pawelgr5 1 623 Opublikowano wtorek o 09:37 Opublikowano wtorek o 09:37 To nie tak, ze sie musi pytac grubego o cokolwiek jak by wrzucili desktop mode z pelnym windowsem Dobra nie ma sensu gdybac. Na ten moment fajnie ze MS sie rozpedzil z wydawaniem gierek. Czekam na Dooma i biere GP tylko dla tej gierki jakos przy premierze. Cytuj
Czoperrr 5 473 Opublikowano wtorek o 09:38 Opublikowano wtorek o 09:38 1 minute ago, pawelgr5 said: To nie tak, ze sie musi pytac grubego o cokolwiek jak by wrzucili desktop mode z pelnym windowsem Dobra nie ma sensu gdybac. Na ten moment fajnie ze MS sie rozpedzil z wydawaniem gierek. Czekam na Dooma i biere GP tylko dla tej gierki jakos przy premierze. U mnie tak samo, czekam z GP na premierę Dooma i nowego Tonego Hawka Cytuj
krzysiek923 1 839 Opublikowano wtorek o 09:44 Opublikowano wtorek o 09:44 5 minut temu, pawelgr5 napisał(a): Dobra nie ma sensu gdybac. Nooo, przypominam, że Sony zaczęło wydawać eksy na PC, ale zapominamy jakie to było nierealne zanim się stało, a teraz jakoś tak spowszedniało. Cytuj
pawelgr5 1 623 Opublikowano wtorek o 09:46 Opublikowano wtorek o 09:46 Teraz, krzysiek923 napisał(a): Nooo, przypominam, że Sony zaczęło wydawać eksy na PC, ale zapominamy jakie to było nierealne zanim się stało, a teraz jakoś tak spowszedniało. Ale my tutaj o czym innym gadamy. MS od lat wydaje gry na PC i na Steam, my tutaj gadamy o wrzuceniu nie swojego sklepu na swoj HW. Wszstko jest realne tylko na ten moment chyba wszystko juz sobie powiedzielismy i mam wrazenie ze te dyskusje sie zapetlaja (sam jestem winien bo biore udzial - wiem i dlatego juz zamykam morde). Cytuj
krzysiek923 1 839 Opublikowano wtorek o 09:48 Opublikowano wtorek o 09:48 To prawda i szczerze mówiąc nie mogę się już doczekać końca tej generacji i nowego sprzętu. Nawet dla samego zaspokojenia ciekawości. Cytuj
Czoperrr 5 473 Opublikowano wtorek o 09:49 Opublikowano wtorek o 09:49 1 minute ago, krzysiek923 said: To prawda i szczerze mówiąc nie mogę się już doczekać końca tej generacji i nowego sprzętu. Nawet dla samego zaspokojenia ciekawości. No ja bym chciał żeby trwała jak najdłużej bo nie mam ochoty znowu kupować nowego sprzętu, uważam, że potencjał obecnych nie został wykorzystany. Cytuj
krzysiek923 1 839 Opublikowano wtorek o 09:53 Opublikowano wtorek o 09:53 No ale ty piszesz o mocy, a ja jestem ciekaw CZYM będzie, a nie tylko, czy wydajniejszy. Cytuj
ASX 14 923 Opublikowano wtorek o 09:54 Autor Opublikowano wtorek o 09:54 nikt cię nie zmusi do tego. To już nie są te generację, kiedy wychodziły nowe konsole i stare były szybko porzucane i zostawiane bez wsparcia. XSX, a nawet XSS będą jeszcze przez długie lata wspierane i będą na nie wychodziły gry. Cytuj
Bzduras 13 211 Opublikowano wtorek o 09:55 Opublikowano wtorek o 09:55 Panowie, nie ma co gdybać. Czerwiec za rogiem, pokażą to pokażą, nie pokażą to nie pokażą. Na ten moment wiadomo jest dosłownie nic oprócz marketingowego bełkotu bondowej, a tutaj każda kolejna teoria zaczyna rywalizować ze SpaceX jeśli chodzi o wysokość odlotu w kosmos xd Cytuj
