Bigby 4 743 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 Pillars of Eternity wygląda świetnie. Tyranny tak samo. South Park miał styl wierny serialowi. Grounded też bym nie nazwał brzydkim. New Vegas było szkaradne, bo silnik Beth. Alpha Protocol....no było dość brzydkie. Gry Obsidian, jak już, to zwykle są mocno zbugowane. Cytuj
20inchDT 3 363 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 8 minut temu, lpcl napisał: Akurat nie piszę tutaj konkretnie o tym avoved tylko w ogóle o current genowych grach. Dla mnie grafika się liczy bo jakby tak nie było to na PS3 bym grał na hd ready. Ostatnio grałem w gta 4, spoko gra ale oczy mi krwawiły od tego rozmycia na dalszych planach. Dla mnie też jest ważna. Zrobilbym np. replay dead space, ale od tej rozdzielczosci na tv 4k oczy krwawią. Liczę, ze wykorzystają ML do poprawy tego w przyszłosci. Większość z nas i tak wypozyczała gty przed gp. Jak inaczej nazwac kupno gry, a potem sprzedaz z jak najmniejsza stratą Do kolekcji to sie bierze jak latają po ~30ziko Cytuj
ASX 14 717 Opublikowano 9 marca 2021 Autor Opublikowano 9 marca 2021 swoją drogą krąży niepotwierdzona plotka jakoby Obsidian mógł pracować nad nowych Conkerem, plotka bazuje na tym że ponad rok temu kierownictwo Obsidian złożył wizytę, a jeden z dyrektorów który pracował nad South Parkiem zaczął obserwować profil Rare, więc szczerze mówiąc dowody w sprawie są bardzo kiespkie xd ale nie zdziwcie jak za jakiś czas jaki polski portal w stylu PPE zacznie kolportować takie informacje xd Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 2 godziny temu, Basior napisał: Jeszcze tak poza exami. Nadal zastanawiam się jak długo gry multiplaformowe będę gorzej/tak samo działały na xsx. Spodziewałem się, że multiplatformy będę brał na xsx bo tam będą działały lepiej + dysk większy. A tu tak średnio i np. taki RE8 nie wiem gdzie w końcu brać. No smutne trochę. Xbox mocniejszy jest pewno tylko czysto teoretycznie. Wykrzesanie z niego pełni możliwości może wymagać dodatkowych nakładów pracy i mało komu będzie się z tym chciało bawić, wiec gry multi lepiej będą działać na PS5. Jak do tej pory chyba wszystkie gry działają lepiej na PS5 i wątpię by to się zmieniło 1 Cytuj
20inchDT 3 363 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 (edytowane) 2 minuty temu, ASX napisał: swoją drogą krąży niepotwierdzona plotka jakoby Obsidian mógł pracować nad nowych Conkerem, plotka bazuje na tym że ponad rok temu kierownictwo Obsidian złożył wizytę, a jeden z dyrektorów który pracował nad South Parkiem zaczął obserwować profil Rare, więc szczerze mówiąc dowody w sprawie są bardzo kiespkie xd ale nie zdziwcie jak za jakiś czas jaki polski portal w stylu PPE zacznie kolportować takie informacje xd Ta plota ma juz ze dwa-trzy tygodnie. Dosyc ciekawy byl ten zbior "dowodow", ale jakos w to nie wierze. Edytowane 9 marca 2021 przez 20inchDT Cytuj
ASX 14 717 Opublikowano 9 marca 2021 Autor Opublikowano 9 marca 2021 z tą mocą o multiplafromami to raczej powtarzalna staje się sytuacja, w którym to XSX ma lepszą rozdzielczość, a PS5 oferuje stabilniejszy framerate (tak wynika przynajmniej z ostatnich porównań jak Hitman, Outriders, Breakpoint, Division 2). Wynikać to może z tego że PS5 ma architekturę bliższą Prosiakowi (obie konsole mają 36 CU, różnica jest taka że te z PS5 są wyżej taktowane), przez co gierki crossgenowe pisane pod starą generację lepiej skalują się na PS5, mimo że jest troszeczkę słabszy sprzęt niż XSX. 1 Cytuj
Figuś 21 261 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 11 minut temu, Michał102 napisał: Xbox mocniejszy jest pewno tylko czysto teoretycznie. Wykrzesanie z niego pełni możliwości może wymagać dodatkowych nakładów pracy i mało komu będzie się z tym chciało bawić, wiec gry multi lepiej będą działać na PS5. Jak do tej pory chyba wszystkie gry działają lepiej na PS5 i wątpię by to się zmieniło Jest mocniejszy nie tylko teoretycznie, kwestia jest taka że tutaj duża rolę może w PS5 odgrywać variable frequency i w momentach gdzie XSX się krztusi PS5 nadrabia podbitymi zegarami Cytuj
