Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  W dniu 27.04.2023 o 10:16, Paolo de Vesir napisał(a):

 

Akurat Halo czy Forza, czyli de facto jedyne gry AAA w tym zestawieniu miały potężne problemy także ładną laurkę wystawiasz tym skurwysynom z MS-u, ale tak - to nieudacznicy jeśli chodzi o dostarczanie gier. :) 

Rozwiń  

 

Już nie przesadzaj z tymi problemami Forzy na premierę.

Opublikowano
  W dniu 27.04.2023 o 14:10, SnoD napisał(a):

Już nie przesadzaj z tymi problemami Forzy na premierę.

Rozwiń  


Forza miała problemy z online przez dłuższy czas i pop-up w niezbyt urodziwym trybie Performance którego nie naprawiono do dzisiaj. Jednak faktycznie, jeśli spojrzeć na to z boku to dla singlowca gra była praktycznie bez usterek.

Opublikowano

problemy Forzy z serwerami krótko po premierze wynikały z popularności gry, myślę że wiele gier zazdrości Forzy takich problemów 

  • beka z typa 1
Opublikowano
  W dniu 27.04.2023 o 14:20, Paolo de Vesir napisał(a):


Forza miała problemy z online przez dłuższy czas i pop-up w niezbyt urodziwym trybie Performance którego nie naprawiono do dzisiaj. Jednak faktycznie, jeśli spojrzeć na to z boku to dla singlowca gra była praktycznie bez usterek.

Rozwiń  

Nie była, bo nie zaliczało przez jakiś miesiąc z hakiem wyzwań tygodniowych festiwalu.

Opublikowano

To jest ten typ problemów do których nie da się przygotować. Bo przed premierą robi się co prawda  stress testy serwerów, ale wtedy  w grę gra przed premierą kilka tysięcy albo kilkadziesiąt tysięcy ludzi, rzadko więcej, no chyba że gra ma jakąś formę otwartej bety.

Ale potem gdy na premierę w grę niemal równocześnie gra kilka milionów ludzi to nikt nie wie  i nikt nie jest w stanie przewidzieć jak zachowają się serwery i  stąd biorą się problemy z trybem online. Dlatego też zdarza się developerzy często dla zachowania stabilności potrafią celowo wyłączyć niektóre funkcje sieciowe, żeby inne miały szansę działać. 

 

Wiem że ten post nie pasuje do ogólnej narracji w temacie, ale chciałem pokazać na czym polegają te problemy i dlaczego nie da się ich uniknąć, z bardziej technicznego punktu widzenia.

 

Opublikowano
  W dniu 27.04.2023 o 15:14, Czoperrr napisał(a):

To następnym razem powinni już wiedzieć przed premierą, że się serwery wyjebią przy kilku milionach graczy. Robią to na tej samej infrastrukturze.

Rozwiń  

 

Nie mogę znaleźć tego filmu, ale na CD-Action był materiał tłumaczący, że nie da się przygotować na premierę dużych gier z opcją grania po sieci.

Opublikowano

 

  Cytat

To następnym razem powinni już wiedzieć przed premierą, że się serwery wyjebią przy kilku milionach graczy. Robią to na tej samej infrastrukturze.

Rozwiń  

Przecież każde studio wydające grę online doskonale zdaje sobie sprawę, że prawdopodobnie serwery nie wytrzymają początkowego naporu. To kwestia czysto ekonomiczna, że z zasady lepiej opłaca się kilka dni marudzenia graczy niż koszty dodatkowej infrastruktury sieciowej.

Opublikowano
  W dniu 27.04.2023 o 15:14, Czoperrr napisał(a):

To następnym razem powinni już wiedzieć przed premierą, że się serwery wyjebią przy kilku milionach graczy. Robią to na tej samej infrastrukturze.

Rozwiń  

Robią to na tej samej lub zbliżonej infrastrukturze, ale też każda kolejna premiera Forzy jest większa.

Forza Horizon 3 potrzebowała 2 lat by dobić do 10 milionów graczy.

Horizon 4 zrobił analogiczny wynik w 10 miesięcy.

A Horizon 5 potrzebował tylko tygodnia. 

 

Więc jak mają się przygotowac przed premierą na problemy z serwerami, gdy z każdą kolejną częścią serwery mierzą się z czyms czego wcześniej nie spotkały? Dlatego napisałem że wielu twórców może zazdrościć Playground takich problemów, bo większość gier nie ma tego typu zmartwień.

Opublikowano

Ten wzrost miezy FH3 a 5 to w duzej mierze zasługa GP. Powinni też wiedziec, że tak poularna seria wrzucona do abo może przyciągnąć te 10mln w pierwszym miesiącu czy tam tygodniu. Dokładnej liczby graczy oszacować się nie da więc pewne problemy będa zawsze. Zwłaszcza, że nie opłaca się stawiac za dużej infry bo to nie są tanie rzeczy. Nawet dla MS. To nie tak, że mając Azure mają do dyspozycji tysiące pustych serverów. W zasadzie to nie mają ich wcale aż ktoś nie zapłaci żeby je postawić. To samo tyczy się wewnętrznych zespołów. Każdy dział MS ma swój budzet i oni też są swoim własnym klientem.

Opublikowano

Tak jak pisałem, serwery mogą być nawet technicznie zdolne udzwignąć taką liczbę graczy, ale póki faktycznie taka ilość ludzie nie zacznie grać to nigdy nie wiadomo czy coś się nie wypieprzy. Dlatego developerzy starają się do tego przygotować i przed premierą robią stress testy, w ramach których starają się by w grę zagrało jak najwięcej ludzi by zobaczyć jak zachowa się cała infrastruktura sieciowa. 

 

Ale i tak niemożliwym raczej jest przetestowanie przed premierą co będzie  się gdy w ciągu kilku dni zacznie grać 10 milionów ludzi, wtedy pozostaje już tylko modlenie się by nic się rypło improwizacja i  łatanie problemów, które pojawiają się na bieżąco.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...