Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oj tak, Kameo było dla mnie o wiele, wiele ciekawsze i zwyczajnie lepsze. Bardzo miło wspominam do tej pory. 

 

ASX: no i dobrze. Super, że rynek gierek jest tak rozbudowany i szeroki, że każdy znajdzie coś dla siebie :)

Opublikowano

No tak to jest z gierkami.

 

I chociaż osobiście nie jestem fanem Kameo (może dlatego że ogrywałem je po latach i sterowanie było dla mnie niegrywalne) to szanuje Rare za to że nie zamyka się szablonach i z kazda ich gra jest inna i z każdą próbuje czegoś nowego, mało jest takich studiów na rynku.

Mam tylko nadzieję że nie staną się ofiarą sukcesu Sea od Thieves i nie będziemy czekać wielu lat na ich następną grę. 

  • Plusik 1
Opublikowano

witam chyba nigdy

 

jeśli w tym roku nie zobaczymy konkretów z NeverWild to tracę nadzieje że to kiedykolwiek wyjdzie  

 

 

Opublikowano

Kameo ale to było niegrywalne, Banjo nuts and bolts znacznie lepsze, dobra gra 8/10 która cierpiała na mało klasycznych elementów dla platformówki. 

  • Minusik 1
Opublikowano

Ciekawe czy jest coś prawdy w tych plotkach o tym że MS będzie wydawał swoje gry na Plejce/Nintendo. 

 

Dlugofalowa strategia Microsoftu to jest dla mnie największa zagadka. 

Bo tak naprawdę co im stoi na przeszkodzie by takiego Indiane wydać na ps5 i mieć z tego zysk??

Opublikowano
24 minuty temu, drozdu7 napisał:

Ciekawe czy jest coś prawdy w tych plotkach o tym że MS będzie wydawał swoje gry na Plejce/Nintendo. 

 

Dlugofalowa strategia Microsoftu to jest dla mnie największa zagadka. 

Bo tak naprawdę co im stoi na przeszkodzie by takiego Indiane wydać na ps5 i mieć z tego zysk??

Sądzisz że dlatego szarpali się umowami o AB z Sony żeby później swoje gry wydawać u nich? Będzie dalej tak jak od kilku lat jest, Minecraft ma wszystko, CoD do 10 lat i czasami wyjdzie na inną konsole coś  jak Ori na switcha.

 

Strzelam że WoWa albo nowe MMO Blizzarda też MS będzie chciał wrzucić na wszystkie konsole.

 

Trzeba też pamiętać że niektóre gry mogą obowiązywać inne umowy które były zawarte przed wykupieniem Bethy/AB  mimo że są teraz w szeregach Spencera.

 

 

Opublikowano

To kontrowersyjna opinia na tym forum, ale prawda jest taka że gdy jakaś gra wychodzi na inną platformę to my jako gracze nic na tym nie tracimy. 

 

Co może na tym ruchu ucierpieć to sprzedaż xboxówy. I to już analitycy Microsoftu muszą sobie przekalkulować, czy opłaca im się wydawać gry na inne konsole i zarobić teraz więcej pieniędzy, ale pozbawić konsole tzw. "konsolowych exów" i długofalowo pozwolić by spora część z ich bazy graczy, na których dzisiaj zarabiają przy okazji zakupu każdej gry third party, odpłynęła na inne konsole.

 

Tak czy inaczej wizja Microsoftu na gry jest jasna  i jest skupiona, jak zresztą cała firma,  na sofcie czyli grach, a nie na hardware. Xbox jako konsola jest dla nich tylko jednym z punktów wejścia do ekosystemu, nie zrezygnują z niego bo potrzebny im taki produkt. Ale to wokół sprzedaży gier i gamepassa na różnych urządzeniach będzie orbitować cała przyszłość Xboxa. 

