Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, ASX napisał:

A czy ktoś napisał że Square zamknie studio albo anuluje trójkę? 

 

Napisałem tylko że nie jest to stabilny model biznesowy, jeśli nowa gra z większym budżetem sprzedaje się gorzej niż starsze tańsze w produkcji odsłony. I Square Enix też doskonale sobie zdaje z tego sprawę,  że nie jest to dla nich zdrowa sytuacja.  nie zresztą  problem nie tylko SE, ten problem dotyczyć będzie wielu gier AAA, po prostu budżety wielu gier w pewnym momencie będą musiały przestać rosnąć, jeśli nowych i klientów nie przybywa, oraz zmienia się struktura demograficzna i nawyki klientów. 

xD 

 

Daniel Ahmad to fan Microsoftu?

 

A co to za gówno tweety wrzucasz jak zwykle o grze na PS5? Boli Cię to aż tak bardzo? To jest jedyny model biznesowy, który się sprawdza dla dużych gier. 

 

Przecież gra jest znacznie droższa day1, niż Remake jedynki, o budżecie w stosunku do 1dynki nie wiemy tak naprawdę nic (dużo assetów reużyli, SE to mądre bestie),  danych sprzedaży oficjalnych nie ma poza gówno tweetami, więc jaki jest problem tej znakomitej gry? 

 

Jedyna powazna wypowiedz to CEO, który tylko narzekał, że chciał by Final się sprzedawał jak w 1997, bo kiedyś to było, nawet nie porównywał za bardzo z jedynką, przecież chyba ma obraz trgo, jak wygląda świat gier w 2024 roku :). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano

Dobra widzę że nie ma sensu dalej "dyskutować", wyparcie wjechało na ostro i każdą negatywną informację i statystykę nie pasującą do twojego światopoglądu i tak zanegujesz. 

Opublikowano
25 minutes ago, ASX said:

Dobra widzę że nie ma sensu dalej "dyskutować", wyparcie wjechało na ostro i każdą negatywną informację i statystykę nie pasującą do twojego światopoglądu i tak zanegujesz. 

 

A jaki model biznesowy się sprawdza?

Opublikowano

@ASX warto też dodać, że nic nie wiemy o kosztach produkcji żadnej gry z Japonii, oni nigdy się tym nie chwalą. Za to wyciekly ostatnio informacje na temat zarobków devów w Capcomie, 8000 zł z przeliczenia jenów... W USA i Europie mają od Covida ogromny problem ze wzrostem zarobków o 20-30%. 

 

Tym bardziej mnie zdziwiło zamknięcie akurat Tango Gameworks.

Opublikowano
1 minutę temu, drozdu7 napisał:

Model za 3,5 bomby jest lepszy pod warunkiem że gracze kupią grę :)

 

Model za 3.5 bomby pozwolił zagrać w kilka sztosów i zapewnił kilka następnych za 300 mln dolarów:).

Opublikowano
42 minuty temu, Homelander napisał:

 

A jaki model biznesowy się sprawdza?

Aktualnie? Model biznesowy Nintendo dobrze się sprawdza i jest odporny na obecny kryzys w branży. Produkowanie tanich w produkcji, dobrych gier, sprzedawanych stosunkowo drogo + golenie graczy na płatnych remasterach i usłudze sieciowej. W ten sposób nawet wydawanie gier na platformę im się opłaca, gdy wszyscy inni zmuszeni są otwierać się coraz bardziej ma multiplatformowość.

11 minut temu, McDrive napisał:

Pod warunkiem, że zrobią dobrą grę.

 

W dzisiejszych czasach nawet zrobienie dobrej gry sprzedawanej za 3,5 bomby nie daje gwarancji że studio nie zostanie zamknięte, albo nie będzie zwolnień w firmie. 

