Bzduras 12 611 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 9 minut temu, Bielik napisał: ale z drugiej strony więcej użytkowników systemu Xbox ma XSS To nie powinno mieć wpływu na wersje XSX i jej dostępne tryby graficzne, bo nikt nie wymaga od developerów takich samych na XSS. Zawartość ma być taka sama (chyba, że studio nazywa się Larian, to wtedy nie ), ale jeśli chodzi o performance to nie ma żadnego wymogu równania w dół. Cytuj
ASX 14 665 Opublikowano 5 kwietnia Autor Opublikowano 5 kwietnia W pierwszych latach zdecydowanie więcej było posiadaczy XSS, ale teraz proporcje mniej więcej się wyrównały, bo odkąd polepszyła się dostępność konsol więcej ludzi wybiera jednak XSX. Co do tego dlaczego gry XGS nie mają tyle trybów do wyboru, to mam swoją teorię że wynika z tego że i tak muszą robić gry równocześnie na 3 platformy (XSX, XSS i PC z tysiącami konfiguracji) i często odbija się to na jakości portów, ich optymalizacji i bugach. Jak sobie pomyślę że zaraz jeszcze przyjdzie im robić gry na Nintendo i Playstation to nie wiem co to będzie. Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 3 godziny temu, number_nine napisał: ja bym jeszcze zrozumiał taką nieświadomość gdyby nie fakt, że takie rewelacje są szybko weryfikowane przez ekipy typu Digital Foundry. Przy ogłoszeniach tej generacji było chyba najwięcej porównań mocy do kompów i tam ładnie było widać co mniej więcej konsole będą mogły osiągnąć, ale pelikany dalej wierzyły w jakieś fikuśne mechanizmy skalujące i inne czary, więc sam procek i pamięć to nie wszystko przecież Akurat Digital Foundry samo na początku nakręcało hype przez rzucanie w eter hasłami mesh shader, mashine learning, velocity architecture itd. gadając że na papierze może konsole nie będą tak mocne jak najmocniejsze RTXy ale te wszystkie nowe technologie nadrobią to z nawiązką (kompletnie nie biorąc pod uwagę że najpierw trzeba jakoś zaimplementować to wszystko). A największą bekę miałem jak gadali że gry we wstecznej kompatybilności wgrywają się 2x szybciej na nextgenach dzięki wbudowanemu super szybkiemu nVME, z miesiąc później porównali wyniki ze zwykłym zewnętrznym SSDkiem i wyszło że różnice są minimalne. Oczywiście jak wtedy wytknąłem ten fakap DF na forumku to zlecieli się obrońcy nieomylnego DF Cytuj
krzysiek923 1 666 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia a pamiętacie MOC CHMURY, albo POTĘŻNE BIBILIOTEKI DX12 Cytuj
drozdu7 2 802 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 16 minut temu, ASX napisał: że i tak muszą robić gry równocześnie na 3 platformy Niestety MS jest też w takim miejscu teraz że punktują ich niemiłosiernie wszyscy. Praktycznie każda ich gra mierzy się z jakimiś problemami (bo wiem że są ludzie dla których 30fps to problem). Zadziwia mnie ta firma, mają wszystkie argumenty by się liczyć. Mają dobre zespoły, mają w huj kasy, potrafią w sprzęt. Jak można było doprowadzić do stanu jaki mamy dziś? 3 Cytuj
krzysiek923 1 666 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia bo nie chodzi o tu i teraz, oni po prostu nie chcą przespać kolejny raz swojej szansy, jak z odpuszczeniem pc czy kinectem, dla nich abonamenty i streaming to przyszłość i tutaj chcą być tymi pierwszymi Cytuj
drozdu7 2 802 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia Ej bo to jest trochę śmieszne nie sądzisz? xd Wszyscy po One czekali na nową generację bo teraz coś się wydarzy, teraz ruszy. Minęły 4 lata "nowej" i już lecimy dalej w przyszłość, teraz się nie liczy. No kurwa Ja naprawdę lubię Xboxa, ale oni chyba sami nie wiedzą co to będzie Cytuj