Gość Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 (edytowane) Subskrypcje a wypożyczanie to są dwa różne modele - Netflix to subskrypcja, Rakuten, Chili, Cineman, iTunes - to wypożyczalnie (i sklepy przy okazji też). Subskrypcje "jadą" na niezdecydowaniu i przyzwyczajeniu użytkownika, wypożyczalnie (czy to 'oficjalne' czy zwykłe 'od kumpla') z kolei mają bardziej świadomych userów (i pewnie dlatego są mniej opłacalne od subskrypcji). Uważam że przeciętny gracz jest bardziej świadomym userem niż przeciętny oglądacz serialu (nie dlatego że jest inteligentniejszy czy coś - po prostu gierki wymagają większego zaangażowania) stąd też zastanawiam się, czy w dłuższej perspektywie model subskrypcyjny wypali Edytowane 9 marca 2021 przez Gość Cytuj
Gość lpcl Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 19 minut temu, Michał102 napisał: Xbox mocniejszy jest pewno tylko czysto teoretycznie. Wykrzesanie z niego pełni możliwości może wymagać dodatkowych nakładów pracy i mało komu będzie się z tym chciało bawić, wiec gry multi lepiej będą działać na PS5. Jak do tej pory chyba wszystkie gry działają lepiej na PS5 i wątpię by to się zmieniło Na razie to widać, że te wersje i patche na current geny to robione są mocno po kosztach., Bo jak inaczej wyjaśnić te cyrki w dircie, NFS czy division? Dają niby te pacze za darmo z łaski i lecą mocno odblokowując klatki czy tam podnosząc trochę rozdziałkę a potem gierka gdzieś tam pływa, albo ma jakieś glitche. Cytuj
łom 2 033 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 W kwestii wydajności Xbox Series X vs PS5 jest też różnica w pamięci, PS5 całe 16 GB o tej samej przepustowości a X 10 GB szybszej i 6 GB wolniejszej. Jak do tej pory zawsze były problemy z dzieleniem pamięci na dwie pule. Może być tak że dopóki wszystko mieści się w tych 10 GB to jest ok, ale jak trzeba skorzystać z dodatkowych 3 GB (zakładając że system potrzebuje 3 GB) to wkradają się opóźnienia. Myślę że devowie dadzą radę to ogarnąć i w przyszłości nie będzie zbytnich różnic na niekorzyść Xa. Cytuj
Gość lpcl Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 (edytowane) Tylko na ps5 czasem te rozdziałki to takie bardziej 1080p podbijające do 1440p, więc też tutaj trochę słabo jest w dobie tv 4k. Bo już xox nas przyzwyczaił do większych rozdziałek. Mam nadzieję, że ogarną architekturę i ewentualnie te dlssy w xsx bo sprzęt ma potencjał tylko na razie z gierkami słabo. Edytowane 9 marca 2021 przez lpcl Cytuj
ASX 14 717 Opublikowano 9 marca 2021 Autor Opublikowano 9 marca 2021 to prawda ma PS5 ma tradycyjną jedną pulą pamięci oprzepustowości 448 GB/s a Xbox Series X ma 2 pule 10GB ma przepustowność 560 GB/s i 6GB o szybkości 336 GB/s, w teorii ten zamysł ma sens bo nie wszystkie zadania wymagają tak szybkiej pamięci i mogą być one zlecone wolniejszej pamięci. Ale wiadomo że takie gospodarowanie dwiema pulami pamięci o dwóch szybkościach to dodatkowa praca dla deva. Cytuj
Soul 1 331 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 Panowie przypominam, MS dostarczył narzędzia devom rok później, same narzędzia też są za tymi, które oferuje SONY, MS zmienił całe środowisko tworzenia gier podczas gdy SONY zrobiło upgrade istniejącego. Także póki co nie nam oceniać co za jakiś czas będzie wyglądać na danej konsoli aczkolwiek ja wieżę, że jednak te 2TF będą widocznie tak jak były widoczne PRO VS ONE X. Cytuj
łom 2 033 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 Nie no, bez przesady, przejście z 4.2 na 6 TF jest bardziej odczuwalne niż z 10.2 na 12. Wszystko zależy od devów jak MS da wystarczająco dużo czasu i środków na zrobienie gierki typowo na nową generację (omijając XOne), to oprawa będzie świetna to samo z gierkami na PS5. Jedyna jak na razie przewaga u Sony to to że jest u nich tylko jedna specyfikacja a u MS dwie całkiem różne (Series X i S) i patrząc na gry które zostały wydane, w przypadku wersji na Series S nie wystarczy tylko zmniejszyć rozdzielczości do 1440p lub 1080p żeby wszystko śmigało elegancko. Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 (edytowane) Im dalej w las tym więcej drzew. różnica między pro a xox to było 40% a różnica między xsx a ps5 to już 15%. To chyba mówi samo za siebie. Już pomijam fakt, że te teraflopy to tylko papierek a na lepsze działanie gier przypada o wiele więcej czyników. Edytowane 9 marca 2021 przez PanKamil Cytuj
