Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jak już jesteśmy przy memach dot. rebrandingu  343

t64wy0ickzu71.thumb.jpg.1b017effebf5357eea7fafbbc6788a59.jpg

 

To swoją drogą ironiczne że studio zajmujące się Halo swoją nazwę wzięło od złej latającej kulki, która kilkukrotnie probowała zabić Master Chieda

Opublikowano
W dniu 7.10.2024 o 06:58, ASX napisał(a):

Jacy insajderzy? Ci którzy raportowali że porzucali stary silnik i przechodzą na UE5 i studio pracuje nad nowymi grami?

 

A co do samego przejścia to IMO spoko, praca na BLAM i jego kolejne iteracje jak Slipspace i inne silniki to była mordega zarówno dla Bungie jak i 343. A UE jest najbardziej popularnym silnikiem więc łatwiej będzie im też znaleźć specjalistów.

Halo umarło i miało iść do szuflady razem z 343 a tu widać kilka gier jest w produkcji.

 

UE5 niby spoko pod względem grafiki ale trochę martwi że rynek gier wraca do czasów ps360 gdzie co druga gra była na ue3 i jestem ciekawy czy uda im się zachować feeling wcześniejszych części. 

 

W dniu 7.10.2024 o 08:16, SnoD napisał(a):

Mam nadzieję, że jednym z tych projektów jest Halo Wars 3

 

To też jest pewnie kwestia tego, że na UE5 Coalition może dużo pomóc studiom z MGS co widać chociażby po efektach w pracach nad State of Decay 3.

Coś mi mówi, że pierwszy będzie remake Halo: CE w UE5.

Halo Wars 3  :drakeyeah:

Halo CE Remake  :drakenope:

 

W dniu 7.10.2024 o 09:38, ASX napisał(a):

 

Na ale ogólnie całkiem spoko, szykuje się taki trochę powrót do czasów 360-tki. Halo wraca do korzeni, Gearsy wracają do korzeni, a w przyszłym roku jeszcze wskrzeszone Fable. 

Mam wrażenie ASX że od 2018/2019 to już wiele razy pisałeś na forum ;) 

 

W dniu 7.10.2024 o 15:12, MaZZeo napisał(a):

Nic się nie zmieni odnośnie Halo jeśli nadal w tej firmie fundamenty developmentu beda spoczywać na 18 miesiecznych kontraktorach. Dopóki nie zmienią tej polityki to każda gra Microsoftu będzie zabugowanym gównem na premierę. Ładnymi renderami z UE5  to mogą sobie dziennikarzy mamić.

W innych obozach/studiach tak samo pracuje sporo osób na takich kontraktach, pytanie jakie są proporce stałych pracowników do kontraktowych.

 

W dniu 7.10.2024 o 16:32, SnoD napisał(a):

Do zaorania była Bonnie Ross, która latami udawała, że nie widzi problemu. W 343 Team mieli dobry, ale brak spójnej wizji i te 18 miesięczne kontrakty ich zaorały.

Ja to dawno pisałem, ekipa dobra ale Bonnie i kierownictwo to dramat, pamiętacie ten pokaz Halo Infinite na E3 po którym grę przenieśli na kolejnym rok? xD Tam niezłe opary wjechały żeby to zatwierdzić na 2020 w takim stanie.

Tak samo jest w T10 gdzie na miejsce Greenwalta wskoczył ten mały azjata Kisaki czy jak mu tam który miał 6 lat na FM i masę ludzi a dostarczył na premierę produkt sklejony taśmą klejącą, na szczęście poleciał i na jego miejsce wrócił Greenwalt.

 

W dniu 8.10.2024 o 07:13, Bzduras napisał(a):

A split screen, ikona serii, w dupie i na dnie jeziora z betonowymi bucikami :reggie: Niesamowite studio.

Brak split screena to nie wina studia a XS który ma za mało RAMu żeby to jakoś działało, to samo spotkało BG3 które było przez to opóźnione i jednak nie dali rady, XSX ma splita.

MS sobie ubzdurał że obie konsole mają mieć taką samą funkcjonalność w ich grach więc jak nie ma na XS to nie ma na XSX i jestem pewny że w GOW E-Day też nie będzie SS, chyba że coś się zmieni w 2026 albo wleci wersja na nextgena :banderas:

Opublikowano
8 minut temu, Daddy napisał(a):

Brak split screena to nie wina studia a XS który ma za mało RAMu żeby to jakoś działało, to samo spotkało BG3 które było przez to opóźnione i jednak nie dali rady, XSX ma splita.

Gdyby nie to, że splita w trochę niedokończonej formie da się odpalić przy pomocy glitcha to bym może nawet im uwierzył. Ale serio, studio 1st party z potężnym zapleczem nie potrafi ogarnąć trybu na podzielonym ekranie? Lekka beka.