ASX 14 665 Opublikowano 5 kwietnia Autor Opublikowano 5 kwietnia Ogólnie multiplatformowosc, chmura i abonamenty to przyszłość całej branży (co nie znaczy że tradycyjne konsole czy możliwość zakupu gier znikną). Wszyscy dysponują tymi samymi badaniami, prowadzą wewnątrz podobne rozmowy. To że Xbox wykonuje pewne ruchy jako pierwszy lub jeden z pierwszych wynika po części z tego że jest do tego zmuszony, a po drugie z tego że chce być liderem na rynku który jest u progu transformacji. Reszta pójdzie w ich ślady. 1 Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 2 minuty temu, ASX napisał: Ogólnie multiplatformowosc, chmura i abonamenty to przyszłość całej branży (Connor znaczy że tradycyjne konsole czy możliwość zakupu gier znikną). Reszta pójdzie w ich ślady. Biedne Nintendo chyba o tym nie wie. Cytuj
krzysiek923 1 666 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia no ale i pozycja konsol trochę pada na pysk, z rosnącymi udziałami umierającego (to dopiero śmieszne xd) PC na którym obecnie masz wszystko. dosłownie - eksy z xboksa, eksy z playstation (no kto by przypuszczał, prawda?), darmowy online, multum opcji zakupu gry, uniwersalność platformy... tworzenie gier 10/10 według nich się chyba nie kalkuluje, co powiedział spencer przy okazji Starfielda. masz kupić abonament, a czy dla ich gier, czy dla multiplatform, to już mniej istotne. owszem, po to kupili activision, żeby tworzyć gry przyciągające do tego abonamenty, ale dobre gry nie są celem samym w sobie Cytuj
ASX 14 665 Opublikowano 5 kwietnia Autor Opublikowano 5 kwietnia 2 minuty temu, drozdu7 napisał: Ej bo to jest trochę śmieszne nie sądzisz? xd Wszyscy po One czekali na nową generację bo teraz coś się wydarzy, teraz ruszy. Minęły 4 lata "nowej" i już lecimy dalej w przyszłość, teraz się nie liczy. No kurwa No ale nie ma też co gadać że w porównaniu do czasów Xboxa One nic się nie zmieniło. Wydali dziesiątki miliardów na inwestycje, co przełożyło się na wypchany kalendarz wydawniczy na najbliższe lata, otwarcie się na PC sprawiło że są topowym wydawcą na Steam, a Game Pass w zasadzie nie ma żadnej konkurencji. Cytuj
krzysiek923 1 666 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 7 minut temu, drozdu7 napisał: Wszyscy po One czekali na nową generację bo teraz coś się wydarzy, teraz ruszy. Minęły 4 lata "nowej" i już lecimy dalej w przyszłość, teraz się nie liczy. No kurwa musieli przyzwyczajać ludzi do gamepassa stopniowo, zwłaszcza po tragedii z xboksem mattricka. na początku musieli odbudować jakiekolwiek zaufanie, bo wyobraź sobie gamepassa zaraz po xbox one Cytuj
Ins 5 757 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 2 minuty temu, ASX napisał: No ale nie ma też co gadać że w porównaniu do czasów Xboxa One nic się nie zmieniło. Wydali dziesiątki miliardów na inwestycje, co przełożyło się na wypchany kalendarz wydawniczy na najbliższe lata, otwarcie się na PC sprawiło że są topowym wydawcą na Steam, a Game Pass w zasadzie nie ma żadnej konkurencji. No zmieniło się. Na gorsze. Jeszcze raz przeczytam, że "kiedyś to będzie" to uwierzę, że jesteś opłacany przez MS. 1 Cytuj
Bielik 733 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 2 minuty temu, ASX napisał: No ale nie ma też co gadać że w porównaniu do czasów Xboxa One nic się nie zmieniło. Wydali dziesiątki miliardów na inwestycje, co przełożyło się na wypchany kalendarz wydawniczy na najbliższe lata, otwarcie się na PC sprawiło że są topowym wydawcą na Steam, a Game Pass w zasadzie nie ma żadnej konkurencji. Ilość nie jakość, coco Jumbo i do przodu tak mi się to kojarzy póki co. Nawet jeśli czasami jest jakość, to i tak wiele zapowiedzianych dawno temu gier jest na nie wiadomo jakim etapie, może nawet nigdy się nie ukażą. Cytuj