Czoperrr 5 473 Opublikowano wtorek o 10:02 Opublikowano wtorek o 10:02 7 minutes ago, ASX said: nikt cię nie zmusi do tego. To już nie są te generację, kiedy wychodziły nowe konsole i stare były szybko porzucane i zostawiane bez wsparcia. XSX, a nawet XSS będą jeszcze przez długie lata wspierane i będą na nie wychodziły gry. No właśnie ja mam obawy, że chcą szybko wydać nową konsolę i UBIĆ obecną generację ze względu na Xbox Series S który jest hamulcowym i przez niego część gier omija Xboxa. Jak ubiją XSS to będą też zmuszeni ubić XSX. Cytuj
pawelgr5 1 623 Opublikowano wtorek o 10:04 Opublikowano wtorek o 10:04 Obie te konsole beda trzymac przy zyciu chociazby po to zeby miec dodatkowe urzadzenia do chmury. Nawet dzis na Xone mozna grac w nowe gierki w ten sposob. Cytuj
Beelzeboss 331 Opublikowano wtorek o 10:11 Opublikowano wtorek o 10:11 niczego nie ubiją. Oni ze ślinką na ustach patrzą na switcha 2. 1 Cytuj
ASX 14 923 Opublikowano wtorek o 10:14 Autor Opublikowano wtorek o 10:14 Ubicie konol się po prostu nie kalkuluje finansowo. Dopóki sprzęt będzie zdolny odpalić gry to będzie wspierany. Gry dzisiaj bardzo dobrze się skalują, jest Steam Deck, niedługo wyjdzie słabszy pod wieloma względami Switch 2 , a w tym roku minie 5 lat od premiery konsol i wciąż jedne z najbardziej zaawansowanych gier w tej generacji wychodzą na XSS. Wiadomo że to dodatkowa praca dla developerów żeby zoptymalizować grę dla słabszego sprzętu, ale mam wrażenie że akurat pod względem optymalizacji to w ostatnich latach gry zrobiły spory krok wstecz. I popraw mnie jeżeli się mylę ale ta część gier, która omija Xboxy przez Series S to jak na razie tylko co najwyżej WuKong. Cytuj
Lukas_AT 1 235 Opublikowano wtorek o 10:21 Opublikowano wtorek o 10:21 (edytowane) 1 godzinę temu, pawelgr5 napisał(a): Zeby nie bylo totalnie offtopu: ja licze na to ze w MS ktos zrozumial ze musza sie czyms wyroznic jezeli Xbox jako konsola ma istniec. Tak po prostu pudlo z wieksza moca nie specjalnie przyciagnie tych ktorzy sa niezdecydowani albo posiadaja PC/PS5 bo w koncu juz sie nie kryja z tym ze ich gry na wszystko beda dostepne Uwazam, ze 2026 rok to idealny moment na nowa konsole. Obecne konsole juz powoli nie domagaja, a PS5 Pro okazalo sie zbyt drogie i nie oferuje znaczacego przeskoku. Z mojego punktu widzenia jako gracza konsolowego, fajnie bedzie wejsc w juz pewnie znaczaco mocniejszy sprzet w 2026 roku. Do 2028 roku nie moglbym sie kisic na obecnych konsolach i pewnie bym zlozyl PC. Nowy Xbox moze zmienic ten plan, a potem w 2028 roku PS6. Spencer powiedzial, ze chce przyciagnac ludzi do Xboksa jego mozliwosciami (cokolwiek by to znaczylo). I tak, nie odetna obecnej generacji - ta bedzie spokojnie wspierana jeszcze latami (przeciez bedzie PS5 i multiplatformy), a wiec nowy Xbox zadziala bardziej jak mega wersja Pro, ale z mozliwoscia odciecia obecnej generacji gdy nadejdzie taki moment w dalszej przyszlosci. Edytowane wtorek o 10:24 przez Lukas_AT Cytuj
