Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nadzieje że przez "potężne wsparcie"  rozumoesz wysyp niskobudżetowych gier usług z obowiązkowym trybem multiplayer, bo inaczej może być srogi zawód :kaz:

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, ASX napisał:

Mam nadzieje że przez "potężne wsparcie"  rozumoesz wysyp niskobudżetowych gier usług z obowiązkowym trybem multiplayer, bo inaczej może być srogi zawód :kaz:

 

Grounded robi rzekomo 13 osób z 200 osobowego teamu. Jeśli podzielić Obsidian na równe części to da nam ok. 15 trzynastoosobowych teamów. Miesiąc w miesiąc giereczki 1st party, tak jak Król Spencer obiecywał. :kaz:

Edytowane przez Paolo de Vesir
Opublikowano
15 godzin temu, ASX napisał:

 

pytani tylko e3 czy x20? ;)

 

W ich przypadku E3 to chyba za wcześnie, jeszcze rok tamu TI miało jednego level designera, dzisiaj 10ciu, no i podobno mocno im pomaga Coalition przy nowej grze.

Opublikowano

kilka ciekawostek z podcastu ze Spencerem

  • HellBlade 2 was planned to be at X0, but they kept it for the Series X reveal as it was a better fit.
  • They were thinking of some other things for the game awards, but they got pushed back for the Series X/Hellblade 2 reveals. "There will be other events."
  • They have never had consoles at home this far in advance of launch, Xbox One definitely wasn't 360 was closer.
  • They have the time this time around to polish and refine the platform, feels really good about the progress the team is making.
  • Game Pass is doing "very, very well" on Pc, "The success on PC has been incredible." Console Game Pass has "blown the doors off."
  • "The only concern I ever see is 'is it sustainable', and I'll say Game Pass right now is doing very well for us and for the people who are in it."
  • Interesting quote about the "full team" at Obsidian working on their next game, implying one big team.
  • Reiterates that it's hard to look at a show coming up where they're not going to be announcing a game or two.
  • Hints at more Minecraft projects in the works.

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Czas rozruszać wątek. W ten weekend część B3D (i ja również),  przejrzało prywatne wpisy pracownika AMD na Githubie (welp, ktoś zostanie zwolniony).

I tak:

Wychodzi, że rzeczywiście: 

a) Arden - prawdopodobna nazwa kodowa XSX, posiada 56 CU, co wskazuje rzeczywiście na prawdopodobne 12 TF (albo delikatnie niżej, zależy od taktowania), VRS i RT potwierdzone.
b) Oberon - w zasadzie 100% nazwa kodowa APU PS5, posiada 36 CU i zegary na poziomie 2000Mhz, co daje 9.2 TF, nie ma odnośników do RT i VRS, jest odnośnik do Ardena (ale raczej zwykła pomyłka).

Teraz tak, znajomi devsi z którymi rozmawiałem, od dawna mówią, że nie będzie dużej różnicy między obiema konsolami, więc trochę jestem zdziwiony znalezionymi informacjami, tym bardziej, że RT jest potwierdzony przez Cernego, a Sony ma własne patenty związane z VRS.  

Hmmm, teraz stawiam na:

Xbox Series S - 4TF - 299$
PS5 - 9.2TF (może oddzielny chip do RT?, to by tłumaczyło podobne osiągi między konsolami, dunno)  - 399$-499$
Xbox Series X - 12.1 TF 499$/499$+

No, to szczęśliwego nowego roku :v

 

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 6
  • Dzięki 1
Opublikowano

 

Nawet nie będe udawał że wiem co oznaczają terminy B3D, CU i czym jest Github, ale z tych kilku słow ktore zrozumiałem wynika ze nowy xbox zapowiada się na spoko maszyne do grania 

  • Haha 3
Opublikowano

@ASX

B3D - forum Beyond 3D, zrzeszające entuzjastów (i devów też) związanych z szeroko pojętą grafiką komputerową, CU - compute units, GitHub – hostingowy serwis internetowy przeznaczony dla projektów programistycznych :v

Jeśli XSX jest rzeczywiście tak dużym APU, to nie zdziwię się, jeśli cena przekroczy 499$.