Opublikowano

Generalnie pobłażanie największemu wydawcy na rynku to xD Średnio udane próby zrobienia dobrej gry wybaczę studiom drugiej ligi które jeszcze próbują się jakość ustawić na rynku, a nie kurwa 1st party odpowiadającemu za jedną z najbardziej legendarnych market w historii. W ogóle wyobrażacie sobie, że The Last of Us 3 albo Uncharted ileśtam okazuje się niedokończonym zlepkiem różnych pomysłów na rozgrywkę, a ostatecznie wychodzi po prostu poprawnie? To nie miałoby racji bytu w normalnym 1st party.

 

No właśnie, normalnym.

  • Plusik 4
Opublikowano
14 minut temu, Daddy napisał(a):

Mam wrażenie ASX że od 2018/2019 to już wiele razy pisałeś na forum ;) 

 

No ale czy się pomyliłem? Infinite to w dużej mierze powrót do stylu graficznego, wizerunku Chiefa, czy przeciwników znanych ze starych odsłon. I odcięcie się od tego co wydarzyło się w Halo 5. 

 

7 minut temu, Bzduras napisał(a):

Gdyby nie to, że splita w trochę niedokończonej formie da się odpalić przy pomocy glitcha to bym może nawet im uwierzył. Ale serio, studio 1st party z potężnym zapleczem nie potrafi ogarnąć trybu na podzielonym ekranie? Lekka beka.

no właśnie z tym zapleczem to tak nie bardzo, bo w momencie gdy zespół odpowiedzialny  za kampanie pracował nad dodaniem tego splitscreena, i był juz w zasadzie na ukończeniu, pozostało tylko doszlifować optymalizacje i wyeliminować bugi to zostali wyjebani z roboty. 

 

Ogólnie ja stoję na stanowisku że od Halo powinno się wymagać jak najwięcej, Bungie, a potem 343 przemianowane na Halo Studios, powinni dostarczyć kompletnej dla Halo zawartości, czyli bardzo dobrego singla, z coopem, splitscreenem, trybem forge, firefight i multi. Ale to jak rozbudowana była każda część Halo do czasów Halo 4, stało się dla studia pułapką, bo dziś nikt już nie robi tak rozbudowanych gier, które mają wszystkie te elementy.

 

A jeszcze dodajmy do tego konieczność rozwijania i ulepszania cały czas swojego silnika który miejscami pamiętał podobno jeszcze czasy Halo 1. 

 

No mam nadzieje, że to przejście na nowy silnik chociaż obarczone dużym ryzykiem, pomoże jednak trochę usprawnić proces developingu. Ciekawe i trochę obawiam się tego że może na tym ucierpieć właśnie splitscreen bo UE5 to dosyć wymagający silnik i nie ma chyba zbyt wiele gier gdzie działa na nim splitscreen w singlu. 

 

 

Opublikowano

Nie wiem tylko, czy chcecie takie HALO, w którym niedługo może nie będzie giwer, tylko jakieś dildosy, bo creative designer w HALO Studios bardzo nie lubi broni palnej, ale za to ma wszystkie odpowiednie flagi na profilu (niezmiennie śmieszy to połączenie LPG i Palestyny:kekw:):
 

 

Opublikowano
27 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

W ogóle wyobrażacie sobie, że The Last of Us 3 albo Uncharted ileśtam okazuje się niedokończonym zlepkiem różnych pomysłów na rozgrywkę, a ostatecznie wychodzi po prostu poprawnie? To nie miałoby racji bytu w normalnym 1st party.

Raczej trudno sobie to wyobrazić, bo w The Last of Us 2 po prostu wycięli multi, a o takich rzeczach jak coop, splitscreen, czy tryb forge to w ogóle nie ma mowy. 

 

Studia Sony zasadniczo skupiają się w swoich grach na jednym maksymalnie dwóch aspektach i starają się to zrobić jak najlepiej i wychodzą zasadniczo na tym bardzo dobrze. . Dlatego ciężko to porównywać bo chyba nigdy nie zrobili nigdy tak rozbudowanej pod względem funkcjonalności gry jak Halo. 

 

To jak rozbudowane stało się Halo przez te wszystkie lata, jak wykreowało wokół siebie różne grupy odbiorców (ci grający tylko w singla, ci których interesuje coop, ci którzy grają casualowo w multi, tych których interesuje e-sport, ci którzy tworzą nowe mapy i tryby w forge) sprawiło że rzeczą prawie niewykonalną jest teraz zadowolić wszystkich bo każda z tych grup chcę trochę czego innego, pisał o tym sam Marcus Lehto jeden z ojców Halo których już dawno nie pracuje w Bungie.  A jeszcze dodajmy jeszcze do tego podział i spór wśród fanów na tych którzy preferują stary art-style Bungie i tych którym podobały się zmiany w Halo 4 i 5. Tak tacy gracze też istnieją. 

