Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To nie tak, ze sie musi pytac grubego o cokolwiek jak by wrzucili desktop mode z pelnym windowsem ;) Dobra nie ma sensu gdybac. Na ten moment fajnie ze MS sie rozpedzil z wydawaniem gierek. Czekam na Dooma i biere GP tylko dla tej gierki jakos przy premierze.

Opublikowano
1 minute ago, pawelgr5 said:

To nie tak, ze sie musi pytac grubego o cokolwiek jak by wrzucili desktop mode z pelnym windowsem ;) Dobra nie ma sensu gdybac. Na ten moment fajnie ze MS sie rozpedzil z wydawaniem gierek. Czekam na Dooma i biere GP tylko dla tej gierki jakos przy premierze.

U mnie tak samo, czekam z GP na premierę Dooma i nowego Tonego Hawka :)

Opublikowano
5 minut temu, pawelgr5 napisał(a):

Dobra nie ma sensu gdybac.

Nooo, przypominam, że Sony zaczęło wydawać eksy na PC, ale zapominamy jakie to było nierealne zanim się stało, a teraz jakoś tak spowszedniało. ;)

Opublikowano
Teraz, krzysiek923 napisał(a):

Nooo, przypominam, że Sony zaczęło wydawać eksy na PC, ale zapominamy jakie to było nierealne zanim się stało, a teraz jakoś tak spowszedniało. ;)

Ale my tutaj o czym innym gadamy. MS od lat wydaje gry na PC i na Steam, my tutaj gadamy o wrzuceniu nie swojego sklepu na swoj HW. Wszstko jest  realne tylko na ten moment chyba wszystko juz sobie powiedzielismy i mam wrazenie ze te dyskusje sie zapetlaja (sam jestem winien bo biore udzial - wiem i dlatego juz zamykam morde).

Opublikowano
1 minute ago, krzysiek923 said:

To prawda i szczerze mówiąc nie mogę się już doczekać końca tej generacji i nowego sprzętu. Nawet dla samego zaspokojenia ciekawości.

No ja bym chciał żeby trwała jak najdłużej bo nie mam ochoty znowu kupować nowego sprzętu, uważam, że potencjał obecnych nie został wykorzystany. 

Opublikowano

nikt cię nie zmusi do tego. To już nie są te generację, kiedy wychodziły nowe konsole i stare były szybko porzucane i zostawiane bez wsparcia. XSX, a nawet XSS będą jeszcze przez długie lata wspierane i będą na nie wychodziły gry. 

Opublikowano

Panowie, nie ma co gdybać. Czerwiec za rogiem, pokażą to pokażą, nie pokażą to nie pokażą. Na ten moment wiadomo jest dosłownie nic oprócz marketingowego bełkotu bondowej, a tutaj każda kolejna teoria zaczyna rywalizować ze SpaceX jeśli chodzi o wysokość odlotu w kosmos xd

Opublikowano
7 minutes ago, ASX said:

nikt cię nie zmusi do tego. To już nie są te generację, kiedy wychodziły nowe konsole i stare były szybko porzucane i zostawiane bez wsparcia. XSX, a nawet XSS będą jeszcze przez długie lata wspierane i będą na nie wychodziły gry. 

No właśnie ja mam obawy, że chcą szybko wydać nową konsolę i UBIĆ obecną generację ze względu na Xbox Series S który jest hamulcowym i przez niego część gier omija Xboxa. Jak ubiją XSS to będą też zmuszeni ubić XSX.

Opublikowano

Ubicie konol się po prostu nie kalkuluje finansowo. Dopóki sprzęt będzie zdolny odpalić gry to będzie wspierany. Gry dzisiaj bardzo dobrze się skalują, jest Steam Deck, niedługo wyjdzie słabszy pod wieloma względami Switch 2 , a w tym roku minie 5 lat od premiery konsol i wciąż jedne z najbardziej zaawansowanych gier w tej generacji wychodzą na XSS. Wiadomo że to dodatkowa praca dla developerów żeby zoptymalizować grę dla słabszego sprzętu, ale mam wrażenie że akurat pod względem optymalizacji to w ostatnich latach gry zrobiły spory krok wstecz. 