Opublikowano

W sumie jakiś czas siedziałem na xo jako głównej konsoli posiadając PS4,a teraz siedzę na ps4 pro będąc wcześniej posiadaczem koksa. Dlatego z czystym sumieniem mógłbym w przyszłej gen zainwestować w ps5 i series s (jeżeli takowa będzie). Różnica 2 teraflopów teraz nie jest aż tak bardzo odczuwalna (widać, ale nie jest to dealbreaker), to przy tych 9-12 powinna być jeszcze mniejsza. Czekam jak zły na pełny pokaż konsol i ich premierę. Co wjedzie pierwsze? Po prezentacji series x i kupnie tyłu devów, coraz trudniej będzie wybrać.

Opublikowano
47 minut temu, Hendrix napisał:

Xbox Series S - 4TF - 299$
PS5 - 9.2TF (może oddzielny chip do RT?, to by tłumaczyło podobne osiągi między konsolami, dunno)  - 399$-499$
Xbox Series X - 12.1 TF 499$/499$+

XSS słabszy niż XOX? Może KoX będzie kompatybilny w górę?

Opublikowano (edytowane)

Wątpię. Najsłabszym ogniwem teraz jest CPU i koks nie będzie kompatybilny w przód. A series s i x będą się różnić w zasadzie grafiką i ilością ram co powinno się przekładać na rozdzielczość. Fizyka, ai, otwartość i interakcja świata opiera się głównie na CPU. 

Edytowane przez creatinfreak
Opublikowano
6 minut temu, marbel007 napisał:

XSS słabszy niż XOX? Może KoX będzie kompatybilny w górę?

XSS ( o ile taki powstanie, bo podobno los Lockharta wciaż nie jest przesadzony) nie będzie słabszy niż XOX.

 

Terafanki terafankom nierówne

Opublikowano (edytowane)

@marbel007

Tak, absolutnie wszystko wskazuje na TF w okolicach 4TF, plus ten sam CPU (niżej taktowany), mniej ramu i ten sam dysk SSD. Nie, XBX nie będzie "kompatybilny" w górę, w tym sensie, że jeśli gra będzie pisana tylko pod nową generację, to taka gra nie "uruchomi się" na XBX. MS jednak planuje dłuuugi okres cross-genowy, więc gry będą wychodziły na wszystkie konsole MS, w tym pierwszego XB1 (spodziewam się, że MS pozycjonuje XSX jako urządzenie premium, 4K/60+FPS, zresztą w grach pisanych pod XB1 w zasadzie 60+ fpsów jest pewne).

I tak, RDNA jest bardziej wydajne per TF.   

Kilka innych obserwacji: PS5 prawdopodobnie będzie miało bandwidth na poziomie 431-530 GB/S, co przy wysokich zegarach (2000Mhz to wyżej niż 5700XT) zapewni bardzo wysoki pixel fillrate i geometry fillrate, więc będą pewne zadania robione przez GPU, które bardzo skorzystają na tym, jeśli bandwidth będzie w okolicach 500 GB's, to będzie też optymalnie dostosowany do ilości TF, co daje minimalne bottlenecki. 

Jeśli ktoś czytał co pisałem latem w temacie o PS5, to dokładnie takiej konsoli się spodziewałem, teraz najbardziej ciekawią mnie rozwiązania dotyczące Ray-Tracingu, możliwe, że Sony skorzysta z rozwiązań Power VR.  

XSX zapowiada się na droższą konsolę (albo podobną cenowo, muszę pierw wiedzieć co zamierza Sony jeśli chodzi o RT), większą i mocniejszą (ale nadal bez takiej różnicy co między PS4 >> XB1, czy XBX >> PS Pro).

Tak jak pisałem kilka/kilkanaście stron wstecz,  to będzie dobra generacja :)

Edytowane przez Hendrix

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...