Opublikowano

Recepta na sukces niestety się rozjeżdża…
 

Dla dziadersów wychowanych na starym konsolowym gameningu:

- więcej krótszych, bardziej zwartych, korytarzykowych gierek, bez levelowania, pierdyliarda lotu czy „mega” craftingu za trochę niższszą cenę 

- dużo mniej gier usług 

- gierki usługi w abonamentach, niech sobie tak żyją i podbijają volumen abo przez ich miłośników  

- największe gry wpadające po ok 2 latach do abo aby miały szansę więcej zarobić

 

Niestety korporacje oraz „nowożytni” gracze mają na to inna optykę i preferencję, więc raczej miodu dla zgrajmerów używających nadal for internetowych do komunikacji nie będzie w najbliższym czasie :)

  • Plusik 2
  • beka z typa 1
  • This 1
Opublikowano
23 minuty temu, ASX napisał:

Aktualnie? Model biznesowy Nintendo dobrze się sprawdza i jest odporny na obecny kryzys w branży. Produkowanie tanich w produkcji, dobrych gier, sprzedawanych stosunkowo drogo + golenie graczy na płatnych remasterach i usłudze sieciowej.

 

 

Nintendo jest dekady przed MS czy Sony, wyhodowała kult i marki wokół siebie. To jest jeden z kluczy do ich sukcesu ale nie jedyny. Wbrew pozorom lubią ryzyko i wiedzą ,że gracze lubią nowości a nie stagnacje. Mieli mega wpadkę przy WiiU porównywalną do PS Vita. Jednak wyciągnęli z tego lekcję i mamy Switcha, bardzo ciekawy jestem jaki będzie Switch 2. Nie wierzę ,że będzie to kontynuacja bez żadnych większych zmian jak to robi Sony czy MS ze swoimi konsolami. 

 

Zelda też kosztowała kupę kasy + setki millionów na reklamę więc też robią drogie gry i drogie kampanie. Na pewno wydają więcej na reklamę niż Sony czy MS. Do dzisiaj na yt widzę reklamy Zeldy czy potrafią wykupywać reklamy gdzie się da. Kiedy widzieliście reklamę Microsoftu czy Sony w niszowym kraju jakim jest Polska w PSXE czy CDA? A Nintendo non stop. 

 

Nintendo koncentruje się przede wszystkim na rozgrywce, nie inwestuje w aktorów głosowych, linie dialogowe, rozbudowane fabuły, no i ma słabszy sprzęt więc i mniej kosztuje ich technologia. No i dba o pracowników, rotacja w Nintendo jest marginalna i nie mają też problemów z zwalnianiem ludzi.

Zdecydowanie lepiej zarządzana firma niż Sony czy MS która trzyma budżety w ryzach czy dba o pracowników. Nawet ludzie którzy stąd odchodzą wypowiadają się dobrze o tej firmie. 

 

6 minut temu, balon napisał:

Niestety korporacje oraz „nowożytni” gracze mają na to inna optykę i preferencję, więc raczej miodu dla zgrajmerów używających nadal for internetowych do komunikacji nie będzie w najbliższym czasie :)

 

No tu cię zaskoczę bo większość gaasów utrzymują stare pierdziele :) myślisz ,że dzieciak albo student ma kasę i ma chęć wydać ją na skórkę w grze czy nowy czołg w WOT czy WT? Albo nową postać w LoL? TO stare dziady rzucają kasą w telefon, konsolę i PC nie młode dzieciaczki czy studenciaki. 

  • Plusik 1
Opublikowano
6 minut temu, Ukukuki napisał:

 

 

Nintendo jest dekady przed MS czy Sony, wyhodowała kult i marki wokół siebie. To jest jeden z kluczy do ich sukcesu ale nie jedyny. Wbrew pozorom lubią ryzyko i wiedzą ,że gracze lubią nowości a nie stagnacje. Mieli mega wpadkę przy WiiU porównywalną do PS Vita. Jednak wyciągnęli z tego lekcję i mamy Switcha, bardzo ciekawy jestem jaki będzie Switch 2. Nie wierzę ,że będzie to kontynuacja bez żadnych większych zmian jak to robi Sony czy MS ze swoimi konsolami. 