Paolo de Vesir 9 131 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 24 minuty temu, drozdu7 napisał: Zadziwia mnie ta firma, mają wszystkie argumenty by się liczyć. Mają dobre zespoły, mają w huj kasy, potrafią w sprzęt. Jak można było doprowadzić do stanu jaki mamy dziś? Jak popatrzysz jednak na te gry to one z czasem naprawdę dobrze wypadają - problemem MSu jest to, że jest producentem konsoli Xbox która z definicji powinna być oczkiem w głowie XBOX GameStudios, ale w praktyce jest na samym końcu - brak trybu performance, łatanie latami słabo startujących GAASów, edycje na inne sprzęty działające lepiej niż na X pudle. O tym, że jakaś gra ma czasową wyłączność na PC to już naprawdę szkoda gadać. Dzisiaj ktoś kto kupi na PS5 Sea of Thieves dostanie grę która wyszła z betatestów, a i w sumie kosztuje sporo mniej niż gry na premierę. Z perspektywy konsumenta ich gier nie mam zastrzeżeń, bo to często świetne gry, ale z perspektywy posiadacza Xboxa - jestem jebany równo. Cytuj
ASX 14 665 Opublikowano 5 kwietnia Autor Opublikowano 5 kwietnia 11 minut temu, krzysiek923 napisał: no ale i pozycja konsol trochę pada na pysk, z rosnącymi udziałami umierającego (to dopiero śmieszne xd) PC na którym obecnie masz wszystko. dosłownie - eksy z xboksa, eksy z playstation (no kto by przypuszczał, prawda?), darmowy online, multum opcji zakupu gry, uniwersalność platformy... tworzenie gier 10/10 według nich się chyba nie kalkuluje, co powiedział spencer przy okazji Starfielda. masz kupić abonament, a czy dla ich gier, czy dla multiplatform, to już mniej istotne. owszem, po to kupili activision, żeby tworzyć gry przyciągające do tego abonamenty, ale dobre gry nie są celem samym w sobie Oczywiście że się kalkuluje, bo ludzie oplacają abonament i kupują dobre gry. Więc im lepsze bedą robic gry tym więcej zarobią. Nikt na dzisiejszym rynku gdzie jest taka konkurencja, nie będzie płacił za średnie i słabe gry. Ludzie klasycznie przekracają słowa Spencera który powiedział że nawet jeśli Starfield okazałby się grą 10/10 to nie odmieni to sytuacji na rynku i ludzie nie zaczną sprzedawać swoich PS5 dla Xboxa i ma rację. Xbox nigdy nie miał szans sprzedazowo z PS5, nigdy nie mógł odwrócić proporcji, mogl co najwyżej uszczyknąć kilka procent z bazy posiadaczy PlayStation, zachęcając ich tanią i mocna konsolą, dobrymi grami i Game Passem, ale rynek jest w dużej mierze zabetonowany, a przede wszystkim dojrzały. Nowych klientów dla konsol niespecjalnie przybywa i pozostają jedynie transfery między klientami którzy i tak grają na konsolach. 1 Cytuj
Bielik 733 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 5 minut temu, ASX napisał: zachęcając ich tanią i mocna konsolą, Tania jest, mocna w odniesieniu do konkurencji słabo pasuje, bo zazwyczaj gry bardzo podobnie działają i wyglądają na ps5 i xsx. Nie ma żadnych profitów idących za większą ilością terafanków. 1 Cytuj
krzysiek923 1 666 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 10 minut temu, ASX napisał: Oczywiście że się kalkuluje, bo ludzie oplacają abonament i kupują dobre gry. Więc im lepsze bedą robic gry tym więcej zarobią. Nikt na dzisiejszym rynku gdzie jest taka konkurencja, nie będzie płacił za średnie i słabe gry. Są jeszcze multiplatformy, a abonament niekoniecznie ma się do ekskluzywności. Napisałem, że po to kupili Activision, aby tych gier było WIĘCEJ, ale jeśli ktoś oczekuje tego, że każda z nich będzie traktowana jak priorytet i punkt honoru dla MS, to ma to już teraz na przykładzie wydanych gier. Cytat Ludzie klasycznie przekracają słowa Spencera który powiedział że nawet jeśli Starfield okazałby się grą 10/10 to nie odmieni to sytuacji na rynku i ludzie nie zaczną sprzedawać swoich PS5 dla Xboxa i ma rację. Tylko idiota by tak myślał. Oczywiście, że nikt nie sprzedałby PS5 z grami, których nie ma na Xboksie. Ale jak nabardziej dokupiłby Xboksa dla gier, których nie ma na PlayStation. Gdyby były dobre, takie 10/10. Cytuj