Czoperrr 5 473 Opublikowano wtorek o 10:28 Opublikowano wtorek o 10:28 6 minutes ago, Lukas_AT said: Uwazam, ze 2026 rok to idealny moment na nowa konsole. Obecne konsole juz powoli nie domagaja, w czym nie domagają? Nawet nie ma jakiś spektakularnych gier na rynku ani w zapowiedziach. Cytuj
ASX 14 923 Opublikowano wtorek o 10:34 Autor Opublikowano wtorek o 10:34 rozdzielczość w trybach 60 fpsów zaczyna być boleśnie niska. Tu w zasadzie mam wrażenie że konsole zrobiły krok wstecz. Bo być może to moja pamięć, ale mam wrażenie że gry na poprzedniej generacji na XOX gry miały często lepszą jakość obrazu, wielokrotnie działając nawet w natywnym w 4K. A dziś gry często skalują się do 4k z jakiś suh HD rozdzielczości za pomocą jakiś FSR i efektem jest paćka na ekranie, która dobrze wygląda tylko w bezruchu. Cytuj
Lukas_AT 1 235 Opublikowano wtorek o 10:34 Opublikowano wtorek o 10:34 1 minutę temu, Czoperrr napisał(a): w czym nie domagają? Nawet nie ma jakiś spektakularnych gier na rynku ani w zapowiedziach. W ilosci surowej mocy tak by grac w wyzszych ustawieniach graficznych i wyzszej rozdzielczosci. Co raz czesciej by miec 60fps trzeba zgodzic sie na powazne kompromisy. To, ze brakuje spektakularnych gier to wiem, ale to niestety juz tez inny problem. Cytuj
Czoperrr 5 473 Opublikowano wtorek o 11:06 Opublikowano wtorek o 11:06 31 minutes ago, ASX said: rozdzielczość w trybach 60 fpsów zaczyna być boleśnie niska. Tu w zasadzie mam wrażenie że konsole zrobiły krok wstecz. Bo być może to moja pamięć, ale mam wrażenie że gry na poprzedniej generacji na XOX gry miały często lepszą jakość obrazu, wielokrotnie działając nawet w natywnym w 4K. A dziś gry często skalują się do 4k z jakiś suh HD rozdzielczości za pomocą jakiś FSR i efektem jest paćka na ekranie, która dobrze wygląda tylko w bezruchu. Wyjdą nowe konsole i po dwóch latach problem powróci Cytuj
łom 2 136 Opublikowano wtorek o 11:15 Opublikowano wtorek o 11:15 Dopóki problemy techniczne nie będą piętnowane i nie będą przekładały się bezpośrednio na sprzedaż to nic się nie zmieni a patrząc na wyniki np. takiego MH Wilds (czy Pokemonów) to wydawca może mieć gdzieś optymalizację. Cytuj
Paolo de Vesir 9 590 Opublikowano wtorek o 11:27 Opublikowano wtorek o 11:27 Jest jedno super rozwiązanie na całe zło giereczkowego świata - własne silniki. Dzisiaj mam zero wątpliwości, że DS2, DoomEternal i Fable będą wyglądały przynajmniej bardzo dobre i równie dobrze śmigały na bazowych konsolach (nawet XSS). No, ale chyba @łom pisałeś kiedyś o tym, że jest to raczej nierealne, bo specjalistów od UE5 jest po prostu więcej (jeśli nie przekręciłem Twoich słów). edit: oczywiście chodziło o potężnego THE DARK AGES, jak zauważył Czoperrr Cytuj
Czoperrr 5 473 Opublikowano wtorek o 11:30 Opublikowano wtorek o 11:30 3 minutes ago, Paolo de Vesir said: Jest jedno super rozwiązanie na całe zło giereczkowego świata - własne silniki. Dzisiaj mam zero wątpliwości, że DS2, DoomEternal i Fable będą wyglądały przynajmniej bardzo dobre i równie dobrze śmigały na bazowych konsolach (nawet XSS). No, ale chyba @łom pisałeś kiedyś o tym, że jest to raczej nierealne, bo specjalistów od UE5 jest po prostu więcej (jeśli nie przekręciłem Twoich słów). Doom Eternal już wyszedł i wygląda fantastycznie Cytuj