Soul 1 331 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 3 minuty temu, łom napisał: Nie no, bez przesady, przejście z 4.2 na 6 TF jest bardziej odczuwalne niż z 10.2 na 12. Wszystko zależy od devów jak MS da wystarczająco dużo czasu i środków na zrobienie gierki typowo na nową generację (omijając XOne), to oprawa będzie świetna to samo z gierkami na PS5. Jedyna jak na razie przewaga u Sony to to że jest u nich tylko jedna specyfikacja a u MS dwie całkiem różne (Series X i S) i patrząc na gry które zostały wydane, w przypadku wersji na Series S nie wystarczy tylko zmniejszyć rozdzielczości do 1440p lub 1080p żeby wszystko śmigało elegancko. W rozdzielczości już jest bardzo podobna różnica, kwestia ogarnięcia tylko FPSów, optymalizacji plus XSX ma VRR. Kwestia jest taka, że SONY ma zdolne bestie, które brak tej mocy mogą nadgonić w swoich grach a jak będzie w przypadku MP czas pokaże. 2 minuty temu, PanKamil napisał: Im dalej w las tym więcej drzew. różnica między pro a xox to było 40% a różnica między xsx a ps5 to już 15%. To chyba mówi samo za siebie. Różnica jest większa niż 15%, CPU i pamięć też XSX ma wydajniejsze, a ilość jednostek CU to też rzecz, której papier nie odda. Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 (edytowane) 15 minut temu, Soul napisał: W rozdzielczości już jest bardzo podobna różnica, kwestia ogarnięcia tylko FPSów, optymalizacji plus XSX ma VRR. Kwestia jest taka, że SONY ma zdolne bestie, które brak tej mocy mogą nadgonić w swoich grach a jak będzie w przypadku MP czas pokaże. Różnica jest większa niż 15%, CPU i pamięć też XSX ma wydajniejsze, a ilość jednostek CU to też rzecz, której papier nie odda. różnica w cpu? 3,8 vs 3,5 to praktycznie żadna różnica. Co do Cu to nie musi być żaden problem a wręcz czasami devi mogą mieć dzięki temu łatwiej szczególnie biorąc pod uwagę wysokie taktowanie. Biorąc to w całość wysokie taktowanie na mniejszej ilości cu może wypadać lepiej niż większa ilości cu na niskim taktowaniu. Edytowane 9 marca 2021 przez PanKamil Cytuj
ASX 14 717 Opublikowano 9 marca 2021 Autor Opublikowano 9 marca 2021 Jeśli gdzieś miałbym się doszukiwać przewagi xboxa to nie szukałbym w słynnych terafankach, ale raczej postawiłbym na VRS (z tego co wiadomo PS5 nie ma hardware'owego wsparcia VRS), Mesh Shaders, SFS, i Machine Learningu (wiadomo że część CU w Xboxach ma odpowiadać za uczenie maszynowe) Cytuj
łom 2 033 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 Dokładnie, sprzętowo nigdy nie było tak bliskich specyfikacji konkurencyjnych sprzętów (różnice są bliższe tym między Xbox One a Xbox One S, niż PS4 Pro a One X). Według już wydanych gier i opinii devów PS5 po prostu łatwiej ogarnąć, ale za to X ma na papierze trochę lepszą specyfikację i dodatkowy software których PS5 nie ma (a przynajmniej Sony tym się nie chwaliło), ale które jeszcze nigdzie nie zostały zastosowane. Z drugiej strony PS5 ma mega szybki dyski, ale to tylko widać w garstce tytułów (Spider, Demon's Soul's). W skrócie obie konsole są bardzo dobre (tym bardziej patrząc na ceny PC). Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 19 minut temu, ASX napisał: Jeśli gdzieś miałbym się doszukiwać przewagi xboxa to nie szukałbym w słynnych terafankach, ale raczej postawiłbym na VRS (z tego co wiadomo PS5 nie ma hardware'owego wsparcia VRS), Mesh Shaders, SFS, i Machine Learningu (wiadomo że część CU w Xboxach ma odpowiadać za uczenie maszynowe) Jeżeli FidelityFX Super Resolution zadziała na konsolach to machine learing może być pominięte. To mesh shaders i sfs to co poprawiają? Cytuj
ASX 14 717 Opublikowano 9 marca 2021 Autor Opublikowano 9 marca 2021 Mesh Shaders pozwalają wyświetlać sceny z bogatą bardzo zaawansowaną geometrią. A SFS to technologia optymalizująca streaming tekstur Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 2 minuty temu, ASX napisał: Mesh Shaders pozwalają wyświetlać sceny z bogatą bardzo zaawansowaną geometrią. A SFS to technologia optymalizująca streaming tekstur Ale one pozwalają zaoszczędzić zasoby czy co? To, że geometria może być niesamowita pokazało grywalne demko unreal 5, tam był kosmos. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 Z tym DLSSem od AMD to też bym się nie nastawiał na cuda. Na pewno nie będzie tak samo skuteczne jak rozwiązanie Nvidii, które wykorzystuje osobne rdzenie Tensor. Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 Dlss to fajne sprawa jednak te obiekty na dalszym planie wyglądają dużo słabiej niż to co na pierwszym planie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.