ASX 14 665 Opublikowano 5 kwietnia Autor Opublikowano 5 kwietnia Nie ma, bo te różnice między PS5 i XSX zawsze były niewielkie, coś jak pomiędzy RX6700 a RX6700XT. Trudno żeby przekładało się to na jakieś duże różnice, zwłaszcza że obie bazują na podzespołach tego samego producenta. Cytuj
number_nine 1 328 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia Godzinę temu, łom napisał: Akurat Digital Foundry samo na początku nakręcało hype przez rzucanie w eter hasłami mesh shader, mashine learning, velocity architecture itd. gadając że na papierze może konsole nie będą tak mocne jak najmocniejsze RTXy ale te wszystkie nowe technologie nadrobią to z nawiązką (kompletnie nie biorąc pod uwagę że najpierw trzeba jakoś zaimplementować to wszystko). A największą bekę miałem jak gadali że gry we wstecznej kompatybilności wgrywają się 2x szybciej na nextgenach dzięki wbudowanemu super szybkiemu nVME, z miesiąc później porównali wyniki ze zwykłym zewnętrznym SSDkiem i wyszło że różnice są minimalne. Oczywiście jak wtedy wytknąłem ten fakap DF na forumku to zlecieli się obrońcy nieomylnego DF DF dałem jako przykład tylko, ale ogólnie pamiętam dokładnie porównania do konkretnych specyfikacji PCtów i po tym już można było się domyślić, czego można oczekiwać. Na pewno nie betonowych 4k60fps w każdej grze. A to porównanie z wczytywaniem z nowego dysku to pewnie było odnośnie poprzedniej generacji, a nie cudowaniem z zewnętrznymi dyskami. Mi by nawet na myśl nie przyszło, żeby sie bawić w takie coś na konsoli Cytuj
Bielik 733 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia Ja wiem, że obaj giganci niezłe kity marketingowe wciskają dla nieświadomych mas, ale to powtarzanie jak mantra o najmocniejszej konsoli w historii to niezły żart skoro kompletnie nic z tego nie wynika Dla korpo liczy się efekt, więc jak Janusze kupują Xboxa bo myślą, że to jakiś pogromca PS5 pod względem mocy to wszystko się zgadza, ale niesmak tych bardziej wtajemniczonych (których jak wiemy jest mało) pozostaje, bo być może sami się dali nabrać Cytuj
ASX 14 665 Opublikowano 5 kwietnia Autor Opublikowano 5 kwietnia 1 godzinę temu, Ins napisał: No zmieniło się. Na gorsze. Jeszcze raz przeczytam, że "kiedyś to będzie" to uwierzę, że jesteś opłacany przez MS. Nie trzeba być opłacanym przez MS by dostrzec że jest lepiej niż w czasach Xboxa One. Być może to nostalgia, ale ja doskonale pamiętam czasy kiedy mieli niedorobioną konsole z grami w 720p, Kinectem, a gier first party prawie nie było. Ta generacja nawet nie zbliżyła się do czasów X360, ale i tak jest o wiele lepiej niż w suchych latach Xboxa One. Cytuj
Beelzeboss 315 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia 1 godzinę temu, ASX napisał: Ludzie klasycznie przekracają słowa Spencera który powiedział że nawet jeśli Starfield okazałby się grą 10/10 Nikt nic nie przekrecają. Mogłby wydać chociaż jedną grę 10/10 to bysmy sie przekonali czy rzeczywiscie ludzie by nie kupili xboxa. Jeszcze fanboye usprawiedliwiają tę tragiczną postawę... 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 131 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia O co chodzi z tymi grami 10/10 na Sonke, bo widzę niektórzy już w stadium ułudy gdzie Sony sypie jak z rękawa grami legendarnymi za życia. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.