Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, easye napisał:

 

No te TF na papierze to sa tylko dla Fanka - zobacz ile ma obecnie Xbox One X - 6, czy 6,5 TF? a teraz porównaj sobie gierki z konsoli względem 4 letniego GTX 1080 który ma dokłądnie tyle samo.

Różnica generacji.

Zdajesz sobie sprawę, że to GPU w XoX nie jest w pełni wykorzystywane przez pozostałe komponenty, które śą chyba takie same jak w bazowym xboxie?

Opublikowano (edytowane)

@20inchDT

Cena 2080ti nie ma nic wspólnego z tym ile będzie kosztować następca Turinga. Nvidia z Ampere przechodzi w 7nm (z 12nm),  seria 30XX będzie bardzo mocna, jeśli 3080 będzie utrzymana na podobnym poziomie co 2080, to kosztowałaby pewnie ok ~3 tys.

Osobiście nie zdziwię się jeśli Nvidia będzie bardziej agresywna z cenami, nowy proces technologiczny dużo zmienia, do tej pory też nie mieli konkurencji (imo nadal nie mają, ale rynek mid end będzie ciekawy), więc marże mają gigantyczne.

Btw. realne osiągi 2080ti są większe niż 13.5 TF (bo, boost clock jest baaardzo konserwatywny), zresztą wydajność per Tflop  - Turing>Navi.

Edytowane przez Hendrix
Opublikowano (edytowane)

No a dlaczego Inch zostaly takie komponenty wsadzone? żeby ciąć koszty, by konsument zapłacił za konsole 1700 zł...

W zapowiedziach Pro i Xbox One X tez (pipi)ili o TF, o najmocniejszych konsolach świata, 4k przy 60 fpsach i jak wyszło każdy widzi. 

Dlatego póki nie poznamy oficjalnej specyfikacji i ceny za sprzęt w ogole nie ma co na TF patrzeć, bo pozniej znowu wszytsko okaze sie mokrym snem Hugo, ktoś zapomni o włożeniu CPU do konsoli i będzie potężne 12 TF w 27 fpsacha z ustawieniami 'lower then lowest'.

 

Edytowane przez easye
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, 20inchDT napisał:

Zdajesz sobie sprawę, że to GPU w XoX nie jest w pełni wykorzystywane przez pozostałe komponenty, które śą chyba takie same jak w bazowym xboxie?

 

GPU w XB1X jest wykorzystywane "w pełni",  bottleneckiem systemu jest CPU, ale do innych obliczeń niż te wykonywane przez GPU (zresztą to jest lanie wody, bo to zależy od tego co chce się osiągnąć :v)

Edit: Nie można na razie powiedzieć, w przyszłym roku będzie dużo ważnych debiutów na rynku PC: Zen 3, seria Ampere, AMD RDNA 2.0 - plus komputer zawsze warto złożyć już po debiucie nowej generacji (żeby bottlenecki, jeśli są, były jasne)


Obstawiam, że złożenie podobnego komputera będzie kosztować 4-5 tys. Cena zależna będzie od wielu czynników. Btw.  komputerowe API (Vulkan i DX 12 + plus zapowiadany Core OS od MS) powoli zamykają różnicę jeśli chodzi o "code to the metal" - chociaż zamknięta architektura nadal ma przewagę ofc.

Edit2:

Mając na myśli podobnego, mam na myśli taki, który powinien być future proof na  minimum ~3lata.   I nadal to dywagacje, sam czekam na wiadomości o Ampere.

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 3
Opublikowano

No najpopularniejsze GPU wśród graczy PC, to coś w okolicach 1060-1070 obecnie - miningowanie bitcoinów, silna ręka i polityka cenowa Nvidii trochę przystopowały adaptację nowszych rozwiązań. Dlatego stawiam na zmiany w przypadku Ampere, debiut na 7nm, nowa generacja konsol (więc też tradycyjny czas wymiany podzespołów), powinny dużo zmienić.

Jeśli Nvidia dobrze to rozegra, to cena 3060 nie powinna przekraczać 400$ na premierę, jednocześnie oferując moc pomiędzy 2080 a stockowym 2080ti.

  • Lubię! 1
Opublikowano

No konsole wtedy bylyby znowu 1-2 generacje do tylu, ale zgodze sie ze przy zamknietej architekturze i o takiej mocy mozna byloby w koncu zobaczyc ladniejsze gry z normalna plynnoscia.

Opublikowano

Architektura nie ma już aż takiego znaczenia jak dawniej bo konsole i PC działają na architekturze x86. Ja w Wiedźmina 3 grałem w 40-60 klatkach na wysokich na laptopie podpiętym pod TV. Głośno chodził ale prawie 200h tak nabilem. 

Opublikowano
3 minuty temu, Hendrix napisał:

Jeśli Nvidia dobrze to rozegra, to cena 3060 nie powinna przekraczać 400$ na premierę, jednocześnie oferując moc pomiędzy 2080 a stockowym 2080ti.

 

:obama:

 

Zastanawia mnie jak ustosunkuje się do tego AMD. Czy nowa generacja GPU pozwoli na prawdziwy skok w grafice czy jak pisze izi "console dwie generacje za PC".

Opublikowano
3 minuty temu, easye napisał:

No konsole wtedy bylyby znowu 1-2 generacje do tylu, ale zgodze sie ze przy zamknietej architekturze i o takiej mocy mozna byloby w koncu zobaczyc ladniejsze gry z normalna plynnoscia.