Opublikowano
26 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Generalnie pobłażanie największemu wydawcy na rynku to xD Średnio udane próby zrobienia dobrej gry wybaczę studiom drugiej ligi które jeszcze próbują się jakość ustawić na rynku, a nie kurwa 1st party odpowiadającemu za jedną z najbardziej legendarnych market w historii. W ogóle wyobrażacie sobie, że The Last of Us 3 albo Uncharted ileśtam okazuje się niedokończonym zlepkiem różnych pomysłów na rozgrywkę, a ostatecznie wychodzi po prostu poprawnie? To nie miałoby racji bytu w normalnym 1st party.

 

No właśnie, normalnym.

brzmi jak tlou2  :lapka:  

 

Dla mnie dziś Halo powinno celować w swoje reklamy które nie mają za dużo wspólnego z grami, tzn. cięższy, brudniejszy klimat. To nie 2002-2007, rdzeń fanów Halo to dziś już stare dziady i nie każdy chce strzelać do kolorowych krasnali a młodych graczy ciężko przekonać ale MS czy tam 343 nie mają jaj żeby pójść w tym kierunku. 

 

 

 

CDPR, 343 i sporo innych studiów przechodzi na UE5 ale oczywiście Bethesda zostaje przy swoim archaicznym silniku? 

Opublikowano
36 minut temu, Daddy napisał(a):

brzmi jak tlou2  :lapka:  

 

 

Fabularnie? Zgodze się, ale to co technologicznie ND wyciągnęło z PS4 tyle, że można niedowierzać, że to PS4. Gra wyszła skończona, pełnoprawny tytuł AAA. Naprawdę, gdzie Rzym, a gdzie Krym względem Halo Infinite. ;) 

Opublikowano

No nie wiem czy fani czekający na multi tlou, które zostało wycięte z dwójki, a potem skasowane by się z tobą zgodzili.

 

Wyobrazcie sobie co by było jakby z Halo wycięli cały tryb multiplayer, skoro brak splitscreena w kampanii, ficzeru który obsługuje w dziejszych czasach kilka gier na krzyż, wywołuje tyle emocji. 

Opublikowano

Trochę śmiesznie porównywać behemoty MS do prostych gierek Sony gdzie masz standardowo tylko singla i to wszystko. 

 

Z TLOU2 wycięli całe multi i mieli je zamiar sprzedawać jako osobną grę i żadnym recenzentom to jakoś nie przeszkadzało :)

Opublikowano

Wogóle chyba wszystkie sprawy głośniejsze w ostatnim czasie orzekane były na korzyść otwierania się itp. 

Epic wygrał już z Apple i Googlem. Kto wie, może spróbują zaatakować konsole wkoncu ;)

 

Tak samo patrząc na rynek platform streamingowych, jak teraz giganci łączą się, udostępniają swoje produkcje innym to mam wrażenie że prędzej czy później dotknie to rynku konsol, tylko póki co idzie to jeszcze siłą rozpędu z poprzednich generacji.

Ale w końcu gier będzie tak dużo i urządzeń będzie tak dużo że będziesz musiał być wszędzie. 

Wiem że zaraz będzie kontra że Nintendo i Sony nie muszą, ale tak to widzę w przeciągu kilku następnych lat 

Opublikowano

Teraz trudno mi to sobie wyobrazić, ale kto wie.

 

Ogólnie jak streaming gier już się rozwinie i upowszechni to kwestią drugorzedną stanie się jakie pudło stoi u ciebie pod TV, bo bibliotekę gier Xboxa, PlayStation czy Nintendo każdy będzie miał na wyciągniecie ręki, bez potrzeby kupowania konsoli za 2 lub 3 tysiące zloty. Konsole na pewno wciąż bedą istnieć dla tych którzy bedą chcieli grać natywnie, ale nie będą już niezbędne (w przypadku Xboxa w sumie już tak jest).

Opublikowano

Codziennie zastanawiam się dlaczego Xbox poniósł taką porażkę w tej generacji, no nie mogę tego zrozumieć. Sprzęt jest wspaniały (XSX) albo dobry i tani (XSS), Gamepass ma mnóstwo gier, MS wypuściło też kilka bardzo dobrych tytułów. Mówienie, że można w to zagrać na PC mnie nie przekonuje bo niewielu ludzi gra na PC albo ma PC bardzo mocnego za kilka tysi.