  • This 1
Opublikowano
1 godzinę temu, ASX napisał:

Co może na tym ruchu ucierpieć to sprzedaż xboxówy. I to już analitycy Microsoftu muszą sobie przekalkulować, czy opłaca im się wydawać gry na inne konsole i zarobić teraz więcej pieniędzy, ale pozbawić konsole tzw. "konsolowych exów" i długofalowo pozwolić by spora część z ich bazy graczy, na których dzisiaj zarabiają przy okazji zakupu każdej gry third party, odpłynęła na inne konsole.

 

Plujesz faktami.

Jedynie zawsze mnie zastanawia jak tam analitycy w ms wyliczyli że jednak mniej opłaca im się posiadanie bazy 80 milionów konsol, na których mogą dalej zarabiać poprzez sprzedaż gier w swoim sklepie i subow gp.

Albo po prostu stwierdzili, że i tak nie mają szans z Sony i nie są w stanie powtórzyć rywalizacji jak za czasów 360, więc działają w imię zasady, że jeśli nie możesz kogoś pokonać, to przyłącz się do niego.

Opublikowano
3 hours ago, ASX said:

To kontrowersyjna opinia na tym forum, ale prawda jest taka że gdy jakaś gra wychodzi na inną platformę to my jako gracze nic na tym nie tracimy. 

 

 

Mam inną opinię. Opracowanie gier na kilka platform to zawsze kompromisy. Twórcy muszą skupić się na dopracowaniu gry na kilka zamiast na jedną. Powoduje to stratę czasu, więc gra wychodzi później w najlepszym wypadku, albo niedorobiona w najgorszym. Do tego nie jest zoptymalizowana pod jedną platformę, więc siłą rzeczy nie wykorzystuje jej w pełni. Więc ja tu widzę realne straty dla graczy

Opublikowano

Można się z tym  zgodzić. Bo więcej platform to zawsze więcej pracy dla developerów. 


Ale równie dobrze mozna powiedzieć że dobry developer ogarnie kilka platform, słaby nie poradzi sobie nawet i z jedną. Taka Forza Horizon na każdym sprzęcie, począwszy od PC, XSX, XSS i Xboxa One, po Steam Decka dziala i wygląda świetnie. Twórcy Pokemonów z kolei mimo że mają do ogarniecua jedną platformę dalej tkwią w poprzedniej epoce. 

 

Dzisiaj też w epoce ogromnych budżetów gier w zasadzie tylko Nintendo ma taki komfort by robić grę tylko na jedną platformę. Nawet Sony, jak wiemy z wycieków, zaczęło pracować nad pecetowym portem Spidermana 2 jeszcze przed premierą, a taki Wolverine powstaje już równolegle na PC i PS5 

 

 

Opublikowano

No przecież ani Sony ani MS nie robią gier na wiele platform z miłości do nich tylko dlatego, że jedna platforma ich nie wyżywi. Dopóki to było możliwe były i exy na Playstation i exy na Xboxa. No ale się skończyło. A czy to się odbija na jakości? No sam sobie odpowiedz. Oczywiście dobry dev sobie poradzi, ale i najlepszy dev nie ma ani czasu ani portfela z gumy. A czas i pieniądze potrzebne na multiplatformowość mogliby poświęcić na dopieszczenie obecnej, bądź opracowywanie kolejnej gry. I nie jestem przeciwnikiem multiplatform. Po prostu staram się realnie i trzeźwo patrzeć na sytuację

Opublikowano
7 godzin temu, Homelander napisał:

No przecież ani Sony ani MS nie robią gier na wiele platform z miłości do nich tylko dlatego, że jedna platforma ich nie wyżywi. Dopóki to było możliwe były i exy na Playstation i exy na Xboxa. No ale się skończyło. A czy to się odbija na jakości? No sam sobie odpowiedz. Oczywiście dobry dev sobie poradzi, ale i najlepszy dev nie ma ani czasu ani portfela z gumy. A czas i pieniądze potrzebne na multiplatformowość mogliby poświęcić na dopieszczenie obecnej, bądź opracowywanie kolejnej gry. I nie jestem przeciwnikiem multiplatform. Po prostu staram się realnie i trzeźwo patrzeć na sytuację


To co piszesz miało rację bytu w czasach PS360 i wcześniej. Dzisiaj konsole i PC są na tej samej architekturze i nie ma to już aż takiego znaczenia. 

