Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 1 maja 2023 Autor Opublikowano 1 maja 2023 W dniu 1.05.2023 o 17:13, messer88 napisał(a): Teraz będzie takie tło z wybranego kafelka z gierki jak na sonce? Rozwiń tak Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.