 

Zelda też kosztowała kupę kasy + setki millionów na reklamę więc też robią drogie gry i drogie kampanie. Na pewno wydają więcej na reklamę niż Sony czy MS. Do dzisiaj na yt widzę reklamy Zeldy czy potrafią wykupywać reklamy gdzie się da. Kiedy widzieliście reklamę Microsoftu czy Sony w niszowym kraju jakim jest Polska w PSXE czy CDA? A Nintendo non stop. 

 

Nintendo koncentruje się przede wszystkim na rozgrywce, nie inwestuje w aktorów głosowych, linie dialogowe, rozbudowane fabuły, no i ma słabszy sprzęt więc i mniej kosztuje ich technologia. 

 

 

No tu cię zaskoczę bo większość gaasów utrzymują stare pierdziele :) myślisz ,że dzieciak albo student ma kasę i ma chęć wydać ją na skórkę w grze czy nowy czołg w WOT czy WT? Albo nową postać w LoL? TO stare dziady rzucają kasą w telefon, konsolę i PC nie młode dzieciaczki czy studenciaki. 

Dzieciaki mają w huj kasy i wydają na to mega sos. Widzę to po dzieciach moich znajomych. Kieszonkowe, czy wszelki kesz z prezentów itp lądują w GTAV online czy inne forciki.

Nie wiem ale mam kilku znajomych starych konsolowców i nikt nie gra za bardzo w przysługi, co innego rdzenni blacharze, tu znam kilku co mocno cisną Wowa czy ES online :) 

  • This 1
Opublikowano

Szacunek też dla Nintendo, bo gdy mieli trudniejszy okres z WiiU i trzeba było ciąć koszty to robili wszystko by nie dopuścić do zwolnień, łącznie z cięciem pensji samego kierownictwo, bo wiedzieli jak ważne jest zatrzymanie talentów u siebie.

Zupełne przeciwieństwo MS i Sony które gdy tylko nadchodzi kryzys, szukanie oszczędności  zaczynają od dołu, w postaci zwalniania i zamykania studiów

Opublikowano
7 minut temu, balon napisał:

Dzieciaki mają w huj kasy i wydają na to mega sos. Widzę to po dzieciach moich znajomych. Kieszonkowe, czy wszelki kesz z prezentów itp lądują w GTAV online czy inne forciki.

Nie wiem ale mam kilku znajomych starych konsolowców i nikt nie gra za bardzo w przysługi, co innego rdzenni blacharze, tu znam kilku co mocno cisną Wowa czy ES online :) 

Oczywiście masz racje, to dzieci wydają kasę rodziców, którzy mają to w doopie, niektórzy booomerzy z forum żyją chyba w jakiejś alternatywnej rzeczywistości :). 

  • This 1
Opublikowano
6 minut temu, ASX napisał:

Szacunek też dla Nintendo, bo gdy mieli trudniejszy okres z WiiU i trzeba było ciąć koszty to robili wszystko by nie dopuścić do zwolnień, łącznie z cięciem pensji samego kierownictwo, bo wiedzieli jak ważne jest zatrzymanie talentów u siebie.

Zupełne przeciwieństwo MS i Sony które gdy tylko nadchodzi kryzys, szukanie oszczędności zaczyna się od dołu, w postaci zwalniania i zamykania studiów

 

Pod tym względem niesamowita firma, tak samo przecieki co tam się wewnątrz dzieje. Praktycznie nic nie wychodzi, jedynie przecieki to zawsze wina dostawców. Też jedyna z niewielu firm która ma takie rezerwy finansowe, nie mają podejścia jak typowe korpo żeby cały czas rosnąć za zarobione pieniądze. Valve jest też niesamowite pod tym względem, nawet ich na giełdzie nie ma a jest to jedna z większych firm w świecie giereczkowa, do tego zatrudniają tylko kilkaset osób xd A te kilkaset osób rozwija nowe sprzęty, rozwija i utrzymuje platformę steam czy rozwija ich gry (Dota2, CS) czy tworzy nowe jak Alyx. 