Opublikowano
14 minutes ago, Ukukuki said:


To co piszesz miało rację bytu w czasach PS360 i wcześniej. Dzisiaj konsole i PC są na tej samej architekturze i nie ma to już aż takiego znaczenia. 

 

Powiedz to tym wszystkim spieprzonym pecetowym portom z Jedi i The Last of Us na czele.

Opublikowano
10 minut temu, Homelander napisał:

 

Powiedz to tym wszystkim spieprzonym pecetowym portom z Jedi i The Last of Us na czele.

To raczej kwestia chęci spieniężenia produkty zanim był gotowy do wydania.

Zresztą od lat gry na premierę to early access i na jednym sprzęcie działa ok, a na drugim jest sraka. Bywają przypadki że nic się kupy nie trzyma.

Solidnych premier z ukończoną grą ile było przez ostatnie trzy lata? 

Ja się obawiam co będzie jak zaczną gry na UE5 wychodzić na konsolę, natywna rozdzielczość w 480p podbite algorytmami do 1080p,  jak kamerą ruszysz to wszystko wygląda jak rozmazane g...no przez agresywne rozmycie w ruchu, taa i hooy wie co jeszcze tam wymyślą. 

 

 

 

Opublikowano
9 godzin temu, Homelander napisał:

 

Mam inną opinię. Opracowanie gier na kilka platform to zawsze kompromisy. Twórcy muszą skupić się na dopracowaniu gry na kilka zamiast na jedną. Powoduje to stratę czasu, więc gra wychodzi później w najlepszym wypadku, albo niedorobiona w najgorszym. Do tego nie jest zoptymalizowana pod jedną platformę, więc siłą rzeczy nie wykorzystuje jej w pełni. Więc ja tu widzę realne straty dla graczy

To tutaj MS może zastosować taktykę podobną do Sony, czyli wydawanie swoich gier na inne platformy z opóźnieniem (1-2 lata). Wtedy i wilk będzie syty i owca cała.

Myślę, że jeśli na to pójdą (a w sumie myślę, że wcześniej czy później tak się stanie) to i tak będą to wybiórcze premiery, a nie wszytko jak leci.

Głownie "kasowe marki" i niektóre nowe.

Możliwe, że na PS wskoczy jakieś Halo aby podtrzymać życie na serwerach, czy z dużym opóźnieniem jakieś Gearsy i Forza Horizon, bo to na pewno by dobrze zeszło na PS. Z drugiej strony już taka Forza Motorsport raczej zostanie na sprzętach MS bo na PS ma zbyt silną konkurencję w postaci GT. Ewentualnie trafi na Nintendo, ale nie sądze, bo wątpię by tam był popyt na tego typu samochodówkę.

Tak czy inaczej to raczej jeszcze nie w tej generacji. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Ukukuki napisał:

To co piszesz miało rację bytu w czasach PS360 i wcześniej. Dzisiaj konsole i PC są na tej samej architekturze i nie ma to już aż takiego znaczenia. 

 

Akurat w obecnych czasach ma gigantyczne znaczenie w kwestii skaczących fps

 

 

Opublikowano

Dla kogoś kto ma kilka konsol kupowanie gier First Party na innym sprzęcie może wydawać się dziwne i przede wszystkim jest to próba dotarcia do tych klientów, którzy nie mają sprzętu konkurencji, ale po dłuższym zastanowieniu Forzy nadal wolałbym ogrywać na Xboxie, ale jakby wyszedł nowy Banjo & Kazooie to gdybym miał wybór, brałbym go na nową konsolę Nintendo 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...