 

I popraw mnie jeżeli się mylę ale ta część gier,  która omija Xboxy przez Series S to jak na razie tylko co najwyżej WuKong. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, pawelgr5 napisał(a):

Zeby nie bylo totalnie offtopu: ja licze na to ze w MS ktos zrozumial ze musza sie czyms wyroznic jezeli Xbox jako konsola ma istniec. Tak po prostu pudlo z wieksza moca nie specjalnie przyciagnie tych ktorzy sa niezdecydowani albo posiadaja PC/PS5 bo w koncu juz sie nie kryja z tym ze ich gry na wszystko beda dostepne


Uwazam, ze 2026 rok to idealny moment na nowa konsole. Obecne konsole juz powoli nie domagaja, a PS5 Pro okazalo sie zbyt drogie i nie oferuje znaczacego przeskoku. Z mojego punktu widzenia jako gracza konsolowego, fajnie bedzie wejsc w juz pewnie znaczaco mocniejszy sprzet w 2026 roku. Do 2028 roku nie moglbym sie kisic na obecnych konsolach i pewnie bym zlozyl PC. Nowy Xbox moze zmienic ten plan, a potem w 2028 roku PS6. 
 

Spencer powiedzial, ze chce przyciagnac ludzi do Xboksa jego mozliwosciami (cokolwiek by to znaczylo). I tak, nie odetna obecnej generacji - ta bedzie spokojnie wspierana jeszcze latami (przeciez bedzie PS5 i multiplatformy), a wiec nowy Xbox zadziala bardziej jak mega wersja Pro, ale z mozliwoscia odciecia obecnej generacji gdy nadejdzie taki moment w dalszej przyszlosci.

Edytowane przez Lukas_AT
Opublikowano

rozdzielczość w trybach 60 fpsów zaczyna być boleśnie niska. Tu w zasadzie mam wrażenie że konsole zrobiły krok wstecz. Bo być może to moja pamięć, ale mam wrażenie że gry na poprzedniej generacji na XOX gry miały często lepszą jakość obrazu, wielokrotnie działając nawet w natywnym w 4K. A dziś gry często skalują się do 4k z jakiś suh HD rozdzielczości za pomocą jakiś FSR i efektem jest paćka na ekranie, która dobrze wygląda tylko w bezruchu. 

Opublikowano
1 minutę temu, Czoperrr napisał(a):

w czym nie domagają? Nawet nie ma jakiś spektakularnych gier na rynku ani w zapowiedziach. 


W ilosci surowej mocy tak by grac w wyzszych ustawieniach graficznych i wyzszej rozdzielczosci. Co raz czesciej by miec 60fps trzeba zgodzic sie na powazne kompromisy. To, ze brakuje spektakularnych gier to wiem, ale to niestety juz tez inny problem.

Opublikowano
31 minutes ago, ASX said:

rozdzielczość w trybach 60 fpsów zaczyna być boleśnie niska. Tu w zasadzie mam wrażenie że konsole zrobiły krok wstecz. Bo być może to moja pamięć, ale mam wrażenie że gry na poprzedniej generacji na XOX gry miały często lepszą jakość obrazu, wielokrotnie działając nawet w natywnym w 4K. A dziś gry często skalują się do 4k z jakiś suh HD rozdzielczości za pomocą jakiś FSR i efektem jest paćka na ekranie, która dobrze wygląda tylko w bezruchu. 

Wyjdą nowe konsole i po dwóch latach problem powróci :dunno:

Opublikowano

Dopóki problemy techniczne nie będą piętnowane i nie będą przekładały się bezpośrednio na sprzedaż to nic się nie zmieni a patrząc na wyniki np. takiego MH Wilds (czy Pokemonów) to wydawca może mieć gdzieś optymalizację.