Opublikowano
13 minutes ago, Czoperrr said:

Codziennie zastanawiam się dlaczego Xbox poniósł taką porażkę w tej generacji, no nie mogę tego zrozumieć. Sprzęt jest wspaniały (XSX) albo dobry i tani (XSS), Gamepass ma mnóstwo gier, MS wypuściło też kilka bardzo dobrych tytułów. Mówienie, że można w to zagrać na PC mnie nie przekonuje bo niewielu ludzi gra na PC albo ma PC bardzo mocnego za kilka tysi.

 

Bo jest mdły, nijaki i pozbawiony tożsamości. Nie ekscytuje. Jest jak kupno Volvo kombi w dieslu. Rozsądny wybór, ale nudny jak wszyscy diabli. Wszystko jest poprawne. Poprawne gry, poprawny sprzęt. To wszystko. Nic nie wybija się ani w górę ani w dół

Opublikowano

Aż taką porażkę to nie, bo i tak już sprzedał się lepiej niż Gamecube, pierwszy Xbox. które uważa się raczej za całkiem udane sprzęty.

 

A nastrój na forum jest co najmniej taki, jakby miał wynik co najmniej na poziomie PS Vity albo WiiU, Microsoft miał się za chwilę wycofywać z rynku i nie było żadnych interesujących gier na horyzoncie.

Opublikowano
1 minutę temu, ASX napisał(a):

A nastrój na forum jest co najmniej taki, jakby miał wynik co najmniej na poziomie PS Vity albo WiiU, Microsoft miał się za chwilę wycofywać z rynku i nie było żadnych interesujących gier na horyzoncie.

A teraz zastanówmy się czyja to wina i skąd się wzięły takie nastroje.

Opublikowano
Godzinę temu, Czoperrr napisał(a):

Codziennie zastanawiam się dlaczego Xbox poniósł taką porażkę w tej generacji, no nie mogę tego zrozumieć. Sprzęt jest wspaniały (XSX) albo dobry i tani (XSS), Gamepass ma mnóstwo gier, MS wypuściło też kilka bardzo dobrych tytułów. Mówienie, że można w to zagrać na PC mnie nie przekonuje bo niewielu ludzi gra na PC albo ma PC bardzo mocnego za kilka tysi.

 

Dużo obietnic których realizacja przeciąga się w czasie. Zmiana strategii firmy średnio raz na dwa lata. No i tragiczny marketing.

Opublikowano
10 minutes ago, SnoD said:

 

Dużo obietnic których realizacja przeciąga się w czasie. Zmiana strategii firmy średnio raz na dwa lata. No i tragiczny marketing.

Ale to argumenty dla zagrajmerów a zwykły konsument się tym raczej nie interesuje. Aż tak działa magia PlayStation? Tam też cudów nie ma.

a

Opublikowano
1 godzinę temu, Czoperrr napisał(a):

Codziennie zastanawiam się dlaczego Xbox poniósł taką porażkę w tej generacji, no nie mogę tego zrozumieć. Sprzęt jest wspaniały (XSX) albo dobry i tani (XSS), Gamepass ma mnóstwo gier, MS wypuściło też kilka bardzo dobrych tytułów. Mówienie, że można w to zagrać na PC mnie nie przekonuje bo niewielu ludzi gra na PC albo ma PC bardzo mocnego za kilka tysi.

 

Przespałeś ostatnie lata pod kamieniem? Rynek PC jest większy niż PS+Xbox. Multiplatformy na PC często mają większą sprzedaż niż łączna na pozostałe konsole. 

 

Xbox sam sobie wbija gwóźdź do trumny wydawaniem gier day one na PC. Xboxa kupią tylko osoby których interesuje wciśnięcie przycisku download na konsoli i boją się PC albo nie mają umiejętności i wiedzy z niego korzystać lub ich nie stać na dobry PC do grania. 

 

PS jeszcze lawiruje ale Sony chce zwiększyć zyski z sektora PC więc siłą rzeczy będą chcieli wydawać gry w tym samym czasie aby sprzedawały się lepiej na fali kampanii marketingowej. 

 

W starym rozumieniu konsol zostało tylko Nintendo i idzie im świetnie. 

Opublikowano
13 godzin temu, Paolo de Vesir napisał(a):

W ogóle wyobrażacie sobie, że The Last of Us 3 albo Uncharted ileśtam okazuje się niedokończonym zlepkiem różnych pomysłów na rozgrywkę, a ostatecznie wychodzi po prostu poprawnie?

 

oczywiście że tak, poza graficzką to po 2 śmiało można założyć że znowu z gry na 20h max zrobią na 2x tyle

Opublikowano
25 minut temu, Czoperrr napisał(a):

Ale to argumenty dla zagrajmerów a zwykły konsument się tym raczej nie interesuje. Aż tak działa magia PlayStation? Tam też cudów nie ma.

a

 

Ale marketing mają tragiczny vxy wręcz nieistniejący w wielu rejonach globu. Obecna sytuacja to konsekwencja wielu lat zaniedbań.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...