łom 2 136 Opublikowano wtorek o 11:45 Opublikowano wtorek o 11:45 4 minuty temu, Paolo de Vesir napisał(a): Jest jedno super rozwiązanie na całe zło giereczkowego świata - własne silniki. Dzisiaj mam zero wątpliwości, że DS2, DoomEternal i Fable będą wyglądały przynajmniej bardzo dobre i równie dobrze śmigały na bazowych konsolach (nawet XSS). No, ale chyba @łom pisałeś kiedyś o tym, że jest to raczej nierealne, bo specjalistów od UE5 jest po prostu więcej (jeśli nie przekręciłem Twoich słów). Jak ktoś zaczyna pracę w game devie to nawet nie ma innego wyboru niż UE5/Unity bo reszta silników jest niedostępna (CryEngine to nisza). Mniejsze ekipy nawet nie mogą sobie pozwolić na zbudowanie własnego silnika AAA od podstaw bo to są gigantyczne koszty. Najprostszym rozwiązaniem na gówno rozmazane na ekranie jest bardziej rygorystyczna certyfikacja, jak na początku ery PS4 gdzie gry nie mogły działać w mniej niż 900p. I te problemy to nie jest wina silników tylko devów/wydawców którzy niskim kosztem chcą osiągnąć jak najlepszą graficzkę i wrzucają wszystkie dostępne efekty a optymalizację skracając do "zmniejszamy rozdzielczość, pakujemy FSR i jakoś to będzie". Przykładem dobrego wykorzystania silnika jest Dead Island 2, nic przełomowego tam nie ma, UE4, skondensowane lokacje, devi mieli parę miesięcy na dopracowanie mimo że pisali że gra jest gotowa do wydania. Efekt? Gierka elegancko śmiga nawet na ziemniaku. Cytuj
Bzduras 13 211 Opublikowano wtorek o 11:51 Opublikowano wtorek o 11:51 Rebirth też wygląda niesamowicie na UE4. A co do własnych silników to MH Wilds śmiga na takim i efekt niestety jest poniżej tego, co powinniśmy akceptować. Nie mam pojęcia co oni tam z RE Engine zrobili, ale z pozycji jednego z najlepszych customowych silników zjechał gdzieś w okolice Unreala. Nie radzi sobie kompletnie z większymi lokacjami, jakość oprawy też zjechała mocno w dół... największy downgrade w dziejach gierkowa to właśnie ten silnik. Cytuj
Paolo de Vesir 9 590 Opublikowano wtorek o 11:59 Opublikowano wtorek o 11:59 Pewnie silniki ewoluują i próbują dostosować REngine do standardów na rynku które reklamują UE5 hasłami pokroju 50megagita, RTX rejsrejsing, crackwhore i potem ciężko jest to dowieźć. Cytuj
ASX 14 923 Opublikowano wtorek o 12:13 Autor Opublikowano wtorek o 12:13 Oprócz tego że łatwiej znaleźć i przyuczyć developerów do UE. Jest jeszcze taki aspekty, że coraz mniej studiów ma zdolności i finansowo im się kalkuluje by w przenośni budować samolot i potem nic lecieć. Coraz częściej wolą wziąć gotowy silnik niejako z salonu, ze wsparciem technicznym i odpuścić sobie aspekty rozwijania i udoskonalania silnika i skupić się bardziej na tworzeniu gier. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.