 

Nintendo też nie jest duże, około 7 000 pracowników więc jak na giganta niedużo. Ubisoft ma koło 20 000 xd a EA 14 000.

Opublikowano
6 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Oczywiście masz racje, to dzieci wydają kasę rodziców, którzy mają to w doopie, niektórzy booomerzy z forum żyją chyba w jakiejś alternatywnej rzeczywistości :). 

No ja akurat wiem ocb i mój nie wydaje na to, a też strasznie cisnął. Z „przysług” to mu jedynie kupiłem świat SW do Minecraft. Oj miał okres że codziennie cisnął o czołgi do WOT, skorki do Mincraft itp. No ale już o to nie ciśnie. 

Opublikowano

Pamiętam jak parę lat temu w tym temacie co chwilę pojawiały się grafiki ze studiami M$ i grami nad którymi pracują, Ekscytacja sięgała wtedy sufitu. Postanowiłem odświeżyć temat i w tych trudnych chwilach dać fanom Xboxka trochę słonecznego światełka, dlatego w spoilerze zaktualizowałem dla was najświeższą grafikę w temacie studiów i gier od xboksa. 

 

Spoiler

790e3688f9e0a717d60296694452fab4.gif

 

Opublikowano

To byłoby nawet zabawne, ale nie przesdzajmy w drugą stronę, gier od tych studiów w tym tych które wyjdą w najbliższym czasie akurat nie zabraknie. 

 

Decyzje o zamknięciu Arkane i Tango oczywiście odczujemy,  ale dopiero za kilka lat, kiedy wyszedłby potencjalny sequel HiFi Rush czy kolejna gra Arkane Austin.  Tak to jest w tej branży że na konsekwencje działań trzeba czekać wiele lat. 

Opublikowano

Ja już odczułem, np. w niechęci do kupna kolejnego sprzętu od MSu mimo bardzo dużej biblioteki gierek zbudowanej w tej i poprzedniej generacji na ich platfomie. Series X to ostatnia konsola od zielonych w moim domu, decyzja o zamknięciu Tango i Arkane przelała czarę goryczy, która ulewała się od dawna.

  • This 1
Opublikowano
28 minut temu, ASX napisał:

Szacunek też dla Nintendo, bo gdy mieli trudniejszy okres z WiiU i trzeba było ciąć koszty to robili wszystko by nie dopuścić do zwolnień, łącznie z cięciem pensji samego kierownictwo, bo wiedzieli jak ważne jest zatrzymanie talentów u siebie.

Zupełne przeciwieństwo MS i Sony które gdy tylko nadchodzi kryzys, szukanie oszczędności  zaczynają od dołu, w postaci zwalniania i zamykania studiów

 

Ten biznes opiera się na zaufaniu tak graczy do producenta jak i jego pracowników do swojego miejsca pracy.

 

MS przez ponad 20 lat nie potrafił i do tej pory tego nie zrozumiał.

  • Plusik 1
Opublikowano
8 minut temu, drozdu7 napisał:

Ale daj panu Phillowi jeszcze szansę, on Cię słyszy i słucha. 9 czerwca przedstawi swoją wizję dbania o developerów i ich kreatywność 

Wiadomo, byle do 2025 i już na pewno będzie the best year for Xbox, ja też jestem dumny z ich studiów i kocham proces kreatywny :) Dość tego, daję czerwoną kartkę i schodzę sam z boiska.

 

 

Opublikowano

Brak jakichś konkretnych bomb w większej ilości na pewno nie pomaga. Oczywiście jakość gier jest subiektywna i dla niektórych może to co oferuje MS jest sztosem, ale jednak brakuje im tych cinematików czy tytułów jakościowo dobijających do produkcji od Nintendo. HFR było zajebiste i jak się skończyło to widać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...