Opublikowano

Jest jedno super rozwiązanie na całe zło giereczkowego świata - własne silniki. Dzisiaj mam zero wątpliwości, że DS2, DoomEternal i Fable będą wyglądały przynajmniej bardzo dobre i równie dobrze śmigały na bazowych konsolach (nawet XSS). No, ale chyba @łom pisałeś kiedyś o tym, że jest to raczej nierealne, bo specjalistów od UE5 jest po prostu więcej (jeśli nie przekręciłem Twoich słów).

 

edit: oczywiście chodziło o potężnego THE DARK AGES, jak zauważył Czoperrr ;) 

Opublikowano
3 minutes ago, Paolo de Vesir said:

Jest jedno super rozwiązanie na całe zło giereczkowego świata - własne silniki. Dzisiaj mam zero wątpliwości, że DS2, DoomEternal i Fable będą wyglądały przynajmniej bardzo dobre i równie dobrze śmigały na bazowych konsolach (nawet XSS). No, ale chyba @łom pisałeś kiedyś o tym, że jest to raczej nierealne, bo specjalistów od UE5 jest po prostu więcej (jeśli nie przekręciłem Twoich słów).

Doom Eternal już wyszedł i wygląda fantastycznie :)

Opublikowano
4 minuty temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Jest jedno super rozwiązanie na całe zło giereczkowego świata - własne silniki. Dzisiaj mam zero wątpliwości, że DS2, DoomEternal i Fable będą wyglądały przynajmniej bardzo dobre i równie dobrze śmigały na bazowych konsolach (nawet XSS). No, ale chyba @łom pisałeś kiedyś o tym, że jest to raczej nierealne, bo specjalistów od UE5 jest po prostu więcej (jeśli nie przekręciłem Twoich słów).

Jak ktoś zaczyna pracę w game devie to nawet nie ma innego wyboru niż UE5/Unity bo reszta silników jest niedostępna (CryEngine to nisza). Mniejsze ekipy nawet nie mogą sobie pozwolić na zbudowanie własnego silnika AAA od podstaw bo to są gigantyczne koszty. Najprostszym rozwiązaniem na gówno rozmazane na ekranie jest bardziej rygorystyczna certyfikacja, jak na początku ery PS4 gdzie gry nie mogły działać w mniej niż 900p. I te problemy to nie jest wina silników tylko devów/wydawców którzy niskim kosztem chcą osiągnąć jak najlepszą graficzkę i wrzucają wszystkie dostępne efekty a optymalizację skracając do "zmniejszamy rozdzielczość, pakujemy FSR i jakoś to będzie". Przykładem dobrego wykorzystania silnika jest Dead Island 2, nic przełomowego tam nie ma, UE4, skondensowane lokacje, devi mieli parę miesięcy na dopracowanie mimo że pisali że gra jest gotowa do wydania. Efekt? Gierka elegancko śmiga nawet na ziemniaku.

Opublikowano

Rebirth też wygląda niesamowicie na UE4. A co do własnych silników to MH Wilds śmiga na takim i efekt niestety jest poniżej tego, co powinniśmy akceptować. Nie mam pojęcia co oni tam z RE Engine zrobili, ale z pozycji jednego z najlepszych customowych silników zjechał gdzieś w okolice Unreala. Nie radzi sobie kompletnie z większymi lokacjami, jakość oprawy też zjechała mocno w dół... największy downgrade w dziejach gierkowa to właśnie ten silnik.

Opublikowano

Oprócz tego że łatwiej znaleźć i przyuczyć developerów do UE. Jest jeszcze taki aspekty, że coraz mniej studiów ma zdolności i finansowo im się kalkuluje by w przenośni budować samolot i potem nic lecieć. Coraz częściej wolą wziąć gotowy silnik niejako z salonu, ze wsparciem technicznym i odpuścić sobie aspekty rozwijania i udoskonalania silnika i skupić się bardziej na tworzeniu gier. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...