 

1 minutę temu, Paolo de Vesir napisał:

 

:obama:

 

Zastanawia mnie jak ustosunkuje się do tego AMD. Czy nowa generacja GPU pozwoli na prawdziwy skok w grafice czy jak pisze izi "console dwie generacje za PC".

 

Konsole ZAWSZE będą generację do tyłu względem rynku high-end PC, ich cel to mainstream/entry point. Jednak konsole dyktują to jak się robi gry, bo  to rynek mainstreamowy (czyli też i słabsze konfiguracje PC) stanowi główną bazę klientów.

Nadchodząca generacja oczywiście pozwoli na skok w grafice. Znacząco podniesie bazę mainstreamową. Jest też przede wszystkim zrobiona z myślą o nowoczesnych narzędziach i technikach związanych z renderingiem obrazu.

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

No jeżeli będzie miala kosztowac maksymalnie 599 euro to jak to sobie Paulo wyobrażasz. Nowe karty graficzne, nowe procesory vs sprzęt konkurujący z 2016 rokiem. Jasne konsole dyktują jak się robi gry, ale na PC zawsze dochodzi masa efektów graficznych - jak choćby w tej generacji - ustawienia nagle z Low lecą na Ultra, co z w parze płynnością dla mnie tworzy tą różnice. 

Jestem bardzo ciekaw nowych konsol, ale do grania na PC przekonałem sie tak bardzo, ze na 99% wybiorę nowa kartę graficzną, zamiast konsoli. Co by nie było - oby znowu nie szli na sile w natywne 4k przy 30 fpsach/s

 

Edytowane przez easye
Opublikowano
1 minutę temu, easye napisał:

No jeżeli będzie miala kosztowac maksymalnie 599 euro to jak to sobie Paulo wyobrażasz. Nowe karty graficzne, nowe procesory vs sprzęt konkurujący z 2016r. Jasne konsole dyktują jak się robi gry, ale na PC zawsze dochodzi masa efektów graficznych (jak w tej czy poprzedniej generacji - ustawienia nagle z Low lecą na Ultra, co z w parze płynnością dla mnie tworzy tą różnice. 

Jestem bardzo ciekaw nowych konsol, ale do grania na PC przekonalem sie tak bardzo, ze na 99% wybiorę nowa kartę graficzną, zamiast konsoli.

 

 

Ale mi nowość, że na PCtach będzie można zrobić sobie lepszą grafikę dzięki nowym kartom graficznym xd

Opublikowano (edytowane)

no tez nie wiem po co to tlumaczyć, tak jak mowie, dobrze bedzie jak nowa generacja dogoni wydajnością 4letnie GTXy 1080.

A jak planują dla konsumentów znowu sprzęt za 2 tys zl, to niech sobie go od razu wsadza w dupę.

Edytowane przez easye
  • WTF 1
  • Minusik 2
Opublikowano (edytowane)

No o ile zostana jeszcze jakies exclusivy, bo chyba nawet te z Playstation można juz policzyć na palcach 1 reki...

Za to najładniejsze gry MS wyglądają najlepiej na PC:reggie:

 

Edytowane przez easye
Opublikowano

Chyba co generację te same śpiewki

- jak to ma mieć tak słabe bebechy to lepiej niech nie wydają

- ta generacja będzie pewnie krótka bo słaba karta, i mało ramu

 

a później:

- jak to jest możliwe na 4 letniej konsoli?

- gra wygląda lepiej od życia.

Opublikowano

Osoby kłócące się: PC vs. konsole, to też dziwny przypadek - konsole mają inne przeznaczenie na rynku, a high-end PC, to jest nisza dla entuzjastów. I znowu, jak w przypadku PS vs. XB, tak i tu, to jest głupie, wszystkie rynki są potrzebne, jeśli chcemy mieć szeroki wybór produktów.

Ale dużo osób woli wojenki:

¯\_(ツ)_/¯

Opublikowano
3 minuty temu, Michał_K napisał:

Chyba co generację te same śpiewki

- jak to ma mieć tak słabe bebechy to lepiej niech nie wydają

 

Nie no, akurat obecna generacja naprawdę wystartowała słabo (zwłaszcza One), bo chyba nikt nie spodziewał się tak szybkiego postępu graficznego. Było tak źle, że MS I Sony wydało ulepszone wersje konsol żeby dało się grać w nowe gry bez zgrzytu.

Opublikowano
Teraz, Paolo de Vesir napisał:

 

Nie no, akurat obecna generacja naprawdę wystartowała słabo (zwłaszcza One), bo chyba nikt nie spodziewał się tak szybkiego postępu graficznego. Było tak źle, że MS I Sony wydało ulepszone wersje konsol żeby dało się grać w nowe gry bez zgrzytu.

Legendy mówią że ludzie grają w gow'a, ds'a i parę innych gier na ps4 slim i nadal wzdychają :) Kwestia braku 4k.

Opublikowano
1 minutę temu, Paolo de Vesir napisał:

btw konsol nie składa się z komponentów PC-towych



No, jakby to powiedzieć... trochę się składa, żaden z producentów konsol nie uczestniczy na dużą skalę w rynku projektowania CPU/GPU (Kutaragi chciał, ale ostatecznie nie miał poparcia w Sony). Obydwie firmy kupują produkty oraz R&D, u obecnych firm, oczywiście z własnymi customizacjami. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...